Side 3 af 5 Første 12345 Sidste
Viser resultater 21 til 30 af 48
    Guest avatar
    Lotte* Gæst

Standard

Kære Anina

Det var sørme noget af en omgang

Jeg tror heller ikke jeg har tid til alt det i en travl hverdag. Men jeg er da helt sikker på at hvis man gjorde de ting, ville man få det bedre. Hvorfor skal man i grunden tage en børnemagnyl?

Jeg har fuldtidsjob, er kæreste med en enlig far til 3 børn med fuld forældremyndighed (vi bor ikke sammen, men er jo alligevel sammen) og der er meeeeget at gøre. Og hammersvært er det med 3 pap-teenagebørn og en papmor i O.A.
    Pyha DET er svært og tager meget energi.

Jeg venter bare efter at kroppen finder et leje der er til at leve med.
    Jeg er begyndt at tage 3 magnesia hver dag, og det går da rimeligt lige for tiden (så længe det varer)

Jeg tror bestemt heller ikke det er sagen at stoppe med at spise, heller ikke at spise alt for lidt. Men appetitten er nu ikke ret stor når det er flere dage siden man var på toilettet

Nu skal det så blive op til 30 graders varme i weekenden - pyha vi stakler kommer til at sveeeeeeeede :-)

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kære Lotte

Ja det var en ordentlig omgang, Anina her kom med og selvom jeg ikke har noget vægtproblem, kender jeg godt til forstoppelse engang imellem. Jeg er også nysgerrig med hensyn til denne børnemagnyl - hvorfor? Her i denne svada fra A. er der meget jeg vil begynde at nærlæse

Min mand tager en hjertemagnyl 75 mg, hver morgen fordi han har haft lidt hjerteflimmer, og jeg har overvejet at gøre det samme, for at beskytte mig mod en blodprop, men har læst at det så skulle give risiko for lettere at få hjerneblødning - Dette må Anina have en mening om

Lotte skrev
    Det er lidt underligt at det ikke er alle kvinder der får gener af O.A.? Jeg arbejder sammen med to på omkring de 60 år, der aldrig har mærket noget til det
    Tror du på dem : flere kvinder på den alder (bare ikke mig ) har tabu omkring deres O.A. Min egen dejlige veninde siger at hun aldrig har mærket noget, men en kold vinterdag kan du se hende med røde kinder og en bluse kun med stropper - Ja hvad fortæller det os men når jeg siger O.A. siger hun nej jeg har ingen gener .

Kærlig hilsen JS

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Alle!

Nu har jeg lige udfyldt JS' link vedr. kost... og "faldt" så over denne tråd!

Jeg har ellers altid været slank, men det er så sandelig ved at være ovre! De sidste år har jeg observeret badevægtens nål bevæge sig opad i 1½ - 2 kg.' ryk, og det bliver bare ved... Jeg er 162 høj og vejer nu 66,5 kg... Det er mindst 10 kg for meget.

Jeg har rygrad som en regnorm, så det der med at beslutte mig for daglige gå-ture, grøntsager i bunkevis, farvel til vin og godter - ja, det har indtil videre ikke holdt én meter!

Men det ender jo galt! Jeg kan jo allerede nu stå og stirre "facineret" på mine blævrende deller og nærmest bilde mig ind, at det bare er en overgang - og i virkeligheden slet ikke "mig"!
    Jeg tror faktisk, at jeg efterhånden, i baghovedet, tænker på vægt 70% af min vågne tid!!

Faktisk har jeg to gange oplevet at blive spurgt om, "hvornår det skal være" - altså hvornår jeg skal føde :!: :!:

Hvorfor er det så, at jeg ikke kommer igang med den helt store omgang kostomlægning og motion???
    Altså!
    Hver aften tænker jeg: "I morgen..." -Og alligevel bliver det ikke rigtig til noget!
    Men noget SKAL der jo ske!

Er der andre her, der kender til at være så regnormsagtig???

Kh
    Linda.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Linda!

Regnormsagtig? Ja, det kan du tro!

Jeg har taget 5 kg. på siden oktober sidste år, da jeg havde min sidste menstruation! Og de vil ikke af igen.

Jeg tror vitterligt, at jeg skulle spise som en mus og ikke drikke sukker/alkoholholdige varer overhovedet - sige nej tak til lørdagspizzaen og invitationer generelt, hvis jeg skulle tabe dem igen.
    Og det er ikke fordi, jeg ikke får motion nok, skulle jeg mene.

Jeg læste om sundhedsstyrelsens anbefalede 10000 skridt om dagen og købte for sjovs skyld en skridtmåler. Mit gennemsnitlige resultat over 5 dage var 19000 skridt. Men jeg har også hund, der skal luftes.

Jeg tænker med gru på sommeren - min selvkritik har sagt farvel til strop-bluser og badedragt - jeg skammer mig simpelthen over min krop!

Jeg var engang en pæn 47-årig - nu er jeg en grim næsten 49-årig. Det er hamrende uretfærdigt, for indeni er jeg kuns 30 - ca.

KH
    Sally

P.S. Jeg ORKER altså ikke Aninas "kostregler"....suk
    Carpe Diem

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kære Linda og Sally

Jeg har aldrig haft problemer med vægten og heller ikke nu hvor jeg er fyldt 60, jeg vejer ca 66 kg og måler 172 cm men det er ikke fordi jeg ikke også er regnormsagtig - et godt udtryk. Jeg synder engang imellem, men herhjemme spiser vi mange grøntsager da jeg ikke er så vild med kød ( jeg skriver det ikke for at virke frelst ) men jeg tænker meget på hvad jeg putter i munden, køber alt hvad jeg kan få økologisk, selvom det ikke i sig selv slanker. Smør er helt forsvundet fra køleskabet og jeg bruger kun olie til at stege i. Men jeg har en sød tand og når vægten fortæller mig at jeg har taget et par kilo på så er der slut med det søde indtil jeg har tabt disse kilo igen, men en ting vil jeg ikke undvære og det et godt glas rødvin til week-enden.

Jeg ved godt at jeg er heldig, jeg har altid haft en hurtig forbrænding og cykler hver dag til arbejde og har svært ved at sidde stille, og min appetit er meget selvregulerende, jeg kan bare ikke fylde mig selv om maden er lækker. Nå nu må I ikke blive misundelige vi er jo forskellige og jeg tror ikke på hvad du skriver Sally - at du er grim

Min mand derimod tager også let på trods vi spiser det samme, men hans appetit er stor, han siger tit at det er min skyld, for jeg kan bare lade være med at lave så lækker mad

Kærlig hilsen JS

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære JS

Glæd dig kun over dit held - det gør jeg!

Min mand ligner din med hensyn til madglæde, og jeg hører også jævnligt at jeg har ansvaret for de ekstra kilo.

Ak og ve - når jeg kun serverer grøntsager besøger han jævnligt køleskabet om aftenen

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære JS,

Du er altså heldig! Tænk at du både er høj, aktiv, har en høj forbrænding og selvregulerende appetit - og laver sund og fedtfornuftig mad... jamen, hvad mere kan man bede om! Gaver fra naturens hånd, men samtidig gør du også noget selv - godt gået!

Min største fornøjelse er at læse, og det forbrænder desværre ikke mange kalorier!
    Så måske jeg skal satse på at vokse 10 cm... så passer vægten bedre!

Nu må jeg hellere gå ud og smøre en kalorielet madpakke - og ryge en fedtfattig cigaret....

Kh
    Linda

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kære Sally og Linda

Jeg fortryder helt at jeg skrev om mit held, for jeg vil på ingen måde virke - se jeg kan - det var ikke mit budskab

Da jeg var ung vejede jeg ikke 50 kg og har hele mit liv været for tynd, såmeget at alle troede at jeg fejlede noget, og er faktisk blevet mobbet meget med tankeløse spørgsmål. Efterhånden blev jeg jo ældre og begyndte at tage på dejligt, og i dag er jeg vældig tilfreds .

Den nye kostomlægning kan jeg takke mine to voksne piger for, da de var trætte af vores traditionelle kost, begyndte de at foreslå noget andet, og vi blev efterhånden glade for denne forandring. Ja man kan lære meget af de unge på mange punkter, hvis man slår ørerne ud For min mand var det nok sværere i begyndelsen men i dag spiser han det med glæde bare med mere kød end jeg. Men selv om vi lever sundt skal han alligevel passe på pasta, kartofler, brød og ris feder jo også hvis man spiser for meget.

Jeg fangede lige din Lindas bemærkning om en cigaret, den last har jeg, og det er noget jeg arbejder med at få væk, men hvor er det svært, så I kan se at jeg ikke kun er sundt tænkende. Men det kan jo være at vi skal holde op Linda sammen en dag, for det at ryge giver mig en dårlig samvittighed

Morgenhilsen til alle JS

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære JS

Jamen, du må da ikke fortryde, at du skrev, som du gjorde!

Jeg glæder mig oprigtigt over, at du er glad og tilfreds med din vægt!!!!!!!

Jeg ryger osse - og jeg nyder det - desværre!

KH og glade smil
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Lotte* Gæst

Standard

Kære alle

Fedtfattig cigaret......
    Hi hi den var go`
    Uha ja, jeg ryger osse og nyder det meget. :mrgreen:

Jeg har prøvet at holde op i et halvt år, og der røg 8 kilo (ja jeg skrev kilo på i det halve år. Pyha hvor det er en belastning at tage så meget på på så kort tid!!
    Jeg startede igen med at ryge, og der røg kun 3 kilo af igen.
    Med det oveni den forb....... vægtstigning som jeg ikke ved hvad kommer af (O.A.? - det må det jo være for jeg spiser ikke slik, kager, fast food m.m.)
    så skal jeg nu ikke holde op med smøgerne på nuværende, for så går det da helt rivende galt.

Jeg ved godt at alle "røgkonsulenterne" siger at det er noget vrøvl at man tager meget på når man stopper med at ryge, og at det kun er en overgang.
    Men nej, jeg har prøvet det på egen krop, og ved at JEG tager vildt på ved rygestop.

Jeg tænkte ellers meget på hvad jeg spiste mens jeg var røgfri, netop fordi jeg ikke ville tage på.
    Mine smøgerstatninger bestod af gulerod- agurke- & bladselleri stave, havregryn m. skummetmælk og mini-skefuld sukker, æbler, jordbær, m.m. Alt sammen noget der ikke burde give mere af mig

Såeh......
    Jeg fortsætter lige med smøgerne lidt endnu.

Kærlig hilsen Lotte

Side 3 af 5 Første 12345 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg