Side 2 af 7 Første 1234567 Sidste
Viser resultater 11 til 20 af 64
    Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard Re: Min lyst er helt væk.... hvad gør man?

Hej igen!

Ja, jo, men vi et barn hjemme. En efternøler. De to andre er flyttet hjemmefra (faktisk bliver jeg mormor snart )

Ideen med at beslutte sig for, at "gøre sin mand glad en gang om ugen" kan måske bruges, men jeg skal i givet fald tage mig gevaldigt sammen. Det virker så nemt, men når det kommer til praksis...

Kh
    Dinah

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Citer Oprindeligt indsendt af Dinah Se indlæg
    Hej igen!

Ja, jo, men vi et barn hjemme. En efternølerDe to andre er flyttet hjemmefra (faktisk bliver jeg mormor snart )

Ideen med at beslutte sig for, at "gøre sin mand glad en gang om ugen" kan måske bruges, men jeg skal i givet fald tage mig gevaldigt sammen. Det virker så nemt, men når det kommer til praksis...

Kh
    Dinah
    Kære Dinah!

Ihhh, hvor jeg glæder mig til at høre hvem du er blevet mormor til! Dreng eller pige?

Det med at glæde manden skal bare indøves - så går det næsten af sig selv. En amerikansk par-teraput (kvinde) har udtalt, at det var bedre for ægteskabet som institution, hvis kvinden gjorde som i gamle dage : lukkede øjnene mens hun tænkte på Gud og Fædreland

Men hvad mener alle I andre?

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Dinah Gæst

Hej Sally!

Jeg er endnu ikke mormor, men da min datter er blevet scannet, ved de allerede, at det bliver en lille dreng - ja, med mindre scanningen snyder...
    Men vi bor desværre langt fra hinanden, så det bliver ikke så ofte, vi ses

Nå, nu ringer det på døren!
    Kh
    Dinah

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Det med at glæde manden skal bare indøves - så går det næsten af sig selv. En amerikansk par-teraput (kvinde) har udtalt, at det var bedre for ægteskabet som institution, hvis kvinden gjorde som i gamle dage : lukkede øjnene mens hun tænkte på Gud og Fædreland

Hej Sally

Du spurgte til (også) min mening, så nu kommer den...

Jeg vil skyde på, at det er progesteron du mangler. Når Sine gik på Livial (pro-gestagen) livede hendes ægteskab op og dette fortsatte efter at hun skiftede til ProgestaCare (naturlig-progesteron-creme).

Man kan spørge Sine om hun foretrækker at tænke på Gud og Fædrelandet? Jeg vil skyde på, at hun foretrækker at tænke på sig selv og manden, når de hygger sig.

En mand vil før eller siden finde ud af, at det er ikke ham man har i tankerne når man udfører sin "pligt", men tankerne er oppe hos Gud. Derfra er der ikke langt til at finde nogen, der blæser på Fædrelandet og tænker på ham i stedet.

Også dit argument fra et andet indlæg om, at kærligheden er intakt selv om sex er væk kan forsynes med modsat fortegn, og så har vi det sædvanlige argument utro ægtemænd leverer: "hun betyder ikke noget, det er jo dig jeg elsker..." Det er ikke sikkert, at du ville bryde dig om at lægge øre til det når det er dig det går ud over.

Hvad de fleste ikke ved eller tænker på er, at det ikke er østrogen, der styrer det kvindelige libido. Det gør derimod progesteron (naturlig - den syntetiske hedder gestagen og kan give bl.a. skægvækst). Derfor det du måske fejlagtigt tror er en træthed af manden. din alder eller andet i hverdagen - i virkeligheden (måske) kun er hormonalt underskud. Man har jo hørt en masse fra og om kvinder der ikke mangler lysten, men evnen kniber det med og efter nogen tid med genvordigheder forsvinder lysten også - for hvem gider "at lyste" forgæves gang på gang. Og så sætter det ubevidste omsider til med de beskyttende mekanismer så "ikke at kunne" bliver til "ikke at gide". Mens sandheden kan være ganske anden.

Spørgsmål er om du vil forsøge at finde en holdbar løsning som også vil glæde/gavne dig selv personligt, eller om du vil tilbringe resten af dit liv med undvigelsesmanøvrer, dårlige undskyldninger, skyldfølelser, og ikke mindst - en mulig konkubine til venstre hånd engang i fremtiden....

Ikke mindst når du har din datter på besøg, er det vigtigt, at de signaler din adfærd overfor din mand udsender - ikke når din datter i sådan en form, at hun lærer af dig at samlivet slet ikke eller kun perifert handler om fysisk nærhed. Jeg er sikker på, at dette ikke er et budskab du ønsker at formidle til din datter, eller hvad tænker du om det?

Mange kram
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Sissan Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Sally Se indlæg
    Altså nu er jeg single og har været det i mange år. Men et er 150 % sikkert, at skal jeg i seng med kæreste/mand/whatever, så skal jeg ikke prostituere mig, hverken i Guds eller andres navn. Jeg skal bolle, fordi jeg gider!!

Jeg kan godt se, at det er hamrende problematisk, når den ene part ikke har lyst og den anden har for begge. Jeg kan også godt se, at man ikke behøver at føle, at man prostituerer sig, fordi man gør sin mand "glad". Men ER han nu glad, når kvinden gør det uden at have lysten reelt med? Føler han sig begæret så, er det ikke det, der er gnisten i sex?

Tjahh, hvad ved en single som jeg

KH til alle jer - Sissan

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Det med at glæde manden skal bare indøves - så går det næsten af sig selv.
    En amerikansk par-teraput (kvinde) har udtalt, at det var bedre for ægteskabet som institution, hvis kvinden gjorde som i gamle dage : lukkede øjnene mens hun tænkte på Gud og Fædreland

Hej Sally

Du spurgte til (også) min mening, så nu kommer den...

Jeg vil skyde på, at det er progesteron du mangler. Når Sine gik på Livial (pro-gestagen) livede hendes ægteskab op og dette fortsatte efter at hun skiftede til ProgestaCare (naturlig-progesteron-creme).

Man kan spørge Sine om hun foretrækker at tænke på Gud og Fædrelandet? Jeg vil skyde på, at hun foretrækker at tænke på sig selv og manden, når de hygger sig.

En mand vil før eller siden finde ud af, at det er ikke ham man har i tankerne når man udfører sin "pligt", men tankerne er oppe hos Gud. Derfra er der ikke langt til at finde nogen, der blæser på Fædrelandet og tænker på ham i stedet.

Også dit argument fra et andet indlæg om, at kærligheden er intakt selv om sex er væk kan forsynes med modsat fortegn, og så har vi det sædvanlige argument utro ægtemænd leverer: "hun betyder ikke noget, det er jo dig jeg elsker..." Det er ikke sikkert, at du ville bryde dig om at lægge øre til det når det er dig det går ud over.

Hvad de fleste ikke ved eller tænker på er, at det ikke er østrogen, der styrer det kvindelige libido. Det gør derimod progesteron (naturlig - den syntetiske hedder gestagen og kan give bl.a. skægvækst). Derfor det du måske fejlagtigt tror er en træthed af manden. din alder eller andet i hverdagen - i virkeligheden (måske) kun er hormonalt underskud. Man har jo hørt en masse fra og om kvinder der ikke mangler lysten, men evnen kniber det med og efter nogen tid med genvordigheder forsvinder lysten også - for hvem gider "at lyste" forgæves gang på gang. Og så sætter det ubevidste omsider til med de beskyttende mekanismer så "ikke at kunne" bliver til "ikke at gide". Mens sandheden kan være ganske anden.

Spørgsmål er om du vil forsøge at finde en holdbar løsning som også vil glæde/gavne dig selv personligt, eller om du vil tilbringe resten af dit liv med undvigelsesmanøvrer, dårlige undskyldninger, skyldfølelser, og ikke mindst - en mulig konkubine til venstre hånd engang i fremtiden....

Ikke mindst når du har din datter på besøg, er det vigtigt, at de signaler din adfærd overfor din mand udsender - ikke når din datter i sådan en form, at hun lærer af dig at samlivet slet ikke eller kun perifert handler om fysisk nærhed. Jeg er sikker på, at dette ikke er et budskab du ønsker at formidle til din datter, eller hvad tænker du om det?

Mange kram
    Anina
    Kære Anina

Du har fuldstændig ret i dine betragtninger, hvis man ser på det, som du beskriver det! Men det gør jeg ikke, det vil sige at for mit vedkommende er det lidt anderledes. Det er lidt svært at forklare hvad jeg mener, men jeg vil prøve.

For det første er vi alle sammen sikkert enige om, at vi hver især har vores egne behov, som vi søger at få opfyldt. SAMTIDIG med, at jeg anerkender mine egne behov og respekterer dem, føler jeg også, at jeg må anerkende og respektere andres behov. "Andre" det er også min mand.

Altså, jeg anerkender og respekterer min mands behov på lige for med mine egne.

Hvor mange gange må vi ikke gå på kompromis i vores tilværelse? Valg af farve på væggene, hvilke møbler vi ønsker, hvilken mad og drikke vi indtager. Det ville jo være besværligt, hvis vi skulle have to eller flere af alle slags.

Men i sexlivet er det anderledes. Du taler om konkubiner og utroskab, jeg taler om at udfylde også den del af mandens behov UDEN at prostituere mig og uden at det bliver en FALSK handling, FORDI kærligheden er der til også at vise den intimt, UDEN at han føler det anderledes end det det er - nemlig et udtryk for kærlighed. For han skal ikke snydes, men han skal heller ikke påføres skyldfølelse. Det er en balancegang.

Skulle man vente til intensiteten og begæret dukker op af sig selv - hånden på hjertet - hvor mange af os lever 100% op til disse krav?

At forestille sig, at der kun findes to (konkubine eller højre hånd) alternativer til glæde for manden, fordi vi ikke orker, fordi vi ikke har lyst, fordi vi af idealistiske grunde ikke vil slå knuder på os selv, er at lukke øjnene for en del af ægteskabets glæder og forpligtelser og forbandelser, alt efter hvilket humør vi er i eller hvordan vi vælger at gribe det an.

Jeg fik vist ikke sagt det rigtigt... er der nogen, der har en fornemmelse for, hvad det er jeg mener og kan I formulere det ?

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Dinah Gæst

Kære Sally,

Jeg synes, du formulerer det helt fint - og jeg forstår udmærket, hvad du mener!

En dag, hvor jeg har mere tid, vil jeg måske prøve at formulere mig lidt mere om dine tanker/holdninger. Indtil da: Du har givet mig stof til eftertanke - tak for det!

Kh
    Dinah

Guest avatar
    Sissan Gæst

FORDI kærligheden er der til også at vise den intimt, UDEN at han føler det anderledes end det det er - nemlig et udtryk for kærlighed.
    Kære Sally.

Den her del er i hvert fald smukt formuleret. Du viser din mand den kærlighed du har til ham og vil gerne give af dig selv. Også seksuelt, selv om du umiddelbart mangler begæret/lysten.

Jeg kender flere piger der fortæller, at selv om de kun har "½" lyst, når manden inviterer, så vokser lysten oftest, lidt efter lidt. Det kunne måske sammenlignes (lidt) med, at man skal til f.eks. aerobic, men ikke gider tage afsted - man er jo lige kommet hjem fra arbejde, sofaen og hvilen tiltrækker- osv osv. Men man er glad for sig selv og motionen, når man ER kommet afsted.. og når man kommer hjem.

(Jeg er stadig single ).

KH Sissan

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Kære Dinah og Sissan

Tak for Jeres kommentarer som giver udtryk for, at I har forstået hvad jeg mener

Jeg synes, at det er utroligt svært at finde netop de rette ord for denne balancegang. For det handler jo ikke om at "ofre" sig men handle kærligt overfor den man elsker. For mit eget vedkommende er det sådan, at jeg kan nyde at "give" også selvom den seksuelle lyst ikke er så stor

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af Dinah
    Kære Sally,
    Jeg synes, du formulerer det helt fint - og jeg forstår udmærket, hvad du mener! En dag, hvor jeg har mere tid, vil jeg måske prøve at formulere mig lidt mere om dine tanker/holdninger. Indtil da: Du har givet mig stof til eftertanke - tak for det!

Kh
    Dinah
    Hej Dinah

Selv om du ikke har skrevet så meget, det du har skrevet bærer præg af at du ikke har det for let lige pt. Du er her også ofte, men ellers uden et livstegn fra dig - selv om vi nok er flere, der har flettet ind en omtanke for dig hver gang vi logger ind på forummet.

Det er meget tænkeligt, at du føler ikke du orker at krænge din sjæl ud, hvis du ellers er tung om hjertet. Det er også muligt at du har fået indtryk af, at vi er ikke altid enige i hvad hinanden siger og mener - og dette er helt korrekt. Hvad der derimod ikke er så almindeligt er, at denne tilsyneladende uenighed har ikke til sigte at bekæmpe hinandens holdninger, men mere at forvente en accept af hinanden trods divergerende meninger.

Og dette går det rigtigt godt med herinde. Det er muligt, at jeg ikke kan leve i et samliv som du og Sally gør - men på den anden side er jeg altid parat til at udvide min base for enhver stillingtagen, uden at jeg af den grund er forpligtet til at ændre hvad der er godt for mig. Det jeg er glad for og søger også er, at kunne forstå og føle med hvor tingene foregår anderledes end i mit liv. Derfor er også du og baggrunden for måden du lever dit liv på lige så værdifuld i mine øjne som min egen levemåde.

Som JS allerede har skrevet et andet sted i dag - at det er noget vrøvl, at forvente altid at man skal forstå hinanden for at kunne holde af. Dette kan jeg tilslutte mig med et rungende ja!. Jeg har flere mennesker i mit liv, som jeg ved gud ikke kan forstå på hvert et punkt i deres tilværelse, alligevel ville jeg ikke, for alt i verden ikke har undværet dem i mit liv, fordi der er så meget andet i et menneske end hvad det lige akkurat mener og gør i den aktuelle livsfase.

Jeg kan tydelig "høre" dig og gerne vil fortælle, at du fuldstændig trygt kan vove pelsen herinde. Desuden er det jo ikke nødvendigt og ej heller er man forpligtet til at straks bidrage til debatten med det superseriøse stof. Prøv i stedet at betragte dette "sted" som en virtuel kaffestue vi entrer ikke blot for at skrive eller at skrive noget bestemt, men også og ikke mindst for at "være sammen". Dette tror jeg er lykkedes ganske fint takket være de særlige kvinder herinde. Du er meget velkommen til at være med, for dette tror jeg ikke kun os men også du har brug for . Særligt nu Sally er blevet mor på fuldtid igen og får sikkert travlt med, i den nærmeste tid at støve gamle færdigheder af og lære sin datter at kende forfra og kompensere den tabte tid.

Håber du snart lader høre fra dig
    Hilsen - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Side 2 af 7 Første 1234567 Sidste

Lignende emner

1. Modne kvinders manglende lyst til sex
    By Anne in forum Kvindeliv og andet kvindestof
    Svar: 12
    Nyeste indlæg: 18-08-06, 12:23

Bookmarks

Regler for indlæg