Viser resultater 1 til 6 af 6
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Så er det af med de triste folder piger....!!

Hvorfor er der nogle, der altid ser sure og triste ud uden at være det?

Kender I dèn med at komme "ved et uheld" til at se sig selv i spejlet og...fare forskrækket sammen? Det fjæs der stirrer tilbage på os er næsten ikke til at kende i forhold til det billede vi har af os selv, printet i hukommelsen siden den sidste storfest eller anden festlig anledning.

Alderen gør sit til at vi begynder at hænge alle vegne, også i ansigtet...men alderen alene er ikke årsagen ....

Ikke alene er ansigtet anset for at være sjælens spejlbillede men....også vist nok er opbygget af lige så mange muskler som næsten hele resten af kroppen tilsammen!! Og når vi nu har forstået vigtigheden at motion o.l. for at bevare os selv trods alderen - glemmer vi at tage ansigtet med i øvelserne.

Mange smil i "utide" gør underværker...men hvad skal man smile af, når kroppen koger indvendigt og efter at hedeturen er overstået - går vi i gang med at frygte den næste....og hvem har så tid til at smile spørger jeg bare.

Smile eller ej - der er hjælp at hente. En god bog af Slaveia Biltzing, "Power ansigtsløft , se yngre ud uden plastikkirurgi" (skidt med "yngre", det bliver vi alligevel ikke, men "bedre" (?) jatak ).

Se mere på: http://www.borgensbogklub.dk/power.htm

P.S. udfør helst i enrum. Jeg har præsteret under øvelserne at skræmme livet af min stakkels søn som kom forbi og faret grumt sammen da han så alle mine "øvegrimasser"

Mange kram - Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Tilje Gæst

Standard

Jo jeg har prøvet at fange mig selv i spejlet i et ærligt øjeblik

Men jeg er blevet meget opmærksom på det af mig selv. Jeg startede i januar på motion og afspænding. Og det inkluderer også ansigtsøvelser. Før det havde jeg aldrig skænket det en tanke, at ansigtets muskler også skal trænes.

Så bogen er nok en god start. Selvfølgelig uden børn der kommer farende forbi

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Tilje
    Selvfølgelig uden børn der kommer farende forbi
    Hmm, Tilje...
    Dette "barn" er 190 cm og 30 år gammelt....jeg kan ikke bare tage ham på skødet og trøste. Til gengæld kan han blive (posttraumatisk) mærket for livet...og så får jeg ingen børnebørn.... vrææææl
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Tilje Gæst

Standard

Jow - det er ikke så nemt nej...

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Kender I dèn med at komme "ved et uheld" til at se sig selv i spejlet og...fare forskrækket sammen?
    Jooo MON ikke. Jeg tænker ofte, hvordan f..... er det jeg ser ud, jeg synes jeg så anderledes (læs:bedre) ud for ½ time siden?
    Især spejle i prøverum driver mig til vanvid. Jeg mener, hvorfor ser man altid værre ud i prøverum? Kan det mon være, at de afslører det, man ikke vil se?...blink blink. Jeg kigger en enkelt gang i spejlet...uff!...og meget ofte får jeg ikke noget tøj, opgiver, går ud og synes det er damned uretfærdigt, at alder skal være så hård ved en. Som om hedeture og alt det andet ikke var nok.
    Men jeg er da gudskelov ikke alene om at blive gammel

Vil lige tjekke linket...ku` jo være!
    KH Sissan

Guest avatar
    Tilje Gæst

Standard

Prøverum er heller ikke min kop te. Man står i et mikroskopisk rum med et laaangt spejl. Og det værste er så, at der er spot på, som ville kunne oplyse parken. Alt bliver afsløret

Bookmarks

Regler for indlæg