Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

hej jeg er 45 år og har en datter som er et år, men jeg har faktisk gået og mærket en brændende fornemmelse forskellige steder på kroppen , pletblødninger op til mens, svimmel, og bløder mere, er ellers blevet undersøgt for overgangsalderen, men det ser pænt ud. Tror i at det alligevel kan være en snert af det,da jeg er blevet gennemundersøgt for alt!!! Jeg har også let til tårer og stresse er det normalt ?KH laura
    Hvor intet vover intet vinder

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af laura
    hej jeg er 45 år og har en datter som er et år, men jeg har faktisk gået og mærket en brændende fornemmelse forskellige steder på kroppen , pletblødninger op til mens, svimmel, og bløder mere, er ellers blevet undersøgt for overgangsalderen, men det ser pænt ud. Tror i at det alligevel kan være en snert af det,da jeg er blevet gennemundersøgt for alt!!! Jeg har også let til tårer og stresse er det normalt ?KH laura
    Kære Laura

Velkommen til og et forsinket tillykke med din lille datter.

Dine "underlige" fornemmelser og dine pletblødninger, samt din "høje" alder gør, at jeg umiddelbart ville tro, at du er på vej ind i overgangsalderen.
    Når jeg skriver sådan, er det fordi jeg selv oplevede disse forstyrrelser for ca. 3 år siden, da jeg var på din alder.

At du nemmere bliver stresset er jo ikke så underligt, når du har en lille pige på et år, og med udkørtheden kommer også det at have let til tårer.

Nu skriver du, at du er blevet undersøgt - men har du også fået taget blodprøver?

På min scanning for 3 år siden og igen sidste år var alt i den skønneste orden. Ikke desto mindre er jeg pludselig røget i overgangsalderen. Mig bekendt viser blodprøverne et klarere billede.

Jeg håber for dig og din lille pige at du ser i øjnene, at du måske vil skulle have lidt hjælp i de næste år, for overgangsalderen KAN være slem.

Ellers spørg bare løs herinde - vi er her for at støtte hinanden

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af laura
    Hej Laura
    Jeg tror ikke på, at du er i overgangsalderen endnu. Heller ikke selv om du har alderen til det, men...du er en forholdsvis nybagt mor og hvis jeg var dig ville jeg i en fart afsted og få nogen kompetent til at undersøge dig grundigt med henblik på en fødselsdepression.

Dette er nemlig hvad jeg tror du højst sandsynligt lider under. hvis du længe nok går med uafhjulpne eftervirkninger af din fødsel for kun et år siden - er det meget tænkeligt, at en del af denne depression begynder at brede sig ud i din krop i form af [/i]psykosomatiske symptomer.

Alene din graviditet OG din fødsel har
    udsat din overgangsalder med nogle få år. Måske 2, 3 eller flere. Naturen har indrettet det så sindrigt, at sene graviditeter udsætter overgangsalderen hos kvinder uanset hvad deres arvelige dispositioner er....så overgangsalder tror jeg ikke det er hos dig...

Find et "kærligt" sted man kan undersøge denne mulighed for dig, hvis du har en tølper til praktiserende læge som ikke kan fatte dette problem.

En ting er i hvert fald sikker: et lille nyt barn har brug for en glad mor og en ny heldige mor har ikke brug for at spilde tiden med skavanker og mørkt sind. Gør Jer begge en stor tjeneste og få dig selv undersøgt, så du kan blive hjulpet og begynde at nyde livet sammen med den lille ny.

Skriv igen - hvis man foreslår "lykkepillerne" som en løsning for dig. Det er nemlig INGEN LØSNING kun en, i overført betydning - "fejen under gulvtæppet". Er en fødselsdepression først bekræftet i form af en diagnose fra en kompetent læge - må og skal der findes andre løsninger end "lykkepillerne".'

Mange kram
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

hej med jer tak for jeres svar, jeg bliver pt undersøgt for alt jeg har lige fået et ekg og det siger at mit hjerte hopper lidt, men at det er normalt , blodprøverne får jeg svar på på fredag og så skal jeg til en eeg undersøgelse, som evuntuelt kan se om jeg har noget i hjernen (håber det ikke). Det kan godt være en fødselsdepression, da jeg har været meget igennem( håber at det bare er det!!) knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Bookmarks

Regler for indlæg