Side 1 af 4 1234 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 37
    Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard Re: Hvor ER det dejligt at få så mange dejlige velkomster.

Citer Oprindeligt indsendt af Avalon
    hej igen
    Hvor er det dejligt med sådan en velkomst på en site eller i det hele taget. Det varmer virkelig!

Jeg kan godt forstå, du gerne vil have de hormoner; for det er altså svært uden søvn!!!!!!!! Jeg er, som før skrevet vist nok, ved at falde fra hinanden af træthed.
    Jeg vågner ca. hver 1½ time natten igennem. Så har jeg været på et spirituelt kursus, hvor jeg hørte, der sker meget om natten og det kunne være en årsag. Det er muligt, men uden søvn holder det ikke........engle eller ej! Med al respekt for det jeg selv tror på. :!:

jeg har fået hormoner ½ ca. så kom den artikel, hvor der stod en masse skidt, så stoppede jeg og synes, jeg fik det bedre. Så nu ved jeg ikke rigtigt hvad.............men jeg vil studere, hvad, der er ellers er skrevet herinde, måske noget jeg kan bruge.........men det vigtigste: nogen at være i kontakt med, der har det ligesom jeg selv.

Det er i hvert fald dejligt at blive modtaget så godt. Tak skal I have!!!

Knus fra avalon/Jasmin God nat !!

PS. Får I en mail, når der er skrevet, der hvor I har skrevet et indlæg, eller hvis der er svar på noget I har skrevet? Jeg mener, jeg krydsede af i det felt, men har ikke fået nogen mail ?!
    Kære Avalon/Jasmin
    Du skal kun krydse af, hvis du IKKE ønsker en mail.

Jeg bryder mig heller ikke om hormoner, men mellem 2 onder vælger jeg nu det mindste. Jeg har hørt, at hormonplastre skulle være mindre "farlige" - alt er jo relativt, og hvis jeg kommer ud for en ulykke, fordi jeg går og sløver den om dagen, vil jeg hellere møde den lille risiko, der er for at jeg udvikler brystkræft.
    Det kommer helt an på, hvad min læge siger, når han har set mine blodprøver. Der er kræft i familien, så jeg vejer selvfølgelig for og imod.

Jeg kan heller ikke tro, at det er sundt at være så træt. Jeg vågner natten igennem med 15-20 minutters mellemrum, hvilket vil sige, at jeg aldrig kommer ned i den dybe søvn. Drømme gør jeg heller ikke mere - der er simpelthen "ikke tid"

Men jeg skal nok sige til - og aflægge beretning om, hvordan jeg oplever det, at tage hormoner, hvornår de begynder at virke o.s.v.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Jasmin Gæst

Standard Søvn..............

Hej sally

Ja, jeg må jo give dig ret i en del af, det du skriver . Jeg tror heller ikke, det er sundt og måske endda mere sygdomsfremkaldende at være så træt, end det er at tage hormoner. Når man er træt er ens immunforsvar ikke så stærkt, psyken er nede, man er mere sårbar og hudløs, mere irritabel og videre i den genre. Så ud fra det hele hænger sammen, så er et kronisk dårligt humør nok mere farligt end hormoner !! :!: : . Men fortæl endelig, hvordan du oplever de ændringer gode som mindre gode; det vil jeg meget gerne høre og sikkert også mange andre.
    Jeg har hørt nogen fortælle, de blev som født påny og ikke kunne drømme om at stoppe med hormoner; at det var som at få et nyt liv !! Sådan oplevede jeg det nu ikke og jeg gagv dem et ½ år til at virke i.
    Men det er jo sikkert meget individuelt, som så meget andet.

Knus fra jasmin

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard Re: Søvn..............

Hej sally

Ja, jeg må jo give dig ret i en del af, det du skriver . Jeg tror heller ikke, det er sundt og måske endda mere sygdomsfremkaldende at være så træt, end det er at tage hormoner. Når man er træt er ens immunforsvar ikke så stærkt, psyken er nede, man er mere sårbar og hudløs, mere irritabel og videre i den genre. Så ud fra det hele hænger sammen, så er et kronisk dårligt humør nok mere farligt end hormoner !! :!: : . Men fortæl endelig, hvordan du oplever de ændringer gode som mindre gode; det vil jeg meget gerne høre og sikkert også mange andre.
    Jeg har hørt nogen fortælle, de blev som født påny og ikke kunne drømme om at stoppe med hormoner; at det var som at få et nyt liv !! Sådan oplevede jeg det nu ikke og jeg gagv dem et ½ år til at virke i.
    Men det er jo sikkert meget individuelt, som så meget andet.

Knus fra jasmin
    Kære Jasmin

Jeg glæder mig til at blive som født på ny - for dette varmehelvede klarer jeg ikke ret meget længere

Hvad jeg har opdaget - lige nu - efter at have læst dit indlæg er, at vi alle er mere eller mindre i samme båd - og at vi har en virkelig fælles ting til sammen! Det er skræmmende.

Kvinder kan finde sammen om graviditeter, skilsmisser, børn - men når det kommer til overgangsalderfænomener, så er vi virkelig lige...det handler næsten kun om gradbøjning..

Jeg koger...

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Jasmin Gæst

Standard Født på ny...........

hej Sally

Jeg kan godt forstå, du glæder dig, til at slippe af med den varme det er jo også til at blive tosset af, men må jeg lige spørge; når du transpirerer, har det så ikke en anden "duft" en "normal" sved ?? Jeg synes nemlig, det bliver mere "kradst" :mrgreen: og har efterhånden også problemer med at finde en hudvenlig og effektiv deo. hvilken bruger du?? :

Jeg må jo erkende hedeturerne ikke er mit værste problem men søvnløsheden og de mange gange jeg vågner. Men overvejer at prøve den creme. Kunne dog godt tænke mig et lidt billigere alternativ først. Men du har måske ikke problemere med søvn?!
    Knus fra jasmin

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard Re: Født på ny...........

hej Sally

Jeg kan godt forstå, du glæder dig, til at slippe af med den varme det er jo også til at blive tosset af, men må jeg lige spørge; når du transpirerer, har det så ikke en anden "duft" en "normal" sved ?? Jeg synes nemlig, det bliver mere "kradst" :mrgreen: og har efterhånden også problemer med at finde en hudvenlig og effektiv deo. hvilken bruger du?? :

Jeg må jo erkende hedeturerne ikke er mit værste problem men søvnløsheden og de mange gange jeg vågner. Men overvejer at prøve den creme. Kunne dog godt tænke mig et lidt billigere alternativ først. Men du har måske ikke problemere med søvn?!
    Knus fra jasmin
    Kære Avalon

Jeg spurgte faktisk min mand, om jeg lugter anderledes end før jeg kom i overgangsalderen og han siger nej.
    Mærkeligt egentligt, for i dag har vi haft 28 graders varme og jeg har knoklet med at flytte rundt på møbler. Jeg har haft en del hedeture undervejs, hvilket jeg godt kan skelne fra det at svede "normalt", når jeg er i fysisk akitivitet. Jeg har faktisk været drivvåd af sved det meste af dagen

Jeg var i bad i morges og bruger en Nivea deo - den tåler jeg godt.
    Forhen skiftede jeg mellem mærkerne, fordi jeg blev overfølsom overfor dem :svie og kløe, og især Rexona var slem.
    Jeg har også prøvet Minirisk og andre, men altid med det resultat, at jeg blev overfølsom overfor dem. Nu buger jeg som skrevet Nivea og har gjort det de sidste par år uden problemer.

Du spørger om jeg har problemer med nattesøvnen? Ja, for pokker, jeg kender næsten ikke ordet længere. I de sidste uger har jeg haft hedeture nat og dag med mellem 10 og 20 minutters mellemrum, så jeg får snart ikke lukket et øje.

Sidste nat (i går aftes) skiftede jeg min dyne ud med et lagen!!!
    Jeg vågnede 3-4 gange med hedeture og en gang fordi jeg frøs!! Men det var vand i forhold til de andre nætter!

Men den samlede nattesøvn var helt anderledes, end det jeg har oplevet de sidste uger - jeg følte mig næsten som genfødt!

Med hensyn til kropslugten synes jeg at du kan angribe den på to måder: vask dig med sæbe oftere ( jeg vasker mig to gange om dagen med en mild sæbe, skyller grundigt og tørrer mig ordentligt) og drik RIGELIGT med vand!
    I disse dage skyller jeg nok 3 liter ned om dagen - fylder en sodavandsflaske op og sætter den i køleskabet og den bliver fyldt op et par gange om dagen

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej Avalon.
    Jeg synes nemlig, det bliver mere "kradst" og har efterhånden også problemer med at finde en hudvenlig og effektiv deo. hvilken bruger du??
    Et andet alternativ er krystal deodorant. Jeg har brugt den i mange år. Jeg synes den er effektiv og den er 100% naturlig. Den kan fås i Matas både som pumpespray og som hel krystal. Den koster 60-70 kr og kan holde i månedsvis.

Men overvejer at prøve den creme. Kunne dog godt tænke mig et lidt billigere alternativ først.
    Angelika og Remifemin er der også mange der er glade for. Men om de i længden er billigere end cremen ved jeg ikke. Hvis ikke cremen snart virker på mig, så vil jeg prøve en af de to, igen. Jeg har prøvet med Remifemin, men vil give den længere tid at virke i denne gang så.
    Der findes også et svensk alternativ, men jeg kan ikke huske hcad det hedder. Jeg vil vende tilbage med navn på produktet, når jeg har fundet ud af det.

Jeg troede egentlig, at cremen var ved at virke på mig, men ak, i dag har jeg haft mange af de slemme hedeture, så ikke endnu. Jeg har nu smurt mig i over 3 uger.
    Mine nætter er også konstant afbrudt af hedeture, det er virkelig til at blive desperat over :smt010

KH Sissan

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej alle

Da jeg var yngre svedte jeg meget under armene, og jeg kunne lugte af sved kun under den ene arm mystisk ...
    Efter hedeturene begyndte, lugter jeg faktisk aldrig - jeg ved ikke om det er fordi der bliver renset godt og grundigt ud ..

Jeg er også meget sart, og tåler ikke andre deodoranter end NATURELLE med orkide´duft.
    Den er uden alkohol.
    Sisssan - jeg håber snart der kommer en virkning, men jeg husker jo, at der gik 3 måneder inden Livial begyndte at virke på mig.
    Jeg kan altså heller ikke sige mig fri af hedeture i øjeblikket - især kommer der et par slemme med hjertebanken tidligt om morgenen.
    Jeg kan som regel vende dynen og falde i søvn igen, medmindre kl. er 5 - for så skal jeg jo op alligevel.
    Psyken spiller ind, det har meget at sige, hvor meget man har at tænke på.

Men et er sikkert - det var cremen der virkede på mig - og ikke som nogen mente, at hedeturene var på retur, for det er der ikke tegn til - desværre.
    Men uden cremen havde jeg ikke kunnet stoppe med hormoner.

Kærlig hilsen Sine

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Jeg kan altså heller ikke sige mig fri af hedeture i øjeblikket - især kommer der et par slemme med hjertebanken tidligt om morgenen.
    Æv Sine, det har jeg også...og jeg har endda ferie
    KH Sissan

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sissan
    Hej Avalon.
    Jeg synes nemlig, det bliver mere "kradst" og har efterhånden også problemer med at finde en hudvenlig og effektiv deo. hvilken bruger du??
    Et andet alternativ er krystal deodorant. Jeg har brugt den i mange år. Jeg synes den er effektiv og den er 100% naturlig. Den kan fås i Matas både som pumpespray og som hel krystal. Den koster 60-70 kr og kan holde i månedsvis.

Men overvejer at prøve den creme. Kunne dog godt tænke mig et lidt billigere alternativ først.
    Angelika og Remifemin er der også mange der er glade for. Men om de i længden er billigere end cremen ved jeg ikke. Hvis ikke cremen snart virker på mig, så vil jeg prøve en af de to, igen. Jeg har prøvet med Remifemin, men vil give den længere tid at virke i denne gang så.
    Der findes også et svensk alternativ, men jeg kan ikke huske hcad det hedder. Jeg vil vende tilbage med navn på produktet, når jeg har fundet ud af det.

Jeg troede egentlig, at cremen var ved at virke på mig, men ak, i dag har jeg haft mange af de slemme hedeture, så ikke endnu. Jeg har nu smurt mig i over 3 uger.
    Mine nætter er også konstant afbrudt af hedeture, det er virkelig til at blive desperat over :smt010

KH Sissan
    Kære Sissan
    Jeg har lyst til at kommentere og alligevel har jeg ikke..

Nu har du "kun" brugt cremen i 3 uger, og jeg ved ikke hvad man med rimelighed kan forvente sig...

Måske virker den kun på 50% af os?

Jeg ville gerne være overbevist om, at der findes en mirakelkur, der kan hjælpe os alle sammen, uden at vi bliver ofre for useriøse mennersker, der kun bruger os og vores lidelser til profit...

Desværre for MIG er jeg endnu skeptisk

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej Sally.
    For mig er det altså OK, at du er skeptisk , jeg tror stadig på cremen. Ikke som en mirakelkur, men som den alternative mulighed jeg afprøver lige nu.

Det er muligt at jeg ikke får den samme benefit af cremen, som Sine gør. Men det afholder mig ikke fra i det mindste at prøve...og der kan jo gå op til 3 måneder, før den fulde virkning viser sig. Så jeg venter selvfølgelig de tre måneder.
    Bruger man andre naturmidler får man også at vide, at man ikke kan sige om midlet virker, før der er gået 3 måneder.

Og jeg skal bare ikke vove mig ud i de syntetiske hormoner. Sådan afprøver vi jo det, vi tror på er det bedste for os hver især.

KH Sissan

Side 1 af 4 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg