Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 31 til 37 af 37
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Hos Matas...

Citer Oprindeligt indsendt af Avalon
    Så .....er der nogen der kender, udover proge...cremen noget der også afhjælper søvnløshed, de mange opvågnener om natten???? :!: :!:
    Knus fra jasmin
    Hej Jasmin

Man kan også udvilke en "dårlig" vane i sit "indsøvningsritual" d.v.s. når den "negative spiral" får lov til at vokse og "næres" af hver en ny dårlig søvnoplevelse - bliver den styrket og fortsætter.

Jeg ved ikke om dette også er tilfælde med dig, måske i kombination med de reelle hormonelle forstyrrelser - men i mit tilfælde, dengang også jeg kunne beskrive mine søvnmønstre som du gør - har jeg bedt lægen om et indsøvningspræparat, som jeg brugte sporadisk når jeg kunne mærke særligt udtalt, at denne nat forbliver jeg nok mere vågen end min næste dag har godt af. Og selv om jeg fortsat vågnede i utide om natten - vågnede jeg færre gange og havde nemmere i at falde i søvn igen. Det var trods alt en lettelse alligevel.

Når det er sagt, så kan jeg lige fortælle om et kosttilskud, der i dag virker så udtalt søvndyssende på mig, at jeg nu kun indtager det før sengetid. Jeg har også anbefalet dette middel for Sissan, men har ikke hørt om også hun har oplevet de samme gode (bi)virkninger som jeg har.

Midlet hedder "StressPlus With Valerian Root" (jo, jeg husker at du brugte baldrian uden effekt, men her er det kun tilstede sammen med andet).

"StressPlus" indeholder pr 1 tabl.(dagligt):
    Vit.C 500 mg; Thiamine (vit. B1) 30 mg; Riboflavin (vit. B2) 30 mg; Niacin (vit. B3) 150 mg; Pyridoksine (vit. B6) 30 mg; Folinsyre 400 mcg; Vit. B12 50 mcg; Biotin 300 mcg; Panthotensyre 150 mg; Magnesium (oxid) 100 mg; PABA 40 mg; Choline 150 mg; Inositol 150 mg; baldrianrod 200 mg.

Den skal indtages sammen med et halvt stykke mad og (i mit tilfælde) så tæt på dynetid som muligt. Det er en enormt stor tablet som jeg plejer at indtage i to halve med ikke mindre end et glas vand til. Og de nætter vågner jeg enten kun lidt eller slet ikke...

Under alle omstændigheder får man på denne måde også et komplet tilskud af B-vitaminer - så måske er det umagen værd at forsøge? Hvis du vil prøve, vil jeg svare med et link næste gang.

Hilsen - Anina
    Jeg vil kopiere dette indlæg til emnet "Det alternative" og hvis nogen her ønsker at "tale" mere om det - er det nok mest relevant derinde.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Jasmin Gæst

Standard

Kære Sally

Jeg har en kraftig formodning, støttet af min læge, (ikke fordi det er rigtigt, hvad han siger, faktisk kun ca. ½ af gangene) om at det er overgangsalderen, da den jo også kan give de gener.

Jeg har ikke problemer med at falde i søvn; jeg sover 5 min. efter jeg har lagt mig ALTID. Men....vågner med ca. 2 - 1½ times mellemrum natten igennem . Jeg har undersøgt, om der er noget der vækker mig, noget jeg mangler, ja alt hvad jeg kan komme i tanke om. Men har ikke fundet en årsag der holder vand.

Jeg synes ikke jeg har mange problemer, ikke nogen der ville kunne holde mig vågen. Ofte efter en god dag, der bare har kørt i olie og jeg er i godt humør, tænker jeg: "så nu sover jeg nok godt i nat"; men nej! :mrgreen: :mrgreen: #o

Fysisk er der altid meget at lave på arbejde; det kan være stressende, Især når jeg kører hjem og har følelsen af, jeg ikke har gjort/nået som jeg gerne ville eller p.g.a. travlhed ikke har kunne holde de pædaggogiske mål, vi/jeg har sat omkring en beboer. Så jeg er både fysisk og psykisk træt.

En ting der måske er achilleshælen, er min til tider overdrevne perfektionisme, der kan grænse til de bitte små ting; så som om et eller andet nu hænger lige
    eller hvordan jeg skal nå at gøre det og det og det herhjemme, altså er måske ofte fremme i tiden eller tilbage i fortiden......det var det med nuet......
    Så slemt er det kun når jeg ikke har det godt psykisk.
    Men jeg er perfektionist og vil gerne være det med måde. Og kunne sige "nå, det gør jeg en anden dag eller i morgen".
    jeg ved bare ikke helt, hvordan jeg slipper den der og bliver mere "flydende", uden det hele kommer til at flyde. :idea: :

Om det er det ved jeg ikke......men jeg vil bare gerne snart kunne sove igennem eller nøjes med at vågne een gang.

Knus
    jasmin

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Jasmin

Og vi kan selvfølgelig udelukke en lille depression?

Årsagen til at jeg spørger er den, at depressioner ofte giver problemer - ikke med indsovning, men med opvågninger, hvor det ofte er svært at falde i søvn igen.

Der er jo "noget" der forstyrrer dig, og du nævner selv din perfektionisme - så her har du noget virkeligt håndgribeligt at arbejde med!

Måske skulle vi hjælpes ad - jeg lider nemlig osse af den sygdom!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Jasmin Gæst

Standard

Hej Sally

Hvor skønt at du også har den sygdom, altså ikke for dig selvfølgelig :!: :!: , men så er jeg ikke alene :!: :!: . Tænk een der forstår det....skønt. YES

Den perfektionisme kan meget vel nok være med til at give en lettere depression MÅSKE , jeg ved det ikke; men når alt skal være så perfekt + een selv, hvilket aldrig kan lade sig gøre, kan man jo aldrig slappe af :!: :!: måske heller ikke i søvnen : : :idea:

Jeg synes absolut vi skal hjælpes ad - helt og aldeles :!: :!:

Men hvordan kommer vi lige igang ? admin har lige spurgt om vi ville have et "lukket rum" (ret klaustrofibisk) men fint nok til at snakke om lige den ting; hvis vi eks.vis giver os/hinanden nogle opgaver o.s.v., og så skal melde tilbage...måske det ikke er så tosset til det ??? De har nok også sendt en mail til dig om det?! regner jeg med

Så kan jeg altså bedre forstå du kommer ind på NUET...........

Knus
    Jasmin

ps

Jeg skal i bad nu, for vi skal i byen, så jeg er nok ikke så meget på siten mere idag, men imorgen vender jeg stærkt tilbage. :!:

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Avalon
    Hej Sally

Hvor skønt at du også har den sygdom, altså ikke for dig selvfølgelig :!: :!: , men så er jeg ikke alene :!: :!: . Tænk een der forstår det....skønt. YES

Den perfektionisme kan meget vel nok være med til at give en lettere depression MÅSKE , jeg ved det ikke; men når alt skal være så perfekt + een selv, hvilket aldrig kan lade sig gøre, kan man jo aldrig slappe af :!: :!: måske heller ikke i søvnen : : :idea:

Jeg synes absolut vi skal hjælpes ad - helt og aldeles :!: :!:

Men hvordan kommer vi lige igang ? admin har lige spurgt om vi ville have et "lukket rum" (ret klaustrofibisk) men fint nok til at snakke om lige den ting; hvis vi eks.vis giver os/hinanden nogle opgaver o.s.v., og så skal melde tilbage...måske det ikke er så tosset til det ??? De har nok også sendt en mail til dig om det?! regner jeg med

Så kan jeg altså bedre forstå du kommer ind på NUET...........

Knus
    Jasmin

ps

Jeg skal i bad nu, for vi skal i byen, så jeg er nok ikke så meget på siten mere idag, men imorgen vender jeg stærkt tilbage. :!:
    Kære Jasmin

Jeg er ikke på i morgen - nok ikke før lørdag aften...skal til DK

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej Avalon.
    Jeg ser, at du flere gange har skrevet om nuet..at leve i det. Og der er jo det med mange af os kvinder, at vi tænker meget, har mange opgaver og mange roller. Tænker over, om vi feks nu gjorde dette og hint godt nok (fortid) og er langt inde i fremtiden med vores tanker i forbindelse med planlægning af f eks familiens hverdag...osv osv.
    Men- vi kan ikke leve i hverken fortiden eller fremtiden.

Da jeg for nylig var nede med en omgang stress, fik jeg denne bog anbefalet af en supervisor på mit arbejde:

"Nuets kraft" , Nøgle til personlig frigørelse, af Eckhart Tolle.

Måske kunne det give dig lidt inspiration at bladre lidt i den og kigge på hans forslag til og tanker om, hvordan man kan leve i nuet.

Jeg kender det med ikke at kunne sove igennem. Jeg har det sådan, når jeg har for mange tanker, ikke kan slippe alle hverdagens små og store bekymringer. Det værste man kan gøre er at ligge og vende og dreje sig og bekymre sig om, at nu får man ikke søvn nok, i morgen bliver jeg bare så træt osv osv. Hellere stå op og f eks tage noget varmt at drikke, stille og roligt. Den tid du bruger på det, ville du alligevel have brugt til at ligge i sengen og blive mere og mere desperat. Jeg har vænnet mig til at tænke, at det ikke gør noget, at det ikke bliver til så mange timer denne nat og at det er OK. Hellere sove godt 5 timer end skidt 7 timer. Så slipper man lettere kontrollen og giver sindet ro til at slappe af og give efter.

Jeg har et andet trick. Når jeg "bilder mig ind" at jeg ikke kan sove, så tager jeg ørepropper i. Så kan støj ikke vække mig, vel? Og intet forhindrer mig i at sove. DET er jo ikke korrekt rent fysisk, for man kan faktisk sagtens høre en del, med ørepropper i. Men min hjerne ved, at propper = afslapning...og go`nat, så sover jeg.

KH Sissan

Guest avatar
    Jasmin Gæst

Standard

Hej Sissan

Tak for dit tip med bogen; jeg tror jeg vil prøve at læse den, i starten nok mere bladre. Men der er utvivlsomt nogle gode råd og hint og i sidste ende er det jo kontrollen, det at give slip, der er svært, i hvert fald for mig. Også give slip på det ikke skal være så perfekt og få det gjort dagen før det egentlig skulle være gjort.
    Jeg har altid været rastløs af natur, vil gerne bruge mig selv, altså min krop (jeg er meget kinestetisk, altså at skulle kunne mærke alting, men det er jo forskelligt hvilke repræsentationssystemer der er stærkest hos hver især)

Jeg står også op, når jeg ikke kan sove eller vågner, men er jo dødtræt (underligt)?! og lægger mig så igen.

Den der med at bilde sig ind, hvad man kan eller ikke kan, er faktisk rigtig god. Man kan godt snyde hjernen, putte en ny CD i, så den tror på det man tænker bare man selv tror på det.

Jeg sidder lige og tænker på jeg skal finde noget, der er lig med afslapning for min hjerne :idea: og jeg skal nok finde på noget.

Tak for dine gode råd, hvis jeg måske har noget "du kan bruge" så sig endelig til

Knus
    jasmin

Side 2 af 2 Første 12

Bookmarks

Regler for indlæg