Viser resultater 1 til 12 af 12
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Søvnkvalitet, ProgestaCare...PB fra biddipigen.

Hej alle
    Jeg har modtaget en PrivatBesked fa biddipigen vedrørende hendes erfaringer med ProgestaCare m.m. Jeg har spurgt om lov til at kopiere PB hertil og har fået et ja, men håber dog at biddipigen efterfølgende vil følge op på det herinde på forummet. Hendes erfaringer er meget vedkommende og interessante for flere end Admina - det er helt sikkert...

bidipigen skrev:
    biddipigen
    Skrevet:Onsdag, Maj 04, 2005 12:00
    Emne: søvnkvalitet

Hej A.
    Jegvil lige fortælle lidt om mine oplevelser omkring cremen, jeg vil sige i månedens 3 første uger sover jeg nogenlunde men men men ----
    ca 1 uge hver måned har jeg faktisk ligget vågen hver nat,det er kort sagt et h----- , men jeg ved nu af erfaring,det varer en uge.

Jeg har overholdt den foreskrevne pause på cremen af en uges varighed, men der var en der skrev at hun ikke holdt pause, er det godt? Jeg husker fra den tid,hvor jeg menstuerede, at jeg også fik disse søvnløse perioder op til menstuationen, så gad vide om cremen ligesom skaber denne cyklus lignende tilstand.

Mon jeg skulle prøve også at køre igennem uden pauser, jeg bruger ved siden af progesta care også en oestadiol vaginal creme, den kan jeg simpelthen ikke undvære, så får jeg 100% sikkert blærebetændelse, jeg fik mit sidste kejsersnit læderet blæren, den blev syet så godt sammen det lod sig gøre, men historien gentog sig , da jeg fik fjernet livmoderen og æggestokke, så jeg er meget modtagelig for baktusser, og deraf følgende blærebetændelse

knus fra biddipigen
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej Biddipigen
    Jeg holder ikke pause, da hedeturene så kommer i stimevis og med fuld "knald på" - hjertebanken m.m.

Jeg holdt heller ikke pause med Livial.
    Men jeg har engang forsøgt med Soyapill ( tror jeg de hed ) samtidig med Livial, og det forstærkede de hedeture som ellers var milde, og der kom mange på en dag.
    Åbenbart kunne soya og Livial ikke forenes
    Ved du at Tranebær er godt mod blærebetændelse ?

Kærlig hilsen Sine

Guest avatar
    Sissan Gæst

Standard

Hej Sine.
    Der gav du mig lige stof til eftertanke . Jeg havde nemlig overvejet at tage et ekstra tilskud af f eks Remifemin, her i sommervarmen, indtil cremen virker..hvis den overhovedet kommer til det. Jeg har slet ikke tænkt på, at virkningen evt kunne ophæves ved at bruge 2 forskellige midler.

Nå, jeg tænker
    KH Sissan

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard Hormoncreme og slimhinderne

Hej piger
    Endelig har jeg overskud til at kigge ind til lidt "snak".Jeg fik før vores tur til polen nogen gevaldige problemer med mine slimhinder,det var så voldsomt så min egen lægen straks sendte mig videre til gynækolog og hudlæger.Her undrede de sig ligeså meget som min læger,jeg måtte have taget nogle vævsprøver,det gjorde efterfølgende meget ondt,fordi der blev sutureret og det hævede så jeg kunne hverken sidde eller noget.
    Nå men gynækologen synes jeg skulle have noget hormon tilskud og gav mig liviol,da disse ikke skulle kunne give brystkræft
    Jeg fortalte om progestacremen,det synes han egentlig var godt,men åbenbart ikke nok for mig,nu får jeg først besked på vævsprøverne på fredag,men det er da blevet væsentlig bedre undtagen de skækkelige hedeture, dem lovede han de ville holde op,men indtil nu har jeg næsten fået flere end da jeg brugte cremen,den har jeg nemlig ikke brugt siden han gav mig hormonerne
    Nu er jeg spændt på ,hvad disse prøver viser : :
    hvorfor skal jeg altid være så kompliceret
    knus biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Biddiepigen

Jeg tror, at det er vigtigt at du gennemgår samtlige prøver, som lægerne kan finde på!

Derefter må du have hjælp til at løse problemerne et efter et.
    Blærebetændelsen er en ting og hvis ikke almindelige forholdsregler hjælper ( et stort glas vand før samleje - lade vandet højst 15 minutter efter samleje), må du have et præparat af din læge, som forebygger og kurerer på samme tid.

Derefter skal du følge ikke kun lægernes råd vedr. hormonbehandling, men også din egen fornemmelse.
    Et mix af hormonpræparater, hvoraf ProgestaCare er et af dem, kan nemt komme "op at slås" og så opnår du ingenting.

Jeg kender ikke Liviol, men jeg ved, at de forskellige præparater ikke virker lige med det samme - der skal gå mindst et par uger.

Jeg håber, at du snart får det bedre!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Hormoncreme og slimhinderne

Citer Oprindeligt indsendt af biddipigen
    Endelig har jeg overskud til at kigge ind til lidt "snak".Jeg fik før vores tur til polen nogen gevaldige problemer med mine slimhinder,det var så voldsomt så min egen lægen straks sendte mig videre til gynækolog og hudlæger.Her undrede de sig ligeså meget som min læger,jeg måtte have taget nogle vævsprøver,det gjorde efterfølgende meget ondt,fordi der blev sutureret og det hævede så jeg kunne hverken sidde eller noget.
    Nå men gynækologen synes jeg skulle have noget hormon tilskud og gav mig liviol,da disse ikke skulle kunne give brystkræft
    Hej Biddi
    Jeg er meget ked af, at de har prækket dig Livial på... hvis du har udviklet for tynde slimhinder (det ved vi jo endnu ikke, før resultaterne kommer) - kunne man sætte dig på en lokalbehandling med østrogensalve i større dosis eller andet. At de sætter dig i Livial-behandlingen før resultater foreligger gør mig totalt gal. Du skal i hvert fald forberedde dig på et forhøjet libido, i nogle tilfælde uhæmmet vækst af barmen og en del overvægt. Stoffet har en vis androgenvirkning og de seneste nyheder fra medikamentmarkedet forkynder klart, at Livial deler de carcinogene "værdier" med andre gestagener.
    Livial®
    Firma: Organon
    Indeholder: Middel med både østrogen og gestagen virkning.
    Virksomt stof: Tibolon
    Anvendes: mod gener, der opstår ved utilstrækkelig produktion af østrogen i overgangsalderen. Midlet kan desuden anvendes til forebyggelse af knoglemineraltab hos kvinder, der er særligt disponeret for knogleskørhed.

I modsætning til andre hormontabletter, som anvendes mod gener i overgangsalderen, medfører anvendelse af Livial® sædvanligvis ikke blødninger. Midlet anvendes derfor ofte til kvinder, som ønsker at undgå blødninger.

Virker overvejende på samme måde som de kvindelige kønshormoner østrogener og gestagener, men har derudover tillige en vis virkning svarende til det mandlige kønshormon testosteron.

Dosering: Findes som tabletter.
    Sædvanligvis 1 tablet (2,5 mg) i døgnet.
    Behandlingen påbegyndes tidligst et år efter ophør af menstruation.
    Graviditet: Anvendes ikke.
    Amning: Anvendes ikke.
    Må ikke anvendes: ved hormonafhængige svulster, ved tendens til blodpropper eller ved alvorlige leversygdomme.

Mulige bivirkninger: Der kan forekomme blødningsforstyrrelser. Hvis der efter mere end 3 måneders behandling kommer blødning, er det vigtigt at få undersøgt årsagen hertil.

Samtidig anvendelse af andre lægemidler
    Samtidig behandling med andre lægemidler kan ændre virkningen af såvel Livial® som af de andre lægemidler.

MAO-hæmmere (midler mod depression eller Parkinsons sygdom) kan øge Livial®´s bivirkninger.

Visse epilepsimidler (phenobarbital, phenytoin og carbamazepin) og rifampicin (tuberkulosemiddel) kan nedsætte virkningen af Livial®.
    Livial® hæmmer virkningen af sulfonylurinstoffer (tabletter mod sukkersyge).

Naturlægemidler, der indeholder perikum, kan nedsætte virkningen af Livial®.

Det er vigtigt at informere lægen om alle de lægemidler, man tager.

Findes som tabletter. 1 tablet indeholder 2,5 mg (mrk. ORGANON &monopril; - MK 2) tibolon. Hjælpestof: Lactose.
    Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Jeg fortalte om progestacremen,det synes han egentlig var godt,men åbenbart ikke nok for mig,nu får jeg først besked på vævsprøverne på fredag,men det er da blevet væsentlig bedre undtagen de skækkelige hedeture, dem lovede han de ville holde op,men indtil nu har jeg næsten fået flere end da jeg brugte cremen,den har jeg nemlig ikke brugt siden han gav mig hormonerne
    Du kan sagtens fortsætte med cremen, selv om du er på Livial lige nu....vi er flere, som faktisk har "overlappet" i nogle måneder efter at jeg (vi) nedtrappedede hormontilskud til fordel for cremen. Der er ingen interaktioner med andre stoffer, da dette progesteronidentiske plantestof går ind i organismen som det var kroppens eget hormon.

Jeg mener dog, at du har været igennem så meget nu på det sidste, at jeg vil ikke begynde at argumentere for det ene eller det andet. lad mig blot sige, at jeg er ikke glad for at du skal udsættes for Livial; jeg håber at du selv er opmærksom og nedtrapper så hurtigt det kan lade sig at gøre og at du selv er opmærksom på tingene i forhold til de behandlingsforslag du får hos gynækologen. At man er en speciallæge er desværre ingen garanti for, at han også er innovativ og progressiv... højst sandsynligt har han ikke meget begreb om alternative muligheder.

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Nu er jeg spændt på ,hvad disse prøver viser : :
    hvorfor skal jeg altid være så kompliceret
    Så kan vi græde sammen .

Lov mig, at du ikke overlader hele ansvaret for det som kommer til lægerne alene. Jeg krydser fingrene for, at du har kræfter nok til at kræve retten til at have indflydelse på den kommende behandling og retten til, til enhver tid at kunne forlange fyldestgørende informationer om alt, hvad der måtte berøre dig m.h.t. din evt. fremtid med Livial.

Knus og tanker
    Admina

P.S. Det ville på ingen måde undre mig, hvis det viser sig, at du har været udsat for en massivt svampeangreb, hvilket sagtens kan ske på baggrund af hormonelle forhold lokalt.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard re.sally

Hej Sally
    Det er mærkeligt men midt i alt det her, er det kun de ydre slimhinder der har teet sig,mærkelig nok har jeg heller ikke haft blærebetændelse meget længe
    Nu er jeg også ret god til at drikke masser af vand,men nu håber jeg,at admina har ret i hendes teori med svampeangrebet :ide
    gynækologen forberedte mig på at jeg nok skulle have laserbehandling.
    Jeg er bestemt også selv meget ked af de hormoner,men jeg var så generet af problemet,at jeg nok var for nem at overtale
    men det er jo heldigvis fredag imorgen,så får jeg svaret
    Vi "tales" ved,
    Knus biddipigen
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard re.Admina

Hej Admina
    Jeg ville heller have taget imod de hormoner idag,men for 14 dage siden var jeg så plaget,at de kunne have fået mig til hvad som helst :cry
    Han talte om det som noget ganske harmløst,det kan jeg forstå at det er det aldeles ikke :x
    Nu ser jeg ,hvad resultatet er imorgen,ogsåmå jeg tale det rigtig igennem med lægen.Det er dog blevert væsentlig bedre uden at det er forsvundet
    Kan du have det godt vi "tales " ved imorgen
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Admina og Sally
    Nu har jeg fået svaret på mit problem,det er noget eksem det kaldes lichenplanus lichen rubus.Det skal behandles med cortison og det vil aldrig forlade mig helt,men på en måde er jeg lettet Jeg frygtede det værste.
    Men jeg fik diskuteret problemstillingen med hensyn til hormoner,disse læger er jo helt vilde for at give hormontilskudmen han gav mig dog ret i at det ikke er rart at vægten stiger og stiger
    Han spurgte hvad jeg havde taget på under mine graviditeter,og da svaret var 25 kilo! så kunne han godt se,at det ikke var smart
    Så nu bruger jeg progestacare igen,men hvad der har medvirket til mit eksem er at jeg da det begyndte at klø,så smurte jeg mig med cremen og den virker utørrende,så det sal man ikke gøre
    Så nu står behandlingen på babyolie,til afvaskning og cortison 2 gange daglig i 14 dage

Knus biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

... hvad der har medvirket til mit eksem er at jeg da det begyndte at klø,så smurte jeg mig med cremen og den virker utørrende...
    Hej Biddi

Jeg vil gerne lige høre om du mener ProgestaCare, som du brugte til at smøre dig når det er begyndt at klø? Det håber jeg ikke du svarer ja til.

Til påsmøring af de ædle dele har Life-flo fremstillet en progesteronSPRAY, som netop egner sig til anvendelse hvor huden/slimhinderne er tynde og sarte - men dette middel er man altså nødt til købe direkte fra USA og derfor er der ikke ret mange, der bruger det her i DK (jeg kender ingen).

Kram og god bedring (der må være noget bedre end babyolie.... som er ret tæt i konsistens og faktisk "lukker" hudens overflade + at den er fremstillet af råolie d.v.s. mineralsk - prøv om du ikke kan få fat på en økologisk babyolie, f. eks. en olieblanding med mandel m.m.)

Knus. Admina

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Admina
    Desværre må jeg svare ja
    man bliver heldigvis klogere dag for dag men jeg viste ikke bedre undskyld
    man betaler for ens fejltagelser ikke
    Knus biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Admina
    Desværre må jeg svare ja
    man bliver heldigvis klogere dag for dag men jeg viste ikke bedre undskyld
    man betaler for ens fejltagelser ikke
    Knus biddi

Bookmarks

Regler for indlæg