Viser resultater 1 til 25 af 25

Emne: Mormor Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Mormor Bea

Hej Bea

Et stort tillykke med dit nye barnebarn

Hvis du klikker på linket kommer du til Lindas mormor-tråd. Linda har ligeledes haft sin egen tråd, hvor hun skrev med os andre næsten udelukkende om sit nye barnebarn og andet omkring denne begivenhed.

http://www.overgangsalderen.net/kvin...opic.php?t=890

Tillykke endnu en gang
    Vi "snakkes"
    Admin
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Barbara Gæst

Standard

Kære Bea

Tillykke, tillykke med dit nye barnebarn. Blev det en lelle dreng elle pige. Måske har du fortalt det andetsteds - og jeg har så bare overset det.

Barbara

Guest avatar
    Jeanne Gæst

Standard

Hejsa Bea
    Hjertelig tillykke med dit barnebarn, jeg glæder mig til at snakke børnebørn med dig for jeg venter mit første til november og jeg glæder mig helt vildt kan jeg godt sige dig. Stort knuzz fra Jeanne.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Bea. Hjertelig tilykke med dit barnebarn har selv tre stykker og ved hvor dejlige de er knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Laura
    Du har ret et barnebarn er dejligt. Det er en helt ny og vidunderlig fornemmelse. Min egen datter som MOR, det er dejligt at se. Jeg har forøvrigt også en rigtig gæv svigersøn, der har deltaget aktivt¨både ved fødslen og også bagefter. Skønt, når det hele går op i en højere enhed.
    HVad laver du ud over at være mormor/farmor?
    Mange hilsner
    Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Lørdag morgen bippede min mobilo, der var besked fra min datter om de var kørt på sygehuset. Jeg var på arbejde, " Pokkers osse" Jegj kunne ikke koncentrere mig. Tankerne gik tilbage, da jeg selv skulle føde mit første barn. Det var med store forventninger jeg selv tog på sygehuset. Det gjorde pokkers ondt, men var så vidunderligt bagefter. Jeg havde skiftevis ondt af min datter, samtidig med at mine forventniger om en lille ny baby,som jeg kunne kramme og snuse til.
    Min kolega fik ondt af mig og sagde til middag, at nu gad hun ikke se mig mere, så fik jeg travlt med at komme hjem.

Inden jeg skulle på sygehuset havde jeg et ærinde. Jeg skulle ned og og sige farvel til en veninde jeg har haft i mange år, hun lå for døden. Jeg gik ned og gav knus og kram, hun døde næste morgen klokken 5.oo.
    Det tordnede og lynede da jeg tog derfra, det var uhyggeligt, lige som vejret passede til lejligheden. Pludselig fik jeg den tanke, at det ikke var så godt, hvis mit barnebarn blev født på den selvsamme dag, som min veninde døde.

Nok om det, mit barnebarn blev født kl. 16.00 om eftermiddagen. Det var et vidunderligt syn, der mødte mig dag jeg langt om længe nåede ind på sygehuset. Min datter sad og ammede sin lille pige, mens min svigersøn så meget stolt ud. Dette billede vil altid være i min erindring.
    Det var en barsk oplevelse, og en dejlig oplevelse, der mindede mig om livets realiteter.

" En stjerne slukkes og en ny stjerne tændes"

Bea

Jeg kan forstå, at der er andre, der har et barnebarn i vente. Glæd jer. Det er bare dejligt. Morfar er også rigtig stolt, han fortæller også om det lille vidunder til alle, der gider høre om det.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

I fredags besøgte jeg den lille familie i deres eget hjem. Skønt at mærke roen hos dem alle. Mor har fået gang i amningen og lader alt andet ligge og lader den lille smukke og dejlige dejlige pige bestemme tempoet.
    Jeg glæde mig, for jeg skal derud igen i morgen, for at hjælpe lidt med det praktiske.
    Det kniber med at holde fingrene væk, men min datters moderskab forbyder mig at nusse for meget. Babyen skal have lov at sove, og hun vil helst selv tage sig af hende. Alt dette forstår jeg udmærket, men vil alligevel gerne nusse, dufte og pusle hende.
    Jeg tænker, " Du skal nok få lov, når hun bliver lidt større, og skal herud og passes".
    Når jeg ser det lille pus sammen med min datter, kan jeg få en stor klump i halsen, dette af glæde over den ny situation deres og vores lille familie er kommet i.
    Til alle jer der venter. GLÆD JER. Det er smukt, vidunderligt og helt specielt. jeg synes ikke jeg har set så smukt et barn, siden jeg fik mine egne to.
    Jeg måtte jo gerne prale, og det er hermed gjort.
    I andre far/mor mødre får det helt sikkert lige sådan.
    Har lige været et par dage på ferie. Jeg lavede ikke andet end at kigge på baby ting. Dejligt at have en lille en at forkæle!!!!!!

Bea

Guest avatar
    Barbara Gæst

Standard

Kære Bea

Hvor er det dejligt at læse om dine oplevelser med dit nye barnebarn og mærke din glæde.

Jeg ville gerne være mere deltagende i din glæde, men pt står jeg midt i en skilsmisse efter et mageårigt ægteskab (30 år) og det tager næsten alle mine kræfter.
    Du skal derimod ikke være i tvivl om, at jeg følger med og på sidelinjen fryder mig sammen med dig. Ja, jeg kan næsten dufte den lille nye med dine levende beskrivelser.

Kærlige hilsener
    Barbara

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Bea!

Stort tillykke med dit lille barnebarn!

Jeg selv blev mormor for første gang d. 3/6, så jeg er HELT med på din begejstring og forundring over at opleve ens datter (og sig selv!) i den nye rolle!!

Og så den lille!!! Jeg kunne ikke lade være med at smile genkendende, da jeg læste, at du aldrig har set så smukt et barn siden dine egne to! Præcist sådan har jeg det også med mit lille barnebarn! (Underligt, ikke? )

Min datter bor desværre i Kbh. og jeg i Jylland, så det er frygtelig hårdt ikke at kunne se dem oftere. Hun kommer næste gang d. 4/8, og jeg kan næsten ikke vente!
    Selvfølgelig har vi været derovre et par gange allerede, og de har også været her en week-end, men altså....

Jeg er lige kommet hjem fra 3 ugers ferie i Italien med mand og barn (min yngste dreng på 11 år), så jeg har derfor ikke fået hilst på dig før nu.
    Dejligt, at du er kommet til - håber, at du bliver lige så glad for at være her, som jeg er!!

Kh.
    Linda (mig med mormor-tråden!)

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Linda
    Kan godt forså du ærgrer dig lidt over afstande, men så bliver den tid i har samme mere intens. Det er bare med at nyde den lille og ikke lade tankerne om den store afstand tage overhånd. Det tror jeg nu heller ikke du gør, men jeg ved jo, hvor let det er at komme til at bebjejde sig selv noget, selv om man godt kan se, at der ikke er noget at gøre ved tingenes tilstand.
    jeg kan fortælle dig, at jeg allerrede nu er blevet glad for at være herinde.
    Håber du får masser af tid til at nyde dit barnebarn. Det er jo som du ved bare dejligt med det lille dejlige ny familimedlem. Jeg har ikke besøgt mit barnebarn i flere dage nu, jeg har haft/har influenza eller noget lignende med feber og ondt over det hele. Jeg skal helst ikke smitte mit vidunderbarn.
    Håber vi mødes herinde. Måske har jeg mødt dig.
    Det er lidt underligt herinde, men der er jo flere der heddet det samme.
    Vi ses
    Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Linda
    Kan godt forså du ærgrer dig lidt over afstande, men så bliver den tid i har samme mere intens. Det er bare med at nyde den lille og ikke lade tankerne om den store afstand tage overhånd. Det tror jeg nu heller ikke du gør, men jeg ved jo, hvor let det er at komme til at bebjejde sig selv noget, selv om man godt kan se, at der ikke er noget at gøre ved tingenes tilstand.
    jeg kan fortælle dig, at jeg allerrede nu er blevet glad for at være herinde.
    Håber du får masser af tid til at nyde dit barnebarn. Det er jo som du ved bare dejligt med det lille dejlige ny familimedlem. Jeg har ikke besøgt mit barnebarn i flere dage nu, jeg har haft/har influenza eller noget lignende med feber og ondt over det hele. Jeg skal helst ikke smitte mit vidunderbarn.
    Håber vi mødes herinde. Måske har jeg mødt dig.
    Det er lidt underligt herinde, men der er jo flere der heddet det samme.
    Vi ses
    Knus Bea

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kære Bea

Tillykke med dit barnebarn jeg kan godt følge dig i hvor dejligt det er, og jeg fornemmer din glæde. Jeg har selv et barnebarn en dreng der nu er blevet tre år, han er det bedste der er overgået mig i lang tid, og han er nu begyndt at sige til sin far og mor, hvis der er noget han ikke må: Jeg savner min mormor og morfar"

Jeg har skrevet det før men det er livets dessert, en hel stor utrolig glæde, og nu kan jeg snakke i telefon med ham, og han ringer tit til mig og selvfølgelig omvendt.

Kærlig hilsen JS

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Ha, JS

Du giver lov til meget mere, end mor og far gør!

Det er helt fint, for mormor og morfar bliver uvurderlige i barnets verden og et fristed, hvor han kan boltre sig! Tillykke med det!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Kære Sally

Du giver lov til meget mere, end mor og far gør!
    Ja og det er super, jeg tror ikke at der er noget han ikke må her hos os

Knus JS

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære alle sammen

Nu er mit barnebarn blevet en måned gammel, og tænk jer, hun smiler, og vi kan mærke at det er bevist, for det er når vi nusser hende og hun har det dejligt. Hun er bare så sød og så er hun vokset meget. Hun har taget et kilo på. Hun har runde kinder og trutmund og elastikker på armene. Desværre har hun lidt kolik, hun skal til zoneterapi i ugen vi kommer ind i.
    Jeg har læst om Aninas efaringer med bæreselen. Min datter har købt en sele, og har lille Trine med, når hun går rundt. Min datter får lidt ondt i ryggen, men hun bruger selen så ofte hun kan. Min datter har problemer, når Trine skriger og skriger, også hvis lægger hos mor, så hun er til tider meget træt. Heldigvis er det ved at ændre sig lidt, så de kære to kan få ro på.
    Jeg tager derud et par gange om ugen for at hjælpe og pusle om mor og barn. Jeg kan sidde i lang tid og se på alle de ansigter et lille barn kan lave, høre de spæde pludrelyde og jeg kan mærke at jeg har stærke følelser for Trine. Det er en vidunderlig fornemmelse og jeg vil ønske at alle andre kvinder vil få lov at opleve og fornemme den dejlige duft, de forskelloige ansigter og pludrelydene. Jeg kan da godt huske alle disse ting fra da mine egne var små. Jeg har mange gode minder, men dengang var det mig, der var lidt usikker på, om jeg nu gjorde det rigtige. I mormorrollen kan jeg bare nyde og gøre mit bedste til at den lille familie kan få en god start.
    Nu vil jeg slutte for i dag.
    Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg har læst om Aninas efaringer med bæreselen. Min datter har købt en sele, og har lille Trine med, når hun går rundt. Min datter får lidt ondt i ryggen, men hun bruger selen så ofte hun kan.
    Kære Bea

Tak for nyhederne .
    Jeg har læst igennem hvad jeg skrev dengang og kan nu se, at jeg ingen steder har skrevet om, at jeg faktisk havde en bæresele til at bære min dreng foran og en anden, han blev båret i på ryggen.

Jeg er selv meget spinkelt bygget og fik besked om, at det nytter rigtig meget at kunne skifte, så det gjorde jeg. Min søn kunne både være vågen OG sove i selen. Efterfølgende har jeg intet iagttaget om, at det skulle gøre ham over-forkælet eller mere afhængig end jeg kunne acceptere.

Det er også vigtigt, at selen ikke er for løs og "hænger". Selv om det føles måske for voldsomt til at begynde med - viser det sig hurtigt, at insdtiller/strammer man den ordentligt - vil man ikke have ondt i ryggen i samme grad som når den "hænger".

Tillykke med begge dine øjesten.
    Mange knus.
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Bea!

Uh, det lyder bare så dejligt med den lille pige!
    Jeg kan godt forstå, at du er lykkelig for hende.

Det er nu 3 uger siden, jeg sidst så mit barnebarn... og det varer næsten en måned endnu, før han igen kommer her med sin mor.
    Lige nu er han på ferie med sin mor og far nede ved farmor og farfar.
    Når han kommer her igen, er han til den tid blevet 3½ måned gammel - mon ikke han så er ENDNU dejligere???
    Jeg kan næsten ikke vente!

Knus,
    Dinah

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

På søndag skal mit lille barnebarn døbes. Jeg har lidt svært ved at kalde hende ved det nye navn, for hun er blevet mormors "Møvs". Hun skal ikke hedde " Møvs" forevigt, men det passer bare lige nu, og jeg får også kun svage protester fra min datter, når jeg er sådan.
    Mit barnebarn har haft kolik og det har været en prøvelse for den lille familie, men de har klaret det så flot. Nu er kolikken på retur og vi har bare en lille smilende guldklump. En lille guldklump der allerede vejer 7 kg og er vokset 10 cm.
    Hun har meget mørke øjne (blå), lidt hår med rødligt skær. Hun har temperament og så er hun rask. Hun har heldigvis ikke haft noget krampeanfald siden hun var seks uger, så nu tror vi på at det ikke kommer mere.
    Jeg skal ud og sy en lyserød sløjfe på dåbskjolen, og hun bliver bare så fin.
    Det betyder meget for mig at hun bliver døbt, og så glæder jeg mig til vi skal være samlet alle sammen.
    Jeg er bare så glad for dette lille vidunder, i går passede jeg hende i 4 timer og spørg mig lige om jeg nød det.
    Til alle jer der ikke ved hvad det er at være mormor, skal jeg hilse og sige, at det er vidunderligt.

Bea

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Kære Bea.

Det lyder rigtig dejligt og jeg kan love dig, at jeg er død-hamrende misundelig. Men min datter er "kun" 23 år og "kun" i gang med andet år på universitetet og det tager nok 5 - 6 år, før hun er færdig, så jeg må ruste mig med tålmodighed.

Men så kan jeg jo bare læse om jeres oplevelser og fryde mig over det. Den glæde er der da ingen, der kan tage fra mig

Det er dejligt, at hun er ovre den kolik. Var det zoneterapien, der hjalp?

God fest og god weekend fra

Pipaluk.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Dinah og Pipaluk

Desværre hjalp zoneterapien ikke rigtig, jeg tror at tiden har hjulpet det lille menneske. "Jeg kan godt se, at der er lange udsigte for dig Pipaluk", men din tid kommer også. Du har bare noget at glæde dig til.
    Jeg kan godt forstå du synes en måned er lan tid Dinah. Kærligheden trives selv om der går lidt tid imellem, så er den mere intens.
    Jeg kan da slet ikke tro, at dit lille vidunder er mere dejlig end mit ha ha.
    Jeg kan mærke, jeg blive i opløftet stemning, når jeg sidder og skriver om mit barnebarn.
    Knus Bea

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Bea

Jeg kan godt forstå, at du har svært ved at kalde en lille "Møvs" ved almindeligt fornavn!

Hvis du nu starter med at kalde hende "Fornavn-møvs", tror du så ikke, at du når hun er omkring 2 år kan droppe møvs'et?

Hvor må det være dejligt for din datter at have dig så tæt på. Det er en virkelig aflastning!

Tillykke med på søndag - jeg håber, at I alle sammen får en dejlig dag med solskin og høj blå himmel....

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Sally

Det er lidt sjovt at jeg kalder mit barnebarn for " Møvs", men det var bare lilge det der faldt mig ind. Jeg har slet ikke tænkt på hvad jeg skulle kalde hende.
    Jeg kan prøve om det går med at kalde hende som du foreslår, det bliver nok lidt svært i starten, men pyt hun må godt være mormors " Møvs" lidt endnu.

Det er dejligt at være tæt på hinanden, men min mor boede langt væk, og hun formåede at give børnene en masse kærlighed alligevel. Hun forgudede og forkælede dem. Det var meget hårdt ved mine børn da deres mormor døde, de var 12 og 14 år.

Jeg håber også på godt vejr, vi skal have lukket terrassen for at være der alle sammen. det giver også en dejlig stemning, hvis solen skinner fra en skyfri himmel.

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære alle

Nu er min lille "møvs" blevet godt fire måneder. Hendes kolik er forsvundet som dug for solen, for at give plads til mange søde smil. Hun er meget bevidst, og jeg bliver nødt til at besøge hende ofte, da hun til tider kigger på mig, med en bævende underlæbe. Hun må helst ikke blive bange for mig.

Vi skal besøge dem på lørdag, der skal vi være og hjælpe det meste af dagen. Jeg glæder mig meget.

Det er vidunderligt med sådan et lille uspoleret barn, og jeg ønsker af hele mit hjerte, at hun må få et godt liv, og jeg vil bidrage alt det jeg kan.
    Hun spiser risgrød og kan også godt bruge en flaske nu, så der går nok ikke så lang tid før, vi kan passe hende i længere tid.

Nu skal jeg videre med mitt kursus, men jeg synes lige i skulle høre at det går godt med min lille guldklump.
    " Et lille smil fra møvs varmer mit sind, der sniger sig slet ikke kulde ind"

Knus Mormor Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Nu har Lille Møvs holdt sin første jul. Helt og aldeles uberørt af alle julens gaveræs og gøremål. Det sjoveste af det hele, var papiret, som blev " kørt den direkte vej til munden" og så skraslede det så dejligt.

Hun var med hos morfar lillejuleaften. Morfar var " solgt". Han kunne slet ikke holde fingrene væk fra sit oldebarn. Jeg har snakket med ham i telefonen efter jul, og nu kan han huske at han har et oldebarn. Han sagde flere gange " Hun er da en dejlig unge". det er oldefars måde at sige tingene på, men han mener det af hjertet.

Det glæder mig så meget, at han kan huske hende nu. Da han var syg opdagede han knap nok hendes tilstedeværelse. Hun er nu 5 1/2 måned, og hun er blevet stor. Hun vejer godt otte kilo og gider slet ikke være baby. Hun vil ikke ligge i arm, hun vil sidde på arm.

Hun har lige lært at skrige, ja, hun skriger så højt, at det gør helt ondt i ørerne. Hun gør det helt sikkert for at få opmærksomhed og det er meget bevidst. Er vidunderlig dejlig og buttet og så er hun mormors øjesten.

Nu skal hun i dagpleje den 1. februar, det er jeg spændt på. Min datter vil arbejde halvdags og strækker på den måde sin barselsorlov et år. Hun skal trappe lidt ned med amningen, men det er lettere sagt end gjort. Jeg håber på, at det går god, men inderst inde ved jeg , at det nok skal gå. Jeg har jo selv prøvet at få små børn i dagpleje og dem det ramte hårdest, var forældrene, der havde svært ved at give slip. Børnene fandt hurtigt en rutine og en god dagligdag.

Min datters dagplejer er helt ny i faget. Hun skal kun have to små børn det første halve år. Den ene er lidt ældre end "Møvs", men kommer fra samme mødregruppe.

Jeg har fortalt min datter, at det er super godt at dagplejeren er ny, for når man er ny går man meget op i sit arbejde. Sådan har jeg oplevet det.
    Det eneste der kan ligge i det er, at dagplejeren finder ud af, at jobbet ikke er noget for hende. Nå, vi håber på det bedste. Dog ligger det mig på sinde, at kun det bedste er godt nok til " Møvs".

Det var så lidt nyt fra Mormor Bea

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Åh, Bea, mit første barnebarn er også navnesøster til dit - og jeg husker det - hun er 11 nu - og har gang i helt andre ting. Godt du nyder det-for det går så forbistret hurtigt. Knus Fleur

Bookmarks

Regler for indlæg