Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard "Kunsten at beherske tiden"

Jean-Louis Servan-Schreiber

"kunsten at beherske tiden"

Hvordan får man tid til det, man specielt har lyst til.

Fra omslaget:
    Undersøgelser fra de vestlige lander viser, at flere mennesker klager over mangel på tid end mangel på penge, fritid eller grønne områder. Medens det er lykkedes det utrættelige menneske t skabe større sundhed og materiel velvære, beherske farten, kommunikationsmidlerne, verdensrummet og nu også generne, så er det blevet langt sværere at beherske ens tid. En time smutter forbi èn som minutter og et år virker som en måned eller to. - Nåede man det man havde planlagt? Næppe.

"Hvis mangel på tid er dette århundredes svøbe, hvorfor skrives der så lidt om det og hvorfor gøres der så lidt?" spørger Jean-Louis servan-Schreiber.

Servan-schreiber, travl journalist, udgiver, forfatter og familiefar, har taget kampen op på sin egen måde. I stedet for at slås med den manglende til, valgte han at tæmme den. Gennem flere års arbejde med sig selv har han udviklet et enkelt system, der kan anvende af enhver, der ønsker at blive herre over sin egen tid.

Bogen har en ny og forfriskende indgangsvinkel tiltil emnet. Gennem et historisk tilbageblik lykkes det Servan-Schreiber at gøre tid til en håndtærlig størrelse, der kan overskues.

Han sætter også et lighedstegn mellem tid og liv. Prøv at bytte ordet tid med liv i følgende sætninger:

- ikke tid nok
    - jeg mangler tid
    - anvende min tid godt
    . spilde min tid
    - det vil jeg bruge min tid på
    - være herre over min tid
    Bogen er udgivet på forlaget Schultz i to oplag, hvoraf det sidste i år 1987.

Desværre udsolgt fra forlaget, men kan måske findes som brugt-bog eller skriver jeg nogle uddrag ind senere.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    65

Standard

Kære Anina

Har du tid til at lægge uddrag fra bogen på nettet?

Jo, tiden flyver, når man er i godt selskab og står stille, når der er en halv time til jeg skal snakke med min datter

KH
    Sally
    Carpe Diem

Bookmarks

Regler for indlæg