Viser resultater 1 til 3 af 3
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Naturlig østrogen-creme

Citer Oprindeligt indsendt af susse
    ... er 54 år, fik fjernet æggestokke for 3 år siden, livmoder for 8 år siden, arbejdede dengang hos praktiserende læge der syntes at det var det bedste at starte på østrogener, men jeg har altid selv haft antipati mod disse.
    Hej Susse

Har du antipati mod østrogentilskud p.g.a. kræftfare? Det synes jeg, jeg har hørt efterhånden en del om. Der er bare det, at tilskud af østrogen ikke medfører nogen som helst risiko for udvikling af kræft hverken i æggestokke, livmoder eller bryster.

Hvad det angår, florerer der alle vegne en udbredt misforståelse, at et hvilket som helst hormontilskud er farligt. Det er dog en kendsgerning, at det er kombinationspræparaterne sammensatte af øsrogen OG gestagen (syntetisk progsteron) som fremviser statistikker pegende i retning af en forøget kræftrisiko i underlivsorganer. Et ublandet østrogentilskud har IKKE denne kedelige effekt.

Når det er så sagt - vil jeg helst alene på egne vegne tilkendegive, at personligt ønsker jeg under ingen omstændigheder anvende syntetiske hormoner, uanset hvor naturidentiske man påstår de er. Jeg har trappet mig selv ud af et kombinationspræparat Trisekvens Forte efter at have indtaget det i fem år....og skiftede pillerne ud med naturlig progesteron-creme ProgestaCare hvorved jeg oplever en sande befrielse for kæmpe og smertende barm, vand i kroppen, håraffald og mere af samme skuffe. Du kan prøve at læse om det her i dette emne-forum om plantehormonerne.

Citer Oprindeligt indsendt af susse
    Lige nu er jeg ved at trappe dem ud, og får akupunktur og flere andre ting. Jeg vil spørge om der er nogle der kender andre ting, man kan bruge når man ikke selv danner østrogener i rette mængde,????
    Min personlig erfaring med div. alternative metoder er ikke så positiv og effekterne derved er ikke stabile nok når hormonstormen raser i overgangsalderen.

Derimod mine erfaringer med plantehormoner til påsmøring på huden er fremragende og derfor vil jeg gerne opfordre dig til at kigge på dette link, hvor du kan læse om østrogenpandang til ProgestaCare som jeg bruger. Det tilsvarende naturlig østrogen-creme hedder EstroCare og er fremstillet af samme producent som min creme...

http://www.buylife-flo.com/shop/shopexd.asp?id=22&WW=Women's%20Wellness

Beklagelsesvis kan man ikke købe disse produkter i DK. Jeg får min creme hentet af gode venner med et års forsyning ad gangen og nu, efter at jeg har nedtrappet kunstige hormoner helt og begyndte at anvende progesteron-cremen "fuldtid" de sidste 7-8 måneder, kan jeg med sikkerhed sige, at jeg er ved at blive mit gamle "jeg" som jeg var før jeg kom i overgangsalderen. D.v.s. de ØVRIGE forandringer jeg oplevede i begyndelsen af overgangsalderen og FØR det kunne aflæses på prøveresultater....er stærk på retur nu.

Prøv at forske lidt på egen hånd og du vil komme til at undres, som vi andre over, at de ufarlige hormonpræparater sælges IKKE i DK, men syntetisk hormonkemi får man smidt i hovedet uden begrænsninger. Og dette på trods af, at bivirkningerne er overvældende.

Vi "snakkes"
    Knus. Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst

Standard

Kære Anina!
    Mange tak for dit fyldestgørende svar, dejligt at snakke med en der taler lige ud af posen. Jeg har jo ikke æggestokke, så det er begrænset hvor meget jeg selv danner af østrogen, men det stopper jo også ved jer piger som har æggestokke, jeg vil i dag kigge på nogen af dine link.
    Mange tak og ha det godt.
    Vi snakkes ved!

Mange knus
    Susse

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hen Anina!
    Vil blot fortælle at jeg vil stoppe mine østrogener, have akupunktur, og måske en stikpille, som jeg har fået anbefalet som indeholder minus østrogen, så vil jeg kæmpe lidt for sagen.
    Jeg vil selvfølgelig vende tilbage og fortælle hvordan det går. :P
    Vil også forske lidt i vitaminer som kan styrke min krop, er ved at finde ud af om Gunn-Britts vitaminkur.
    Knus
    Susse

Bookmarks

Regler for indlæg