Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Myg og myggestik

Der findes en masse forskellige myggespray. De bedste indeholder DEET -men dem kan man ikke købe i Danmark, da der er en mulig risiko ved megen og langvarig brug. Et af de allerbedste er Jungle Oil -Djungelolja, som kan købes i Sverige. Af danske midler kan man anbefale Autan, som også Seruminstituttet anbefaler, og Mosi-Guard Myggespray fra Medic Team. Det holder myg væk i op til 6 timer på grund afblandet andet citron- eucalyptus fra Kina.

Tidsel olie i kapsler mod myg. Man skal tage 2 om morgenen og l om aftenen. Hvis uheldet er ude, så kan det også anbefales at gnide stikkene med citronsaft.

Man kan købe en mygge-afskrækker, der udsender en højfrekvent lyd, som myggene kan høre, men ikke vi andre. Man kan dog ikke garantere for, at den virker.

Myg kan heller ikke lide lugten af eddike, så man kan komme nogle dråber eddike bag ørerne og på anklerne.

Er man blevet stukket, kan man gnide med agurk eller løg, vejbred eller komme spyt på. På apoteket kan man fx købe Pax mod kløe, svie og insektstik, Autan-spray mod stikkene, Mepyramincreme mod kløe og svie og Xylocaincreme mod kløe og smerte. Etono-stiften kan også bruges.
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Tante Ana

Det er mærkeligt, som det er myggeår i år. Jeg læste, at man i Sverige havde en aggressiv een af slagsen, som ikke kun stikker om natten men også om dagen.

Her i Torino kører man i øjeblikket en antimyggekampagne, hvor man tilråder folk at tømme urtepotteunderskåle, dække åbne vandhuller m.m.

Myg elsker mig og det har jeg synlige beviser på - her til morgen var min højre hånd helt opsvulmet, og jeg var i nat ved at blive sindssyg af kløen.

Det hjælper også at gnide med en halv citron - min svigermors råd

KH
    Sally
    Carpe Diem

Bookmarks

Regler for indlæg