Viser resultater 1 til 7 af 7
    Guest avatar
    Avalon Gæst

Standard En drøm, catwalk

Jeg havde den skøreste drøm i nat. Der var en konkurrence i stil med dem i Tv, hvor alm. mennesker kan prøve at være noget andet (model, sangstjerne osv). Her var det at gå catwalk for et stort publikum.

Jeg var med, men husker ikke hvordan jeg var havnet der. Drømmen starter mens jeg står og venter på at gå ind. Jeg er bestemt ikke catwalk-typen, og da jeg står der tænker jeg over, hvordan jeg mon er havnet der. Jeg er ikke nervøs. Blot undrende. Jeg går ind og gør min bedste -er lidt fjal, og kender overhovedet ikke teknikkerne. Men folk er ellevilde - meget overvældende. Jeg tænker, idet jeg går ud igen, at det var da pokkers...enten er det en joke, for jeg er mindst 15 år ældre end de andre, og det kan da ikke passe. Men tanken strejfer mig også, om jeg mon har et hidtil uopdaget naturtalent.

Så husker jeg ikke mere, men jeg har også en anden drøm, som måske ligger i forlængelse af den første. Den anden drøm er af en anden type, som jeg ofte har:

Jeg går (måske væk fra konkurrencen fra før). Kommer forbi en legeplads. Ser nogle dyr - vist en stor hund og en løve eller tiger eller måske et fantasidyr, men farligt er det. Jeg skal den vej, så jeg håber ikke, de ser mig. Men det gør de, og jeg flygter op i et legetårn. Dyrene følger efter, og jeg må kravle helt op og ind bag nogle brædder. På et tidspunkt må jeg vælte stigen, så dyrene ikke kan komme op til mig. Det er rigtig uhyggeligt. Noget i samme stil har jeg tit drømt - altså at blive jagtet af vilde dyr. Sommetider når de også at bide mig. det handler gennemgående om at holde dem fra mig - på afstand.

Har du et bud Terese?

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære avalon166
    Jeg skal nok kigge på den i dag eller i morgen...
    Jeg får travlt indtil i aften her i "biksen"

k.h.
    Terese

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hej avalon116
    Jeg har kigget lidt på dine drømme, muligvis hænger de sammen – men nu kan vi jo se hvad du siger?

Den første drøm, hører under kategorien Fremtidsdrøm.
    Først lidt om fremtidsdrømme:

Fremtidsdrømme er hvor det ubevidste prøver at forberede os på en situation som kommer i fremtiden. De personer der optræder i drømmen (udover dig selv) er ikke dele af dig selv, men personer der er involveret i en kommende hændelse. Drømmen kan også indikere kreativitet i nutid og fremtid.

TOLKNING:

Dit ubevidste vil gerne have dig til at forstå, at du har store evner (naturtalent) – som du ikke til hverdag, tænker over at du har. Disse talenter/evner er i en retning som vil være overraskende og
    umiddelbart anderledes end de evner du til dagligt bruger…. Når du opdager dette, vil du blive meget overrasket, og andre mennesker som du omgiver dig med i forhold til disse evner, vil som du selv, blive glade, og værdsætte hvad du kan præstere.

Din anden drøm:
    Hører under kategorien Udviklingsdrømme:
    Lidt om Udviklingsdrømme:
    Udviklingsdrømme er drømme hvor vi via symbol- sproget oplever tanker, følelser og adfærds-
    mønstre fra nuværende og tidligere situationer. Vi opdager ikke altid umiddelbart altid hvad drømmen handler om, da det ubevidste kommunikere med det bevidste gennem symbolsprog.

Lidt om nogle af symbolerne og deres betydning:

Legeplads: Kan være symbol for barndom eller fristed/kreativitet

Hund: Bidsk hund symboliserer, behov for ”beskyttelse”

Løve: Løven er et kraftfuldt drømmesymbol, ligesom det er et kraftfuldt og frygtindgydende dyr.

Bidt: (af dyr) – noget der følelsesmæssigt ”gør ondt”

Tolkning:
    Jeg har valgt at tolke drømmen på følgende måde (den kan godt være lidt ”kryptisk”) Fra din barndom (eller i dit voksne liv, nærsamfund, familie) – er du følelsesmæssigt – føler du – underlagt nogle ”normer” en bestemt levevis, tankegang, som du er ved at frigøre dig fra, men dette kræver en slags kamp, og nogle gange kan det gøre ondt, og du ”flygter lidt fra opgøret” – dog forsøger du at forsvare dig, dine handlemåder, og retten til at handle og tænke ”anderledes”. Måske du føler at du ikke altid kan få lov til at være DIG, uden at du skal forsvare/beskytte dig selv over for dine nærmeste (dyrene der angriber dig på legepladsen…vejen som du SKAL forbi) ……………..
    – f.eks. hvorfor du gør som du gør…. og du kan lave en slags ”distance” til nogle eller noget, som ikke lader dig udfolde dig på den måde som, du føler er den rette for dig….
    Ved ikke hvad du siger til denne tolkning?
    Kærlig hilsen
    Terese

Guest avatar
    Avalon Gæst

Standard

Det lyder meget rigtigt. Nu er det jo svært at sige med fremtidsdrømmen, da vi ikke helt er der endnu. Men de hænger jo meget godt sammen.

Tak skal du have.

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Jeg tror din drøm om (naturtalent) – ”catwalk” har noget at gøre med den nye fritidsinteresse, som du har valgt at gå til her i efteråret, var det ikke mavedans, kickboksning eller thai chi ….
    det kunne jo være…?
    K.h.
    Terese

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Avalon116 og Terese

Det lyder meget spændende - gad vide hvad der sker for dig, Avalon, det bliver "sjovt" at følge dig det næste års tid!

Kærlige tanker

Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Avalon Gæst

Standard

Nøhhh det endte med motion for ryggen - da jeg har lidt problemer med denne.

Men jeg starter nyt job i efteråret. Så måske er det det.

Bookmarks

Regler for indlæg