Viser resultater 1 til 8 af 8
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Jeg kom i klammeri....

Jeg kom i klammeri med en mandchauvinist på en anden debat, hvor har rækkede ned på kvindelige bilister....

.....og jeg synes, at mit svar til ham passer fin også herinde:
    Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    For tyve* år siden kørte jeg ræs fra DK til Østrig med en kæreste-aspirant og i hver sin bil. Kæreste-aspiranten har bedrevet det genistreg, at gøre nar af kvindelige bilister, præcist som her i tråden.

Vi kørte fra DK samtidigt. Han i en fjumset sport fra Peugeot, jeg i min tunge Jeep. Han kørte ganske vist fra mig i en fart efter at vi har kørt fra Puttgarden men allerede to timer efter har jeg i fuld fart passeret ham stående i nødsporet med motorhjelmen strittende i vejret. Det viste sig senere, at udfordreren havde hverken olie eller vand med.

18 timer efter afrejsen stod jeg i Passau, nybadet, med nyvasket bil og gumlende på en sandwich når kæreste-aspiranten nåede frem med strithår og en nærmest udbrændt bil man ikke kunne se farven på for bare støv.

Ja. Man kan køre bil og...man kan køre bil. Og nej, jeg blev ikke populær og det er jeg sikkert heller ikke nu. :mrgreen:
    * Det var altså ikke for tyve men snarere for et par og tredive år siden ...Tiden går hurtigt...gør dèn.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Anina

Det er en oplevelse, der i den grad har givet dig et skub i den rigtige retning

Men det handler ikke om kvinder contra mænd, men om gode køreegenskaber mod dårlige....

Du skal nok klare dig!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    ann-vibeke Gæst

Standard

Sej oplevelse Anina ;-)

Når man diskuterer, er man ofte nødt til at generalisere...
    ...og det var vel, hvad han gjorde ham 'din' mandchauvinist?

Vel vidende, at jeg er en hamrende god bilist vover jeg osse at generalisere og sige: Kvinder kan ikke køre (det kan gamle mænd heller ikke)

Jeg har ernæret mig i 12 år, som chauffør, med 300km bykørsel om dagen...
    ...og hold da op, hvor jeg lærte at se på afstand, at der var en kvinde bag rattet...(og så ta' mine forholdsregler)

Jeg generaliserer osse, når jeg siger at piger (15-17 år) der vælger at stå i en bagerforretning lørdag/søndag - har hovedet under armen...
    Men jeg VED jo godt, at der er piger som er nærværende...

...nå...det er en anden snak ;-)

mvh/ann-vibeke

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Ann-Vibeke

Gælds det kuns for piger?

Min søn havde fritidsjob i den lokale brugsforening (lørdag,søndag og hverdags eftermiddage), mens han gik i gymnasiet. Han tjente godt, fik sin studentereksamen og har ikke siden haft den slags job....

De gamle var i øvrigt glade for den service han gav dem - og det smittede af på moderen

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    ann-vibeke Gæst

Standard

God morgen Sally!
    Ja...'hovedet under armen' - 'fraværenheden' - gælder kun piger....

Det er efterhånden nogle år siden, jeg brugte at gå til bageren lørdag og søndag (men jeg tror ikke det har ændret sig)

Billedet jeg får er: Et pigebarn der tygger tyggegummi, snor fingeren gennem håret og kun hører hverandet ord f.eks theboller - rosiner - når jeg bestiller theboller UDEN rosiner...

Min søn har osse en særlig effekt på ældre mennesker (kvinder i særdeleshed) som oplever ham som galant (han åbner døre, bærer deres tunge tasker, trækker stolen ud osv...
    Jeg har faktisk ikke opdraget ham til at være galant...
    - han må ha' set for mange film ha ha...

mvh/ann-vibeke

Guest avatar
    ann-vibeke Gæst

Standard

...overdrivelse fremmer forståelsen...sorry...

Jeg fik en besked ' debug-et-eller-andet... der fik mig til at tro der var fejl i -publiceringen af mit indlæg...
    ...så jeg sendte igen...og fik samme besked...og sendte igen...

Anina...er du sød at slette de overskydende?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Ann-Vibeke

Godt du er tilbage

Hvis du lige kigger på:
    http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=1114 - vil du kunne se, at du har ikke været glemt i mellemtiden

Hvis du kigger længere ned her i "Løst og fast":
    http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=1429 - vil du finde en forklaring på DEBUG..... , det er en fejl på serveren hos den udbyder, vil nok snart forlader af samme årsag.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af ann-vibeke
    Vel vidende, at jeg er en hamrende god bilist vover jeg osse at generalisere og sige: Kvinder kan ikke køre (det kan gamle mænd heller ikke)

Jeg har ernæret mig i 12 år, som chauffør, med 300km bykørsel om dagen...
    ...og hold da op, hvor jeg lærte at se på afstand, at der var en kvinde bag rattet...(og så ta' mine forholdsregler)
    Hmm.... jeg stod heller ikke bagest i køen, når højere magter uddelte kørefærdigheder....

.....også jeg kører omtrent de 300/dag og sålænge usikre bilister holder sig til den rigtige vognbane - er jeg "græsk/katolsk" om en mand eller en kvinde sidder bag rattet. Jeg bliver dog stærkt irriteret, når en ungersvend i en sportsbil unødvendigt overhaler og trykker dèn rigtigt til på en lige vejstrækning..... for at sagtne farten til næsten ingenting lige så snart der er et sving, som han så snegler sig igennem for igen at futte afsted i fuld fart, når det er blevet lige og nemt! Så kan jeg dårligt nære mig og som regel kan jeg ikke modstå fristelsen at overhale i fuld fart i svinget, uden så lidt som bare at røre ved bremsen.....

Hmm.... min søn siger, at jeg kører som en mand, men når jeg spørger ham hvordan en mand kører bil - er han ikke så hurtig til at uddybe.... Hmm..... hvordan mon en mand kører?

Den anden trafiksituation som kan få mit blod i kog er når folk kører sneglegang i midterste bane på motorveje..... før man har set sig om, sidder man kilet fast i sin bane, bagved en person (her desværre oftest kvinder ) og man kan risikere dårligt at kunne passere uden at overhale højre om.... Jeg ser endda hver dag folk skifter helt umotiveret til den midterste, lige så snart de har forladt accelerationsbanen.... Uanset hvor ofte jeg oplever det ude på motorveje - kan jeg ikke lade være med at undres.... hvad pokker skal man i midterste bane, når man ikke kører hurtigt nok til at have behov for det?

For en 15 år siden begyndte jeg på et stort kørekort. Meningen var, at jeg skulle købe en bus, som skulle indrettes til tegnestue og så kunne jeg køre ud til mine (daværende) jyske kunder. Det hele strandede på, at en storkunde gik konkurs hvilket gjorde mig 400.000 kroner fattigere fra dag til dag..... og på denne måde gik der koks i alle mine fremtidsplaner. Lige bortset fra fornøjelsen af at køre en kæmpe lastbil i myldretrafikken og se med hvilken respekt alle "små" biler for til alle sider velvidende at en lastbil har en betydelig længere bremselængde og derfor skal man ikke udfordre sådant et monstrum i trafikken. Jeg havde kun 3 uger til køreprøven, når finanserne tvang mig til at stoppe .....

Knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Bookmarks

Regler for indlæg