Side 1 af 4 1234 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 38
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Krigerdiæten + Biddi`s fatburning-suppe

Citer Oprindeligt indsendt af Marianne Fajstrup i Berlingske
    "Warrior Diet" er overskriften på ny diæt-bølge fra USA: Hold faste i løbet af dagen og ædegilde om aftenen.

Erfaringen viser, at når en slankebølge rejser sig i USA, så vil den før eller siden skylle ind over Europa og Danmark - uanset hvad vi tænker om de skøre amerikanere, første gang vi hører om den.

Og "Warrior Diet" ( http://www.warriordiet.com/ )kan nok få én til at spærre øjnene op, for den afviger næsten på alle punkter fra de gængse slankeråd: Der er således ingen begrænsninger i, hvad man må spise, men der er strenge regler for, hvornår man må spise: I stedet for tre store måltider og to-tre mellemmåltider, skal man spise ét kæmpestort måltid i døgnet, og man skal gøre det om aftenen lige inden sengetid.

I løbet af dagen kan man spise små mængder af kalorielet mad, men ideen bag krigerdiæten er at "faste og feste": Man skal faste i sine aktive timer for at tære mest muligt på depoterne og feste om aftenen, hvor kroppen beroliges med en overflod af kalorier, så den ikke stiller sig om til den supereffektive hungersnøds-forbrænding.

Teknikken skulle udnytte nogle biologiske mekanismer i vores stofskifte, som blev grundlagt dengang mennesket bogstaveligt levede fra hånden og i munden. Ofte gik vores forfædre sultne i flere dage, for så at proppe sig uhæmmet, når de nedlagde et bytte eller faldt over et rigt forråd af frugt.

Således forklares i hvert fald baggrunden for "Warrior Diet", som blev lanceret i 2002 i en bog af up-and-coming slankeguru Ori Hofmekler, der i modsætning til den nu afdøde Dr. Atkins gør sig godt på TV.

I amerikanske dameblade og fitness-magasiner er "Warrior Diet" ved at afløse Atkins og andre Low Carb-diæter som mest omtalte slankekur.

Kriger-diæten er nu vokset sig så stor, at det amerikanske National Institute of Aging vil undersøge effekten.

Under ledelse af Dr. Mark Mattson skal to grupper af frivillig spise en helt almindelig kost bestående af burgere, is osv. Forskellen mellem de to grupper er, at den ene kun må spise mellem kl. 16 og 19. Den anden gruppe må spise hele dagen.

Kriger-diæten kaldes også hulemandsdiæten, men den må endelig ikke forveksles med den stenalder-diæt, der opnåede kortvarig popularitet for nogle år siden.

Stenalder-diæten gik ud på, at man kun spiste mad, der var til rådighed for vores stenalder-forfædre, frem for alt ingen kornprodukter og ingen raffinerede madvarer.
    www.berlingske.dk
    Hmmm....
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Ak ja!
    Så er der endnu en, der bliver millionær på andres vægt-problemer!

Kh
    Linda

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Linda

Jeg kan kun give dig ret - der er ingen nem løsning til et varigt vægttab - det eneste der hjælper, er at spise mindre end man forbrænder.

Jeg falder gang på gang i, fordi "hungeren" dukker op og det er ikke lykkedes mig at tabe de 4 kg. der er røget på, siden mine menstrationer stoppede i oktober sidste år.

Min vægt ligger nu på konstant 63 kg og min idealvægt ( efter min egen vurdering og efter at have set mig selv i spejlet ) er ikke mere end 58-59 kg.

Jeg måler ganske vist 172 cm, men jeg er spinkelt bygget og fedtet har lagret sig fortrinsvis på maven...

5 kg = 10 pakker margarine

liiige midt på maven....

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Sally!

Jeg har også 10-12 pakker margarine liiige midt på maven

Mon vi ville være i stand til at give hinanden et margarine-knus?? - Jeg mener: Tror du, vores arme overhovedet ville ku' nå???

Knus,
    Linda

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    der er ingen nem løsning til et varigt vægttab - det eneste der hjælper, er at spise mindre end man forbrænder.
    I forhold til hvad, Sally ?

Hvis "forbrænding"/stofskiftet var en fast størrelse/værdi - kunne jeg give dig uforbeholdent ret... Men forbrændingen er styret af individuelle forhold omkring den pågældende organisme/person. Hvis antallet af kalorier alene var afgørende for at kunne holde vægten - havde vi alle været slanke og ubekymrede - hvis vi ville.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er ikke meget for korte og kontante erklæringer om noget som er så kompliceret, som personlige egenskaber/præferencer på det bio-fysiske plan. Der eksisterer ikke en universel sandhed, selv om en del af os foretrækker at se tingene i sort og hvid når det kommer til vægten ..... Det er helt i orden. Det må bare ikke stå uimodsagt for sig selv, som et enegyldigt budskab, generelt omfattende os alle som een - også de af os som har ført en livslang kamp mod kiloerne og nu mødes (igen) med scepsis og mistro omkring deres forvaltning af kalorieindtagelse versus (over)vægt.

Det er faktisk min oplevelse, at jeg har mødt flere overvægtige som lever meget mere bevidst, økologisk, fedtfattigt og sundt end de normalvægtige (ikke at generalisere - kun at sammenligne iblandt dem jeg kender) Det er også (desværre) en kendsgerning, at flere vegetarer er "større" end ikke-vegetarer og nogle kan holde vægten på proteinrigt kost medens andre faktisk kan tabe sig på de "svære"kulhydrater.

Alt omkring (over)vægten er ekstremt individuelt og enkle sandheder kan desværre ikke bruges til noget, da vi er mange og så forskellige - at vi ikke kan undgå, ved at fremføre "nemme sandheder" at glæde nogle og samtidigt forulempe andre. Jeg vil til enhver en tid slå på trommen for, at vi forholder os til emnet individuelt uden kontante fordomme i form af korte, generaliserende budskaber..... for når vi først er enige at fast food f.eks. er fedende samt lignende, absolutte facts - er det som er tilbage, de individuelle forhold bag hver en kg ekstra på hinandens sideben så absolut individuelt betinget, at enhver yderligere generalisering vil såre og forulempe store del af os herinde og andre steder.....

Lad os udveksle tanker og sparre med hinanden. Men korte, ukonstruktive standardslogans om at indtage mindre end man forbrænder- punktum må vi hellere beholde for os selv, da disse postulater vil altid sætte en stopper for enhver yderligere meningsudveksling og efterlade en del af os sårede og forulempede.

Fedme er et "farligt" emne, da den er forbundet med mange bitre tårer og lige så mange triste tanker, specielt i vores alder. Herinde tager vi et ubetinget hensyn til hinandens følelser og hudfletter ikke hinanden med definitive påstande, medmindre vi tydeligt gør opmærksom på, at disse er et udtryk vor vores personlige overbevisning.

Vi ved at solen står op i øst hver morgen, at græsset er grønt og 2 x2 = 4. Derudover findes der ikke mange definitive sandheder og da slet ikke om fedme.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Admina

Jamen, jeg skrev ikke for at såre nogen og jeg har selv svært ved at administrere kalorierne, som jeg burde, fordi jeg simpelthen er for madglad!

I aften bestiller vi pizza udefra og jeg skulle slet ikke spise pizza, hvis jeg gerne vil tabe mig - den indeholder simpelthen for meget brændstof i forhold til det jeg har brug for og kan forbrænde...

Men jeg kan sgutte lade være - den smager bare for godt og jeg gider ikke og sidde og sutte på en halv tomat og et saltblad, altså...

Forbrænding/ stofskifte er IKKE en fast værdi - den varierer i forhold til hvor meget man bevæger sig, hvad man indtager og hvordan ens hormonspejl ser ud...

Jeg kender min egen forbrænding nogenlunde, men den går i kludder hvis jeg ikke får rørt mig nok, og så må jeg simpelthen tage mig selv grusomt i nakken og rationerer portionerne eller antallet af måltider - eller gå et pare ture ekstra.
    Tabe mig gør jeg dog ikke - men det er sikkert alene af den grund at jeg ikke går til biddet seriøst nok - det er jo lidt ligesom at ryge, jeg er sikker på, at jeg kan holde op, hvis jeg virkelig vil ( men det vil jeg ikke! )

Og jeg vil heller ikke droppe pizzaen i aften!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Kære Admina
    Jamen, jeg skrev ikke for at såre nogen og jeg har selv svært ved at administrere kalorierne, som jeg burde, fordi jeg simpelthen er for madglad!

I aften bestiller vi pizza udefra og jeg skulle slet ikke spise pizza, hvis jeg gerne vil tabe mig - den indeholder simpelthen for meget brændstof i forhold til det jeg har brug for og kan forbrænde...

Men jeg kan sgutte lade være - den smager bare for godt og jeg gider ikke og sidde og sutte på en halv tomat og et saltblad, altså...

Forbrænding/ stofskifte er IKKE en fast værdi - den varierer i forhold til hvor meget man bevæger sig, hvad man indtager og hvordan ens hormonspejl ser ud...

Jeg kender min egen forbrænding nogenlunde, men den går i kludder hvis jeg ikke får rørt mig nok, og så må jeg simpelthen tage mig selv grusomt i nakken og rationerer portionerne eller antallet af måltider - eller gå et pare ture ekstra.
    Tabe mig gør jeg dog ikke - men det er sikkert alene af den grund at jeg ikke går til biddet seriøst nok - det er jo lidt ligesom at ryge, jeg er sikker på, at jeg kan holde op, hvis jeg virkelig vil ( men det vil jeg ikke! )

Og jeg vil heller ikke droppe pizzaen i aften!

KH
    Sally
    O.K. Sally... det er dit valg og din glæde....

Men prøv lige at forestille dig, at dine ord:
    der er ingen nem løsning til et varigt vægttab - det eneste der hjælper, er at spise mindre end man forbrænder.
    ...bliver læst af een som netop gør alt det rigtige og giver afkald samt bevæger sig mere end vedkommende måske har plads/lyst til - og alligevel rører vægten sig ikke i den ønskede retning, uanset at vedkommende bliver ved med det i årevis.... hvordan ville du så mene at disse ord ville lyde?

Der er overhovedet ingen grund til at ikke tale frit fra leveren og påstulere hvad man vil - blot man gør noget ud af at understrege, at man taler på egne vegne og gerne hvorfor. Faktisk skal der ikke mere til for at andre ikke skal opfatte sig personligt kritiseret.

Jeg synes nu nok, at det er bedst med en nærmere vejledning, så der ikke opstår knuder senere hen og da jeg taler af erfaring, ved jeg at disse bemærkninger er nødvendige for at sikre freden og nytte for alle.

Jeg har selv været koloenorm fra jeg var baby til jeg blev ca. 23 år (108 kg som 18-årig). Derfter og indtil jeg var ca. 43 år vejede jeg 47-48 kg ved højde på 160 cm og dernæst kravlede min vægt op med 1/2 - 2 kg om året og i dag som 53 årig ved jeg ikke hvor meget jeg vejer. Ikke andet end at jeg nu bruger størrelse 42 hvilket i sammenligning med størrelsen 34 "dengang" er immervæk en forskel på 4-5 størrelser i den forkerte retning. I den mellemliggende tid begik jeg adskillige forsøg på at nedbringe vægten, men ingen af de gamle metoder, som før trods alt var effektive - dur i dag.... Og er der andre som jeg - vil vi ikke så gerne høre at vi er selv ude om det og at vi "bare" kan spise mindre end vi forbrænder.... Det er såmænd en forklaring, ikke en skidebal .

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Det er rigtig nok,at vægten ikke længere er ends bedste ven. Jeg er nærmest blevet bange for den. Det er i alle tilfælde en barsk dommer. Da vi var i Polen kunne vi ikke forstå en disse af hvad der stod på menukortet så vi fik rigtig mange pizzaer, så ak ak nu sidder der et ekstra bælte og det er meget meget svært at blive kvit.

Det mest efektive jeg kendetr er fatburning suppen. Den er med hvidkål tomater. gulerødder, chilli, hvidløg, og man lever kun af dette i en hel uge men den virker. Jeg skal bare motivere mig lidt mere før jeg går igang.
    Er der nogen der har prøvet den?
    Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af biddipigen
    Det mest efektive jeg kendetr er fatburning suppen. Den er med hvidkål tomater. gulerødder, chilli, hvidløg, og man lever kun af dette i en hel uge men den virker. Jeg skal bare motivere mig lidt mere før jeg går igang. Er der nogen der har prøvet den?
    Biddi
    Hej Biddi

Jeg har hørt om den, men har ikke prøvet den selv. Hvis der er den bedste tid at forsøge sig - er det helt sikkert nu, når kroppen snart begynder at omstille sig til et spare-modus og samle på reserver til den kommende vinter. Det er min erfaring, at hvis man tager 3 kg på som "vinterreserve" - kommer man højst af med de 2 til foråret igen og på denne måde, efter nogle år har man en del mere på bagen, uden faktisk at kunne hverken sulte eller røre sig af med disse "vinterdepoter".

Biddi .... gider du skrive den fulde opskrift her? Om ikke andet - vil jeg meget gerne agere forsøgsadmin

Knus. Admina

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Admina
    Ja du har ret lad os bare gå igang,nu hjælper kulden os jo også tilmed at få det til at gå til hurtigere!
    opskriften
    2 bundter forårsløg elleret stortløg/porre finthakket
    1mellemstort blomkål delt i bukketter(med de grønne blade) eller broccocoli
    125 g spinat eller ½ lille kålhoved
    1stor rød,grøn eller gul, peberfrugt renset og hakket
    6-8stilke bladselleri,hakket
    2-3 store gulerødder,i tynde skiver
    1-2tsk hhv.stødt koriander og spidskommen(kan udelades)
    1 delhjemmelavet kyllinge eller grønsagsbouillion
    4-5 srore modne tomater i kvarte eller 400 dåse tomater
    saften af ½ stor citron eller lime
    en lille håndfuld korianderblade eller bredbladet persille,hakket
    2 fed hvidløg,finhakket eller knust(kan udelades)
    ½tskcayennepeber (kan udelades)

Kom alle grønsagerne undtagen tomaterne i en stor gryde sammen medcde stødte krydderier, hvis de bruges.Tilsæt bouilion og eksra vand,hvis det behøves,for at dække. Opvarmes forsigtigt til mdet næsten koger og tilsæt så tomaterne

tilsæt urter og hvidløg. Smag til med cayennepeber,hvis du kan li det.

Lad suppen simre i 20/30 min eller til grønsagerne er møre
    velbekomme
    Du kan variere den totale mængde friske grønsager -brug 250-500 g ad gangen og lav mindst hveranden dag en ny portion,som opbevares i køleskabet.
    Admina jeg kan love dig den virker,men du lever heller ikke af andet,det er derfor jeg siger man skal være motiveret,dog forlanger min familie,at jeg undlader hvidløget ,det er ellers så dejligt.men altså nok kun for mig
    knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Side 1 af 4 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg