Viser resultater 1 til 28 af 28
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Skabe fulde af tøj

Hej alle

Jeg har skabe fulde af tøj jeg ved, jeg ikke kommer til at bruge mere....

Gider I svare på et spørgsmål her: hvad størrelse i tøj bruger I?

Hilsen og tæææætte kram
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Kære Anina. Jeg blev vist kastet af da jeg prøvede før, jeg bruger mindst 46, er det ikke chokerende?Stor hilsen Fleur

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Fleur
    Kære Anina. Jeg blev vist kastet af da jeg prøvede før, jeg bruger mindst 46, er det ikke chokerende?Stor hilsen Fleur
    "Stor"? hmm... jow.... men ingenlunde chokerende.... hvor mange cm giver det i taljen og ridebasserne?

Knus Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

kære Anina
    Det lyder som en sjov ide,men hvordan havde du tænkt at det kunne praktiseres?
    Jeg bruger str 40.
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Anina

Lyder da som en herlig ide - du får travlt med at sende pakker!

KH
    Sally

P.S. Jeg skal også have ryddet ud i min mands habitter - der er mange, der er for små... og skabene har snart rokoko-facon
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    kære Anina
    Det lyder som en sjov ide,men hvordan havde du tænkt at det kunne praktiseres?
    Jeg bruger str 40.
    Knus Biddi
    Hej Biddi

Du kan bare sige til.... jeg har godt med nærmest nyt tøj i din størrelse... blazer`s i flere farver, bukser, strikvarer og sikkert lidt til ØØØØØØØØV! Men jeg kommer ikke til at passe dem mere, medmindre jeg gør noget ekstremt - hvilket jeg NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆGTER at gøre!

Knus. Anina (som ælsker IKKE at se fodbold )

P.S. Man kunne jo skrive sammen om hvad man har tilovers og hvis der er nogen, som kunne bruge tingene til sig selv eller andre man kender - kunne man udveksle adresse f.eks. via PB eller admin - og sende ting afsted mod at få portoen refunderet og evt. pris - hvis man hellere vil handle end få.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Hej Anina
    Du må også meget gerne sende det til mig,så dækker jeg portoen og hvad du ellers har af udgifter ,eller har du andre forslag?
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Hej Anina
    og hvad du ellers har af udgifter ,eller har du andre forslag?
    Hvad skulle det så være.... "af udgifter"? Porto er det eneste jeg skal have ud af lommen. Ellers ingen andre forslag, ikke andet end et løfte om at du bliver glad for det, hvis "tidsløst" tøj passer dig....?

Kram. Anina

Guest avatar
    Dinah Gæst

Standard

Kære Anina

Jeg bruger str. M-L, alt efter mærke og snit. Det svarer vel til en str. 40-42.
    Højde: 162 cm
    Desværre har jeg korte ben...

Knus
    Linda

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Kære Anina.

Ja nu vil jeg også være med, selvom jeg nok ikke kan være med i jeres tøjbytteri, som ellers er en glimrende ide

Jeg måler nemlig 180 cm og vejer 63 kg. Så det er noget med, at når jeg en gang imellem finder et par bukser i str. 38, som er lange nok, så føler jeg, at jeg har gjort et fund og jubler højt i flere dage \/
    Det er sjovt at jo større størrelsen er, jo længere bliver benlængden. Det kan jeg af gode grunde ikke forstå. : : : Man kan altså ikke være høj og tynd samtidig - mystisk.
    Jeg har det også sådan at der helst ikke skal være en fast linning, for det generer min nyresten, så jeg er mest til den sporty stil og til elastik i linningen hæ hæ.

Det kan godt være, det er et luksusproblem, men jeg nægter altså at tage på, bare for at få nemmere ved at finde bukser, der er lange nok.
    Jeg vil lige tilføje - inden I bliver alt for irriteret på mig, at da jeg var 20-22 år kæmpede jeg med 20 kg. mere end i dag. Men kiloene raslede af - 10 kg. for hvert barn, så jeg er HELDIG.

Knus og kram og god fornøjelse med jeres tøjbytteri

Bodil.

Guest avatar
    Barbara Gæst

Standard

Kære Anina

Det var da en god ide med tøjbytning. Jeg holder meget af når ting kan genbruges og andre kan blive glad for det man ikke længere selv kan bruge.

Jeg er selv en str. M-L. Det afhænger lidt af snittet men også årstiden !!(?). Om foråret, mærkeligt nok ryger jeg altid op i en større størrelse. Det mærker jeg især på badetøjet. Måske det kryber vinteren over?

Jeg er mest til den klassiske stil - helt enkelt og ingen krummelurer her og der. Falder alid for god kvalitet, men det har jeg ikke råd til at købe, så enten syr jeg det selv eller finder det på genbrug.

Der er heldigvis gode genbrugsbutikker hvor man kan finde dyrt og godt tøj til en !/5 under normalprisen. Jeg køber så også KUN de gode mærker.

Jeg tager meget sjældent ud og køber tøj, fordi jeg aldrig har råd til at købe det jeg bedst kan lide.

I år har jeg været SÅ heldig og fundet mig en lækker rulamfrakke i allerbedste kvalitet og snit, uden pletter og skavanker - for 100 kr! Kan I stikke den??
    Så nu behøver jeg ikke spekulere på overtøj de næste år når det bliver rigtig koldt, for den klæder mig og er varm - og det bedste: den er ikke tung, så rulamsfrakker ellers godt kan være.

Jeg har desværre ikke rigtig noget jeg kan bytte med, - men jeg gåtr da gerne på genbrug og støver noget op, hvis nogle her skulle have specielle ønsker.

Knus
    Barbara

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard Det var da en god ide med tøjbytning. Jeg holder meget af nå

Det kunne måske være noget vi tog op, det der med at lægge godt tøj man ikke bruger mere herind, for mit vedkommende ville jeg da være glad for ikke at smide det ud. Jeg elsker genbrug. Så skal jeg prøve næste gang, jeg har noget der er for godt til at smide ud? Det er jo fint hvis man bare får sine portoudgifter betalt, ihvertfald for mig! Jeg elsker f.eks. Masai tøj, for det passer os buttede, men det er jo lidt dyrt, så når jeg har noget der skal ud - gør det helt ondt!! K.H.Fleur

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Barbara
    Kære Anina

Det var da en god ide med tøjbytning. Jeg holder meget af når ting kan genbruges og andre kan blive glad for det man ikke længere selv kan bruge.

Jeg er selv en str. M-L. Det afhænger lidt af snittet men også årstiden !!(?). Om foråret, mærkeligt nok ryger jeg altid op i en større størrelse. Det mærker jeg især på badetøjet. Måske det kryber vinteren over?

Jeg er mest til den klassiske stil - helt enkelt og ingen krummelurer her og der. Falder alid for god kvalitet, men det har jeg ikke råd til at købe, så enten syr jeg det selv eller finder det på genbrug.

Der er heldigvis gode genbrugsbutikker hvor man kan finde dyrt og godt tøj til en !/5 under normalprisen. Jeg køber så også KUN de gode mærker.

Jeg tager meget sjældent ud og køber tøj, fordi jeg aldrig har råd til at købe det jeg bedst kan lide.

I år har jeg været SÅ heldig og fundet mig en lækker rulamfrakke i allerbedste kvalitet og snit, uden pletter og skavanker - for 100 kr! Kan I stikke den??
    Så nu behøver jeg ikke spekulere på overtøj de næste år når det bliver rigtig koldt, for den klæder mig og er varm - og det bedste: den er ikke tung, så rulamsfrakker ellers godt kan være.

Jeg har desværre ikke rigtig noget jeg kan bytte med, - men jeg gåtr da gerne på genbrug og støver noget op, hvis nogle her skulle have specielle ønsker.

Knus
    Barbara
    Som talt ud af min mund Barbara.Kh. Fleur

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bodil
    Så det er noget med, at når jeg en gang imellem finder et par bukser i str. 38, som er lange nok, så føler jeg, at jeg har gjort et fund og jubler højt i flere dage \/
    Hej Bodil
    Hmm.... hvor lange skal bukserne være (sidesømmet), hvis de skal være lange nok? Hvorfor pokker er du ikke blevet model? Lyder som du har de rette mål :mrgreen:

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Kære Anina.

Det er jo ikke nok med de rette mål, udseendet skal jo også have "de rette mål" hø hø.

Når jeg bestiller tøj hos Ellos, er mindstekravet til indvendig benlængde 82 cm, men det skal helst være 84 cm.
    Men min store datter, som er et par cm. mindre end mig har ben der er ca. 5 cm længere, så jeg skal ikke klage.

Men det er nu sjovt, for i sidste uge fandt jeg et sæt "joggingtøj" - bukser og jakke, hvor benlængden er 85 cm, så det købte jeg straks og nu kigger jeg ned af mig selv flere gange om dagen og smiler stort , når jeg ser på buksebenene, som når helt ned til fødderne.

Knus Bodil.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bodil
    nu kigger jeg ned af mig selv flere gange om dagen og smiler stort , når jeg ser på buksebenene, som når helt ned til fødderne.
    Hmm....Bodil

Hva` med dem her? De har både ekstra længde og..... elastik i taljen ...
    http://www.tojsalg.dk/default.asp?pa...m&varenr=10102

Eller hvad med denne:
    Om High-Way

HIGH-WAY er en forretning, der sælger tøj - med ekstra længde - til kvinder.

Baggrunden for, at jeg har åbnet denne forretning er, at jeg selv er en meget høj kvinde - 196 cm - og jeg i mange år har været tvunget til at tage til udlandet (primært Tyskland og England) for at købe tøj til mig selv. Det var ganske enkelt ikke muligt, at købe noget der passede mig herhjemme i Danmark. Når jeg siger, at tøjet ikke passede mig, så tænker jeg ikke på farve eller stil, men på elementære ting som, at bukserne var for korte i længden og skjorterne ikke passede i ærmelængden.

Jeg blev til sidst så træt af, at hvad der var elementært for andre kvinder - tøjindkøb - skulle være så stort et problem for mig. Da mange af mine veninder har samme problem som jeg, besluttede jeg mig for, at vores fælles tøjproblem måtte have en ende.

Jeg åbnede derfor den 11. november 2003, tøjforretningen - med det klingende navn HIGH-WAY - på Amagerbrogade 255, 2300 København S.

Selve tøjet i forretningen er af det tyske mærke EGU og tøjstilen bevæger sig fra den moderne teenage-stil til den mere modne kvinde. Fælles for alt tøjet er, at det følger de trends, der er i moden på det pågældende tidspunkt. For hvorfor skal man ikke have lov til at gå i moderigtigt tøj, bare fordi man er høj?!!!!

Men jeg sælger også andet i forretning end tøj. Foruden bælter, tasker, tørklæder, smykker sælger jeg også sko i store størrelser. De sko jeg forhandler kommer fra England og følger ligesom tøjet moden. Størrelserne på skoene vil ligge mellem 42 - 45 med mulighed for at bestille hjem i andre størrelser. Det skal dog understreges, at det ikke er en skoforretning jeg har åbnet, men en tøjforretning - og skoudvalget vil derfor være begrænset.

Så hermed vil jeg byde jer velkommen til Danmarks eneste forretning med speciale i tøj til kvinder der "har lidt ekstra længde" og håber, at I tager godt imod den.

Med venlig hilsen

Marianne Bahl

16.09.05

http://www.high-way.dk/

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Anina, du er en skat.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Ja det er hun
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Hej Anina
    Du må også meget gerne sende det til mig,så dækker jeg portoen og hvad du ellers har af udgifter ,eller har du andre forslag?
    Knus Biddi
    Hej Biddi

Nej, jeg har ikke glemt det om mit skab klager sig fortsat.... problemet er dog det samme som altid og det som bidragede til, at jeg sidder nu fuldstændigt begravet i fint, men for småt habengut.... Tid!!!! Jeg bliver ved med at mangle tid til at hive ud, lægge sammen, pakke ind og sende afsted . Hver mandag er jeg fuld af gode planer og hensigter og.... hver søndag konstaterer jeg, at det glippede endnu en gang . Så snart ved jeg ikke, hvad ellers kan jeg gøre/sige til mig selv , for bedre at lykkes med at få det fra hånden..... Det er nu ikke fordi jeg ligger på sofaen dagen lang og glor fjernsyn gnaskende på guf ......

Knus
    Anina

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard flittig Lise

Kæreste sødeAnina
    Det er det sidste jeg vil tro om dig, du ligger nemlig aldrig på sofaen,men når jeg hører om alle dine aktiviteter, og samtigdig hvad du har gennem gået med dit helbred,bliver jeg helt betænkelig og tænker ,bare hun husker at passe på sig selv.
    Nu så vi jo i denne uge, hvad der skete med Birte Kjær, hold op hun var dog den sidste, man drømte om skulle blive ramt af sådan en sygdom, hun er jo simpelthen så slank og sund at se på .
    Jeg vil hellere have en sund og ustresset netveninde,og så tage den tid det tager ok!
    Mange knus
    Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Dorthe Gæst

Standard

I mit ”kiggeri” som ny ... turen rundt her inde.. faldt jeg over dette emne..
    Jeg er ved at flytte... og skal derfor have ryddet op i "alt" også tøjet..
    Fandt I i sin tid frem til en god løsning... i forhold til, at få vist det man gerne vil gi væk?
    Er der mulighed for at sætte billeder ind, jeg har et digitalkamera - så muligheden for at fotografere tøjet er der. Det jeg har, vil blive meget varieret både i stil og størrelser. Så løsningen med at sende billeder til enkelte privat (pr mail) er ikke optimal.

Guest avatar
    JS Gæst

Standard

Hej Dorthe

Det er hvis en gammel tråd det her men det bliver den jo ikke mindre dårlig af så hvem ved :

Jeg selv forærer de gamle klude til en butik her i byen, der hjælper bl.a. alkoholikere og andre udsatte grupper, det har jeg det rigtig godt med, fremfor bare at smide det væk.

Knus JS

Guest avatar
    Dorthe Gæst

Standard

Ja... du har helt ret JS ... det andet bliver måske også for omfattende .. vi har hele 5 genbrugsbutikker i byen .. så en af dem bliver glade i dag - for mine flyttekasser !

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Dorthe
    Er der mulighed for at sætte billeder ind, jeg har et digitalkamera - så muligheden for at fotografere tøjet er der. Det jeg har, vil blive meget varieret både i stil og størrelser. Så løsningen med at sende billeder til enkelte privat (pr mail) er ikke optimal.
    Hej Dorthe

Hvorfor sammensætter du ikke "et billedkatalog" på din egen hjemmeside, som du så kan henvise til via et link "her, der og alle vegne"? Det ville samtidigt også tiltrække den ekstraopmærksomhed alle hjemmesideejere har det godt med.

M.h.t. at have billeder her hos os, er upload indtil videre slået fra, fordi det forumprogram vi (endnu) benytter har en sikkerhedssvaghed i netop denne funktion. Først når vi er flyttet til et nyt forum får vi alle mulighede for gallerier + god server plads til det samme.

Pt kan du indsætte billeder ved at benytte en ekstern host. Du kan læse mere om det her: http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=1026 og her: http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=1045

M.v.h.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Dorthe Gæst

Standard

Hej Admin.

Nu er tøjet afleveret... tak for tippet .. det ser måske ud som om jeg "jounglere" med tingene på hjemmesiden .. men jeg er "i lære" og får hjælp til en del af det tekniske ( endnu)
    Jeg vil kigge lidt på henvisninger .. og ser jo også der er nye tiltag på vej !

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Pipaluk
    Kære Anina.

Det er jo ikke nok med de rette mål, udseendet skal jo også have "de rette mål" hø hø.

Når jeg bestiller tøj hos Ellos, er mindstekravet til indvendig benlængde 82 cm, men det skal helst være 84 cm.
    Men min store datter, som er et par cm. mindre end mig har ben der er ca. 5 cm længere, så jeg skal ikke klage.

Men det er nu sjovt, for i sidste uge fandt jeg et sæt "joggingtøj" - bukser og jakke, hvor benlængden er 85 cm, så det købte jeg straks og nu kigger jeg ned af mig selv flere gange om dagen og smiler stort , når jeg ser på buksebenene, som når helt ned til fødderne.

Knus Pipaluk
    Hej Pipaluk

Hvor det glæde mig at der findes høje flotte piger, jeg er nemlig også 180, men jeg er desværre ikke slank, hvilket jeg har prøvet på at blive de sidste 30 år. Jeg tager, taber mig og lige nu prøver jeg igen på at tabe mig igen. HAr prøvet alverdens slankemidler lige fra lægeordinerede og proteindrikke. Sidt tabte jeg 17 kg efter vægtkonsulenternes plan. Jeg følte mig som et planteædende dyr, of det haft den konsekvens at jeg tænker på græs hvergang jeg spiser en portion salat

Det glæder mig også at høre fra dig igen, meget endda. Jeg har ofte tænkt på dig.

Jeg kan desværre heller ikke være med i noget tøjbytteri, da jeg bruger str 48. Så kan jeg kun være glad for at være så høj som jeg er, for ellers ville jeg jo bare være en lille prop

Jeg har det bedst når jeg kan bruge en str 44, altså skal jeg to størrelser ned. Da jeg var ung var jeg høj og mager, hvilker jeg ikke befandt mig godt med.

Hvornår mon jeg bliver tilfreds : : : Ikke så længe jeg elsker noget der er sødt. Mad siger mig ikke så meget, men en god is elsker jeg. Det er helt forkert, men fakta lige for øjeblikket.

Jeg har prøvet spytprøven som jeg ikke tror viste noget særligt så...............

Jeg fejler vist ikke anden end en " dårlig karakter"

Jeg synes det er en god ide med tøjbytteri, da det kan være en dyr fornøjelse at forny sig.

Knus Bea

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

Jeg ved ikke rigtig, for jeg kender jo ikke Pipaluk. Kan man ikke se om hun har læst de PBér der er sendt : Hvis hun har, måske det så vil tolkes som utidig indblanding hvis vi sender en delegation. Jeg personligt vil nødig der en dag står en og kimer på min dør, og ønsker foretræde - hvis ikke jeg er forberedt.
    En dusk blomster eller en lille ting man kan sende med posten, og et par linier om at vi gerne vil høre fra hende. Hvadenten det er godt eller skidt. Det er mit forslag.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Jeg ved ikke rigtig, for jeg kender jo ikke Pipaluk. Kan man ikke se om hun har læst de PBér der er sendt : Hvis hun har, måske det så vil tolkes som utidig indblanding hvis vi sender en delegation. Jeg personligt vil nødig der en dag står en og kimer på min dør, og ønsker foretræde - hvis ikke jeg er forberedt.
    En dusk blomster eller en lille ting man kan sende med posten, og et par linier om at vi gerne vil høre fra hende. Hvadenten det er godt eller skidt. Det er mit forslag.
    "Off topic - Pipaluk" er flyttet til "Bea": http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=3414
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Bookmarks

Regler for indlæg