Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emne: Sally

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hej Sally

Ja, vente lidt med din drøm, du har selv den rette tolkning....ved jeg!

Du har en rigtig god forbindelse til din underbevidsthed, og du VED godt
    hvad budskabet er i din drøm er.... ja den er smuk... positiv og klarsynet...som du!

Kærlig hilsen
    Joanna Sol

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Joanna

Jeg spurgte kun omkring min drøm, fordi jeg måske kunne have overset noget..

OG JA - selvfølgelig pakker vi den bagest i køen - den der har mest brug for hjælp og støtte er Laura, som er hårdt presset!!!!

Jeg sender hende selvfølgelig det hvide lys og kærlige tanker, og mere kan jeg vel ikke gøre her og nu?

Dejligt at se, hvor travlt du har fået!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Gæst

Standard

Tak Sally... Jeg véd du har tolket din drøm rigtigt... måske du kan tolke andres drømme... du kunne jo prøve???
    Jeg har en drøm du gerne må forsøge dig på...

Tænk over det.

Kærlig hilsen
    JOANNA SOL

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Joanna

Det vil jeg da gerne prøve!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Sally.

Jeg skal nok kigge på din drøm hvis du virkelig ønsker det, men jeg tror bare det vil blive
    en bekræftelse på din egen tolkning.

Jeg mener du ville have mere glæde af at prøve dine kræfter af på andres drømme, da jeg har
    erfaret du er temmelig god til at tolke dine egne drømme.

Drømmen.

Jeg står på en terrasse, og kigger ud i en have. (Jeg kender ikke denne have eller terrasse fra mit virkelige liv.) Solen skinner, haven er fuld af blomster og sommerfugle der flagre fra blomst til blomst. Alt virker fredfyldt. Jeg står og holder øje med én bestemt sommerfugl, da jeg véd det er
    min ven forklædt som sommerfugl. Pludselig får jeg øje på en stor sort regnvejrs sky på himmelen, og i samme øjeblik styrter det ned. Jeg løber ud i haven for at redde min ven/sommerfugl fra regnen, men jeg kan ikke finde ham/den. Alle sommerfuglene ligger døde på den våde jord, deres vinger er faldet af, slået itu af regnen, og nu ligner de døde kroppe alle hinanden. Jeg graver med hænderne nede i jorden, der er omdannet til mudder, jeg får hænderne fulde af mudder og døde sommerfugle. Jeg kan ikke skelne ham fra de andre døde sommerfugle. Jeg begynder at græde, men indser jeg må give op. Stille og sorgfuld går jeg ud af haven. Ude på vejen (jeg kender ikke denne vej i mit virkelige liv) – skinner solen fra en skyfri
    himmel, men jeg er stadig ked af, jeg ikke kunne finde min ven/sommerfugl, jeg tror han er død.
    Pludselig hører jeg hans stemme råbe bag mig – hej Joanna, hvor parkerede jeg min cykel, og der stod han, og smilede over hele ansigtet.

Slut.

Det er ca. 1½ år siden jeg havde denne drøm.

Giv dig bare god tid Sally, du behøver ikke slå op i drømmebøger, der findes ingen facits liste,
    brug din intuition, det er meget bedre… du må selv bestemme om du vil svare mig i Sol eller i PB. Tag det som en leg, en lille øvelse… det skal være sjovt og spændende for dig at tolke min drøm… jeg glæder mig til at se hvad du kan få ud af den…
    Er der andre i forum der også har lyst, ja så kan vi jo lave en lille ”drømmeklub.”

Kærlig hilsen
    Joanna Sol

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Joanna

Jeg havde ikke et øjeblik hele formiddagen, men jeg har gået og følt lidt på din drøm - og det slog mig pludselig, at den måske kunne læses "bagvendt"...og at det kunne være en hjælp til at forstå den bedre.

Altså:

Du og din ven er een og samme person - hvor han repræsenterer din maskuline side, som er tæt forbundet med det spirituelle - sommerfuglen.

Faktisk er jeg ret overbevist om, at der for halvandet år siden skete noget, der pirkede til din spiritualitet - en slags transformation fra noget instinktivt til noget bevidst.

Transformationen går igen - første gang via sommerfuglen, der jo starter som larve og senere bliver en smuk sommerfugl, og siden mister vingerne og dør, for at genfødes i din vens skikkelse.

I din drøm bruger du regnen - rensningen - til at skabe klarhed over hvad der sker med dig.

Jeg har på fornemmelsen, at din drøm er en forudsigelse om en højere bevidsthedsform, og at haven ( paradiset) ikke kun er begyndelsen af din drøm, men også noget der venter forude...

Er jeg helt ude at svømme?

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Sally

Nej – du er ikke helt ude at svømme…

Jeg har lige skrevet en hel masse til dig, og så ved jeg ikke hvad der skete. men væk blev det…
    Øv…. nu må jeg skrive det hele om, da jeg ikke gemte det i word…
    Det bliver måske først meget sent i aften eller i morgen…
    Det er spændende at se din vinkel på drømmen… jeg skriver senere…
    Go’ aften til dig

Kærlig hilsen
    Joanna Sol

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Joanna

Allerførst tak for din melding - det er første gang jeg har kigget på en drøm, der ikke er min egen.
    Måske har du ret i, at jeg er ganske god til at forstå mig selv, men det er jo ikke ensbetydende med, at jeg kan forstå andre...

Jeg kan ikke rationelt tolke, men jeg kan måske føle en stemning?

Ærgerligt, at du mistede dit indlæg - det ville jeg gerne have læst!

Kig lige under "Sally" og Indlæg, der forsvinder ....det kunne være, at du kunne bruge mit råd!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Sally

Denne drøm er blevet tydet nogle gange, af kursister, prof. drømmetydere, min ven og mig selv.
    Alle tydninger er forskellige… Der findes ikke en egentlig facit liste. Den der tydede drømmen
    ”bedst” var faktisk min ven. Hvis nu vi ”legede” du var en drømmetyder, ville du for det meste have din klient overfor dig, og have mulighed for at spørge ind til drømmen, følelser, personer der optræder i drømmen m.m. det fik du ingen mulighed for, og derved fik du ingen baggrundsviden, men kun drømmen på skrift, og intet mere.

Her kommer der lidt ”baggrundsviden.”
    Dette skete kort efter drømmen. Min ven som er min ”tvilling” er født med et ”mørkt sind” – sådan har det været så længe han kan huske tilbage. Han ryger med års mellemrum ”ned i mørke huller.” Dette skete kort efter min drøm, også i den grad… Der hvor han ryger ned findes kun mørke, her kan ingen levende sjæl få adgang til ham… isolere sig totalt, for omverden, familie,
    og venner. Dette medførte at han næsten mistede sin forretning, ingen kan hjælpe ham, når han befinder sig i et sådant hul. Jeg tog den beslutning at jeg måtte opgive at hjælpe, fordi jeg bliver trukket med ned i hullet. Så han ”forsvandt” ud af mit liv for nogle måneder… Men pludselig en dag, kom han op af hullet igen, tog fat hvor han slap, fik sin forretning op igen, og forsatte som om intet var sket… Han mener det var hans ”død og opstandelse” min drøm var et forvarsel om.
    Kunne det tænkes at han har ret?

Her følger en anden tolkning af samme drøm:
    Denne drømmetyder fik heller ingen ”baggrundsviden”

hejsa Joanna
    Haven er det sted du har gemt vennen i din underbevidsthed.
    Haven giver indtryk af ro og balance i dit indre. Blomsterne står bl.a.
    for indre skønhed, og betyder at du har et kærlighedsforhold/ seksuelt forhold der udvikles/ er i udvikling.
    Sommerfuglene står for mig som forandring/forvandling. Det at regnen kommer
    og slår dem ned, og at de dør, tyder på at din indre forvandling er komplet.
    Regnen forfrisker - død = nyt - sammen med sommerfuglene er forvandlingen
    komplet. Du giver op, er trist - du giver slip på dine gamle holdninger
    og ideer omkring denne sommerfugleven - acceptere. Måske er du en smule bange
    for at miste ,men det tyder på at du er rede til at acceptere tage denne ven ind i dit liv.
    Mudderet tyder på at der er noget du lige skal igennem følelsesmæssigt, men
    at alt i alt er det ok.
    Slut

Håber at jeg nogenlunde har fået det hele med.
    ............................................................ .........................................
    Sammenfaldende er der noget rigtigt i din og hendes tydning…
    og dog er de så forskellige....spændende ikke!
    Kærlig hilsen
    Joanna Sol

p.s. lige for en ordens skyld, vi har aldrig haft et seksuelt forhold. eller tanker i denne retning.

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Joanna

Ja, det kan jo ikke nægtes, at jeg med en baggrundsviden kunne have fået en anden forståelse...

Den der tydede drømmen
    ”bedst” var faktisk min ven
    Du har ikke afsløret, HVORDAN din ven tydede drømmen, men jeg kan forstå, at hans tydning afviger fra både den anden tyders og min?

KH
    Sally
    Carpe Diem

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg