Viser resultater 1 til 9 af 9
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Lykken er et valg... til Bodil, Kip, Fleur og andre :-)

Lykke er er valg
    af Barry Neil Kaufman

Originaltitel: Happiness is a Choice
    Oversat af Birgit Skram
    222 sider
    Normalpris 199 kr.
    Borgen 1999-09-16.
    ISBN: 8721010617 / 87-21-01061-7

At beslutte "at være lykkelig"....
    er egentlig det samme som at beslutte.....
    ikke længere at være ulykkelig.

Om bogen:
    LYKKEN ER ET VALG er en beretning om at gøre det umulige muligt og en opskrift på, hvordan vi alle kan vælge lykken.

At lykken er et valg kan for nogen lyde overfladisk og arrogant. For Barry Neil Kaufman og hans kone, Samahria, er det et faktum at vi selv er i stand til at vælge at være lykkelige.

De har ligesom alle andre altid stræbt efter og drømt om at blive lykkelige, men har i helt speciel grad været i stand til at omsætte drømmene til handling. Ved at se de situationer, vi normalt betragter som forfærdelige, som vidunderlige muligheder, er det lykkes dem at ændre ikke kun deres eget liv, men deres børns og tusindvis af mennesker som har deltaget i deres kurser eller læst deres bøger.

De har tre biologiske børn, hvoraf den sidstfødte, en dreng, 18 måneder gammel blev diagnosticeret uhelbredelig autist og mentalt retarderet. Gennem deres accept, kærlighed og tålmodighed udviklede drengen sig og har i dag en universitetsuddannelse og lever en fuldstændig normal tilværelse.

De adopterede siden hen tre børn, alle med traumatisk baggrund, alle velfungerende og tilfredse i dag.

De erfaringer, ægteparret Kaufman har høstet gennem deres usædvanlige indsats, har de sideløbende videreudviklet til Option-processen, en metode til at vælge lykken. Metodens duelighed understreges af en række case-stories om mennesker, der har arbejdet med den og hvis liv har ændret sig radikalt.

Det er vidt forskellige mennesker med vidt forskellige problemer, som en kærlighedsløs barndom, astma, depression, negativ selvopfattelse osv.

Det er Barry Neil Kaufmans erfaring, at vi altid kan vælge at trodse vores egen historie og ændre os. Vores fortid er kun en erindring, der bliver bragt ind i øjeblikket, og vi har, i et hvilket som helst øjeblik, muligheden for at vælge at ændre vores selvopfattelse ved at ændre synspunkter
    og overbevisninger - og dermed vælge lykken.

En af metoderne er dialogprocessen, der består af åbne, nænsomme spørgsmål som afslører hvilke af vores holdninger der blokerer for lykken.

Disse seks punkter er kernen i Option-processen (option=valgmulighed):

• Gør lykken til det vigtigste i dit liv
    • Vær ægte
    • Slip dine fordomme
    • Vær til stede i nuet
    • Vær taknemmelig
    • Vælg lykken

Bogen har bud til alle. Det er meget opløftende læsning. Man bliver så inspireret og så let om hjertet - og mere end det, man bliver overbevist om at det kan lade sig gøre også for én selv.
    http://www.borgensbogklub.dk/lykken.htm
    Forord til bogen:
    Citer Oprindeligt indsendt af Anne-Grete Hav Hermansen
    Hvis jeg skulle anbefale en bog til mine venner, klienter, elever, kolleger, familie og andre, ville jeg uden tøven anbefale LYKKEN ER ET VALG.

Bogen kan læses på flere måder: Som inspiration til at få mere glæde i livet, som hjælp i konkrete svære situationer og som indsigt i nye forskningsresultater og behandlingsmåder. Den vil sandsynligvis vende op og ned på mange vante forestillinger, og den kan læses igen og igen.

Titlen kan umiddelbart synes provokerende. Men når du har læst bogen, vil du sandsynligvis opleve det anderledes. Og du vil forhåbentlig føle dig inspireret til selv i højere grad at vælge glæden og lykken i dit liv.

Bogen handler ikke om, at du altid skal være glad og lykkelig. Men den giver dig nogle indsigter og redskaber til at kunne vælge at være det. Det kaldes Option-processen

Mit eget første møde med „Option-processen" fandt sted i 1986 i forbindelse med en jordomrejse, hvor jeg bl.a. besøgte forskellige alternative behandlere og centre. En journalist i New York anbefalede mig at besøge The Option Institute i Massachusetts, og det var ganske rigtigt et helt specielt sted.

Efter at have set instituttet og hørt om Barry og Samahria Kaufmans epokegørende arbejde med bl.a. autistiske og andre hjerneskadede børn, fik jeg en smagsprøve på en „Option-dialog". Det var forbløffende så let og hurtigt det gav helt nye indsigter i det problem, jeg valgte at udforske.

Alligevel skulle der gå otte år før det gik op for mig, hvor genial deres måde at arbejde på er. Jeg havde i årene forinden mit første besøg beskæftiget mig en del med forskellige former for psykoterapi og selvudvikling og havde stor glæde af det. Så dengang var jeg ikke helt parat til at skifte synsvinkel og se alting så radikalt anderledes, som man gør med „Option-processen". Det virkede for nemt!

Men i 1994 kom jeg tilfældigt i snak med en mand, der havde et autistisk barn, og jeg gik nu i gang med alle de bøger og bånd, jeg kunne få fra instituttet. Jeg blev dybt berørt af deres konsekvent kærlige og accepterende holdning. Og deres utrættelige pionerarbejde gjorde også et dybt indtryk på mig. I første omgang arbejdede de med deres egen autistiske søn, og siden med hundredvis af andre børn, unge og voksne med alle mulige problemer eller udfordringer.

Først nu var jeg i stand til at se dybden og essensen i deres arbejde, og til selv at begynde at bruge det i mit liv og i mit arbejde med andre mennesker. Jeg tog derfor over på instituttet for at lære mere på deres almindelige kursusafdeling.

Option betyder valgmulighed, og Option-processen og -dialogen er ikke en ny teknik eller metode. Det er en måde at leve og være på. En respektfuld og fordomsfri holdning og en gennemgribende positiv synsvinkel på tilværelsen, på andre mennesker og på sig selv. En synsvinkel, der er radikal anderledes end den, der ellers gennemsyrer vores samfund.

Den er hverken sukkersød eller overfladisk. Den tager fat om ondets rod: Alle de fordømmelser og forudfattede meninger vi tit har om alt og alle, inklusive os selv. Her får man mulighed for at få dem vendt 180 grader.

Bogen anfægter ikke din ret til at være ulykkelig, men den viser, hvordan du kan vælge noget andet, hvis du ønsker det. Når vi bevidst ændrer synsvinkel og overbevisninger, ændrer vi samtidig vores følelsesmæssige reaktioner og handlinger, selvom de ydre omstændigheder stadig er de samme.

Det starter alt sammen med et valg. Valget er dit. Og uanset hvad du vælger, er det udtryk for, at du gør dit bedste for at tage vare på dig selv ud fra dine overbevisninger.

God fornøjelse med læsningen.

Anne-Grete Hav Hermansen
    psykoterapeut og cand. mag.
    Citer Oprindeligt indsendt af Jane F
    Jeg vil gerne anbefale alle at læse LYKKEN ER ET VALG af Berry Neil Kaufman. Historien om hvordan kærlighed, accept og tålmodighed "helbredte" forfatterens autistiske søn, har virkelig fået mig til tænke – JA! – det er rigtigt at vi til alle tider selv vælger, hvordan vi vil møde problemerne i vores liv.

Virkeligheden er jo virkeligheden. Det er måden vi vælger at tackle den på, der gør hele forskellen.

Jeg er begyndt at øve mig i at "vende" mine tanker fra at være negative til at blive positive hver gang der sker noget i mit liv, som enten gør mig ked af det eller bange. Når det lykkes oplever jeg en utrolig dejlig følelse af kærlighed og tillid til livet.

Så tak for en dejlig livsbekræftende bog – og tak for en dejlig bogklub, som finder alle de skønne bøger til os !

- Jane F., Roskilde
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

I blind tillid til Admina har jeg netop fundet og reserveret denne bog på biblioteket.

Det er da utroligt, hvilke muligheder, man har med sådan en computer

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Admina

Det lyder som en meget spændende og aktuel bog.
    Jeg vil prøve at læse den. Jeg har desværre ikke kunnet koncentrere mig, men jeg kunne jo prøve at tage det opp igen, for under normale omstændigheder elsker jeg at læse.
    Tak Admina for du tænker på mig.

Knus Kip

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Kip

Hvis du ikke kan koncentrere dig i øjeblikket, kan du gemme den til senere!

Jeg vil i hvert fald have den - for selv om jeg normalt er rimeligt glad for min tilværelse, oplever jeg også huller af modløshed og sorg...

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Den fås her :

http://www.e-boghandel.dk/

Søg på titel eller forfatter.

Til 99,00 kr.

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Men jeg skal betale 98 kr. ekstra i forsendelsesgebyr, hvis ikke e-boghandel svarer positivt på min mail ang. forsendelsesmetoder-og priser

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sally
    Men jeg skal betale 98 kr. ekstra i forsendelsesgebyr, hvis ikke e-boghandel svarer positivt på min mail ang. forsendelsesmetoder-og priser

KH
    Sally
    Hej Sally

Har lige gemt Adressen til senere brug.
    Jeg synes bare du er super hurtig til at finde frem til mange ting. Jeg vil ønske at jeg kan komme lidt mere med, med hensyn til at få dette forum op at køre, men det vil ikke rigtig lykkes.
    Jeg har læst i flere år, og siddet med opgaver til op over begge ører. Jeg har taget initiativer og fundet frem til masser af materiale. Lige nu er jeg alt for passiv. Håber det kommer igen. Jeg søger og søger efter mit gamle jeg, men jeg har indtil nu søgt forgæves.

Knus Kip

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Kip

Tag det roligt, kære..

Vi er ikke alene og vi skal nok få det op at stå - sammen!

Jeg handler som regel på www.e-boghandel.dk , når det handler om bøger!

Det er en seriøs butik på nettet, som giver en god service og betalingen med dankort fungerer upåklageligt. Du kan roligt bruge den!

Min eneste anke er, at der kun er een mulighed for at sende til udlandet p.t., hvilket betyder fuld pris på forsendelser, hvad enten det drejer sig om een bog eller flere...

Så adressen var nem nok at finde - den havde jeg - og søgningen på bogen var enkel, jeg havde jo titlen!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Kip

Jeg har tænkt lidt mere over dit indlæg - var for hurtig i første omgang!

Lige nu er jeg alt for passiv. Håber det kommer igen. Jeg søger og søger efter mit gamle jeg, men jeg har indtil nu søgt forgæves.
    Sådan skriver du - men for pokker, har du ikke også dit at se til, eller skal du partout være perfekt?

Det kommer alt sammen, når du er parat til det - du har ikke mistet noget af dig selv!

Det skal du tro på, og så skal du leve i nuet og lytte til din indre stemme.
    Du har lært at lytte til naturen i gennem din barndom, og du har ikke mistet evnen - derfor har du også evnen til at høre, hvad du selv har brug for - og forum ER, forum består - også hvis du tillader dig selv at tage en "slapper" og bruger det, du finder brugbart her...

Du kommer stærkt tilbage....

KH
    Sally
    Carpe Diem

Bookmarks

Regler for indlæg