Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: skyjuice.dk

Hybrid View

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard skyjuice.dk

Når jeg har tid og mulighed, er jeg med til at arrangere koncerter, og events. Skyjuice er min vens firma, men vi er mange involveret. Det er en farverig hjemmeside, og selvfølgelig er det reklame, men du putter jeg den ind her, om ikke andet kan I jo kigge på farverne, hvis Admin synes, det er for meget og lugter af reklame, så bare ud med den!!!!

www.skyjuice.dk

Kærlig hilsen
    Joanna

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna (i "Joanna")
    Jeg kan godt lide at være med til at arrangere koncerter m.m. Det startede faktisk for 15 år siden, da jeg arbejdede i et kulturhus på Amager. Jeg skulle sørge for aktiviteter så som musik, teater m.m. Der var aldrig nogle penge på budgettet til dette, da Københavns kommune ikke var særligt velvillige til at støtte os.

En dag gik jeg nede på stranden med min yngste søn en varm sommerdag, nede ved strandkanten stod 5 sorte fyre og solgte vandmeloner, som de havde medbragt i en stor kasse. Desuden lavede de frisk appelsin juice som de pressede i en lille maskine med håndsving, og is til at komme i juicen, havde de med i en stor køleboks.

Min søn og jeg stillede os op i køen, og da de blev vores tur, kom jeg i snak med en af disse fyre. Han fortalte de lige var ankommet til Danmark, de ikke kunne få arbejde, så de var nødt til at sælge her på stranden for at tjene nogle penge. Han fortalte at de alle var musikere, men det var en stor misforståelse at de var kommet til Danmark, for her var der ingen der var interesseret i sort musik og reggae.

Jeg fortalte at jeg arbejdede i et kulturhus på Amager og jeg arrangerede små koncerter, men jeg ikke kunne betale dem noget, men hvis de havde lyst måtte de gerne komme og spille hos os.

Nogle dage efter mødte de op i kulturhuset. Vi startede med at planlægge en lille optræden, et mindre arrangement, men det udviklede sig hurtigt til en hel uges aktiviteter med overskriften FOKUS PÅ AFRIKA. Vi kontaktede alle vi kunne komme i tanke om der var der havde afrikansk eller Jamaicansk baggrund. Foreninger, kunstnere, foredragsholdere, en teatergruppe.

Vi havde jo ingen penge til arrangementet, og lige meget hvor vi søgte fik vi afslag. Men alle indvilgede i at arbejde gratis. Efter et par måneder havde vi fået stablet et kæmpe program på benene, en hel uge med et vidtspændende program, der skulle sætte fokus på afrikansk kultur og musik. workshops i afrikanske danse, maske værksted, foredrag, børneteater, afrikanske film og bøger, og afrikansk musik i alle afskygninger, både af herboende afrikanere og forskellige dj’s der meldte sig til at spille afrikanske danserytmer. Vi fik en afrikansk kunstner til at lave vores plakat, og til sidst indvilgede Københavns kommune i at give os 5.000kr til trykning af plakaten og til løbesedler.

På dette tidspunkt gik vi også til div. radiostationer, og lokal aviser for at få lidt presseomtale. Og det fik vi, det viste sig de var meget interesseret. Ja det endte såmænd med at Politikken omtalte hele arrangementet i en artikel. Vi hængte plakater op i hele byen, delte løbesedler ud, købte madvarer ind, da cafeen i kulturhuset under alle de 7 dage Fokus på Afrika skulle løbe af stablen, kunne byde på forskellige afrikanske specialiteter og retter, lavet af frivillige afrikanere som tilbød at lave mad i køkkenet.

Hele arrangement blev en kæmpe succes, aldrig havde vi forventet så mange mennesker, den sidste aften der var sat af til reggae koncert (Sky Juice – dengang kaldte de sig Blue Mountain) - stod folk ude på gaden, der var simpelthen ikke plads til alle.

Dette blev starten for min interesse for sort musik, og i særdeleshed reggae, og denne interesse har jo holdt sig lige siden… det blev også starten til et mangeårigt venskab, og samarbejde med Sky Juice, som nu er et 15 år gammelt firma, ejet af min ven, - og stadig bestående af de samme sorte fyre, som nu ikke er så fattige og helt så unge, men lidt grå i de lange ”dread” - men stadig meget aktive og fuld af energi.

Kærlig hilsen
    Joanna

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna
    .... hvis Admin synes, det er for meget og lugter af reklame, så bare ud med den!!!!
    www.skyjuice.dk

Kærlig hilsen
    Joanna
    Overhovedet ikke

Jeg har bare flyttet det herhen, for inde i de lukkede fora er der kun os selv som kan se det. Herinde - kan alle

Knus
    Admina
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Det ser da superspændende ud Joanna, jeg tror aldrig du keder dig! Kh. Fleur

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    Et sted i verden
    Alder
    64

Standard

Kære Joanna

Jeg sad og kiggede lidt på siden og bagefter på det rød/grønne mønster og spekulerede på, om det var et af de der 3D-billeder, der var oppe i tiden for nogle år siden?

Ja, du har travlt - men på en vældig dejlig måde!

KH
    Sally
    Carpe Diem

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hej Sally

Øh…øh hvilket mønster? Mener du baggrunden på ”ham den gamle kejser?
    Plakaten med kejseren?
    Dette motiv af kejseren, er en plakat.

Kærlig hilsen
    Joanna

Bookmarks

Regler for indlæg