Viser resultater 1 til 7 af 7

Emne: pregneolone

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard pregneolone

Hej Anina
    Du skrev på et tidspunkt, at du var ved at afprøve en ny progesteroncreme,en mod trætte binyrer, jeg kunne godt tænke mig at vide , hvordan dine erfaringer er med den :
    Jeg skal meget snart bestille en ny forsyning af min creme, men ville lige høre lidt fra dig om dit nye projekt creme
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: pregneolone

Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
    Hej Anina
    Du skrev på et tidspunkt, at du var ved at afprøve en ny progesteroncreme,en mod trætte binyrer, jeg kunne godt tænke mig at vide , hvordan dine erfaringer er med den :
    Jeg skal meget snart bestille en ny forsyning af min creme, men ville lige høre lidt fra dig om dit nye projekt creme
    Knus Biddi
    Hej Biddi

Det er lidt svært at beskrive, når man ikke helt var afklaret med hvad det er man ønskede at opnå.... jeg kan dog sige så meget (eller lidt), at jeg efterhånden sjældent føler mig udmattet - akut træt måske, men ikke kronisk flad og tappet for kræfterne ved den midste anstrengelse eller ved udsigten til noget jeg skal senere. Og jeg tænker klart bedre/nemmere end før.

Det har ikke påvirket min vægt i nogen af retningerne og i det hele taget er det svært at bedømme, om mit udseende har haft gavn af det eller ej , da jeg i den sidste lange tid ikke har foretaget mig andet end almindelig hygiejne...

Hvis du spørge mig om jeg vil fortsætte med Pregnenolone, så vil jeg sige klart ja.... jeg smører mig med ProgestaCare om aftenen og med Pregnenolone om morgenen, dog ca. 3/4 portion af hver.

Hvad med dig? Har du spottet andre behov du ikke har fået dækket endnu?

Ha` en god weekend. jeg skal afsted nu igen og er først tilbage i aften.

Knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Kære Anina
    Jeg ved ikke om jeg vil kalde det andre behov, men det jeg klart mærker en bedring af er min nattesøvn, her hjælper cremen mig til at falde hurtigt i søvn, men vågner med hedestigninger ca 4 timer efter.
    Det var her jeg tænkte om du havde opnået noget med den nye creme, der var muligvis bedre. :P Hvor køber du den :
    Jeg vil lige spørge, hvem det er der skælder dig ud
    Det skal de bare stoppe med på omgående, det har du ikke fortjent
    Ellers må alle vi overgangssild rotte os sammen , og kæmpe for at Anina bliver båret på hænder og behandlet med stor respekt, for hun er en af de bedste kvinder Anders Fog har i the State of denmark og jeg mener det
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Kære Anina
    Jeg ved ikke om jeg vil kalde det andre behov, men det jeg klart mærker en bedring af er min nattesøvn, her hjælper cremen mig til at falde hurtigt i søvn, men vågner med hedestigninger ca 4 timer efter.
    Det var her jeg tænkte om du havde opnået noget med den nye creme, der var muligvis bedre. :P Hvor køber du den :
    Hej Biddi
    Hvornår på dagen bruger du cremen? Og tror du ikke, at hvis du brugte begge cremer på samme måde som jeg - ville det måske kvitte dine natlige hedeture? Jeg selv har kun en antydning af tilløb, hvis jeg bliver stresset af forventning om noget negativt.... men selv da - udvikler det sig ikke længere til en "ægte" hedetur.

Du har også nævnt (mener jeg at huske), at du har problemer med at koncentrere dig af og til... og også her ville det gavne, hvis jeg skal følge min egen erfaring. Og ellers kan du spørge samme sted som den første. Måske skal han først få det hjem, men jeg mener at der skulle have været nogle i reserve. Lad mig sige det på denne måde - sjældent bruger jeg pengene med så god en overbevisning som her.

Jeg vil lige spørge, hvem det er der skælder dig ud
    Det skal de bare stoppe med på omgående, det har du ikke fortjent
    Ellers må alle vi overgangssild rotte os sammen , og kæmpe for at Anina bliver båret på hænder og behandlet med stor respekt, for hun er en af de bedste kvinder Anders Fog har i the State of denmark og jeg mener det
    Knus Biddi
    He, he....Søde... jeg tror ikke vi pt er mange nok til at "rotte os sammen"... jeg overlever nok, men har i hvert fald lært at i visse tilfælde må man ikke give folk så megen snor, at de kvæler een med den.... I virkeligheden er man nok "kun" så god som man får lov til, gennem den respons og åbenhed andre møder een med....

.... så de, der ikke gør det og kun bidrager med et stramt tandsæt og løftede pegefingre, uden at de selv ellers tager deres tårn med tingene - ja, så kan det ske, at de ikke mener at jeg er sådant et vidunder.... det kan ikke nogen af os være, medmindre vi hjælpes ad - og jeg mener det

Knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Kære Anina
    Jeg bruger cremen morgen og aften ,d.v.s.ved sengetid og når jeg står op.
    er det også sådan du bruger den :
    Den første siger du, er det det firma i norge,der skulle sælge pregneolone :
    Jeg tror nemlig så, jeg vil prøve det .
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg bruger cremen morgen og aften ,d.v.s.ved sengetid og når jeg står op.
    er det også sådan du bruger den :
    Den første siger du, er det det firma i norge,der skulle sælge pregneolone :
    Jeg tror nemlig så, jeg vil prøve det .
    Knus Biddi
    Hej Biddi
    Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Hvis du spørge mig om jeg vil fortsætte med Pregnenolone, så vil jeg sige klart ja.... jeg smører mig med ProgestaCare om aftenen og med Pregnenolone om morgenen, dog ca. 3/4 portion af hver.
    .... og jeg tror at det bedste er at starte med denne kombination i en periode på 2-3 måneder, før man kan begynde at mærke om ens koncentrationsevne er blevet forbedret. Min er i hvert fald.

Knus
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    70

Standard Re: pregneolone

Dr. Wilson om Pregnenolon

En sikrere og bedre måde at øge niveauet af DHEA på hos kvinder er at lade dem tage enten progesteron eller pregnenolon, men der er dog nogle undersøgelser af kronisk træthedssyndrom eller lupus, som har påvist, at kvinder med disse sygdomme kan have gavn af at tage 200 mg DHEA om dagen.

Progesteron og pregnenolon

Progesteron og pregnenolon er hormoner, som fremstilles både i binyrekaskaden og i ovarier og testikler, før de via stofskiftet bliver omdannet til DHEA. I binyrekaskaden er pregnenolon det første hormon, som fremtilles af kolesterol, og progesteron er det andet. Begge kan omdannes til flere andre binyrehormoner ud over DHEA, blandt andet kønshormoner, aldosteron og kortisol. At tage erstatningshormoner som pregnenolon og progesteron, der optræder tidligt i binyrekaskaden, tillader kroppen ud fra sin egen intelligens at vælge, hvilke andre hormoner den vil fremstille af dem ud fra sine behov. I forbindelse med binyretræthed falder niveauet af kønshormoner ofte, fordi bi nyrerne ikke er i stand til at opretholde en tilstrækkelig hormonproduktion. En af kønshormonernes opgaver er at fungere som antioxidanter, der medvirker til at forebygge de iltningsskader, kortisol forårsager. Så jo lavere niveauet af kønshormoner er, jo mere fare er der for vævene, især når du er under stress. Denne iltningsskade er en af de afgørende faktorer i hurtig ældning. Det er bedre at bruge progesteron til både kvinder og mænd for at hæve hormonniveauet og reducere visse aspekter af binyretræthed. Når binyrerne slipper for de meget komplekse og energi krævende trin i fremstilling af progesteron ud fra kolesterol, behøver de ikke at arbejde nær så hårdt for at holde hormonerne på et passende niveau.

Naturligt progesteron kan fås i enkelte helsekostforretninger i form af creme udvundet af Yamsrod. Pregnenolon er forbudt i Danmark. Ud over at være en hjælp for trætte binyrer er begge hormoner også blevet brugt til at lindre præmenstruelt syndrom (PMS).

Kilde: "Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome" af James L. Wilson

Om Pregnenolone skriver Dr. Hertoghe:

Pregnenolon er det hormon jeg kalder for hukommelseshormonet. I dyreforsøg forbedrer det hukommelsen 100 gange så meget, som selv DHEA i samme dosering. Dets gunstige virkning på hukommelsen skyldes i hvert fald delvist, at det giver klarere tanker og bedre koncentration (som naturligvis også er positive effekter i sig selv) og forhindrer hukommelsestab. Derudover kan pregnenolon mindske træthed, modvirke depression, beskytte leddene, lindre diverse gigtsygdomme samt fremskynde sårheling. Den måske mest særprægede effekt er at stoffet ifølge nogle patienter intensiverer oplevelsen af farver.

Pregnenolon, som dannes i binyrebarken, er et forstadium til alle binyre- og kønshormoner. Det er det hormon, der optræder i rigeligste mængder i hjernen. Der er to til fire gange så meget pregnenolon end DHEA, som i forvejen har en koncentration i hjernen, der er dobbelt så høj som i blodet.

Mangel på pregnenolon vil uværgerligt medføre hukommelsesproblemer og svigtende koncentration. Man bliver sårbar over for stress og depression, risikerer at udvikle kronisk udmattelse og nedsat fysisk ydeevne. Der kan opstå ledsmerter og høj urinproduktion.

Fordi pregnenolon bidrager til produktionen af så mange andre hormoner, vil mangel på det medføre en dominoeffekt - ledsaget af utallige andre symptomer, som følge af påvirkningen af hele kroppens hormonfeedback.

Kilde: "Det handler om hormoner" af Thierry Hertoghe
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Bookmarks

Regler for indlæg