Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: En drøm

Guest avatar
    Avalon116 Gæst

Standard En drøm

Hej Joanna.
    Jeg kom lige i tanke om en drøm, jeg af og til har haft. Den går ud på at mine tænder smuldrer. Det er længe siden at jeg har haft den. Men nu har jeg snakket med en anden, der også har haft den drøm. Har du et bud på hvad det betyder?

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hej Avalon
    Sådan en drøm har jeg også haft, en drøm hvor jeg oplevede mine tænder faldt ud…
    Det er flere år siden, men jeg husker den endnu, da jeg opfattede den som meget ubehagelig. Jeg tror mange oplever at drømme tænderne smuldre eller falder ud.

Tænder symbolisere i drømme b. la evnen til at kunne sige fra, udtrykke sine meninger og holdninger. . . og kæberne repræsenterer aggressioner. . .

Jeg tror din underbevidsthed forsøgte at fortælle dig at du skal passe på ikke at ”miste dig selv” - bevare evnen til at sige fra, udtrykke hvad du mener, ellers kan du ”smuldre” ligesom dine tænder, og de er jo en meget vigtig del af dig…

Kærlig hilsen
    Joanna Sol

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Joanna og Avalon.
    Det er lidt underligt, men jeg har også haft en drøm hvor mine tænder bliver løse en for og til sidst falder alle tænderne af inden i munden på mig. Drømmen er så livagtig, at jeg lige nu kan sidde og mærke hvordan følelsen af at have alle miine løse tænder inde i munden. Jeg ved ikke hvorfor, men drømmen omhandler kun de løse tænder i munden og ikke om jeg spytter dem ud, eller hvad jeg gør ved dem.
    Der kan man bare se! Andre mennesker har haft den samme drøm som mig! Lige nu føles det lidt mærkeligt.
    Jeg har en meget dårlig kæbefunktion, men det er ikke i drømme. Jeg ligger med skinne om natten, fordi jeg magler mine inderste tænder.

Det var bare lidt tanker om drømme.

Knus Kip

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Kip

Nogle drømme (kollektiv underbevidsthed) - er ens for hele jordens befolkning.
    Dvs. En person i Kina, du og Avalon kan drømme samme slags drøm, hvor
    symbolerne er ens, i dette tilfælde tænder der falder ud… Vi har alle tænder…
    og de er en vigtig del af vores fysiske og psykiske funktion, uanset hvor på jorden vi befinder os…
    Drømme hvor man bliver jaget, og løber og løber, uden at vide hvad eller hvem der jager en, er også en drøm der tilhører den kollektive underbevidsthed, ligeledes drømme hvor man falder og falder, uden at vide hvorfor man falder eller hvorfra…

Kærlig hilsen
    Joanna

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Joanna

jeg har aldrig tænkt mennesker har fælles drømme. Selvfølgelig har vi fælles drømme, ellers var ville der ikke være nogen som kunne tyde vores drømme.
    " jeg skal ikke gå og tro, at det jeg drømmer, kun er min drøm", men at min drøm har en helt speciel betydning, set i lyset af lige netop mit univers.

KNus Kip

Bookmarks

Regler for indlæg