Viser resultater 1 til 10 af 10
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Jeg vil gerne A N B E F A L E !!

Hej Alle

Taget i betragtning, hvor glad... glad jeg er for alt grønt fra haven - kan jeg ikke ligefremt påstå, at jeg spiser grønt nok. Jeg er ikke vegetar, men blot vild med alt som kan snitter, stænkes med citronsaft og spises på alle tidspunkter i døgnet, alle steder og med eller uden anledning.

Det sker også overordentligt ofte, at jeg komme hjem slæbende på grønt indkøb og..... efter nogle dage.... bliver det meste hyttet ud, vissent og ukønt. Bare tanken om at stå ved køkkenbordet og hakke, snitte, hakke og snitte gør mig modløs. Mine fingre, håndled og underarmsnuskler syrer til i sådan en fart, at inden en enkel gullerød er snittet - står jeg og ømer mig næsten højlydt. Så det bliver ikke til ret meget, for at rigge den store foodprocessor til og bruge den på et par rodfrugter m.m. er næsten for omstændeligt.

Meeeeen nu kommer der nye tider i det lille køkken. Ved en tilfældighed var jeg i Kvickly Extra og så hvad jeg ikke troede fandtes mere.... en lille og handy grøntsagssnitter. Jeg havde præcist sådan een engang, dog med et håndsving. En grisebass lånte den og jeg genså den aldrig mere.

Nu skal vi piger have det lidt nemt efter årene i køkkenet for at alle andre skulle have det nemt.... det er vores tur vil jeg mene. Både og altså :smt018 . Fordi ingen andre i husholdningen ikke har lyst til råkost - skal det ikke længere betyde, at vi får det heller ikke fordi man ikke rigtig gider rive knoldene kun til sig selv på den store maskine eller..... .... i hånden på et rivejern

Ring til Coop A/S og spørg efter Saladino Ariete og hvor i nærheden kan man købe den til den beskedne sum af kroner 249,00... og nyd diverse salater, råkost o.a. i tide og utide fremover. Jeg vil i hvert fald - så velbekommen

Knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Sådan en vil jeg ønske mig i julegave.

Min store datter spurgte netop efter nogle ønsker og jeg kunne ikke komme i tanke om andet end hvide lagner. Det lød ikke som om det var det, hun havde mest lyst til at give mig . Men det ville jeg nu heller ikke bryde mig om at give hende - så det er vel forståeligt .

Så kunne lillepigen rigtig lave råkost, for det er det bedste hun ved \/

Knus Bodil.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bodil
    Sådan en vil jeg ønske mig i julegave.

Min store datter spurgte netop efter nogle ønsker og jeg kunne ikke komme i tanke om andet end hvide lagner. Det lød ikke som om det var det, hun havde mest lyst til at give mig . Men det ville jeg nu heller ikke bryde mig om at give hende - så det er vel forståeligt .

Så kunne lillepigen rigtig lave råkost, for det er det bedste hun ved \/

Knus Bodil.
    Hej Bodil

Desværre må jeg tage min "reklame" i mig igen.

Jeg har lige afprøvet vidunderet og ikke alene støjer det ukristeligt, men motor er for svag og er begyndt at lugte allerede efter den første gullerød. Derfor må jeg be` dig om, ikke at ønske dig denne tingest i julegave alligevel.... ked af all den forvirring og nu er jeg også kold et vist sted - og vil bruge min foodprocessor under alle omstændigheder..... Så må jeg bare rive og snitte et par ekstra portioner ad gangen.

Knus
    Anina
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Pipaluk Gæst

Standard

Æv.

Ideen var nu ellers god nok. Hvis bare det var en maskine af ordentlig kvalitet.

Så må jeg jo finde på noget andet.

Bodil.

Guest avatar
    Barbara Gæst

Standard

Hej Alle

Ja, jeg var altså også lige ved at styrte ud at købe dyret. Jeg har det som Anina -vild med alt grønt, men det bliver til for lidt.

Men jeg har måske en anden mulighed, som jeg selv blev ret vild med, da jeg en dag i mangel af bedre underholdning lå på sofaen og ..... ja, ja, jeg ved det godt - så reklamer fra TV-shoppen. De demonstrerede det mest fantastiske dyr, der kunne snitte, purere, presse, og jeg ved ikke hvad. Hakke nøder og kaffebønner. Og så var den lille og fiks. Men den koster altså 1000 kr, men kan afbetales over 3 gange.

Den vil jeg altså have på et tidspunkt. I løbet af no time kan man lave salsa, , råkost og diverse, og beholderne som det blendes i kan stilles i køleskabet.

Prøv lige at tjekke det apperat på TV-shoppen ved lejlighed.

KH
    Barbara

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej barbara tja så må vi jo bare håbe på at den er bedre en den Anina købte,for den er jo væsentlig dyrere!!!! Og Anina ked af du måtte erfaret at den ikke var så god ,men lidt er jo også dejligt ,så bare du får hakket noget grønt :mrgreen: knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af laura
    Hej barbara tja så må vi jo bare håbe på at den er bedre en den Anina købte,for den er jo væsentlig dyrere!!!! Og Anina ked af du måtte erfaret at den ikke var så god ,men lidt er jo også dejligt ,så bare du får hakket noget grønt :mrgreen: knus laura
    Jeg ved ikke hvad jeg tænkte på .... den hedder Magic Bullet og....jeg har een allerede .

Jeg har fået den i julegave sidste år og.... har brugt den til alt muligt andet end grøntsager til råkost o.l. Men hvis den nu er så duelig til det også - er den hver og een krone værd. Det er simpelt hen sååååå pinligt

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard Sparemoster

Se jeg er jo en lille sparemoster - jeg har købt en lille minihakker i Superbest - Melissa hedder den - til 99 kr! Indtil nu har jeg ikke prøvet så meget med den, løg, nødder, chokolade, og gulerødder, - det virker perfekt, og den passer lige til to mennesker. Nem at gøre ren. Den har også pisket fløde. problemerne opstår nok når kniven er blevet sløv, kunne jeg tænke mig, så er det nok problematisk at få den slebet, eller købe en ny. Men så kan man jo smide maskinen ud ---selv om jeg synes princippet i det er åndssvagt. Det virker som en god lille maskine. hVAD SIGER I SÅ! Fleur

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard Re: Sparemoster

Citer Oprindeligt indsendt af Fleur
    HVAD SIGER I SÅ! Fleur
    "VI" siger, at du har superret.... jeg har også en minihakker (fra Krup) og den svigter bare aldrig

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Jeg købte engang for mange år siden sådan en rund tingest hos en, der demonstrerede i Rosengårdcentret. Den står på 3 ben, der kan klappes op, og så er der et håndtag, man skal dreje rundt. Den har 4 udskiftelige skiver, så den hakker, snitter og river supergodt. Den kan bare ikke hakke løg og lignende.

Jeg bruger aldrig andet - den er suveræn!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Bookmarks

Regler for indlæg