Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Forgæves?

Guest avatar
    ensom Gæst

Standard Forgæves?

Et forsøg på at bryde igennem, og et til, og mange, de fleste forgæves. Vi er en nation af ensomme. Vi fødes og forventning om et ægte fælleskab slukkes tidligt. Ingen andre steder end i Danmark slukkes smilet på et barns ansigt så tidligt. Selv gadens børn i Brasilien smiler mere end danske småbørn. Vi dør også tidligere end andre i den vestlige verden. Sikkert af modløshed og mangel på feedback fra omgivelserne. Vi tæller ikke med som individer. Vi er kun brikker i aktienyheder. Kun det vi køber og forbruger betyder noget. Socialdemokratiet er dødt og fagforeningerne ligeså. Nu betyder det kun noget det vi tjener og køber for. Mennesker er er væk og kun deres købekraft er tilbage. Vi prøver at holde på os selv i det mindste. Det kan være et stort arbejde forbundet med at holde på sig selv og ikke meget overskud til at tænke på andre. Håbløst hvis man spørger mig.

Heller ikke før stod det for godt til med empati. Men der var i det mindste mere håb. Siden vi lod Fogh vinde valget er der kun tomhed tilbage for det enkelte menneske. Ventelister, mangel på respekt for det enkelte liv, råt sundhedsvæsen og socialvæsen, optimisme og livet bliver klemt ud af os til vi dør af det. Lydige borgere som os, dør på stribe af vanrøgt på liv og sjæl. Held og lykke med jeres forsøg. Hvis I lykkes vil I blive de første.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    BORNHOLM
    Alder
    63

Standard

Kære ensom
    Du har på mange måder ret i ,at vi er en nation af mennnesker, der har nok i os selv så kan vi spørge hvornår er dette fænomen opstået,jeg tror tvet er den store synder, vi murer os inde bag hjemmets 4 vægge,efter dagens dont og stræben efter materielle goder. Det er en kedelig udvikling vores liv har taget.
    Når jeg ser krønikken og det liv de levede før fjernsynet,så er det et mere levende liv,man besøgte hinanden og hjalp hinanden med stort og småt,sådan er det bare ikke mere, har man brug for hjælp,så belaster man ikke ens omgangskreds---næ man betaler sig fra det. Det er en meget kedelig udvikling,som vi må prøve at få vendt, men du har ret det bliver svært for alle har så travlt .
    Men hvordan får vi vendt kajakken : det ville være rart om nogen havde et godt forslag
    Det går ikke vi danskere er blevet nogle kolde individer,dog luner det ,at lukke op for tv avisen og se at der frivilligt er blevet samlet 800 tusind kroner sammen til at få en dansker hjem, som er blevet syg i Thailand, så er det jeg tænker YES.
    Jeg vil gerne ønske dig et rigtig godt nytår :P et nytår med masser af optimisme og lykke
    Knus Biddi
    Biddi fra Bornholm

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Ensom

Jeg sidder og leder efter et indlæg, som ikke kan huske, hvem der har skrevet eller hvem der har bragt det på dette forum. ( måske er det slet ikke på forum jeg har læst det)

Indlægget handler om tilgivelse, og har holdt mig vågen det meste af natten. Jeg har reflekteret, lige netop fordi jeg har et menneske som jeg gerne vil tilgive.

Dette menneske er nu tilgivet. Jeg har nu set muligheden i at skelne mennesket og dets handlinger. Jeg har tilgivet det ene menneske, men jeg akcepterer stadig ikke dets handlinger. Sådan har jeg siddet og filosoferet det meste af natten

Dette svar er måske for diffust lige nu, men tilgivelse har også noget at gøre med livskvalitet og ensomhed at gøre. Vi skal tilgive andre, for selv at få fred i sjælen, ellers ender vi som mennsker med hjerter der er hårde som sten ( i. Anina).

Når jeg har lidt bedre tid, vil jeg lede efter artiklen om tilgivelse og bringe den på forum. Måske har jeg læst det i forbindelse med min søgen efter noget der handler om reiki healing?

Så kære ensom. Jeg tror ikke slaget er tabt for det enkelte individ, men om det lykkes at redde hele danmarks befolknig fra ensomheden, stiller jeg mig også skeptisk overfor.

Du ønskes et godt og lykkebringende nytår.

Knus Kip

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kip
    Jeg sidder og leder efter et indlæg, som ikke kan huske, hvem der har skrevet eller hvem der har bragt det på dette forum. ( måske er det slet ikke på forum jeg har læst det)
    Kære Kip

Kunne det være denne her? http://www.overgangsalderen.net/kvin...pic.php?t=1718
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Kip
    Kære søde dygtige Admin

Jeg spørger mig selv, hvordan pokker du gør. Du er bare så effektiv.

Jeg skulle først til at lede nu, men inden jeg får tænkt mig om, har du fundet det jeg søgte.

Du er en beundringværdig kvinde.

Selvfølgelig, selvfølgelig er det lige nøjagtig denne artikkel jeg leder efter.

Knus og endnu engang ønsket du et lykkebringende nytår.

Kip
    Hmm.... selv tak og i lige måde
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Bookmarks

Regler for indlæg