Viser resultater 1 til 4 af 4
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Div. info og links til info om kviksølvskader m.m.

Div. info og links til info om kviksølvskader m.m.

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    For snart... hmm....15? 17 år siden ? (kan ikke huske nøjagtigt) har jeg presset på og fået udskiftet alle mine 12 sølvplomber til plast....

Ingen kan forestille sig, hvor meget har man gjort nar af mig i omgangskredsen og pegede fingre af, at jeg var så dum at gide bruge så mange penge på denne udskiftning (jeg har skrevet om det før)... Og lige meget var der, hvlke argumenter jeg fremførte.... intet gjorde indtryk og jeg fortsatte bare med at blive "godmodigt" drillet ("blødmobbet").

At Danmarks Radio sender et indslag om det samme betyder ikke for mig, at jeg nu kan sige til dem "hvad sagde jeg".... simpelt hen fordi det er en gammel nyhed, yderst velkendt og veldokumenteret i resten af scandinavien samt det meste af verden i årevis.... bare ikke i vores lille DK.

Og selv om man burde vide bedre.... har man i mellemtiden brugt kviksølv i lange baner og proppede det i munderne på voksne og børn.... mange, mange år.

Jeg har ikke megen fidus til tandlægerne her i landet desværre... min egen f.eks. køber en ny Porshe hvert år og er mere på skiferie end han er på klinikken, som så passes af ansatte. Selvfølgelig er det nemmere, at more sig fremfor at studere medicinske skrifter fra rundt om i verden. Så skidt da at være med menneskerne, som for deres egne penge får munden fuld af tungt metal, som i den sidste ende skaffer een nerveskader og påvirker den psykiske velbefindende efterhånden som man bliver ældre...

Føj! siger jeg bare.... de skulle brænde i h...de, skulle de. Livskvalitet er det vigtigste vi har. Ikke penge og andet gods, men livskvalitet er det, som gør livet værd at leve. Men ved at forgifte folk med tungt metal som kviksølv - tager man netop livskvalitet fra een.

O.K. siger nogen bare så.... "jeg mærker ikke, at jeg har det dårligt af mine søvplomber...." O.K. svarer jeg.... "men hvordan kan du så vide, at du ikke ville have det dobbelt eller tredobbelt så godt, hvis de skurke ikke havde proppet det stads i munden på dig de sidste 20 år.... altså i den periode hvor man allerede var sikker på, at stadset er giftigt....?
    Citer Oprindeligt indsendt af DR
    Urolige over arbejde med kviksølv
    05. dec. 2005 19.18 Indland

Over 100 klinikassistenter henvendte sig i dag til HK med mistanke om, at deres arbejde med kviksølv har gjort dem syge. Sundhedsordførere i Folketinget kræver en undersøgelse af klinikassistenternes helbred.

Æltede amalgam i hånden
    Magasinet Søndag på DR1 fortalte i går, hvordan cirka 10.000 klinik-assistenter helt frem til midten af 80'erne har æltet kviksølvholdig amalgam til plomber direkte i hænderne, indåndet giftige dampe fra blandingen og arbejdet uden udsugning i strid med Arbejdstilsynets regler.

- Det er en horribel måde at behandle kviksølv på, som man aldrig ville acceptere i dag. Der må have været en brist i Arbejdstilsynets funktion, siger overlæge Peter Arlien-Søborg fra Rigshospitalets neurologiske afdeling.

Kviksølv er et af de giftigste tungmetaller. Længere tids påvirkning kan resultere i en kronisk forgiftning, hvor der opstår uro i kroppen, rysten af fingrene og svigtende tale- og hukommelse.

Kø på telefonerne
    Klinikassistenternes fagforening HK/Privat er overrasket over, at 119 bekymrede tidligere og nuværende medlemmer indtil kl. 15 i dag havde ringet og fortalt om symptomer.

- Vi var forberedt på at få nogle henvendelser, men er overraskede over, at der kom så mange. Vi forventer, at de ansvarlige myndigheder nu laver en grundig undersøgelse af, om klinikassistenternes arbejde med kviksølv har gjort dem syge, siger HK/Privats miljøkonsulent Svend-Erik Hermansen.

Krav om undersøgelse
    Også politisk bliver der rejst krav om en grundig undersøgelse af klinikassistenternes helbred. Sundhedsordførerne fra Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti, De Radikale, SF og Enhedslisten vil alle have beskæftigelsesministeren, der er ansvarlig for arbejdsmiljøet, til at sætte en undersøgelse i gang.

Beskæftigelsesministeren lod i dag forstå, at Arbejdstilsynet, Arbejdsmiljøinstituttet og Arbejdsskadestyrelsen er blevet bedt om at kortlægge deres viden om kviksølvs indvirkning på arbejdsmiljø og helbred.
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/20051205191126.htm

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Jeg har fået mine sølvplomer fjernet så længe siden, at jeg ikke længere husker årstallet.... nok midt i firserne, i Hillerød hos Lichtenberg som dengang var Palle-alene-i-verden og hele den danske samlede tandlægestand var efter ham i alle medier incl. retsvæsenet.

Jeg skulle først afgive en hårprøve, som var sendt til USA for en analyse af hvad jeg havde i kroppen af "fremmede elementer" (tungmetalller o.l.).

Så skulle jeg aflevere en blodprøve som så også skulle udenlands for en bestemmelse af hvilke grundstoffer var forenelige eller uforenelige med min personlige kropskemi (læs: ellergener - ikke allergene) for at kunne udvælge det rigtige plasmateriale passende netop til mig (det blev så "Conquest").

Når det var på plads - fik jeg udleveret en hel kasse med forskellige vitamin/mineral/enzymstoffer - og disse skulle jeg indtage igennem en måned før udskiftningen af sølvplomber skulle påbegynde.

Dernæst blev mine sølvplomber udskiftet med en plombe hver anden måned, da udskiftningen af mange eller alle på een gang viste sig at være livsfarligt.... - kroppens "lagre" af kviksølv frigivedes på een gang som følge af en samtidig udskiftning af alle sølvplomber - og folk døde faktisk af tungmetal-forgiftning af leveren..... ja, det "ufarlige" amalgam.... goddavdu!!!

I hele perioden udskiftningen af plomberne har forløbet - skulle jeg æde disse kosttilskuds og..... aldrig havde jeg det så godt i hele mit liv, som i denne periode (med undtagelse af graviditeten). 12 plomber er blevet udskiftet. Jeg selv er blevet halvtres tusinde kroner fattigere og..... alle plomberne har holdt lige siden. Så all den snak om, at plast "ikke holder" i kindtænderne, er noget forbandet pladder - mine har nu holdt i ca. 20 år!

Jeg har surfet forbi nogle oplysende link på Nettet fordi jeg vil gerne se om der måske bor en "økologisk" tandlæge på Bornholm....? Den tandlæge, der har fjernet mine sølvplomber, Lichtenberg .... har en hjemmeside http://www.kviksoelv-fri.dk/ . Jeg ved ikke hvor dyr eller billig han er, men jeg ved, at jeg aldrig nogensinde har betalt en bunke penge for noget SÅ vigtigt og effektivt. Jeg vil gå så langt, som til at sige, at denne disposition har med en allerstørste sikkerhed REDDET MIT LIV.

http://alternativ.dk/index.php?p=for&id=88
    http://www.mayday-info.dk/198.0.html
    http://www.vitaviva.com/da/Health/He...etails.21.aspx
    http://www.vitamindoktor.com/cm167/
    http://www.avmintand.dk/dk/atikler/F...asp?HovedId=29
    http://www.samtid.dk/avisen/samtidma...kelnr=20010526
    http://www.mayday-info.dk/511.0.html

...og man kunne blive ved.... bare man skriver: "kviksølv i tænderne" på Google... så kommer masser af hits på dansk.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Standard Re: Div. info og links til info om kviksølvskader m.m.

Alsidig "amalgam-info" hos Lagerstedt & Company (svensk) Læs mere HER....
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Om Parkinsons sygdom og Kviksølv Læs Hanne Koplevs beretning HER.... og HER...
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    Om Parkinsons sygdom og Kviksølv Læs Hanne Koplevs beretning HER.... og HER...
    Hanne Koplev skrev d. 6. august 2008:

Følgende er indsendt via Overgangsalderen.net Kontakt os formular af Hanne Koplev:

Der er en opdateret artikel om Alzheimers af Prof. Boyd Haley på
    http://books.google.dk/books?id=BR5d...um=9&ct=result

Med venlig hilsen
    Hanne Koplev
    Mange tak

Bookmarks

Regler for indlæg