Side 1 af 5 12345 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 49
    Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Blomster og farver

Hej Joanna

Man hører så meget om, at ens personlige valg af farver og/eller smag i øvrigt er forbundet med, hvilken personligheds type man er. Jeg mener oftere og oftere at have iagttaget, at når en person "afslører" sine foretrukne blomster - kan det ske at man tænker ved sig selv at det passer ret godt til denne person - ud fra det kendskab man selv har til vedkommende. Efter nogen tid med den slags iagttagelser - kunne man nok prøve at gætte en persons blomster-smag, uden egentligt at kende vedkommende på forhånd. Det har jeg ikke prøvet endnu, men ville nok synes at det kan være ret så interessant.

Jeg selv er simpelt hen heeeeelt skudt i liljekonval, syren, kornblomst, hyacint og viol. De dufter alle undt. kornblomsten og alle er de blå eller hvide. Hvad siger det mon om mig?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst

Standard Sv: Blomster og farver

Hej Anina

Er det ikke underligt. Alle de blomster du nævner, med undtagelsen af kornblomsten, er også det udvalg af blomster jeg ville fremhæve som mine yndlingsblomster. Der er flere, men disse, er de føste jeg ville komme til at tænke på.

Så jeg lister mig lige ind sammen med dig og hører efter, hvad Joanna kan sige om den sag.

KH
    Barbara

Guest avatar
    Joanna Gæst

Hejsa blomsterdamer....

Jo vores farvevalg, også i yndlingsblomster fortæller noget om vores personlighed.... selv undgår jeg alt rødt... har intet rødt tøj, ville aldrig købe en rød blomst/plante til mig selv... lyserød okay.... men rød nej... og rød siges jo ellers at være kærlighedens farve... og farven der hører til rodchakra....

Jeg vender tilbage senere....

Joanna Sol

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Citer Oprindeligt indsendt af ;52979
    Hej Anina

Er det ikke underligt. Alle de blomster du nævner, med undtagelsen af kornblomsten, er også det udvalg af blomster jeg ville fremhæve som mine yndlingsblomster. Der er flere, men disse, er de føste jeg ville komme til at tænke på.

Så jeg lister mig lige ind sammen med dig og hører efter, hvad Joanna kan sige om den sag.

KH
    Barbara
    Heeeeeej Barbara! Så er det her du gemmer dig, du søde Sveske

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna
    Hejsa blomsterdamer....
    Jo vores farvevalg, også i yndlingsblomster fortæller noget om vores personlighed.... selv ungår jeg alt rødt... har intet rødt tøj, ville aldrig købe en rød blomst/plante til mig selv... lyserød okay.... men rød nej... og rød siges jo ellers at være kærlighedens farve... og farven der hører til rodchakra....

Jeg vender tilbage senere....

Joanna Sol
    Jamen Joanna

Hmm... så vil jeg udvide mit spørgsmål en smule. Jeg bærer udelukkende sorte, grå, grå- og sortmelerede klæder med ellers mindre "indslag" af skrigende rødt eller lige så skrigende blåt til. Det kan være en strikjakke boucle med foer, med store røde knapper eller rødt foer så lige akkurat et smalt kant kan ses. Eller lang jakke syet som patchwork af flere sorte strukturstykker med en enkel eller tre knaldrøde eller blå stykker midt i det hele. Er simpelt hen vild med små, frække kontraster dog så absolut minus jordfarver og grønt.

Jeg kan godt nok også finde på en hel rød eller blå jakke/bluse, men i så fald er resten af påklædningen sort eller gråt....

Jeg bærer ingen smykker, intet broderi, blonder, bælter eller fikse bånd overhovedet. Jeg går heller ikke med ur. Ingen makeup og ingen neglelak, fordi jeg ser overpyntet ud "for et godt ord", så det lader jeg helt være med.

Tak skal du have. Det var ikke så lidt, hva`? Tager sig måske ud lidt kedeligt, men sådan har jeg det bedst. Selv da jeg gik i pelse - var de naturlig sorte.... sæl, søløve og bæverlam-cut så vidt jeg husker.

Håber du kan hitte ud f virvaret her. Du er meget velkommen til at ignorere denne tilføjelse, hvis det er for rodet og ellers udenfor en (for)tolkningsrækkevidde.

Knus og....èt mere
    Anina

P.S. Kunne det ikke tænkes at din rodchakra er så meget i balance/stærk, at yderligere stimulation med røde farver kunne får hele denne styrke til at "kortslutte", så du rent instinktivt afviser den? Bare en tanke.
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Mine yndlingsblomster er næste de samme som Joannas. Jeg har bare ikke kornblomsten og violen med. Jeg er helt vild med en gardenia( en stueplante som jeg ikke er god til at holde) De klare vindere er liljekonval og syren.

Mit tøj er som Aninas gråt og sort (næste aldrig rød. kan ikke li´farven, den gør noget ved mig). Jeg kan også godt li jordfarver Mørkebrun, army grøn, rust og farver i den farveskala.

Jeg bruger aldrig make op til hverdag, måske sort maskara og en hudfarvet læbestift,hvis jeg skal til fest.

Jeg bærer altid et armbånd fyldt med symbolik og en halskæde med en lille bibel med et kor i oh et ur.

Knus Kip

Guest avatar
    Joanna Gæst

Ang. spørgsmål... Ja, der ligger mange ting gemt her...
    Kip, det er ikke mine "blomster" men Admins og Babaras....
    Jeg er stort set et menneske der hviler godt i mig selv.... og jeg har ikke brug for de høje svingninger i farven rød (blodrød)... virker "provokerende" på mig... (tror jeg selv)

Jeg kigger lidt på det hele senere måske først i morgen....
    Har lidt meget om ørene...
    Knus
    Joanna Sol

Guest avatar
    Bea Gæst

Det var en " misser" Joanna. Godt du har øjnene med dig.

Knus Kip

Guest avatar
    Joanna Gæst

Lidt hurtigt herfra... nu vi skriver om farver og smykker m.m.

Jeg går i næsten alle farver, men aldrig rødt. Havde en årrække hvor jeg kun gik i sort eller grå farver.
    Bærer mange smykker, alle af sølv, har aldrig brudt mig om guld.

Mine smykker er symbolske for mig f.eks. en ring med Jesus - en ring jeg fik af mine børns far da jeg var 15 år (føs'dags gave) - jeg har en sten i næsen diamant, jeg har haft denne før det blev mode. Har seks huller i ørerne, bærer dog næsten aldrig ørenringe.

Har aldrig i mit liv gået med armbåndsur.

Jeg har altid neglelak på fingre og tæer. Bruger dagligt makeup, har dog perioder hvor jeg bare er helt naturlig i ansigtet. Mit hår er altid langt, kan ikke huske hvornår det sidst er klippet. Det er vist "hippie" signaler jeg sender ud her....

Smiler stort....
    Joanna Sol

Guest avatar
    Bea Gæst

"hippie" " blomstebarn". "Et kært barn har mange navne".

Knus Kip

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard Hilsen fra en sigøjner----

Jeg kom lige til at se Jeres "snak" - om farver- og blomster ----og -Joanna, hvad siger det om mig i din fortolkning- at jeg ikke har yndlingsblomster, jeg elsker dem allesammen, og jeg er ikke vild med sort og gråt, men elsker alle farver- og hvis jeg ikke var så gammel og bange for at ligne et fastelavnsris- så købte jeg kun tøj i flotte stærke farver, de tiltrækker mig utroligt? Jeg farvede også hår så - hele tiden-------men jeg er holdt op, er bange for at ligne en der forsøger at genoplive en for længst svunden ungdom(uden held!)?
    Jeg må virkelig undertrykke de tendenser.....!

Knus og varme hilsner fra Fleur

Side 1 af 5 12345 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg