Viser resultater 1 til 2 af 2
    Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Ensomhed blandt unge

http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...kser-epidemisk og http://www.ventilen.dk/sider/MENUPKT...andsfolder.pdf

Lidt læsning til eftertanke.

Jeg har lige været inde og kigge under emnet ensomhed blandt unge.

Prøv og læs og tænk på om i kender nogen, der kunne trænge til hjælp?

Er vi selv eller vores børn ved at falde i ?

E der temaer vi kan benytte os af, hvis vi skal ind i en diskusion om ensomhed ?

Hvad kan vi gøre for at blive hørt, når vi taler on disse emner?

Hvordan når vi ud med budskabet, hvis vi ligger ind med viden og et godt råd ?

Disse og mange flere spørgsmål trænger sig på, når og hvis vi skal nå ud til disse mennesker. Der er ingen tvivl om at der er mange der benytter sig af nettet.

Jeg tænker også på hvordan vi lige netop skal bruge vores forum?

Skal vi lave et diskusionsforum, hvor vi prøver at komme i kontakt med ensomme?

Er der nogen, der har et godt råd, så vi kan få lidt mere skub i dette tema???????????????????????

Kip

Guest avatar
    Barbara Gæst

Standard

Hej Kip

En meget spændendde og tankevækkende artikel. Jeg var slet ikke klar over, at evnen til at træffe rationelle beslutninger først er fuldt udviklet i 25-års alderen.

Det var meget interessant at læse, ikke mindst fordi jeg jo selv har børn i den alder, og det er godt at blive mindet om hvordan man kan spotte "tegn" på ensomhed.

Nu er jeg ikke så nervøs for mine unger. De er meget stærke socialt og har et godt netværk, men man kan jo aldrig forudsige deres reaktioner efterhånden som tilværelsens modstand og forskellige udfordringer dukker op.
    Hvor stærke er de så følelsesmæssigt? Hvor stærke er de i modstand, ved afvisninger til uddannelse og job, kærstesorger og svigt.

Men jeg synes artiklen perger på noget meget væsentligt - betydningen af at turde være en god rollemodel for dem: turde vise egne svære følelser, turde tale om følelser - og så på en måde hvor man ikke invaderer deres indre og presser dem.

Tak for linket

KH
    Barbara

Bookmarks

Regler for indlæg