Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Tandlæger - Dintandlaege.dk

Hmm.... meget interessant link. "Føles" som måske en slags sammenslutning af yngre og mere oplyste/progressive tandlæger (ved ikke = håber).... desværre ingen på Bornholm (endnu?)....

http://www.dintandlage.dk/

Citer Oprindeligt indsendt af dinTANDLÆGE
    Tid til det væsentligste

Samarbejde giver glæde i klinikkens hverdag, både for vore patienter og for os som klinikteam. Det var udgangspunktet, da en gruppe tandlæger besluttede sig for at gøre en fælles indsats til gavn for både patienter, klinikker og medarbejdere. Udviklingen går hurtigt i vores fag. Nye krav, flere regler og øget administration tager tid og fjerner fokus fra det væsentlige: Vore patienter.

Det var netop for at frigive energi fra administration og få mere overskud til vore patienter, at vi i første omgang fandt sammen. Hurtigt viste det sig, at en sammenslutning af initiativrige og fremtidsorienterede tandlæger skaber værdier på mange niveauer. Ikke bare fagligt men også hvad angår klinikudvikling og i forhold til den behandling og service, vi lægger vægt på at give vore patienter. Tid til og mulighed for højere informations- niveau giver større forståelse for tandbehandlingerne, og dermed flere glade smil.

Det var derfor vi stiftede foreningen dinTANDLÆGE, som i dag består af 159 tandlæger og 63 tandplejere fordelt på 58 klinikker spredt over hele landet – og flere er på vej.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Tandlæger

Hmm... kæden er vokset siden den gang, ovenstående indlæg var postet... Den tæller nu mange flere klinikker.... De skriver på deres hjemmeside bl.a. "en sammenslutning af initiativrige og fremtidsorienterede tandlæger skaber værdier på mange niveauer. Ikke bare fagligt men også hvad angår klinikudvikling og i forhold til den behandling og service, vi lægger vægt på at give vore patienter. Tid til og mulighed for højere informations- niveau giver større forståelse for tandbehandlingerne, og dermed flere glade smil." Så langt så godt....

Alligevel fremgår det af svar på nogle spørgsmål under "Spørg dinTANDLÆGE", at de er ikke SÅ progressive, at de undlader at anvende FLUOR i deres behandlinger, og tillige faktisk forventer, at deres patienter anvender fluorholdige tandplejemidler.

Desuden fremgår det af nogle forsigtige svar på spørgsmål om plastfyldninger, at dinTANDLÆGE-kæden ikke foretrækker at fylde folks tænder med plastmatieriale. De har altså IKKE taget afstand fra kviksølv-amalgam og dermed mener fortsat, i lighed med andre tandlæger, at det er fuldt forsvarligt at fylde folks tænder med det giftige kviksølv.... Positive udsagn om plastfyldninger, glimrer totalt med deres fravær bland de mange svar på de mange spørgsmål. De kan selvfølgelig altid påstå, at det var der ingen der spurgte om.... men det giver jeg ikke meget for. Selvfølgelig er spørgsmål og svar udvalgte således, så det støtter kædens egne holdninger til det, de helst beskæftiger dem med. Ellers var der ingen grund til overhovedet byde på spørgsmål-og-svar på hjemmesiden. Ofte er det, som er vigtigst - undladt at blive nævnt.

Så nu er der hele to giftstoffer - dinTANDLÆGE-kæden anvender, hvilket jeg anser for at være i strid med deres egen erklæring om, at de er "initiativrige og fremtidsorienterede tandlæger".

Det er ellers synd, for jeg var faktisk forventningsfuld og regnede med, at denne nye (dengang) tandlægekæde reelt havde haft mod og ryggrad til at ændre, hvad det kollegiale ellers fortsat byder af intern press omkring anvendelse af fluor og kviksølv på klinikkerne.

Jeg giver heller afkald på tænderne, end jeg sætter mine ben hos de tandlæger, som fortsætter med at ødelægge folks helbred med skadeligt dentalmateriale. Det er altså nemmere at undværre tænderne, end at få sit helbred ødelagt, hvor både fluorskader og kviksølvskader kumulerer indtil man reelt bliver syg, ud over den almindelige alderdomssvækkelse på sine ældre dage. Og hvad med børn og unge? Det kan jeg slet ikke leve med, så det bliver ikke dinTANLÆGE-kæden til mig eller mine.

Læs mere:
    Kviksølv i tænderne - div. info
    Jod, fluor og stofskifte.
    Fluor tilsat salt, mælk og drikkevandet....
    Verdens bedste tandpasta....
    800.000 danskere sjofler tandlægen

Læs mere om fluor -> her!
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Bookmarks

Regler for indlæg