Viser resultater 1 til 9 af 9
    Guest avatar
    Bea* Gæst

Standard Frivilligt socialt arbejde

Dette er en guide til frivilligt socialt arbejde.

Bea

http://www.frivillighed.dk/Web/Site/CFSA/R%E5dgivning

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Ensomhed kan jo være mange ting....
    En lille historie fra det virkelige liv....

Sidste forår følte jeg mig tit ensom når min mand var i Sverige, har mange bekendte men få venner... og næsten kun mænd, måske fordi jeg altid har været en "drengepige" - det var mig man altid kunne finde opppe i de højeste træer, den der knaldrede flest vinduer med bolden nede i gården når vi spillede fodbold etc. etc.

Nåh, men jeg havde en periode hvor jeg så gerne ville have en at gå aftenstur med, en at gå på café med og måske cykle tur med om aftenen, I ved de dejlige varme forårs og sommeraftner.... Det var som om det aldrig blev til noget, når jeg ikke havde nogen at følges med i perioder...

Så jeg søgte en person at gøre disse ting med inde på et forum.
    Jeg fik flere henvendelser fra kvinder der også gerne ville have en at følges med, den ene har jeg stadig kontakt med....

Det handler også lidt om at gøre noget selv, tingene sker ikke, hvis man bare læner sig tilbage og "affinder" sig med sin egen ensomhed....
    Bare noget jeg kom til at tænke på....
    Knus
    Joanna

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard Re: Frivilligt socialt arbejde

Vedr. frivillig arbejde.

Jeg kommer som frivillig i et Beboerlokale sammen med 2 andre.
    der er Åben:Mandag,Ondag,Fredag og Søndag fra kl.15-til kl.18.
    Der sever vi Kaffeog kager et gla Vin og en enkelt Øl.

Det job er jeg glad for.der er mange dejlige timer,
    de mennesker der kommer der er alene,nogle har ikke noget familie.
    Alderen ligger mellem 65 og snart 90-år.
    De er meget kvikke allesammen.
    Der bliver talt om alt muligt politik,region og Tv.

Jeg hjælper også nogle gange til i et aktivitetshus, når Der er fest ell nogle er syge
    man kan spise der 2 gange om ugen:Tirsdag og Torsdag. Et måltidsmad koster kun 35-kr.
    Jeg spiser der selv begge dage.
    De gange jeg hjælper til skal jeg ikke betale for maden

Jeg er så heldig at se mange mennesker.
    så når jeg kommer hjem, nyder jeg den fred og Ro jeg har herhjemme.

I får ikke mere denne gang.
    Håber alle får en god dag.

Knus og tanker

fra Fie

Guest avatar
    Bea Gæst

Hvor det glæder mig, både for dig og alle de andre, der kommer på stedet. Sådan en lille solskinshistorie midt i vintermørket giver varme i sjælen.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Kære Fie.

Jeg glæder mig også på dine vegne, at du har noget at rive i. Det er jo alfa og omega, at man bruger sit liv med noget, man kan lide.

Fortsat god fornøjelse med dine gøremål.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Fie Gæst

Hej Bea og Anne!

Tusind tak for jeres hilsen, som jeg blev meget glad for.
    Jeg er meget glad for de opgaver jeg har.
    Så har jeg heller ikke tid til at fundere så meget over mit eget privat liv.Beboerlokaler har haft juleferie siden 15.12, og de åbner igen søndag den 13.108.
    Imorgen den 8-1 skal jeg over i lokalet hvor vi skal have tørret støv af og vi skal Vaske og rulle duge samt gardiner skal også vakses så alt er klar til på søndag -den 13-1.
    Da der har været lukket i næsten 1 måned så kommer der sikkert mange beboer,
    der kan være 30 mennesker Vi har 2 Rum som er dækket med kopper og dertil hørende.
    Jeg håber I har det godt og er kommet godt ind i det nye år.
    I får ikke mere i aften, som skrevet var jeg meget glad for at hører fra jer.
    Kan I nu passe godt på jer selv og familien.

Knus og tanker til jer

fra Fie

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Altså jeg ved jo ikke lige om det her kommer under kategorien frivilligt arbejde , men blev lidt inspireret af fie`s indlæg

Jeg kom til at tænke på da jeg var barn, der havde vi i vores lokale hal (inde i cafeteriet ) en gang om ugen, besøg af et plejehjem og nogle teraputer , de havde alverdens ting med, garn , stof , papir , læder og alt muligt ... så kunne man købe matrialet og så hjalp de gamle os med at lave ting til julegaver og fødselsdage , mange af os fandt reservebedsteforældre der ...

jeg var ekstra heldig fordi min mor arbejde på det plejehjem de kom fra, så jeg havde mulighed for at tage bussen ud og drikke the og sodavand med dem når jeg havde lyst...

Gad vide hvorfor der ikke bliver lavet sådan noget mere, det var lærerigt for os unger og de gamle elskede det, jeg kan huske at både unger og gamle var knuste da vi fik at vide at det ikke længere var aktuelt pga penge.

Sjovt nok så har min egen søn her i slutningen af 07 været på besøg på et plejehjem hvor de har lært de gamle der havde lyst til det at sende smser på mobil telefonenerne , det syntes han var en oplevelse som han gerne ville gøre igen, selv om det første gang var under tvang ( i led med nogle socialtimer på gymnasiet) men hold da op hvor han nød det

Guest avatar
    Fie Gæst

kære Heidin!
    Takker for dit brev som jeg modtog omkring den 8-1-08.
    du må undskylde at jeg først skriver nu, men vi har haft tralvt med at støve af og gøre iorden ovre i beboerlokalet til søndag den 13-1. hvor vi åbnede igen.
    Der kom mange mennesker 20 stk. så vi havde tralvt. så nu er det hverdag igen.
    Jeg følger jo også en ældre dame på 88-år (snat 89-år) hver mandag til stole gymnastik (er begyndt selv at deltage i gymnastikken,det er den ældre dame glad for) der vor der er stolegymnasti er i et kommunal værested.
    Når vi er færdig med gymnastikken, går vi ind i et andet Rum og får os en kop Kaffe
    til at gå hjem på.
    Fruen er meget glad for turen.
    Kan medd. at den 10-2, skal vi med toget op til Hundested på en krog, der kom hun engang sammen med hendes mand, de var deroppe 1 gang om måneden.
    Så hun ville gerne derop igen og mindes de gange hun var sammen med manden.
    Jeg glæder mig meget til turen selvom det bliver lidt af en opgave med Rolatoren.
    Men det skal nok gå.
    du får ikke mere denne gang, for jeg skal ud på en lille Bustur på egen hånd.det er min måde at fejre min fødselsdag på.
    Jeg tager af sted kl.10-. jeg skal i beboerlaokalet kl-15.
    Pas nu godt på dig selv.

Knus og tanker til dig

Fra

FIE

Guest avatar
    Fie Gæst

Kære Heidin!
    Du får lige et par linier.
    Kan medd. at det går godt i beboerlokalet.

Kan Du huske at jeg fortalte jeg skulle til hundested Krog den10-februar.
    Det blev ikke til noget for det var for koldt og blæste den dag så vi har udsat det til
    april-maj måned.
    Vi skal have en rolator med både i tog og bus.
    Så det er bedre når det bliver bedre vejr.
    Jeg håber du har det godt samt din familie.
    Du får ikke mere denne gang.
    Pas godt på dig selv.

Knus og tanker

fra

FIE

Bookmarks

Regler for indlæg