Side 1 af 4 1234 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 34
    Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Joanna nu har jeg igen drømt at min datter døde og at der var en der rev en kindtand ud af hende ,men den sad godt fast ,senere samme nat drømte jeg om et stort akvarie med nogle store fisk og lige pludselig spiste en af fiskende en anden fisk det var så livagtig at jeg vågnede af det hmm hmm kan du måske få noget ud af det kun hvis du har lyst knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Guest avatar
    Gæst

Standard

Kære Laura

Jeg skal nok kigge på den, måske først i morgen, da jeg er barnepige for en lille "møvs" indtil i morgen.... Hold da lige op, hun er sød men jeg kan da godt mærke at det er mange år siden jeg har haft møvser, for hun tager al min energi.

Hendes mor og far, som er min søsters ældste søn og hans kone er begge sengeliggende med influinza, og denne møvs har røde hunde og kan ikke komme i vuggestue.... Så her er gang i den... i morgen håber jeg hendes mor og far har det bedre.... og hun kan komme hjem.....

Knus
    Joanna

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Joanna jeg ved godt hvor svært det er med små børn! jeg har selv en af størelsen det er hårdt! giv dig bare tid , og når du er klar til at se på drømmene gør du det bare. Du må have en god dag knus laura

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg sidder med et bred smil, og tænker på Joanna og " møvs". Det tager sin tid at passe Møvser.

Det er da dejligt at du sådan lige kan træde til. Jeg har ikke set min " Møvs " i snart 14 dage, så jeg håber på at de er hjemme i weekenden.

Knus Bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Laura

Hvem forsøgte at rive kindtanden ud på din datter????
    En person du kender? Eller SÅ du ikke hvem det var i drømmen?

Knus fra en noget udaset "møvsepasser"
    Joanna

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Joanna jeg så ikke hvem det var i drømmen betyder det noget ?
    jeg forstår dig godt angående møvs jeg har selv haft min lille datter hjemme hele dagen idag pu ha men dejligt er det knus laura

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hej Laura
    Det har noget at gøre med tydningen af drømmen, derfor spørger jeg...
    Vores "møvsesnak" virker nok temmelig skør for udenforstående

Ja, møvser er dejlige, ingen tvivl om det, men denne meget energiske og rødspættede "møvs" der huserer her, vil jeg med glæde og stor befrielse aflevere på rette sted i aften. Det har været "fast arbejde" - stor fornøjelse meeeeennnn meget krævende og anstrengende, skal jeg da lige love for....

Joanna

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Ja anstrengende kan det værre, men gudskelov er det altid det sjove og dejlige man tænker på de skal jo bare lige kigge på en så er man solgt ikke jeg glæder mig til din tolkning ,for lige i øjeblikket drømmer jeg helt vildt om, lige fra mennesker der skal syes flere steder på kroppen til min første kærlighed hmm hmm det sidste kan jeg gå med til ,men det andet er maridt !! gad vide om det er fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal fremover med hensyn til arbejdet og hvad fremtiden er for mig, det tænker jeg meget på knus laura

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Laura, ja det er nogle små spøjse drømme, og alligevel ikke…
    Ved ikke rigtigt hvad du siger til denne tolkning????

Først lidt om nogle af symbolerne der optræder i drømmene.

Tænder: forbindes ofte med tandskifte, hvor babytænderne smides til fordel for de voksne og dermed blivende tænder. Tandskiftet er ikke kun en fysisk forekomst, men også en psykisk/sjælelig proces, der forbereder barnet på at det nu er modent til at gå ud i den store verden og ikke længere være helt så symbiotisk forbundet med mor og far. I drømme repræsenterer tænder derfor evnen til at kunne sige fra, udtrykke meninger og holdninger og ikke mindst hvad vi spiser. På den anden side er tænder og forbundet med at bide tænderne sammen, at sluge ”kamelen” og kæberne.

Fisk: fisk er et mangesidet symbol. De lever jo altid i vand, som repræsenterer det ubevidste og følelser at gøre, dog kun når det er søer og vandløb, mens havet er noget andet og mere end personlige følelser. Havet er symbolet på det store kollektive ubevidste.

Akvarium: Som regel et rektangulær ”bur” til fisk, fiskene er lukket inde bag glas, kan kigge ud på verden, men deres verden og unaturlige leveplads er meget begrænset.

Jeg tolker dine drømme således.
    Drømmen om din datter og hendes kindtand.
    Din underbevidsthed forsøger gennem symboler at fortælle dig at du er meget ”hængt” op – i henhold til din datter, følelsesmæssigt og praktisk i jeres dagligdag. En kindtand er en af de tænder der sidder rigtig godt fast, også i en lille Møvs” mund – og at kunne fjerne denne og derved ”frigøre” sig lidt – få lidt tid til sig selv ville jo være dejligt, men det er ikke nemt og det er hvad din underbevidsthed viser dig…. Du har brug for at have lidt mere tid til dig selv…

Fisk i akvarium
    Fiskene er spærret inde i et akvarium, en lukket verden, ikke megen reel frihed her, og pladsen er begrænset. En stor fisk æder en mindre fisk, symboliserer at du ”fortæres” – bliver spist op… altså du skal huske også at give dig selv tid og plads, ellers bliver du ”ædt” op, og det er ikke godt for hverken dig eller en lille Møvs…(og resten af familien)
    Altså Laura, husk at du skal passe på dig selv, gøre ting du har lyst til, forsøge at give dig selv lidt mere tid, og frihed….

Knus
    Joanna som godt kan forså man kan miste al sin energi, når man har møvser!!!!!

Læser lige dine andre små beskrivelser af drømme, og de handler lidt om det samme, tænk bare den første kærlighed - man var ung, fri og forelsket.... havde tid til sig selv kunne give sig hen i forelskelsen.... jep jep, men nu kniber det lidt med det hele, fordi børn kræver så megen energi.... men man skal altså også huske at give sig selv pusterum, så der kan blive tid også til "voksen kærlighed" i forholdet...

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hov Laura, jeg glemte "døden" - i drømmen dør din datter....
    Død er symbol for forvandling, nyt liv....
    Måske du går og ønsker lidt, at din datter vil ændre sig (ikke være så krævende, tidsmæssigt - og mindre energikrævende.... det er lidt svært for mig at "tolke" - da det jo er meget små beskrivelser af drømmen jeg har adgang til....

Knus
    Joanna

Side 1 af 4 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg