Side 4 af 4 Første 1234
Viser resultater 31 til 34 af 34
    Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Jeg sidder og skimmer indlægene på denne tråd.

Jeg ser udtryk som Lauras fortænder, hvem forsøgte at rykke fortæmderne ud på din datter, nu får du rumpen i vejret, Møvser og rødspættede møvser.

Jeg morer mig lidt over alle de sjove udtryk!!!!!!!!!!!!!

Jeg tager selvfølgelig drømmetydning seriøst, men når jeg sådan bare lige skimmer lyder det sjovt ti hi.

Det er da godt jeg kan sidde og more mig over jer andre inklusiv mig selv. Skønt

Knus Bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Bea...

Der er intet så godt som en stille klukken af grin, eller at skraldgrine...
    Det skal der være plads til.... så mor dig endelig godt og længe....

Knus
    Joanna Sol...

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Til Laura
    Først lidt om nogle af de drømmesymboler der optræder i din drøm

Vand repræsenterer og symboliserer vores ubevidste følelsesliv
    At bade i vand: Hvis du badede i vandet, symboliserer det oftest moralsk renselse.

Generelt om at drømme om værelser/rum

En drøm hvor du f.eks. befinder dig i et værelse, vil altid symbolisere en side af dig selv. Læg mærke til værelsets generelle udseende, dets farve, dets orden eller uorden, dets størrelse; er det faretruende stor, så du forsvinder eller bliver ubetydelig lille, eller modsat næsten ikke til at ånde i etc. Alle disse generelle faktorer har betydning for værelsets betydning i din drøm. Drømmen kan også symboliserer kvinden som livmoder, fordi hun er istand til at rumme et menneske. Et værelse med kun én dør: Dette kan yderligere understrege, at drømmen peger på livmoderen. En række værelser: En række kvinder/mænd. Symboliserer sindets kamre, psyken og din sjæl. Hvad som helst, der befinder sig i et værelse: Symboliserer en side af dig selv, en idé, eller betyder dine tanker. Så læg mærke til hvad værelset indeholdt. Underetage eller kælder: Symboliserer dit sinds ubevidste, det skyggefulde, det endnu ukendte "land" for dig. Drømmen henviser sandsynligvis til at du bør undersøge nogle sider af din personlighed nøjere, for at opnå helhed og integration. Tænk derfor over hvilken farve, rumfordeling, placering værelset var i/lå i. Tænk også på hvad du foretog dig i værelset; boede du der? Besøgte du det? Kendte du værelset… hvordan var dine følelser da du vågnede????

Tolkning

Værelset du befinder dig i repræsenterer dig selv… personerne der skal flytte ind er del personer af dig, altså de repræsenterer også dig.
    Vand betyder også klarhed og renselses, (overblik)

Jeg har valgt at tolke drømmen på følgende måde…
    Du arbejder meget med dig selv, din ”flytning” – er alle de ting som du er ved at give slip på,
    Muligvis fra din barndom, og ungdom. Vandet der siver ned af væggene, er den proces, den renselse du er ved at gennemgå, at få klarhed over dit liv…bearbejde nogle hændelser. Du gør et bad klar, et badekar, og siger til dig selv (del personerne, dem der skal flytte ind, at de bare kan hoppe i karet, - herved viser din underbevidsthed dig, at du er godt på vej i den rigtige retning…
    Du er ”klar” til bearbejde nogle ting, eller måske du har gjort det nu, fordi i drømmen er det ikke dit problem længere. Det kan også betyde at du, har ”lagt låg på” – at du har accepteret at du ikke kan gøre noget ved nogle hændelser i fortiden, men du kan leve videre, med disse ”utætheder” – altså acceptere at sådan var det…sket er sket… og nu må du bare videre….

Ved ikke om du kan bruge denne tolkning, mærk efter i dig selv om den ”klinger”…
    Knus
    Joanna

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Joanna den passer vist nok helt,jeg kan mærke på mig selv at jeg er på rette vej og er også begyndt at acceptere der der har været der .Tak for din tolkning
    knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Side 4 af 4 Første 1234

Bookmarks

Regler for indlæg