Viser resultater 1 til 6 af 6
    Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard drømme, der går igen....

Jeg har lige snakket med min søster - vi kom til at tale om de drømme man har igen og igen.
    Der er en min søster har konstant: der er 2 rum i hendes hus hun aldrig får ryddet op i, (altså i drømmen) og det er noget hun er flov over og det går hende voldsomt på i drømmen.

Min drøm som kommer tit - og jeg kan ikke huske om jeg har skrevet om den før -- jeg drømmer forskellige ting, men det gennemgående træk er at - børnene, min mand, - ja, alle dem jeg drømmer om ---ja, dem kan jeg ikke råbe op - jeg råber til dem, men det er som om de enten ikke vil høre ---eller ikke kan? Og det ender med jeg vågner frustreret op.

Jeg lusker selv med at tyde søsters til hendes evindelige angst for ikke at være god og fin nok ---------tror du det er rigtigt - -og hvad med min?

Altså ikke noget at stresse over - Joanna, når du får tid engang --nyd nu dit dejlige liv med din mand. Knus Fleur

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Det er altså spændende med alle disse drømme. Jeg følger med på sidelinjen.

Knus Bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hejsa drømmepiger

Ja, drømme er spændende og brugbare i vores hverdag... vejleder, og guider os på mange måder...

Jeg skal med glæde kigge på din, og din søsters drømme.... jeg har friaften i aften, og glæder mig til at hygge mig lidt her i forum...

Knus og på gensyn
    Joanna

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

(Søsters drøm)

Generelt om at drømme om værelser/rum

En drøm hvor du f.eks. befinder dig i et værelse, vil altid symbolisere en side af dig selv. Læg mærke til værelsets generelle udseende, dets farve, dets orden eller uorden, dets størrelse; er det faretruende stor, så du forsvinder eller bliver ubetydelig lille, eller modsat næsten ikke til at ånde i etc. Alle disse generelle faktorer har betydning for værelsets betydning i din drøm. Drømmen kan også symboliserer kvinden som livmoder, fordi hun er istand til at rumme et menneske. Et værelse med kun én dør: Dette kan yderligere understrege, at drømmen peger på livmoderen. En række værelser: En række kvinder/mænd. Symboliserer sindets kamre, psyken og din sjæl. Hvad som helst, der befinder sig i et værelse: Symboliserer en side af dig selv, en idé, eller betyder dine tanker. Så læg mærke til hvad værelset indeholdt. Underetage eller kælder: Symboliserer dit sinds ubevidste, det skyggefulde, det endnu ukendte "land" for dig. Drømmen henviser sandsynligvis til at du bør undersøge nogle sider af din personlighed nøjere, for at opnå helhed og integration. Tænk derfor over hvilken farve, rumfordeling, placering værelset var i/lå i. Tænk også på hvad du foretog dig i værelset; boede du der? Besøgte du det? Kendte du værelset… hvordan var dine følelser da du vågnede????

Jeg vil mene at søsters drøm er et budskab om at få ”ryddet” lidt op i nogle indre konflikter, det tyder på der er lidt ”uorden” – nogle ting omkring hende selv som hun ikke har kigget på tilbunds.

Ang. din drøm… indikerer den at du føler dig overset i din familie, som om du næsten er ”usynlig”
    eller må gøre dig ”usynlig” - din underbevidsthed forsøger at vise du må gøre dig mere ”synlig” –
    måske du tækkes dem for meget, og ligesom glemmer dig selv og dine behov… Det er ikke godt at skulle ”udslette” sig selv så meget at man bliver hverken hørt eller set…Jeg kan godt forstå du våger op med en frustrerende følelse, denne følelsesmæssige stemning kommer fra dig selv…. Sådan har du det inden i når det får lov at dukke op til overfladen…

Knus
    Joanna Sol

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Joanna
    Ang. din drøm… indikerer den at du føler dig overset i din familie, som om du næsten er ”usynlig”
    eller må gøre dig ”usynlig” - din underbevidsthed forsøger at vise du må gøre dig mere ”synlig” –
    måske du tækkes dem for meget, og ligesom glemmer dig selv og dine behov… Det er ikke godt at skulle ”udslette” sig selv så meget at man bliver hverken hørt eller set…Jeg kan godt forstå du våger op med en frustrerende følelse, denne følelsesmæssige stemning kommer fra dig selv…. Sådan har du det inden i når det får lov at dukke op til overfladen…

Knus
    Joanna Sol
    Jeg tror, at Joanna har formidlet den helt rigtige tolkning af din drøm, Fleur . Selv om du sædvanligvis er ret sparsommelig med ord... ønsker "ikke at belaste andre og vil helst kun skrive, når du har det godt nok"... har du alligevel fået fortalt nok til, at jeg (og sikkert også andre) kan tilslutte mig, Joannas drømmetydning.

Hmm... det ser ud til, at det kan være en svær opgave for dig, at kaste "usynligheden" af dig og fortælle dine omgivelser, at du altså er her og har brug for dem. Faktisk tror jeg, at hvis du bliver ved med at håbe på forståelse - kunne du lige så godt blive enig med dig selv om, helt at lade være og istedet begynde at dyrke egne interesser, så derigennem få den bekræftelse du (og enhver anden) har så meget brug for.

Det sker nemlig ikke af sig selv - min tøs . Heller ikke, selv om man rent faktisk ved, at man er elsket og værdsat.... omend på den stille og usynlige måde.... kommer det ikke af sig selv. Du har selv (op)lært dine omgivelser til ikke at have fingeren ud, da du altid har været/er nøjsom og beskeden.... Du bør "bare" vende vrangen ud, for at ændre på de signaler du selv udsænder og som faktisk hindrer dem, der elsker dig højest - i at lære at vise kærlighed til dig (og osgå alle mulige andre senere hen i livet). Ingen andre end du kan give dem mulighed for at lære det. Din gamling ingen undtagelse!

Ha`en god dag, trods opsangen - du (s)kønne, varme og bedreværd tøs af den sjældne slags
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Tak for ordene - og tak for tolkningen Joanna, ---jeg kan godt se rigtige ting i det. Jeg vil fortælle min søster om hendes tolkning - hun er spændt på det. Mange knus Fleur

Bookmarks

Regler for indlæg