Viser resultater 1 til 6 af 6
    Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard Synskhed - eller erfaring?

I den sidste tid har jeg oplevet så meget hvor jeg har "vidst" hvad der var sket - eller skulle ske! Jeg diskuterer med mig selv (den eneste som er til stede - ofte!) om det er en sjette sans jeg har udviklet eller om jeg bare er ved at være så gammel at jeg har set så meget før og ved hvordan det går! Er det egentlig ikke en svær diskussion - og kan der også for nogle af Jer være perioder hvor I kan forudse nogle ting -----og hvorfor kommer det i perioder?
    Kan man "overtænke"? Ja, jeg burde jo nok spørge Joanna, som måske kunne vide noget om den slags?

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Hej Fleur
    Jeg har flyttet indlægget, hvor Joanna er.... men hvis du hellere vil have det flyttet tilbage, gør vi det bare.
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Fleur

Du har ret i at det er en svær diskussion.

Hvis vi taler om reaktioner om mønster hos nogle vi kender godt, kan det godt være erfaringen der spiller ind.
    Derimod hvis du pludselg får en fornemmelse af noget, du ikke har den ringeste mulighed for at vide noget som helt om, så er det jeg begynder at tro på at man er synsk.

Der er oplevelser, som jeg har hørt om, hvor mennesker er sikre på at de har været og set et sted, hvor de med sikkerhed ved de aldrig har været. Det må være et " syn".

Jeg har engang siddet og ventet på nogle venner sammen med et par veninder. Jeg udbrød spontan " de er kørt galt i åbakken". Dette viste sig at være rigtigt. Dette må også være et " syn".

Måske skulle vi lave en spørgerunde omkring det at være synsk og samtidig diskutere hvad der er intuision, og erfaring eller en blanding af begge dele.

Spændende tanker Fleur.

Knus Bea

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af admin
    Hej Fleur
    Jeg har flyttet indlægget, hvor Joanna er.... men hvis du hellere vil have det flyttet tilbage, gør vi det bare.
    helt ok.

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Kære Fleur…
    Jeg skal ikke på baggrund af dine oplysninger kunne sige om du er ”synsk” – eller med et andet ord clairvoyant… normalt ved clairvoyante evner modtager man ”billeder” – ”hører” - ”fornemmer” – eller modtager direkte budskaber….
    Jeg vil tror, i dit tilfælde er det lige dele intuition og erfaring…. Med alderen har de fleste jo oplevet livet på godt og ondt, og kan tit se i hvilken ”retning” mangt og meget går….
    Intuition har vi alle, det er en medfødt evne, nogle har en meget udviklet intuition, og bruger denne evne meget, andre ”overhører” den, og derved bliver denne evne ikke så udviklet…
    I perioder kan man godt føle at ens intuition er meget ”fremme” – og det er den jo fordi der er brug for den, at disse fornemmelser og følelser skal bruges på en eller anden måde….

Jo man kan godt ”overtænke” – det er de fleste mennesker rigtig ”gode til” – især når det er negative tanker og tankemønster…. Ville ønske det var ligeså let at ”overtænke” positivt… altså bruge samme energi på at tænke på alt det positive som der også er at finde i livet hos os alle, det være sig stort eller småt. Men forekommer os tilsyneladende mange gange sværere, selvom det også bare er tanker….

Knus
    Joanna

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Hej Joanna. Jeg tror du har ret.
    jeg er ikke helt synsk. Disse fornemmelser er sikkert erfaring.
    Og jeg prøver virkelig på overtænkning positivt ----jeg mener også at det tit er i negativ retning man overtænker. Knus til dig fra Fleur (ET STORT)

Bookmarks

Regler for indlæg