Viser resultater 1 til 13 af 13
    Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard Spirituelt galleri (smukke billeder og fotos)

Josephine Wall http://www.thirax.dk/galleri/Galleri...Wall/index.htm

Birgitte Fich http://www.thirax.dk/galleri/Galleri...Fich/index.htm

(Klik på de små fotos, og se dem i stort format)

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Joanna sikken nogle flotte billeder dem kunne jeg godt tænke mig at hænge op . knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Jep... Laura, det kunne jeg også... men jeg tror de koster mange "basseøre"...hmmmmm så vi må nok nøjes med at kikke her...smiler....
    hmmmm man kan jo printe ud i A4 og lave sig et lille billede....og sætte det i ramme...

Knus
    Joanna

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Ingelise Serup laver personlige billeder ved kanalisering...

Ikke for at gøre reklame for hende, men finder da prisen til at betale og billederne meget smukke...

http://www.ingelise-serup.dk/personligt.html

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard

Blander mig lige her...

Kender i det at et billede (bestemte farver, eller sammensætning af farver kan have en hel beroligende effekt på en ? )

jeg sad og kiggede på de billeder som i linkede til og især et, ville jeg gerne eje .. det er det der hedder Dolphin Angel.

Jeg tror jeg har noget med blå farver..

Jeg fik et af mine unger i julegave der hedder længsel, hele billedet er hav og øjne.. og hele min stue er faktisk bygget op omkring billedet, jeg måtte smide nogle møbler ud for at få det til at passe sammen og om møblere hele stuen

Det er også et billede der er enormt meget blåt i, og bare jeg kigger på det slapper jeg af

Nu har jeg skrevet til Birgitte Fich for at finde ud af priser på hendes billeder ( jeg har ikke kunne finde nogle priser på hjemmesiden, har I? )

Også var det jo jeg lige tænkte på at jeg ville gøre mine knægte opmærksomme på at jeg jo har fødselsdag i Juni

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hejsa Hejdien

Du må skam meget gerne blande dig
    Næh... jeg kan heller ikke se nogle priser, men tror billederne måske er lidt dyre, men smukke er de...

Jo, jeg kan godt følge dig i dit farvevalg...

Her er lidt om hvad den blå farve symboliserer

Blå er havets og himlens farve. Blå symbolisere ro, afslappethed, stabilitet og kvalitet, men er også den farve, man forbinder med tristhed og melankoli. Blå giver ofte en fornemmelse af åbenhed og vidde. Anvendes den blå farve i et rum, vil dette ofte virke afslappende og beroligende. Blå er en maskulin farve, kølig og behersket. Stikord : stabilitet, godkendelse, kvalitet, tradition, spiritualitet, ro tristhed, sørgmodig, og fordybelse. Blå er en primærfarve, hvis komplementære farve er orange. Bølgelængde 440-485 n.m.. RGB (0,0,255). Arbejder man med farvemeditation sidder farven blå i halsen og styrer kommunikationscentret. Ubalance med blåt bevirker hævede mandler og problemer med at sige til og fra. Stammen er ofte forårsaget af en ubalance med blåt. Farven er forbundet med tal 4 og 6, tonen G og stenene sodalit og blondeagat.

Knus
    Joanna

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Anvendes den blå farve i et rum, vil dette ofte virke afslappende og beroligende
    Er det en god eller en dårlig farve til væggene i et soveværelse?
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Hej Anne

Jo, men man skal nok passe lidt på, for blå kan også virke kølig og afvisende - kommer an på tonen i den blå farve, og man skal nok have noget der bryder farven lidt, en anden farve på endevæg, gardiner, billeder etc...

Lidt mere om den blå farve

Blå er intellektets farve og er grundlæggende beroligende. Stærke blå farver stimulerer hjernen, mens lyse blå farver beroliger og øger koncentrationen. Det er den klare kommunikations farve. Den kan dog blive opfattet som kold, følelsesløs og uvenlig.

Positivt: Intelligens, kommunikation, tillid, effektivitet, klarhed, pligt, logik, kølighed, eftertanke, rolig.

Negativt: Kold, reserveret, følelsesløs, uvenlig.

Knus
    Joanna

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Hej Joanna

Vi har nemlig lavendelblå i soveværelset, og det har vi det rigtig fint med - dog på alle 4 vægge. Men du har ret, det kræver noget lys kontrast, ellers er det for dystert.

Da vi i sin tid flyttede ind, var soveværelset gammelrosa (!) - Dengang døjede vi med søvnproblemer, men efter det blev malet blåt, har der ikke været problemer.

Det er utroligt, hvad farver kan gøre ved en!

Knus,
    Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Eventyrlige smukke billeder

http://www.hannibalmaane.dk/

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard Sv: Spirituelt galleri (smukke billeder og fotos)

Lidt smukt at kigge på....
    Klik på billeder, for at se dem i stort format...

Sara Evers

http://saraevers.dk/malerierart/

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

Hej Joanna Dejlige billeder knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Guest avatar
    Joanna Gæst

Standard

Ja, Laura... vi skal jo ha' lidt smukt at se på... det kan man aldrig få for meget af...

Her er lidt mere... klik på billeder, og se stort format

Daniel B. Holeman http://www.awakenvisions.com/Gallery1.html

Knus
    Joanna

Bookmarks

Regler for indlæg