Viser resultater 1 til 10 af 10

Emne: Kvindehandel

Guest avatar
    Sisse Gæst

Icon3 Kvindehandel

Set i forbifarten på Kvindehandel.dk

Kvinder der bliver handlet med som friskt kød. Det er et stærkt billede og en illustration af tusindvis af kvinder og børns livs situation i Europa i dag. FN anslår at ca. 500,000 kvinder og børn importeres til EU årligt til brug i prostitutions og sex industrien. Mange handles som kvæg, men behandles værre. I de sidste 10 år er vi blevet opmærksomme på at kvindehandel også finder sted i Danmark. Der er kvinder der lever i tvungen prostitution, uden mulighed for at komme ud eller væk fra deres bagmænd, og med lille eller ingen chance for at få nogle af alle de penge bagmændene tjener på at udnytte kvinderne i prostitution.

Hverdagen for en handlet kvinde indeholder ofte: vold og voldtægt, eller konstante trusler herom, trusler om vold mod kvinden eller familie for at fastholde hende i prostitution - fiktiv gældsætning for ’tjenester’ fra bagmændene. En gæld der skal betales før kvinderne kan forlade prostitutionen eller tjene nogle penge selv.

Frygt for repressalier fra bagmænd hvis der ikke tjenes nok en kaotisk livs situation langt fra familie og netværk i hjemlandet.

Har du set nogen der kunne være handlet? Eller kender du nogen der har? Ring til os på den landsdækkende, anonyme Hotline om prostitution og kvindehandel – 70 20 25 50

Det er en barsk omgang

Edit/d.7. oktober 2017: linket Kvindehandel.dk/ er ikke længere online, men indholdet indtil 2006/7 er arkiveret på Web.Archive.org. Fra 2012 peger linket på Reden International og i 2013 skulle sitet ellers genstartes som Prostitution.dk, men det lader til at projektet døde undervejs i processen.

Det sidste, der kendes til projektet er hjemmesiden Stopkvindehandel.dk, hvor man bl.a. kan læse at "I starten af 2012 blev siden dog desværre lukket ned og med nedlukningen røg også sidens indhold. Indholdet kan vi ikke genskabe men vi kan være med til fortsat at støtte budskabet om at stoppe kvindehandel. Derfor har vi købt domænet og vores håb er at vi har tid til løbende at opdatere siden, og fortsætte det gode budskab."

Indholdet findes altså fortsat på Web.archive.org, men det er ikke arkiveret systematisk og kronologisk, som deres arkiv-system er skruet sammen. Dog, ved at navigere på kryds og tværs af det arkiverede indhold, burde det meste kunne bringes frem igen. Måske gør vi det her på Overgangsalderen.net en dag i fremtiden, efter at vi er gået på pension om ikke så længe.

Derimod er det gået langt bedre med Reden International, der lever online og kan besøges via dette link.
    Sidst redigeret af Anina : 07-10-17 kl. 19:15 Årsag: Edit

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard Re: Kvindehandel

Kvinder bliver solgt som sexslaver, og bagmænd scorer millioner på at smadre unge menneskeliv. En skamplet på Danmark, og regeringen foretager sig alt for lidt for at bekæmpe trafikken.

Opsangen kommer fra Venstrepolitikeren Ellen Trane Nørby, der bakkes op af de konservatives retspolitiske ordfører, Tom Behnke.

Moderne slavehandel

I et brev til justitsministeren opfordrer Ellen Trane Nørby til, at politiet får pligt til at patruljere på bordeller, og til at kvinderne får lov at blive længere tid i Danmark for at hjælpe politiet med oplysninger, der kan føre til at fange bagmændene.

»Trafficking er moderne slavehandel. Det er beskæmmende, at vi stadig i år 2006 kan sælge og købe mennesker«, siger hun.

Tom Behnke kalder det »afskyeligt« og vil dedikere en del af de 800 betjente, der bliver frigjort som led i den nye politireform til en øget indsats og løbende tilsyn.

»Politiet skal prioritere kvindehandel højere, end de gør i dag«, siger han.

I Danmark bliver kvinderne sendt ud af landet inden for 15 dage, mens EU anbefaler tre måneder. Målet er at vinde kvindernes tillid, så de kan være med til kaste lys over de kriminelle netværk.

Sjældne sager
    Der rejses næsten ingen sager om menneskehandel.

Kvinderne bliver typisk solgt fra Østeuropa til det rige Vesten.

Den kvindehandel er i vækst, og den kriminalitet er nu ved at overhale narkokriminalitet i økonomisk omfang. Værestedet for prostituerede, Reden, anslår, at en bagmand tjener op til en million kroner per kvinde - per kvartal.

Der menes at være mindst 2.000 og 4.4000 udenlandske prostituerede i Danmark.

Integrationsminister Rikke Hvilshøj (V) er netop gået med til at udvide udsendelsesfristen fra 15 til 30 dage.

»Vi vil gerne udvide yderligere om nødvendigt«, siger Tom Behnke.

Kilde: politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=455905

Der kunne, - som Ellen Trane Nørby pointerer, - i den tid muligvis ved hjælp fra kvinderne, fanges nogle bagmænd. Problemet er jo desværre bare, at der åbenbart altid vil være efterspørgsel på kvinder til prostitution. Spørgsmålet er så, om det på nogen måde mon ville hjælpe hvis man oplyste mændene højt og lavt om hvad det egentlig er de gør sig medskyldige i?

Underskriftindsamling stopkvindehandel.nu

Guest avatar
    Gæst Gæst

Jeg tror på, at det er meget værre, end nogen avisartikel kan anskueliggøre Efter at have fulgt med længe - vil jeg vove den påstand, at vi i vores smørhul af et lilleputland gør os skyldige i særlig grad, da vi har skabt tilstande, hvor der er bedre end andre stedet i Europa - muligheder for at gennemføre transit af børn og kvinder til sex-industrien til overalt i verden...

Når jeg tænker på Justitsministeren, der gang på gang fremkommer med overfladiske og "lovliggørende" søforklaringer på dybdeborende spørgsmål om div. forhold omkring den måde vores lovgivning skabes og forvaltes på - undrer det mig ikke, at netop Danmark har en særlig betydning for kriminelle, der med begge arme griber den chance og fører trafikken via landet og ud til et ubeskriveligt helvede for ofrene - mens vores politi enten afspadserer efter "vigtige" statsbesøg eller..... (mis)bruges til at "lovliggøre" Christiania, hvilket man åbent og uden skam i livet - betegner som værende "den næstvigtigste prioritering efter terrorforebyggelse"!

Hvad kan en underskriftsindsamling nytte, når vores egne lovgivere, embedsværket samt politiet arbejder ivrigt for at dyrke partipolitiske agendaer istedet for at tage vare på borgere, vores gæster og ofre på gennemrejsende..... ? Jeg spørger bare!

I dag "går" kvinder og børn til en pris på 5-6 cifret beløb (i dollars) stykket og de, der i det mindste selv havde solgt sig selv af nød til formålet - er de heldige!.

Dem, der ikke er så "heldige" - de er blevet bortført og fragtet væk til, hvorfra der ingen flugt er mulig!! Efterhånden er der ingen bundgrænse i, hvor små børnene må være, før de er et atraktivt sex-materiale for "store og vigtige" mænd. Selv spædbørn kan bruges .... og det er fløjtende ligegyldigt om det er piger eller drenge

Hvilken anden prioritering kan være vigtigere end det? Lene Espersen!!! Jeg spørger bare!!!

Stofmisbrugere kan trods alt vælge at prøve en afgiftning.

Andre kan trods alt vælge at lade være med at begynde på det "skidt".

Christiania render ingen steder!

Tyverier og indbrud glimrer i forvejen af en så ringe opklaringsrate, at det nærmest er til grin og kan være lige meget at anmelde, medmindre man skal gøre det for at få forsikringsdækning af tabene....

Grove overfald og drab finder sted på de samme gader og stræder, hvor politiet ikke er tilstede i fornødne omfang, fordi du holder dem beskæftiget med bl.a. at bryde Retsplejeloven på Christiania!!

Det er ikke Politiet, ikke skurkene, ikke den almindelig borger på gaden, der er ansvarlige for de aktuelle prioriteter!!

Du - Lene Espersen og din politiske boss er ansvarlige!! Godt nok er det os andre, der har sat vores krydser på valgsedlerne, men hvad der kommer ud af Jeres mandat er Jeres eget ansvar, nu I gør så meget ud af ikke at "lade Jer påvirke"....

Kun I to kan gøre landet her til det SVÆRESTE nøgleøje i for sexslavehandlere og kidnappere i vores del af verden, i stedet for det I gør indtil nu - det NEMMESTE!

Guest avatar
    Sisse Gæst

Kære gæst,
    Jeg kan ikke være mere enig,- godt brølt løve.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Lige nøjagtigt - flot indlæg!

Man kan ikke finde ord for den afsky, man føler over den "industri" - intet har ændret sig siden negerslaverne blev kidnappet, solgt og udnyttet!

Jeg kan, som kvinde, ikke fatte, at så mange mænd verden over, synes det er ok at have fri adgang til sex! Hvad f..... er det for en tankegang?

Det kan vi simpelt hen ikke være bekendt!
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Sisse Gæst

Jamen så kunne hun alligevel, Rikke Hvilshøj har arbejdet på at få forlænget fristen til 30 dage. men som det kan ses på http://www.dr.dk/nyheder/politik/han...blive-100-dage blev det til mere. Lad os så håbe at tiden virkelig bliver brugt rigtigt, og ikke ender i papirnusseri.

Handlede kvinder må blive 100 dage
    07. dec. 2006 10.42 Politik
    Ofre for kvindehandel til prostitution får nu udviddet deres midlertidige opholdstilladelse fra 30 til 100 dage, når de bliver grebet i at være illegalt i Danmark.

Det har regeringen besluttet efter massivt pres fra oppositionen og internt i V og K.

"Det er ikke 100 dage for at kunne blive i Danmark 100 dage længere. Det er 100 dage for at kunne tilrettelægge tilbagesendelse."

Integrationsminister Rikke Hvilshøj

Tid til at planlægge hjemrejse

Integrationsminister Rikke Hvilshøj siger, at formålet er at sikre bedre tid til, at kvinderne kan få tilrettelagt deres hjemrejse og sikre, at der er noget at komme hjem til.

- Så det er ikke 100 dage for at kunne blive i Danmark 100 dage længere. Det er 100 dage for at kunne tilrettelægge tilbagesendelse på en god og ordentlig måde, siger integrationsministeren til Politiken.

Beslutningsforslag næste uge

Udmeldingen vækker glæde hos Socialdemokraterne, der har arbejdet på udvidelsen og også har været med til at stille et beslutningsforslag om emnet, som skal behandles i næste uge.

- Det er klart, at regeringen har været presset både fra oppositionen med vores beslutningsforslag, men der har også været pres internt i regeringspartierne. Derfor var der jo en sandsynlighed for, at regeringen kunne komme i mindretal på vores beslutningsforslag, og den situation har de nok villet undgå, siger Kirsten Brosbøl, socialdemokratisk ligestillingsordfører.

Socialminister Eva Kjer Hansen præsenterer i dag en plan mod handel med mennesker. Den vil koste 70 millioner kroner frem til 2010 og er et led i satspuljeforliget.

Forresten Det kaldes kvindehandel eller trafficking, når en kvinde ender i et fremmed land under en form for tvang eller i den tro, at hun gennem en bagmand har fået et arbejde og i stedet havner i prostitution.

Ifølge Rigspolitiet har der fra 2003 til og med 2005 været 7 sager og 14 sigtede personer for overtrædelse af straffelovens § 262 a om menneskehandel.

Danmark modtager primært kvinder handlet til prostitution fra de baltiske lande, de øst- og centraleuropæiske lande, Nigeria og i mindre omfang fra Thailand og Sydamerika.

Man ikke må forveksle kvindehandel med rufferi, som er en anden paragraf i straffeloven. Her er 135 personer blevet sigtet i 67 sager i samme tidsrum. Politiets indtryk er, at når kvinderne bliver spurgt, siger de fleste, at de kommer herop velvidende, at de skal være prostituerede. Og så er der ikke tale om kvindehandel men rufferi.

Det anslås, at der ca. er 6.000 kvindelige prostituerede i Danmark. Heraf udgør udenlandske kvinder 2.000. Af de 2.000 udenlandske kvinder er de 1.000 fra Østeuropa, flest fra de baltiske lande (oftest med russisk baggrund), Ukraine og Rusland.

Kilde: Ligestillingsministeriet

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

6.000 prostituerede????? Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der foregår i hovedet på mænd, der køber sex hos prostituerede!

Hvorfor kan mænds tankegang ikke ændres til IKKE at mene, at de har ret til fri adgang til sex og dermed grov udnyttelse af kvinder - for det mener jeg det er, uanset om det er købesex eller voldtægt! Hvis der ingen kunder var, og mænd ellers kunne styre deres drifter, ville den industri vel stoppe af sig selv!

Uh, jeg bliver så arrig, når jeg læser om sådan noget svineri!

Men ok, 100 dage er bedre end 30 dage - hvis ellers de bliver brugt rigtigt fra myndighedernes side!

Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Guest avatar
    Bea Gæst

Jeg lærer heller aldrig at forstå at mennesker, i dette tilfælde mænd, der jo siges at have en meget større hjerne end dyr. Så vil jeg også mene at hjernen skulle være stor nok til at styre sine drifter.

Mændene bekræfter bare min mistanke om at de stadig er driftstyret, for det er mange af den. Hjernen glider ned i bukserne så snart de ser en smart kvindebagdel. Nej, smart er ikke noget krav. Nogle kan også bruge piger, der er syge. Narkomaner med stiksår osv. Mange mænd er ligeglad, bare de kan få fem minutters nydelse. Tænk at ville synke så dybt! Mænd undskylder måske disse uterlige sysler som en ret, men de glemmer helt at de udviser total mangel på hjernekapacitet og et liv som et driftstyret menneske.

Disse mænd kan ikke selv håndtere deres liv. Det er der bare ikke nogen der snakker om. Sikke et ram - ma skrig der ville blive.

Jeg holder meget af dyr og kan accepterer at de følger deres instinkter og drifter, men at nogle mennesker ikke er kommet videre i deres udvikling giver stof til eftertanke. Driftstyret eller rettigheder, jeg spørger bare?

Nu kommer jeg altså til at tænke på de mænd der misbruger børn. Nej jeg vil slutte nu, men kan sagtens følge Anne og hendes arrighed. Jeg synes også købesex og voldtægt er udnyttelse og undertrykkelse af kvinder.

Desuden synes jeg det er latterlige små straffe de får, dem som udnytter børn. Jeg ved godt de er syge i hovedet, ja, jeg vil sige sindssyge. De skulle i alt fald have skåret noget over så de aldrig kan bruge deres kønsdel til andet end at tisse med.

Stop stop jeg bliver mere og mere vred

Bea

Guest avatar
    Sisse Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg lærer heller aldrig at forstå at mennesker, i dette tilfælde mænd, der jo siges at have en meget større hjerne end dyr.
    Hm.. nu er det jo ikke så meget kvantitet som kvalitet. I øvrigt har mænd da også brystvorter, dem bruger de vist heller ikke. tsk, tsk.
    Men nej, jeg lærer heller aldrig at forstå det.

Jeg tror aldrig vi kan få stoppet handel med kvinder, så længe der er efterspørgsel er der også et marked. Men jeg håber, måske naivt, at tiden kvinderne nu kan sunde sig i, kan give dem mod til at hjælpe politiet med at finde bagmændene. Som skrevet tidligere (højere oppe i et gl indlæg) så regner man (værestedet Reden) med, at en bagmand kan tjene ca. en mio. kr i kvartalet, pr. kvinde. Så det er garanteret hårdt arbejde at skulle stoppe det, og alene af den grund nærmest utænkeligt det vil ske.

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Jeg tror aldrig vi kan få stoppet handel med kvinder, så længe der er efterspørgsel er der også et marked. Men jeg håber, måske naivt, at tiden kvinderne nu kan sunde sig i, kan give dem mod til at hjælpe politiet med at finde bagmændene. Som skrevet tidligere (højere oppe i et gl indlæg) så regner man (værestedet Reden) med, at en bagmand kan tjene ca. en mio. kr i kvartalet, pr. kvinde. Så det er garanteret hårdt arbejde at skulle stoppe det, og alene af den grund nærmest utænkeligt det vil ske.
    Hej Sisse

Jeg tror du har ret Sisse. Det er et gammelt erhverv og det er ikke sådan at komme til livs.

Knus Bea

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg