Side 3 af 7 Første 1234567 Sidste
Viser resultater 21 til 30 af 65
    Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard

Anina, godt indlæg der vækker til eftertanke, og ja, jeg har jo et par bemærkninger til det indlæg, men søvn først

Dog vil jeg lige sige at du skriver
    Det kan man ikke advare nok imod! Lad ikke indvandrerdebatten (mis)bruges til at sanktionere og påvirke det totale sociale og politiske billede i landet. Hverken på det personlige eller det politiske plan!
    Sådan er det desværre allerede, det blev det da kontanthjælpsmodtagere uanset fødested og aner røg under intergrationsloven

Den dag jeg blev syg, faldt for sygdagpenge grænsen, og havnede på kontanthjælpen, det var den dag jeg åbenbart blev invandrer i mit eget land, og det selv at min pæredanske morfar blev dræbt i slutningen af 2 verdenskrig i den danske modstandsbevægelse, og selv om min tante der elsker stamtræer, har sporet mig tilbage til en biskop af Roskilde domkirke mang mange tip tip gange...

Så i Danmark santkionerer vi allerede på grund af det sociale billede ..

Også må jeg lige sige her på falderebet.. Jeg har erfaringer med indvandre (nok fordi jeg stadig er mor til teenager ) og jeg ved ikke om det er mig der er fordømmende, men de har en meget mere rå og hensynsløs måde at angribe deres uvenner på end de etniske danske har.

Jeg har haft kollegaer der er invandre og de siger nøjagtigt det samme.. Invandre ER mere rå i teenage miljøet.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien
    Anina, godt indlæg der vækker til eftertanke, og ja, jeg har jo et par bemærkninger til det indlæg, men søvn først
    Tusind tak alle - og Hejdien

.... og også på det sene tidspunkt (02:19) Glæder mig til at læse mere, når du har sovet ud... og får tid... Jeg er ikke så lidt beæret over, at du gider finde tid til at svare her, når du i forvejen har hænderne i den grad fulde over på www.k10.dk .

At dømme ud fra besøgsstatistikkerne - spilder vi ikke tiden i denne kategori. Der er en del gæster, der har bookmærket netop dette "entry" + kategorien her er et yndlings mødested for google og msn, som indekserer herinde på livet løs flere gange i timen..... Ikke så dårligt præsteret af en flok "modne" damer .

God weekend til alle
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard

jeg er meget enig i, at pisk er ikke vejen frem, men hvad angår dialog - er det netop problemet, at denne har indtil fornyligt alene foregået på vores præmisser, hvilket vil sige - dialogen var forsøgt etableret og vedligeholdt på basis af vores "socialt og humanistisk menneskesyn", der er klart meget forskelligt fra det menneskesyn, der karakteriserer de kulturelle og politiske forhold de første tilrejsende selv kom fra og siden har omhyggeligt vedligeholdt helt frem til i dag, hvor den dermed forfejlede dialog har bredt sig ud, til også at omfatte deres børn og børnebørn.
    Ja der ligger nok en stor hund begravet der, jeg har snakket med mange invandre gode som dårlige, men jeg syntes at deres mentalitet er meget forskellig fra vores, det kan da tænkes at jeg er uheldig med mine møder med invandre, men desværre har det ramt min familie hårdt, at være "uheldig". Jeg ved ikke om den er en blødsødne politik eller vores egen tåbeligheder og angst for det fremmede.

Et eksempel, da min søn blev overfaldet i skolen i en time og derefter i et frikvarter, ja da gik jeg selvfølgelig helt op i limnigen jeg var over og true skolen med bål og brand, og her blev jeg så betroet et par ting i all hemmelighed om, hvor hårdt det barn som var overfaldsmanden havde det, og ville jeg virkelig være skyld i at han fik det værre .. Skolen fortalte at han i mange år havde sovet i sine forældres skur og at han var udsat for både misrøgt og fysisk og psykisk afstraffelse...

Min holdning til det er.. "stakkels unge", at han havnede i det korrekte og konfliktsky Danmark.. sad nogen mennesker inde med den viden om et "dansk barn " så er jeg ikke i tvivl om at det barn var fjernet for længst..

Men det gør man ikke over for indvandrere, for et er racisme..

Jeg mener at de ting jeg hørte om det indvandre barn var uhyrlige , men på intet tidspunkt formåde jeg at råbe skolen op om, at det må og skal være mit barns sikkerhed, der er det vigtigste. Først da jeg fik presse på og jeg lavde en hjemmeside om skolen, ja der skete der noget, og barnet blev bortvist (skal lige siges at allerede inden overfalet var der massive problemer med ham).

Efter mine udtalser om skolen og indvandrepolitik generelt , ja da fik jeg da også et par breve fra DF og blev såmænd bedt om at stille op for dem til kommunalvalg...

Men nej tak.

Min holdning til indvandre som jeg kender dem (tro mig jeg kender dem godt, det startede som en u-ven i skolen og er nu en bande fra det meste af vestegnene der har svoret at skade min søn, med det resultat at indvandrene trives og befinder sig i nær området , min søn er i den anden ende af landet , sendt på efterskole for sin egen "sikkerheds skyld " og ja ja kommunen betaler..

Jeg tror at rigtig mange af dem er uden for pædagogisk rækkevidde..
    Desværre.. Og egoistisk ja det er jeg.. men mine børns overlevelse er vigtigst af alt i mine øjne ..

Jeg vil kun meget nødigt lade denne tråd udvikle sig alene i retning af en konklusion, at alle vore aktuelle politiske genvordigheder skal og kan henføres til invandrernes tilstedeværelse i landet. Det må og skal ikke være hovedårsagen til, at vi oplever en politisk og social nedtur i vores dagligdag fra både det centrale hold og allermest vigtigt - blandt os selv indbyrdes..... os, menneskene på gaderne.
    Selvfølgelig har du ret i det, og der går nok heller ikke en dag hvor jeg ikke fortæller mig selv at de ikke er skyld i alle mine problemer i hverdagen...

Folk må tænke for sig selv og ikke lade sig lede af regerningen ..

Vi har mennesker der sidder på magten i dag som er så fikserede på at "ramme" de "grimme" indvandrere, at de er "nød til" at ramme os andre også. De ville få et hyr med andre lande, hvis det kun gik ud over indvandrere så derfor rammer det også os selv, men det tror jeg desværre først folk vil vågne op og indse den dag vi alle har prøvet at sidde i samme båd som indvandrerne ...

Jeg mener helt klart, at når man først lukker nogen ind i Danmark så skal de have de samme rettigheder som os andre, men de skal også mødes med de samme krav... Og de skal opfylde de krav, som det er gældende også for Jensen og Olsen...

Og man kan ikke advare nok imod, at vi ikke skal lade nogen form for politisk manipulation ytre sig således, at der under dække af den "fremmedangst" man både stimulerer flittigt fra politisk hold og indvandrerne selv "hjælper en del til med" - foretages gennemgribende ændringer af vores samfundsstruktur, indføres flere begrænsninger i den personlige frihed, foretages adskillige tiltag for at gøre os møre nok til at skabe "den perfekte borger", der er samtidigt "den perfekte forbruger", "den perfekte køber", "den perfekte skatteyder" og "den perfekte zombie" de egentlige magthavere i vores samfund får til at tilbede sig.

Hele denne manipulation gennemføres konsekvent og med (hoved)udgangspunkt i denne så "nyttige" og praktisk anvendte frygt for de fremmede. Mens vi er travlt optagede af at være bange og lede efter løsninger, "sovepuder" eller anden form for lindring af utrygheden - trækkes flere og nye forringende og skadelige dispositioner over hovederne på de almindelige borgere - alle borgere! Uanset deres etniske oprindelse! Og dette er det egentlige politiske "kunstværk" man mestrer og ytrer i den grad i dagens Danmark.
    Jeg tror nu at de fleste danskere vil vågne op på et tidspunkt.... tænk på kommunereformen som skulle være så fantastisk... nu er det pludselig nedskæringer over hele linjen.... folk bliver ikke ved at æde den råt.

Vi har et indvandrerproblem, ja vel har vi så... men vi har et lige så stort problem i det jeg er mig selv nærmest samfund vi er ved at få opbygget.....

Håber og tror på at rigtig mange indvandre kommer i job snart, og gør de det, ja så får de altså en anden mentalitet. De skal vide at de også gør nytte i samfundet.. ( jeg har haft alletiders kollegaer der var indvandrere.... søde, behalige og høflige mennesker)

Jeg tror ikke på, at vi kommer videre førend indvandredebatten får lov til at forløbe af sig selv og for sig selv..... fri for at bruges, genbruges og misbruges til at tilsløre den egentlige politiske agenda, hvilken er en underminering af fælleskabet og en underminering af solidaritet et fælleskab ikke kan eksistere uden. Vi er nemlig sårbare, sålænge vi hytter hver vores. Vi bliver sårbare, svækkede og i dette egenskab - meget mere modtagelige for alt det, det behager megalomanerne på Tinget at forføre os til. Som det for mig ser ud til, er den egentlige agenda - at overføre magten fra vælgerne til teknokraterne, de "rette" politikere og erhvervslivet samt denne finans, der ingen landegrænser kender og eksisterer kun for sig selv alene.

Alt dette er et udtryk for min oplevelse, mine tanker og min egen tvivl opstået og udviklet på baggrund af opmærksomme iagttagelser af samfundet de sidste (mindst) 30 år. Giver det nogen mening for andre end mig?
    Helt klart det giver mening og er godt obseveret

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Jeres indlæg er så flot skrevet, og jeg har intet at tilføje bortset fra, at vi nok alle - på hver sin måde - er frustrerede over det, der sker i vores samfund i disse år.

Der er sikkert stor forskel på, om man bor i et område med mange indvandrere - fx Vollsmose, Brøndby, Gjellerup osv. - eller om man bor i en lille provinsby som jeg gør, hvor der ikke er nogen problemer.

Det er jo ret nemt at være tolerant og fordomsfri, når man ikke har problemerne direkte i nakken hver dag. Jeg tror, at hvis mine børn blev truet på den måde som Hejdiens, ville min tolerance sikkert også ligge et meget lille sted. Jeg behøver bare at tænke på, hvordan jeg havde det under muhammed-konflikten. Det var alt andet end varme følelser, jeg havde for muslimer i de dage! Det er en generalisering, så det batter, men jeg ville lyve, hvis jeg gjorde mig selv bedre, end jeg er!

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der skal til for at ændre forholdene, men en ting er sikker: Jeg er hunderæd for mine børnebørn fremtid, hvis ikke snart de ansvarlige myndigheder vågner op og gør noget - men som for skrevet, så er det sikkert allerede for sent.

Kære Anina. Gid du dog havde været politiker! Så ville jeg aldrig være i tvivl om, hvor jeg ville placere mit kryds! Det kan, efter min mening, ikke gøres bedre, så jeg har ikke noget mere at kommentere her.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Gid du dog havde været politiker! Så ville jeg aldrig være i tvivl om, hvor jeg ville placere mit kryds!
    Tak Anne.... men jeg tror faktisk man kan udrette mere "nede" hvor vi også mødes den dag, vi skal sætte vores kryds... Ellers vil det bare gå op i hat og briller, i koridortovtrækkerier, i topstyrede partier vi specielt har 3-4 grimme eksempler på allerede.... så nej tak. Jeg vil hellere have Jensen og Olsen til at huske, at uden solidaritet - gerne den partiløse af slagsen - kan de kun gå en grum skæbne imøde... inkl. de børn, de så gerne vil beskytte mod den utryghed, de bliver podet med af dem, der udelukkende har en politisk interesse derved. Denne tro på den magt og energi, der kun findes i en solidaritet kan umuligt komme fra Tinget. Den kan kun (gen)fødes, næres og vedligeholdes nede ved græsrødderne.

Når man tænker på f.eks. Enhedslisten... et parti, der har gjort solidaritet til et af sine politiske programpunkter.... hvor mange tror du, vil støtte solidaritet gennem at støtte Enhedslisten? Gad vide hvorfor der er så få, der gør det?

Er det fordi der er noget galt med solidariteten eller fordi, der er noget galt med Enhedslisten? Jeg skyder på, at det det det sidste.... de tilhører netop denne dinosaur-type, der ikke følger med og bærer deres ideologi så højt, at kun få af de almindelige vælgere overhovedet kan se, hvad der sker deroppe.... hvis der sker noget overhovedet. For hvor "spændene" er det, at blive ved og ved med at høre på det samme om og om igen..... det samme man i tidens perspektiv, selv som den mest "uskolede" vælger kan overskue som værende en fiasko.... + at blande internationale faste og uforanderlige synspunkter ind, kun de færreste kan ídentificere sig med, da disse strider imod all logik og den forestilling om "godt og ondt", "rigtigt og forkert".... Hvis et politisk parti kun kan forståes ved, at man først er nødt til at slå knuder på de basale begreber og faktisk opgive store dele af sin barnelærdom, for at kunne være med.... ja, så opgiver man hellere hele partiet!

Desværre opgiver man ikke kun partiet, men ikke mindst også det det pågældende parti har gjort til et af målene for sin eksistens... i dette tilfælde "solidariteten". Dvs. Enhedslisten har faktisk skadet den samme solidaritet, de ellers pladderer for - alene ved at ligestille sig selv med dette universel begreb, de overhovedet ikke har patent på! Men de fik Jensen og Olsen til at tro på at de har (patent på), og derfor undrer det mig ikke, at samme Jensen og Olsen lægger nu afstand til den solidaritet, de ser som vartegn for Enhedslisten.... for det ville være det samme (for dem), som at blive ved med at dyrke en virkelighedsfjern, fuld af spøgelser politik, Jensen og Olsen ikke tror på og ikke ønsker at støtte.

Sikken et laaangt sidespring... når det kunne siges så kort: nej tak, ikke nogen politikerhat til mig. Jeg har det meget fint hvor jeg er og kan udrette mere ved at skrive krønikker her, end jeg nogensinde ville få "lov" til på Tinget (som det er skruet sammen i dag)!

Det kan, efter min mening, ikke gøres bedre, så jeg har ikke noget mere at kommentere her.
    Hmm... så har jeg været for bombastisk.... jeg var nemlig i tvivl i nat, om jeg ikke kom til at lyde for enegyldigt... men var for træt til at gøre noget ved det...

Anne
    Selv om man havde opfundet de vises sten - er der mange veje, der fører til Rom og en god politisk idè må og skal kunne gennemføres v.h.a. så alsidig en fremgangsmåde, at den skal kunne rumme så mange individ-typer, at den netop kan få den nødvendige, brede opbakning. At have den "rette" politik - er overhovedet ikke nok.... det er først når/hvis man kan gennemføre den med færrest muligt nedjusteringer , at man kan tale om en politisk succes.... og når du ikke har kommentarer, fordi jeg allerede har sagt alt, hvad også du ville sige... ja, så går man glip af en hel del.... for jeg kender dig godt nok til at vide, at havde du tid - kunne du fremkomme med adskillige gode ideer til, hvordan denne gode politik, du og jeg er enige om - også kunne realiseres....

...hmmm.... også selv om det foregik helt nede på det private plan. For de fleste glemmer eller aldrig tænker på, at den eneste holdbare politik kan vi kun få til at "holde ved", hvis den kommer fra græsrødderne.... det er det, der holder! Derimod det bl.a. de borgerlige bilder sig ind - og sidst denne forfærdelige Hjort Frederiksen - at man kan bygge et samfund op ved at trække den ene forordning efter den anden over folk + svinge pisken til højre og venstre... Nej, deres politik kommer kun til at holde, mens de selv sidder ved magten.... lige så snart de er væk - er deres politik det også! Simpelt hen fordi de glemte at sørge for respekten fra bundlinien, men det gør jo "milljonær-finker" (som du betegnede dem engang) m.fl. af samme slags - gerne. For respekt - den har man kun for sig selv, dem der ligner een og den mammon der skævvrider deres udsyn...

Så kom ikke og sig, at man ikke kan sige/forklare det bedre eller lige så godt - bare anderledes. Der må være flere måder at gøre det på, hvis man skal have flest muligt med

I modsat fald bliver man bare endnu en "konge" med patent på de "rette" meninger.... sådan en har vi allerede og se selv hvad det har ført til, indtil nu?
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Anders Gæst

Standard

Hov hov! Hold fingrene væk fra Fogh! Tilbage til kødgryderne med dig! Kællingerne skal holde sig fra politik og passe deres skønhedssøvn!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anders
    Hov hov! Hold fingrene væk fra Fogh! Tilbage til kødgryderne med dig! Kællingerne skal holde sig fra politik og passe deres skønhedssøvn!
    Jamen, jamen - min fine ven

Dine kødgryder ville jeg/vi altså ikke passe, om du så var den sidste mand på Jorden

Så er det kun godt, at du ikke kommer her forbi igen. I hvert fald ikke fra den computer, fordi dit fine IP-nummer er netop lige blevet bandlyst!
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hi - hi Admin , jeg kan altså ikke lade være og grine, over dit svar til gæsten, og ham gider vi altså heller ikke høre mere fra.

Jeg har ikke så meget at tilføje ti jeres debat, ganske enkelt fordi jeg ikke kan tillade mig at spille klog, fordi jeg går for lidt op i politik.
    Hvor er I bare gode til at formulere jer. Jeg kan kun tilslutte mig Annes indlæg, og jeg kan med min ringe forstand på politik se, at vi selv er skyld i at nogle af vores indvandrere opfører mindre heldigt.

Der er dog noget der optager mig med hensyn til denne debat om fremmede. Det er at vi er bange for og kæmper mod kulturer og religioner. Jeg tænker mere på at kæmpe mod og beskytte os mod fundamentalister uanset hvilken kultur mennesker har. Jeg tror det sætter os danskere i et dårligt lys og andre lande betragter os som smålige og borgerlige, med hensyn til den måde, hvorpå vi ser på indvandrere, fordi vi langer ud efter bestemte grupper.

Dette har ikke så meget at gøre, med hensyn til jeres debat, men kan have noget at gøre med, hvordan politikerne kan manipulere os til, hvor vi skal sætte vores kryds.

Bare lidt tanker fra Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg har ikke så meget at tilføje til jeres debat, ganske enkelt fordi jeg ikke kan tillade mig at spille klog, fordi jeg går for lidt op i politik.
    Jeg haaaader bare, når jeg hører dette udtryk om, at man "ikke vil spille klog" og derfor kan ikke gå ind i en politisk debat.... Dette er netop, hvad "man" gerne ser, at du tror på - så bliver du nemlig en "nem" vælger.... nem at forføre og nem at diktere (tror de "mægtige").

Wroooong! Er du "klog" nok til at sætte et kryds - er du også klog nok til at debattere og kræve en tak og respekt for dine bidrag/tanker! Jeg har læst nok af dig til at vide, at hvis man overhovedet kan bruge udtrykket "klog nok" - er du i hvert fald klog nok! Ja, langt mere end det!

Sålænge du gør dig tanker om det du ser, hører og oplever udenfor dine egne cirkler; sålænge dit liv påvirkes af, hvad der også foregår udenfor dine egne cirkler - sålænge er du også fuldt ud kvalificeret til, ikke alene at have en mening, men ikke mindst også til at præsentere den i en debat!

og jeg kan med min ringe forstand på politik se, at vi selv er skyld i at nogle af vores indvandrere opfører mindre heldigt.
    Vi er i hvert fald ansvarlige for, at have "forført" disse mennesker til den tro, at her kan man bare alt, sålænge dette "alt" blot kan retfærdiggøres med, henføres til eller begrundes med et kulturelt eller religiøst ursprung.

Der er ikke noget galt i, at fortælle folk der lige er ankommet, at her gør vi sådan og sådan hvad angår hverdagen og den praktiske tilværelse. Og at den religionsfrihed vi tildeler alle religiøse retninger er ikke ensbetydende med, at der er frihed til at forkynde, forfølge og kritisere andre trosretninger. Det ville aldrig falde os ind, at stille os kritisk overfor muslimerne og islam - hvis disse mennesker beskæftigede sig med deres tro privat og uden at bruge den til at manifestere sig politisk i samfundet.... Jeg vil slet ikke tage ordet "skyld" i min mund i denne forbindelse, men nøjes med at betegne det som vores fejl, at vi lod gæsterne (dengang) tro andet end tilfældet var/er.

Der er dog noget der optager mig med hensyn til denne debat om fremmede. Det er at vi er bange for og kæmper mod kulturer og religioner. Jeg tænker mere på at kæmpe mod og beskytte os mod fundamentalister uanset hvilken kultur mennesker har. Jeg tror det sætter os danskere i et dårligt lys og andre lande betragter os som smålige og borgerlige, med hensyn til den måde, hvorpå vi ser på indvandrere, fordi vi langer ud efter bestemte grupper.

Dette har ikke så meget at gøre, med hensyn til jeres debat, men kan have noget at gøre med, hvordan politikerne kan manipulere os til, hvor vi skal sætte vores kryds.
    Dette vil jeg meget gerne svare på over hos "dig".... når jeg er tilbage igen.

Tusind tak for, at du vovede pelsen. Bare bliv ved med det. Velfriserede og selvhøjtidelige bidrag til en politisk debat, flyder der i stride strømme nok af fra Christiansborg i forvejen.... her er vi levende mennesker, der debatterer om det, der egentligt foregår på det virkelige plan, hvor menneskerne lever og oplever....

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Kære Bea!

Jeg har såmænd heller ikke den store politiske forstand, men jeg ved, hvad jeg står for, og det er nok for mig. Det gør du helt sikkert også.

Jeg indlader mig aldrig på de store politiske diskussioner, for jeg er alt for usikker til at overskue og argumentere for en politisk sag. Enhver med talegaverne i orden vil kunne få mig ned under gulvtæppet i løbet af no time!

Det gør så godt at læse Aninas Indlæg, for det giver også mig mod og troen på, at vi ikke bare skal give op og lade stå til!

Der er desværre alt for mange "Anders'er" i det danske samfund (ovenstående indlæg)! Mennesker som ham, aner vist ikke engang hvad ordet "solidaritet" betyder! Han har nemlig kun lært hjemmefra, at han er verdens midtpunkt - og det er den slags, der sidder ved magten i dag!
    nej tak, ikke nogen politikerhat til mig. Jeg har det meget fint hvor jeg er og kan udrette mere ved at skrive krønikker her, end jeg nogensinde ville få "lov" til på Tinget (som det er skruet sammen i dag)!
    - og det er jeg stjernelykkelig for!

Jeg kom lige til at tænke på dengang der var folketingsvalg. Da kunne man gå ind på TV2's hjemmeside og besvare en hel masse spørgsmål, og en udregning kunne så vise, hvem af de opstillede politikere i samtlige partier, man havde flest lighedspunkter med. Jeg ramte 11 ud af 13 punkter (mener jeg, det var) på den unge Rune Lund. Ham har jeg stor sympati for, og jeg tror, han er en af de unge, der på sigt - når han har fået noget mere livserfaring - bliver en politiker, man gerne lytter til. Jeg håber det i hvert fald.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Side 3 af 7 Første 1234567 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg