Viser resultater 1 til 14 af 14
    Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Icon4 Kvinder sammensys efter fødsler på danske hospitaler

Hvad vi almindelige, hverdagskvinder IKKE ved!!

Kvinder sammensys efter fødsler på danske hospitaler

Omskæring - kvindelig, female genital mutilation (fgm) (7.96)

Gynækologisk-Obstetrisk Afdeling

FGM: defineres som rituelle praktikker med fjernelse af seksuelle kønsorganer.

1.) CIRCUMSION: Den såkaldte Sunna omskæring, hvor man fjerner forhuden på klitoris og som regel den yderste del af den.

2.) KLITORIDEKTOMI: Hele klitoris og større eller mindre dele af labia minores er fjernet.

3.) INFIBULATION: Den såkaldte Faraoniske omskæring, hvor man fjerner klitoris, labia miniores og en del af labia majores med efterfølgende sammensyning, således at der kun efterlades et lille hul til urin og menstruationsblod.

Alle omskårede gravide skal visiteres til en svangreundersøgelse hos en læge. Der skal være uddannet kvindelig tolk til stede ved alle konsultationer. Fortrinsvis skal de visiteres til jordemoderundersøgelse.

Information skal gives til den omskårede kvinde og hendes mand om de tilbud, der er i afd.

Åbning i 2. trimester: Forudsætter at kvinden ikke ønsker at blive syet sammen igen efter fødslen. I journalen noteres procedurer ved partus og vejledning omkring fremgangsmåde: Vedr. lokalanæstesi - opklipning - episiotomi - ingen eller delvis sammensyning igen.

Hvis ønsket er re-infibulering post partum, kan det foretages, såfremt der er givet information om de risici dette indgreb indebærer. Det skal max. udføres som en rekonstruktion af de anatomiske forhold, som de var før fødslen. D.v.s. at introitus skal være åben. Hvis lægen/jdm. ikke ønsker at udføre dette, må en anden behandler tilkaldes.

Ved partus: Der skal anægges adækvat pudendusblokade eller infiltrations-anæstesi på begge sider af den planlagte deinfibulering. Bøj evt. en grøn muskelkanyle, det er lettere at styre (det kan også gøres ved et par gennemvædede gazekompesser med carbocain på begge sider af hudfolden.)

Klippet: Klip midt op fortil. Pas på uretra (kan være lidt prominerende, obs. for sammenvoksninger.) Dette er som regel tilstrækkeligt. Ofte er perinæum eftergiveligt og elastisk. Er det cikatricielt kan episiotomi anlægges.

Sammensyning: Udføres iht. beskrivelsen i journalen. Siderandene kan efter-lades åbentstående og sutureres med knudevicryl 3-0. Eller lukkes, enten ved fortløbende suturering eller med knuder. Introitus skal ikke lukkes til. Expl. skal kunne udføres.

Puerperium: Afd. 410 orienteres. Kvinden skal have barselsbesøg af den jordemoder, der har været til stede ved fødslen, sammen med en uddannet kvindelig tolk. Praktiserende læge/sundhedspl. skal informeres om kvindens ændrede anatomiske forhold.

Jordemoder Hanne Gylche, Lis Brooks,Tom Weber, Carsten Nickelsen,

PROCEDURER/PLAN FOR OMSKÅREDE GRAVIDE.

Para: Nationalitet: Tolk til stede:
    Type omskæring:1) , 2) eller 3)

Gener:

* urinretention
    * smerter
    * infektioner
    * andre

ØNSKER:
    ved de-infibulering: opklippes helt / opklippes delvist
    ved re-infibulering: lukning helt til introitus / delvist til introitus

INSTRUKTION:Hygiejniske forholdsreglerKnibeøvelserAndet
    Information sendt til praktiserende læge / sundhedssygeplejerske om forløbet og evt. anatomiske forandringer.

Gennemset marts 2003 af Peter Hornnes. Næste revision 2005"

EDIT/2016:

Hvis ønsket er re-infibulering post partum, kan det foretages, såfremt der er givet information om de risici dette indgreb indebærer. Det skal max. udføres som en rekonstruktion af de anatomiske forhold, som de var før fødslen. D.v.s. at introitus skal være åben. Hvis lægen/jdm. ikke ønsker at udføre dette, må en anden behandler tilkaldes.
    Selv om linket er det samme, denne del af instruksen om omskæringens fulde rekonstruktion blev ændret i 2012 (den oprindelige kan læses her på WebArchive.org) og erstattet med: "De informeres om at der ikke kan fortages reinfibulation efter fødslen" men sammensyningen foretages fortsat. Skærpet anbefalinger om reinfibulation PDF 2014

På den anden side, hvad fanden skulle man ellers gøre? Disse kvinder har hverken små eller store skamlæber tilbage, de har en "konstrueret" udmunding af urinrøret og ingen eller kun rester af klitoris... De kan ikke vandre med en åben vagina og blottet urinrør, så hellere sy det hele sammen nok til at de kan holde ud, overhovedet at have trusser på. Med forbehold for at jeg evt. har misforstået noget, men jeg kan for fanden end ikke forestille mig, hvordan et så skamferet underliv overhovedet fungerer...
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Registreringsdato
    Jun 2005
    Alder
    71

Standard Re: Kvinder sammensys efter fødsler på danske hospitaler

.... og jeg krummer tæer.... også i den grad! Og alt imens vi eller skændes bravt om de infertile lesbiske eller enlige, skal have hjælp til at blive gravide, på den stats regning også de bidrager til..... fuldfører vores eget sundhedsvæsen, de overgreb der er blevet begået i fjerne lande mod unge piger lige så snart de begynder at menstruere - for vores skattepenge..... er det i orden ??

Er det i orden, at en civiliseret læge kan beordres eller få sig selv til at medvirke til lemlæstelsen af kvinder, når de ellers kan nægte at medvirke til at foretage en ganske lovlig abort?!

Er det i orden?!
    • Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
    • Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
    • Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Guest avatar
    Gæst

3. INFIBULATION: Den såkaldte Faraoniske omskæring, hvor man fjerner klitoris, labia miniores og en del af labia majores med efterfølgende sammensyning, således at der kun efterlades et lille hul til urin- og menstruationsblod.
    Og jeg vil ikke engang prøve at forestille mig, hvordan de kvinder er blevet gravide før eller bliver det senere! Det er helt sikkert, at det ikke foregår ved hjælp af en injektionssprøjte! Det må kraft`ædme gøre ondt, at blive bollet af sin mand i et hul på størrelse med 25 øre

Det ville være oplysende at høre hvad Hanne Gylche og Lis Brooks kan fortælle om hvordan man kan få sig selv til at sy barselspatienterne til igen.

Hvis alle de omskårede skulle afsted til hjemlandene for at føde, ville det nok medføre at flere ville tænke sig om og slippe for at blive syet igen, eller at færre børn ville blive født. Det burde ikke være vores opgave, at "hjælpe" til at andres syge uvaner kunne udleves her i Danmark.

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

NEJ, NEJ, OG ATTER NEJ!!!!!!!

Jeg er dybt rystet, og min hjerne er simpelthen for lille til at fatte, at danske læger vil og må foretage sådanne indgreb! Hvad fanden er det for et samfund, som tillader sådanne uhyrlige voldshandlinger begået mod de stakkels kvinder? Undskyld jeg bander, men det gør mig så edderrasende!

Der er ingen, der skal bilde mig ind, at disse kvinder virkelig ØNSKER at blive lemlæstet på den måde. Er vi virkelig så langt ude herhjemme, at vi uden skam deltager i en så ekstrem kvindeundertrykkelse, fordi nogle fanatiske mænd forlanger det?

Hvad med at sende indlægget videre til Ekstrabladet?
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Hvad med at sende indlægget videre til Ekstrabladet?
    Tror du, Anne... at denne gamle "nyhed" kan være en nyhed for EB, eller, for den sags skyld andre? Og i så fald, hvad mon grunden er til, at det får lov til at finde sted her hos os, uden at den brede offentlighed er blevet gjort opmærksom på det i disse tider, hvor så mange farer i flint over den kvindelige omskæring i de fjerne lande?

Det står enhver frit at sende linket videre og se, om nogen er interesseret. Jeg er bare, i så fald forundret over at det kunne undslå sig den almindelige opmærksomhed. Det er jo ikke kun de to navngivne personer. Der må være flere der enten træffer beslutninger og/eller direkte assisterer ved indgrebene.... hvad er det for mennesker mon, der kan få sig selv til det?
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Tror du, Anne... at denne gamle "nyhed" kan være en nyhed for EB, eller, for den sags skyld andre?
    Jamen jeg ved slet ikke, hvad jeg skal mene eller tro, for jeg fatter simpelthen ikke logikken!

Der har da i tidens løb været en masse debat omkring omskæring af piger/kvinder. Hvordan hulen kan dette her så holdes hemmeligt, med mindre det er led i en eller anden studehandel?

Om det kan være en nyhed for EB, ved jeg ikke, men med mit kendskab til EB, så indbilder jeg mig, at de IKKE ved det, med mindre - som skrevet oven for - der er indgået studehandler. Kunne man virkelig finde på det?
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana
    .... og jeg krummer tæer.... også i den grad! Og alt imens vi eller skændes bravt om de infertile lesbiske eller enlige, skal have hjælp til at blive gravide, på den stats regning også de bidrager til..... fuldfører vores eget sundhedsvæsen, de overgreb der er blevet begået i fjerne lande mod unge piger lige så snart de begynder at menstruere - for vores skattepenge..... er det i orden ??

Er det i orden, at en civiliseret læge kan beordres eller få sig selv til at medvirke til lemlæstelsen af kvinder, når de ellers kan nægte at medvirke til at foretage en ganske lovlig abort?!

Er det i orden?!
    Hmm..... vi skriver og skriver, sludrer og sludrer.... men der sker ikke en skid! Vi bliver ved med at genskabe hvad "kloge koner" og "troldmænd" har påbegyndt af lemlestelser fjerne steder og nu er importeret til vores, øh - så "retfærdige" land. Hvordan kan l-æ-g-e-r få sig selv til at gå ind og genetablere, hvad der i forvejen er forbudt ved lov her hos os - kan jeg bare ikke fatte!

http://web.archive.org/web/200606290...emgen/fgm1.htm
    https://www.amnesty.org/en/search/?q...tal+mutilation
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Åh, jeg bliver helt syg indvendig, når jeg tænker på, hvad kvinder rundt omkring i verden er tvunget til at finde sig i - efter min mening, fordi MÆND engang i fortiden har fundet ud af, at DE får større nydelse ud af det, jo mindre "indgangen" er! Hvad skulle formålet ellers være?

Kvinder i de kulturer, hvor sådanne lemlæstelser finder sted har jo ikke mere værdi end kvæg - gad vide, om disse kvinder nogensinde selv vågner op og nægter, at deres døtre udsættes for det samme barbari, som de selv har været udsat for?

Jeg ved ikke, hvad der vil være rigtigst at gøre, når en omskåret og sammensyet kvinde, der bor her i Danmark har født. De skal jo "åbnes" inden fødslen, og hvad så bagefter?

Følsomheden får de stakkels kvinder jo aldrig tilbage, men når man kan lave en kønsskifteoperation på en mand, mener jeg, det burde være en selvfølge, at lægerne genetablerer kønsdelene så korrekt som muligt i stedet for at acceptere lemlæstelsen, og sy det sammen igen - uanset hvad det koster samfundet! På den måde kunne VI da bidrage til, at holdningerne hos disse mennesker måske med tiden kunne ændres - i hvert fald herhjemme. Er det utopi?

Guest avatar
    Bea Gæst

Min hjerne kan heller ikke rumme at dette sker på danske hospitaler, hvilket gør mig rasende.

Desværre lider kvinder i mange lande under skam og æresbegreber. Det er disse begreber der bliver prædiket for kvinder i mange lande. Begreberne er nok i den sammenhæng opfundet af mændende, der så kan benytte sg af disse for at få en langt større nydelse under samleje.

Kvinderne bliver manipuleret til at ville sådan. Der er kvinder der hellere vil dø end tillade deres døtre ikke bliver omskåret.

Det er naturturligt vi ikke kan fatte disse ting. Den eneste måde, hvorpå vi kan fatte disse overgreb er, hvis vi selv er vokset op i kulturer hvor disse overgreb foregår som det mest naturlige i verden. En omskæring er bare en lille del af, hvad kvinder bliver udsat for, for at vogte moralen og undgå skam og skyldfølelse.

Jeg bliver skidt tilpas ved at tænke på det, men har set og hørt mødre som fortalere for omskæring. Mødre, der bor i Danmark!!!!!!!!!!!!!

Tanker Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Icon4 Re: Kvinder sammensys efter fødsler på danske hospitaler

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Desværre lider kvinder i mange lande under skam og æresbegreber. Det er disse begreber der bliver prædiket for kvinder i mange lande. Begreberne er nok i den sammenhæng opfundet af mændende, der så kan benytte sg af disse for at få en langt større nydelse under samleje.

Kvinderne bliver manipuleret til at ville sådan. Der er kvinder der hellere vil dø end tillade deres døtre ikke bliver omskåret.
    Jeg tror ikke, at dette alene sker for at sikre mandens "komfort" under samlejet.... dette sker også og ikke mindst for at statuere mandens ejendomsrettigheder over kvinden + sikrer også arvefølgen.... på denne måde er manden også sikker på, at de børn der fødes er også de børn han selv har avlet.... tror de på....

En gæst havde tilsendt med mail det følgende indlæg om omskæring af små piger, som det foregår i virkeligheden i de fjerne lande og.... jeg vil stærkt advare mod at læse videre på dette indlæg, før man evt. selv mener, at have overskud til at kunne tåle det. Så spring over, eller vent med det, til du er sikker på, at du kan klare det!

Og senere må vi prøve at finde ud af om der er overhovedet noget vi kan gøre.... i hvert fald må dette ikke tiges ned, og jo mere der bliver snakket privat, på jobbet eller andre steder - jo bedre!!! Få printet en brochure ud og snak med "gud-og-hver-mand" om det. Ikke mindst med henblik på, at standse de sekundære indgreb her, i Guds egen Danmark! Folder: http://www.pigeomskaering.dk/sites/d...aering2012.pdf og bog: http://pigeomskaering.dk/sites/defau...ring4april.pdf

Tilsendt af en gæst:

Det er bare SLET IKKE ACCEPTABELT!!! Det er simpelthen rystende, at den slags foregår. I artiklen, der linkes til fremgår der nogle tal for udbredelsen af kvindelig omskæring. F.eks. nævnes det, at 97% af egyptiske kvinder er omskåret.

Uddrag fra artikel om omskæring: (http://www.middle-east-info.org/leag...lia/hosken.pdf)

Omskæring af pigebørn – en case story fra Somalia

Selve operationen er ikke forbundet med nogen ceremoni eller ritual. Barnet, fuldkomment nøgent, bliver sat på en lav stol. Adskillige kvinder tager fat i hende og holder hendes ben vidt spredte. Efter at have adskilt hendes ydre og indre kønslæber, sætter den, der skal operere hende, sædvanligvis en kvinde med øvelse i denne procedure, sig ned foran barnet. Med sin køkkenkniv prikker kvinden først hul i huden som dækker klitoris og skærer så huden op. Så begynder hun at skære klitoris ud. Mens en anden kvinde tørrer blodet af med en klud, graver ”kirurgen” med sin skarpe fingernegl et hul i hele længden af klitoris for at løsne organet og rykke det af.

Den lille pige, holdt nede af de kvindelige hjælpere, skriger i ekstrem smerte, men ingen lægger det mindste mærke til hende. ”Kirurgen” fuldender dette job med fuldstændigt at rykke hele klitoris af, ved at skære ind til skambenet med sin kniv. Hendes hjælpere tørrer igen det sprøjtende blod af med en klud. “Kirurgen” fjerner nu de resterende kødtrevler ved at grave med sin finger for at fjerne de sidste rester af klitoris i det strømmende blod. De omkringstående kvinder inviteres nu til at stikke deres fingre ind i det blødende sår for at sikre sig, at alle stykker af klitoris er fjernet.

Operationerne forløber ikke altid som beregnet fordi de små pige kæmper imod. Det sker ofte at klodset brug af kniven eller et dårligt lagt snit perforerer urinrøret eller skærer rektum op.

Hvis den lille pige besvimer blæser kvinderne et stærkt krydderipulver op i hendes næsebor. Men dette er ikke enden på operationen. Den vigtigste del af operationen skal først til at begynde. Efter et øjeblik tager ”kirurgen” kniven igen og skærere indre kønslæber af offeret. Igen tørrer hjælperne blodet af med deres klude. Så begynder ”kirurgen” med en behændig bevægelse med kniven at skrabe skindet af på indersiden af de yderste kønslæber. ”Kirurgen” skraber pligtopfyldende kødet af det skrigende barn uden den mindste opmærksomhed for den ekstreme smerte, hun påfører. Når såret er stort nok, lægger hun nogle længdesnit og flere indsnit. De omkringstående kvinder overvåger nøje hendes ”arbejde” og opmuntrer hende.

Barnet jamrer nu endnu mere. Nogle gange bider børnene deres tunger af i spasmer. Kvinder holder godt øje for at forhindre sådan en ulykke. Når hendes tunge falder ud, kaster de krydderipulver på den, hvilket provokerer en øjeblikkelig tilbagetrækning. Efter fjernelsen af skindet i fuld overensstemmelse med reglerne, lukker ”kirurgen” de blødende ydre skamlæber sammen og fixerer dem med lange akacietorne. På dette stadie er barnet så udmattet, at hun ikke længere skriger, men hun får krampagtige opkastninger. Kvinderne tvinger så en blanding af planter ned i hendes svælg.

”Kirurgens” vigtigste opgave er at efterlade et hul, der ikke er større end et majskorn eller kun lige stort nok til at lade urin og menstruationsblod passere.

Familieæren er afhængig af at lave åbningen så lille som muligt fordi der for somalierne gælder, at jo mindre den kunstige passage er, jo mere er pigen værd og jo højere er brudeprisen.

Da operationen er færdig, øser kvinderne vand over den lille piges skød og tørrer hende med en klud. Så tvinges pigen, som var blevet holdt nede gennem hele forløbet, til at stå op. Kvinderne snører hendes lår helt sammen med reb af gedeskind. Denne bandage påføres fra pigens knæ til hendes talje og bliver på i ca to uger. Pigen ligger på en måtte hele tiden mens alle ekskrementer åbenbart forbliver sammen med hende inde i bandagen. Efter den tid befries pigen og bandagen renses. Hendes vagina er nu lukket undtagen en lille åbning lavet ved indsætning af et strå og den forbliver lukket indtil hendes ægteskab.

Modsat hvad man skulle tro, så er der ikke mange piger, der er døde af denne tortur. Der er selvfølgelig varierende komplikationer, der ofte efterlader pigen forkrøblet og handikappet resten af hendes liv
    .

I samme artikel er omtalt en skik, som kaldes Gishiri, og som går ud på at kvinden ”åbnes” med knivsnit i skedevæggen, når hun når puberteten eller skal giftes. Er beskrevet mere detaljeret på Wikipedia.

Egyptisk pige omskæres:

Andre billeder (advarsel - slemme):
    http://middle-east-info.org/league/somalia/fgm1.jpg
    http://middle-east-info.org/league/somalia/fgm2.jpg

anr

Det må være det rene helvede, at gå hele livet med et sammensyet underliv og i dette barske, varme og fugtige klima samt vandmangel - at skulle udholde både de månedlige blødninger og alskens infektioner, at føde sine børn allerede ved fødslen smittet med svamp og parasitter og efter ankomsten til Danmark..... opleve danske læger rette sig efter denne fremmede tradition/tortur og yde de skamferede den "service" at sy dem sammen igen efter en "civiliseret" dansk fødsel!!! Hvad fanden ligner det? Og hvad siger det om de personer... danske læger og jordemødre, der deltager i disse overgreb?

Hvis forklaringen er, at man respekterer andres "kultur" og "traditioner".... lad dem så rejse væk og føde deres børn der, hvor det er lovligt at skamfere kvinderne og sy deres underliv sammen - jeg troede, ved Gud, at det var ulovligt her i landet!!
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Det er sgu bare for meget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ville ønske at ingen børn for fremtiden skal gennem sådanne indgreb. jeg får kvalme og føler en afsindig afmagt.

Jeg ser ingen mulighed for nu og her og gøre noget ved det, men for piger der lever på dansk grund og i lande hvor dette er forbudt, kan der laves lovgivninger og straf for forældre som alligevel rejser til deres hjemlande og får udført disse gerninger.

Jeg ser nødvendigheden af en hurtig globalisering/oplysning for at komme disse ting til livs. Kulturen, deres tro skal ændres. Der går mange år, inden piger undgår denne form for overgreb, især i deres egne lande. Kun oplysning og globalisering kan langsomt få mennesker til at opgive den form for overgreb.

Mentalt er det så svært at forstå at mørdre der selv har fået foretaget disse indgreb, selv vil have et gjort på deres egne børn.

Det er psykologiske processer affødt af menneskets kultur, der får mødre til at være så onde ved deres børn. Det er os der ser dem som onde. Selv ser de overgrebet som noget strengt nødvendigt, for barnet kan leve ikke bare nu men også i et senere liv.

Jeg kan se, vi kan hjælpe de børn i danmark, men desværre ikke, hvordan de piger det lever i ders eget land kan udgå det. Der skal oplysning til, kvindepoprør, ja i visse lande vil kvinden så ikke bare blive omskåret, men også.............

Nej, dette emne er stærk tobak, og jeg håber at modstanden mog disse overgreb vil hjælpe disse piger og ikke have den modsatte effekt.

Tanker Bea

Guest avatar
    Et menneske Gæst

Jeg bare græder. Det er frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt!!!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Citer Oprindeligt indsendt af Et menneske
    Jeg bare græder. Det er frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt, frygteligt!!!
    Jeg tror, vi er mange, der har som dig!

Det, jeg har det værst med, er at offentligheden er så himmelråbende tavs om disse overgreb!

Vi kan ikke stoppe, hvad der foregår i de stakkels piger og kvinders hjemlande, men her i Danmark bør de uhyrligheder, der finder sted på Hvidovre Hospital (og andre steder??) ikke være tilladt.

Hvorfor f.... er der ingen ansvarlige, der råber højt for at få det svineri stoppet? Hvor er lægers og offentlige myndigheders moral henne? Skal vi virkelig finde os i og tilpasse vores samfund til så primitive holdninger? Det kan da ikke være rigtigt.

Som jeg har skrevet et andet sted, kan man i dag kønsskifte mænd. Så bør det også være en selvfølge, at kvinder, der føder i Danmark bliver gjort til "normale" kvinder igen, i stedet for at skamferingen accepteres og fortsættes! Det KAN lade sig gøre, og det må mine skattekroner gerne gå til!

For h....... da! Har kvinder virkelig fortjent en sådan skæbne i 2006???

Guest avatar
    JS Gæst

Icon4 Re: Kvinder sammensys efter fødsler på danske hospitaler

Anne skrev:
    Som jeg har skrevet et andet sted, kan man i dag kønsskifte mænd. Så bør det også være en selvfølge, at kvinder, der føder i Danmark bliver gjort til "normale" kvinder igen, i stedet for at skamferingen accepteres og fortsættes! Det KAN lade sig gøre, og det må mine skattekroner gerne gå til!
    Ja også mine skattekroner...

For fanden da hvor er det bare skrækkeligt, jeg anede heller ikke dette, hvor dum kan man tillade sig at være jeg gik og troede at det var forbudt her i Danmark, at mishandle kvinder men nej vi fortsætter stiltiende den mishandling de har været udsat for føj føj...

Jeg græder også, og det danske samfund burde nægte at deltage i sådan noget svineri.

EDIT/2016: Bemærk edit i første indlæg:

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    EDIT/2016:

Selv om linket er det samme, denne del af instruksen om omskæringens fulde rekonstruktion blev ændret i 2012 (den oprindelige kan læses her på WebArchive.org) og erstattet med: "De informeres om at der ikke kan foretages reinfibulation efter fødslen" men sammensyningen foretages fortsat. Skærpet anbefalinger om reinfibulation PDF 2014

På den anden side, hvad fanden skulle man ellers gøre? Disse kvinder har hverken små eller store skamlæber tilbage, de har en "konstrueret" udmunding af urinrøret og ingen eller kun rester af klitoris... De kan ikke vandre med en åben vagina og blottet urinrør, så hellere sy det hele sammen nok til at de kan holde ud, overhovedet at have trusser på. Med forbehold for at jeg evt. har misforstået noget, men jeg kan for fanden end ikke forestille mig, hvordan et så skamferet underliv overhovedet fungerer...

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg