Citer Oprindeligt indsendt af Anne
Mange ældre fra venstrefløjen er også faldet for DF’s store ord om bedre vilkår for de ældre, flere penge at gøre godt med (ældrechecken fx). Hvad de bare overser, er at de ikke får en rød øre mere, for hvad der gives med den ene hånd, tages flerfoldigt med den anden, men det lyder jo flot og besnærende, når Pia Kærsgaard kommer med alle sine gyldne løfter fra folketingets talerstol!

Dette er den ene gruppe, der stemmer borgerligt. Den anden gruppe er de arbejdere, der op igennem 60’erne, 70’erne og et stykke op i 80’erne er tjente ret så godt. Det gav dem mulighed for at købe hus, idet huspriserne var lave og renterne tårnhøje, men det betød mindre, for renterne kunne jo trækkes fra i skat. Mange af disse huse var belånt med 30 års lån, og disse lån er nu indfriet. Da renten nu i en lang periode har ligget lavt som aldrig før, har man enten solgt huset med en enorm skattefri gevinst, eller man har belånt friværdien til op over skorstenen - ofte med 10 års rente- og afdragsfrihed! Penge, der anvendes til endnu mere forbrug!

Det er disse ”velbjergede” der i dag lever i sus og dus – det er mange af dem, der bor i luksuslejlighederne, der skyder op rundt omkring på vore havneområder, det er dem, der har investeret i store sejlbåde, som der mærkværdigvis ikke skal betales afgifter for som det skal for den fattige borgers gamle Skoda, og det er mange af dem, der pisker rundt på golfbanen eller som turister på fjerne og eksotiske rejsemål! Det gælder om at vise, at man ”ER” noget, og at man hører til i de ”rigtige” kredse, og i de ”rigtige” kredse stemmer man borgerligt!
Så hvem kan man bebrejde, når man, en lørdag morgen, "uforsigtigt" går på tekst-tv og bliver tværet ud af følgende nyheder:

DR Tekst-tv, 19-08-06 side 114 - EU ÅBNER FOR SKJULT REKLAME I TV

Et nyt EU-direktiv, der vil tillade produkt-placering i tv-programmer, er produkt-placering i tv-programmer, er under behandling, skriver Information.

Det vil dog kun blive tilladt, hvis det før udsendelsen gøres klart, hvilke produkter, der reklameres for.

Venstres kulturordfører, Ellen Trane Nørby, mener, at der er tale om et "fornuftigt kompromis", og at det er godt med et fælles regelsæt.

Kulturordfører Mogens Jensen, Socialdemokraterne, afviser produktplacering. Han mener, at reklamerne kommer til at styre indholdet af programmerne, og at folk får svært ved at se, hvad der er reklame, og hvad der ikke er.

Jo. Mogens Jensen. Det er jo det, det hele handler om. At få så mange reklamer snoet ind i folks bevidsthed, at de fra levende mennesker med et frit valg - bliver til viljeløse forbrugere, forprogrammeret til at købe, købe og atter - købe. Mig bekendt - går børneprogrammerne ikke fri, om ikke med det samme, så i hvert fald på sigt. Det bliver spændende at se, hvor mange af os egentlig orker at fravælge de programsatte tv-programmer og i stedet begynder selv at plukke ud, hvad der kan nydes den pågældende aften på sofaen.

Selv om verden selvfølgelig ikke står stille, har jeg pokkers svært ved at forestille mig, at disse aftaler ville være så nemme at indgå på vores vegne - men et andet parti ved røret.

DR Tekst-tv, 19-08-06 side 117 - KOMMUNER VIL SENDE LEDIGE UD MED AVISER

De nye gratisaviser behøver ikke længere at hente polske avisbude til hovedstaden.

Både Frederiksberg og Københavns kommune lover at levere tilstrækkeligt med danske bude, skriver Politiken.

- Med 3.000 ledige kontanthjælpsmodtagere i Frederiksberg har vi mange velegnede kandidater. Og vi vil ikke skelne mellem akademikere og ufaglærte, siger formanden for kommunens arbejdsmarkedsudvalg, Stig Elling (K).

Og Københavns Kommune lover, at byens jobcentre allerede fra næste uge kan levere den fornødne arbejdskraft.

Jeg vil først respektere Stig Ellings (hvem fanden kunne finde på at sætte sit kryds ved ham ?) ædle hensigter, hvis han selv tager jobbet og beholder det - lad os sige - en sølle måned. Kun en måned - Stig Elling. Mere skal der ikke til for at jeg kan respektere dit bidrag til de gratisavisers velfærd.

Det befinder sig hinsides all tvivl, at avisbud-job er afgjort en af de hårdeste jobtyper, der overhovedet kan eksistere her og alle andre verdens steder. Det er ikke nok at have lyst og vilje til at bestride dette job. Man skal også have en velfungerende krop med sund ryg og led (sålænge det varer), og selv med alle fysiske forudsætninger tilstede - holder et avisbud, der også vil tjene nok til dagen og vejen, dvs. hård akkord op ad alle trapper, ned igen, slæbe, slæbe, slæbe, op ad trapperne og op til 4-5 etage og ned igen - op og ned, op og ned, op og ned fra kl. 23 til klokken 7 næste morgen, nat efter nat... en hed sommer, et vådt efterår, en kold vinter og et sjappet forår, år efter år!

Stig Elling? Du og dine meningsfæller må have et sygt syn på dine/jeres medmennesker, og et endnu mere sygt syn på hvordan vores samfund skal udvikles i fremtiden!

At der ikke skal gøres forskel på akademikerne og ufaglærte lyder meget fint. Der skal ikke gøres forskel og hverken de ufaglærte eller akademikerne på kontanthjælp skal jages ud, hvor de kun kan miste helbred og ellers de sølle rester af sindsro og mental balance, man i forvejen ikke får lov til at beholde, når kontanthjælps-systemet først har fået fingre i een.

At være et avisbud på akkord kræver jernpsyke, selv de almindelige borgere, uden daglige problemer kun sjældent kan præstere. For ikke at glemme de, i forvejen "kørende" på lykkepiller - 400.000 borgere overalt i landet.

Allerede i næste uge? Det betyder, at der må være mindst 3000 mennesker i begge disse kommuner, der tilbringer deres weekend med en frygt og bekymring for den fremtid, der i forvejen var sølle og beskeden. Nu skal de ud af systemet (hvilket nok hele tiden var hensigten ifølge den skjulte dagsorden) og samtidigt med at antallet af de psykiatriske sengepladser er skåret ned til benet - får vi fremover endnu flere desperados på gader og stræder - mens salget af verdens dyreste mobiltelefon i hvidt guld og ædelsten stiger og stiger! Jamen Nokia (sidebemærkning) - min Nokia-telefon, der ligger foran mig på bordet nu er også den sidste Nokia jeg har handlet. Ikke mere Nokia til mig!

Jeg har intet imod at bidrage til en virksomheds velfærd, gennem at købe dennes produkter, derimod har jeg alt imod at bidrage til samme virksomheds umættelighed, så kan de sælge nok så gode produkter: Jeg vil bare ikke have dem! Men bare rolig - Nokia. Jeg er i mindretal, så I kommer ikke til at mærke en skid til denne holdning, på jeres bundlinje.

DR Tekst-tv, 19-08-06 side 120 - DANSKERNE VIL IKKE BETALE PC-LICENS

Danskerne vil benytte deres pc'er og mobiltelefoner uden at betale licens.

Det viser en ny meningsmåling, som analyseinstituttet Userneeds har lavet for Computerworld.

Ifølge det nye medieforlig er det ellers måden, vi skal betale til DR i fremtiden. Medieforliget blev vedtaget af et stort set enigt folketing.

Men allerede inden den nye type regninger er dumpet ind ad døren, er hele 72 procent af befolkningen imod.

Samtidig vil et flertal hellere betale til DR over skatten end via den nye medielicens, viser meningsmålingen.

Wooow! Nu er sølle 2000 kroner årligt ikke længere nok? Nu skal de have flere penge og største parten af dem for ingenting! Jeg bruger ikke min PC og min mobiltelefon til at lytte til/se Danmark Radio! Alligevel skal jeg betale licens til DR via andet elektronisk udstyr end radio- og tv-apparatet? Gad vide om det også foregår i udlandet eller er det (igen) en af de internt-nationelle skjulte skatter?

Først "flotter" man sig med at indføre skattestoppet "koster hvad det vil" og senere indfører man adskillige små og store "egenbetalinger" for det samme, der før var betalt over de i forvejen høje skatter - der nu helst skal gøres lavere gennem at fjerne - ja - topskatten! Ikke for alle topskatteydere, men for de højest lønnede. Alle andre må dække denne (og andre) "forbedringer" for de få via deres skattebillet, ved selv at spytte adskillige ekstra-betalinger i kassen i stedet!

Wooow! Hvor smart!

Vedtaget af "et stort set enigt folketing." Folketingets medlemmer kan "stort set" være ligeglade. De får deres bærbare, deres mobiltelefoner og andet stads alligevel betalt af os og når de engang ikke er i Folketinget mere, har de enten fede pensioner, opsparing fremmet af adskillige "skattefriheder", eller andet relateret goodwill at tære på, for at opbygge et nyt forsørgelsesgrundlag. Mon nogen har hørt om en fattig forhenværende folketingsmedlem? Hvis ja, så er de i hvert fald ikke mange nok til at afskrække resten fra at søge at blive valgt.

Der er mange måder at finansiere et skattestop på og dette er bare en af dem....

DR Tekst-tv, 19-08-06 side 121 - VK-PLAN FOR BEDRE OFFENTLIG SERVICE

Med en kvalitetsreform vil regeringen omskabe den offentlige sektor til en moderne service-virksomhed, hvor kunderne skal være i centrum.

Frit valg, klarhed, konkurrence og effektivitet er nøgleord. Men der er ikke udsigt til en større pose penge.

Det siger statsminister Anders Fogh Rasmussen fredag efter et todages regeringsseminar i Nordsjælland.

Ifølge planen skal der være klare mål for, hvilket serviceniveau borgerne kan forvente. Kommunerne må indstille sig på øget konkurrence og udlicitering til private. Og der lægges også vægt på ny teknologi til at øge effektiviteten.

DR Tekst-tv, 19-08-06 side 123 - EKSPERT: SERVICEPLAN ER TEKNOKRATIDRØM

Regeringens oplæg til en servicereform får hårde ord med på vejen af to eksperter.

- Det her er en smøre, som ingen kan være uenige i. Desuden er der tale om målsætninger, som man har haft længe, og som tidl. S-regeringer også havde, siger adjunkt ved Aalborg Universitet Christian Albrekt Larsen.

Professor, cand scient adm. fra Handelshøjskolen Niels Åkerstrøm Andersen kalder det en teknokratidrøm.

- Man tror, man får mere kvalitet til samme penge, hvis man sætter teknokrater til at holde øje med kvaliteten. Al erfaring viser, at det ikke sker.

Bullshit. Man får hvad man betaler for og hele denne "serviceplan" lugter lang væk af at være udarbejdet af embedsmænd, der i statens tjeneste i evigheder ikke kan siges at være tæt på livets realiteter nok til, at kunne vide hvad der skal til, for at få en befolkning til at trives.

I det hele taget føles det meget anderledes denne gang, under denne regerings regeringstid. En oplevelse af en politisk aktivitet er total fraværende i det offentlige rum. Under den forrige regering og ligeledes under de andre borgelige regeringer - kunne man klart opleve og fornemme det politiske arbejde forløbe både i Folketinget og ude i samfundet.... Det er slut nu!

Det er slut nu! Nu føles det, som om alt, eller det meste foregår via dekreter eller interne embedsmænds bestillingsprojekter, der først til sidst får en eller anden form for overfladisk "sagsbehandling" i folketingssalen og dernæst søsættes I det Virkelige Liv - til glæde for de "højere" magter, som regel de pengestærke.

Men hvis min oplevelse af denne regering, fra den dag den er blevet taget i ed stemmer med de efterfølgende iagttagelser - er det måske ikke helt ved siden af hvad jeg selv tror og også en del andre menere - at vi har en en-mands-regering her i landet og alle ministre er blot kransekagefigurer, der stort set er til pynt og ikke må nyse uden Bossens tilladelse og godkendelse. Hvis det forholder sig sådan, er der ikke noget at sige til, at sagerne må nødvendigvis se ud som de gør og at diverse "lobbyer" har et skrækkeligt frit spil, for hvor bossen ikke kan være tilstede og regere - kommer alle "lobbyerne" ind og udfylder pladsen han efterlader ubemandet indenfor en regerings virkeområde, og vi får resultater som kan ses og opleves -

- vi er de facto regeret af interessegrupper indenfor de forskellige direkte og indirekte finansielle "lobbyer", mens Bossen gør, hvad Bossen allermest har lyst til - at spille en statsmand på verdens politiske arena.... Come on mand! Vi er så lille et land, at hele vores befolkning kan fylde New York næsten fem gange!!!

Hvad siger det om de 179 folketingsmedlemmer, de samfulde 19 ministerier og en ubestemmelig hær af embedsmænd, der forventes at yde en effektiv indsats i at tage vare på en befolkning svarende til, ja, svarende til 1/4 af f.eks. New Yorks ? Er det ikke bare trælst, at vi må døje med, knokle for og ofre for et styringsapparat, der netop ikke varetager os, men alle andre interesser - og først og fremmest - de udpegedes og en stor del af de folkevalgtes egne, små egoer, hinsides og uden en levende forbindelse til de realiteter, der de facto udspiller sig ude i samfundet.

Come om! Et lille land med alle forudsætninger for det, næsten alle andre små lande har opnået - for sine borgere. At være lille og overskuelig - er i denne tid en stor force, man med kløgt kunne anvende til at tage vare på sin egen befolkning, på at bygge et hobetal af nicher ind i samfundets erhvervsgrundlag og profitere stort på det i all fremtid, uden at sælge ud af sin nationelle integritet til finansen, som tilfældet er nu under denne regering.... Finansen er aldrig "nationel". Finansen er altid international. At sælge ud til finansen er det samme, som at likvidere sig selv og afvikle sit samfund! Finansen er nationalitet-løs, æreløs, identitet-løs - finansen er kun til for sig selv. Det er denne Finans, der nu har fået foden indenfor de hellige Tingets korridorer og begynder direkte at udøve magten over os.

I stedet for en statsminister har vi nu fået os en konge nr. 2 og en flok af viljeløse embedsmænd til at pryde de forskellige ministertaburetter og ellers lege med de store ude på verdens politiske arena, mens indad, i landet er de mest udsatte blevet til et lovligt bytte for enhver det behager at jagte og forfølge dem. Sikke et fjer i hatten på en "statsminister", der burde være til for alle borgere, ikke kun de udvalgte!

De skattefrie friværdier denne regering har betalt med for sit genvalg - vil nok tage en ende en dag, der ikke ligger så fjernt. Og vi vil se hobetal af på livstid forgældede, "nu" forhenværende levemænd og velhavere, der selv kommer til at smage den samme bitre frugt, de før så ivrigt havde dyrket til andre, og i det fine selskab med dem, de selv krydsede ind i magten.

Det vil jeg ingen tårer fælde over, til den tid. Og jeg vil tænke mig godt om næste gang, før jeg igen starter min dag med at læse nyheder på tekst-tv