Viser resultater 1 til 2 af 2
    Registreringsdato
    Feb 2005

Standard bedsteHJÆLP - adoption af ældre

bedsteHJÆLP - adoption af ældre

Citer Oprindeligt indsendt af noedhjaelp.dk
    Interessen for at støtte ældre nødstedte i u-landene er stærkt stigende. Derfor har Ældre Sagen og Folkekirkens Nødhjælp lanceret et nyt samarbejde med fokus på adoption af ældre i Kirgistan – initiativet hedder bedsteHJÆLP.

bedsteHJÆLP er et nyt samarbejde mellem Ældre Sagen og Folkekirkens Nødhjælp.

Formålet er at hjælpe fattige ældre i den tidligere Sovjet-republik Kirgistan gennem adoption.

Ved at adoptere en gruppe ældre kan man yde hjælp til selvhjælp - og give de ældre en ekstra håndsrækning med mad, medicin og brændsel til den bitterligt kolde kirgisiske vinter.

(...)

- Sådan adopterer du en gruppe ældre.
    - Ja, jeg vil gerne adoptere en gruppe ældre!
    - BedsteHjælp/Selvhjælpsgrupp er reder liv
    - Multimedie/Det nytter
    - Kirgistan/Selvhjælps gruppen reddede hans liv
    - Bedstehjælp/Fattige ældre
    - Bedstehjælp/Hjælp til bedstemor

Læs mere her:
    Hør Heidi Martin Legène fortælle om bedsteHJÆLP her:
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Jeg har adopteret en babushka
    af Irma Deigaard

Citer Oprindeligt indsendt af Irma Deigaard i Ældresagens medlemsblad nr. 1/2006
    I 2003 var jeg udstationeret i Kirgisistan i forbindelse med mit arbejde som konstabel i Flyvevåbnet. Her hørte jeg første gang om Babushka-projektet og gav penge til en indsamling sammen med soldater fra Norge og Holland. En hollandsk velfærdsofficer arrangerede, at vi kunne komme med rundt til nogle af de ældre, når de en gang om måneden fik penge fra deres sponsor.

Deres hjem var, desværre som ventet, meget fattigt, og for første gang i mit liv prøvede jeg at føle mig rig.

Den første, vi besøgte, var en dame, der var stærkt svagtseende, men hun brugte ikke sine briller, med mindre hun skulle være fin, for tænk om der skete noget med dem. Da vi kom ind, undskyldte hun og hentede straks sine briller. Hun var meget taknemmelig og kyssede vores hænder og takkede mange gange.

Det var nok her tanken opstod, at jeg ville adoptere min egen babushka. En anden dame, vi besøgte, undskyldte, at hun ikke havde så mange ting, men hun havde været nødt til at sælge af det lidt, hun havde for at få råd til mad. Nu kunne hun overleve ved hjælp af den sponsor, hun havde fået tildelt. (...)

Tænk at man kan give et andet menneske et mere værdigt liv for knap 70 kr. pr. måned.

Sådan gør du:
    Er du interesseret i at adoptere en bedstemor eller bedstefar i Kirgisistan, skal du skrive eller maile direkte til organisationen Babushka Adoption på engelsk og spørge, hvordan du skal forholde dig. Så fortæller organisationen dig navnet på den, du har adopteret og oplyser, hvor du skal overføre pengene.

Du skal skrive til:

Babushka Adoption
    P.O. Box 1943
    Bishkek 720000
    Kyrgyz Republic

Mail-adresse: babushka (at) elcat (dot) kg

Babushka Adoption har ingen afdeling i Danmark.
    Læs resten af artiklen her:
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Bookmarks

Regler for indlæg