Side 1 af 2 12 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emne: Ældresagen

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Ældresagen

http://www.aeldresagen.dk/informatio...0-84F386706ADE - 17k

Her er et link hvor i kan se lidt om ældresagens arbejde, for at undgå at ældre mennesker føler sig alene.

Bea

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Hej Bea!
    Jeg er selv medlem af ældresagen, så jeg kender lidt til deres arbejde.
    hilsen Fie

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Fie

Benytter du dig af ældresagens tilbud, eller er du blot medlem for at støtte sagen?

Kunne du selv tænke dig at blive besøgsven? Der finder mange ensomme ældre, der gerne ville have besøg af en varmhjertet kvinde med masser af livserfaring. Ud over den du besøger, kan du slev få glæde af det.

Nu er det kun et forslag, men det ville jo være godt, hvis dine triste tanker kunne skubbes lidt i baggrunden for en stund. Det er kun et forslag, så du skal bare glemme det, hvis ikke du har lyst. Tænker bare på, at du stadig har så meget dyrebart, du kan give af. Hvis ikke din søn vil modtage, så er der helt sikkert andre der vil. Det kan ikke erstatte en søn, men det vil give dig en følelse af at være noget for en. Måske vil du sige, at du er for gammel til at være besøgsven, men jeg mener ikke, dette har nogen alder. Du er jo så frisk, at du bevæger dig ud på dine hygge ture, så måske??????????

Håber du finder af noget, der giver dig lidt adspredelse, for det trænger du til.

Vis ses.

Knus Bea

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Hej Bea!
    Tak for dine indlæg både her og på bedstemødre. jeg blev glad for at hører fra dig vedr. min søn har du ret at han er under tøffelhelt og underkuet, jeg kender ham slet ikke som han er idag. Det samme gælder jo også mine børnnebørn, Pigen er 20-år nu og boer ikke hjemme mere, så hun kunne da godt sende et lille kort,Vedrørende drengen, han er 15-år nu ,men er boer jo hjemme så han tør måske heller ikke kontakte mig.
    vedr. ældresagen: Så bruger jeg mange af deres tilbud.
    Bea! Jeg har tænkt på her til vinter at blive besøgsven.
    Så har jeg også fundet mig selv nogenlunde,Så jeg kan blive som du foreslog besøgsven.
    til oktober vil jeg henvende mig til ældresagen her i min kommune.
    det var dejlig at hører var dig. pas nu godt på dig selv og tak for din måde at være på. hver linie Du og Laura har skrevet til mig har hjulpet mig meget.
    Du får ikke mere denne gang.

knus og tanker til dig.
    fra Fie

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Kære Bea!
    Når man henvender sig til ældresagen og medd dem at man gerne vil være besøgsven:
    Er der så ikke nogen papire man skal have med, så de kan se at man er hundrede procent ærlig ?
    jeg har været inde for social og sundhedsforvaltningen i København til jeg gik på efterløn.
    Jeg har også årbejde som Vikar i 6 måneder på glostrup politi som vikarpå bødekontor.
    jeg har papir på at jeg har været begge steder.

Glæder mig til at høre fra dig når din far har det bedre og når du har tid.

Du må have det godt til vi høres igen.

Knus og tanker til dig
    fra Fie

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Fie

Det er altid en fordel at have været en ærlig person igennem tiden. Jeg ved ikke hvad ældresagen forlanger. Jeg ved at de rundt om på instutioner kræver ren straffeattest. Den kan man bare gå ind på politistationen og hente, det koster ikke noget. Prøv og ring og snake med dem på ældresagen for at få den rigitge tilbagemelding, så ved du hvad du skal gøre for at blive besøgsven. Jeg er glad for du påtænker at gøre noget ved det, fordi det vil udfylde det tomrum du har en gang imellem.

Vi ses.

Knus Bea

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Kære Bea !
    Tak for dit svar, jeg vil kontakte ældresagen, vedr. attesten skulle ikke være noget problem.
    jeg glæder mig meget til at komme igang,
    Håber det bliver en sukce.
    Jeg ønsker dig alt godt,og pas godt på dig selv.
    Jeg skriver når jeg har hørt fra ældresagen
    knus og tanker
    Fie :smt041

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Fie

Jeg glæder mig til at høre, hordan det går. Det skal nok blive godt. Når du går ind for sagen med et åbent og positivt sind( det ved jeg du gør) kan det ikke slå fejl.

Vi ses og jeg er spændt på at høre hvordan det går. Det er flot, at du vil give noget af dig selv til andre. På en måde får du jo også noget igen. Held og lykke.

Knus Bea

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Hej Bea!
    Tak for din søde meil som jeg blev meget glad for kan fortælle dig at jeg den 21-sep skal over og være frivillig i en spisecafe som skal have noget fest, og har brug for hjælp . Mandag kl14 skal jeg op og tale med ældresagen og høre hvad de vil fåreslå. Jeg vil til at begynde med helst på besøg på plejehjem
    Nå men nu får vi at se hvordan det går.
    Hvordan går det med din Far?
    Håber du må få en god dag, pas godt på dig selv.
    knus og tanker
    fra Fie

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Fie

Jeg glæder mig sådan til at høre mere om dine tiltag til at hjælpe andre. Tror altså på, at du selv får en masse ud af det. Du er en handlingens kvinde med et varmt hjerte.

Min far har det rimelig godt i dag. Han har siddet i dagligstuene og hygget. det er længe siden, han har været i dagligstuen så..........
    Han bliver stadig dårligere til at gå og ham døjer med balancen. Jeg har svært ved at snakke med ham i telefonen ( han glemmer han snakker i telefon og lægger bare røret ned i skødet, så jkan jeg råbe og skrige og det hjælper ikke en " døjt".), så jeg ringer ikke så ofte som før. Nogle gange ringer jeg og siger de skal hilse ham. I dag kunne jeg ikke nænne at han skulle køres ned på stuen, så jeg sagde jeg ringede på et andet tidspunkt. Far er træt, meget træt og jeg k da jeg ringede. Desværre Kn jeg kun se stiltiende til at det går tilbage. Heldigvis har han ikke ondt, så jeg håber det går nu. Jeg er glad for han kom på plejehjem. Det giver mig en indre ro, at vide at der er nogen omkring ham.

Kan du også passe godt på dig selv, du gæve kvinde.

Knus Bea

Side 1 af 2 12 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg