Viser resultater 1 til 8 af 8
    Guest avatar
    Forumejer Gæst

Icon4 Til alle stofskifte syge der farer rundt på Nettet

Til alle de stofskifte syge, der nu i 2006 fortvivlet farer rundt på Nettet og forsøger at finde hinanden - for støtte og opbakning - eller "bare" for at finde informationer om stofskiftesygdomme.

Uha da da - kære Medsyge

Jeg har lige været ude og vende på NetDoktor's Stofskiftedebatten og ser, at ingenting forandrer sig permanent til det bedre.

Gang på gang NetDoktor's Stofskiftedebat går op i fnidder og angreb på de syge. Sidst har et par "samfundsbevidste" individer blandet sig med sure opstød over, at informationskampagner, medlemskontingenter m.m. koster penge og "man betaler jo nok i skat i forvejen". Det skal ingen hemmelighed være, at jeg er imod det borgerlige menneskesyn, selv om jeg ellers kan betegne mig selv som liberal, er selverhvervende og sværger til individets frie valg i størst muligt omfang. Dog ophører min liberalisme betingelsesløst der, hvor personlig ulykke, sygdom, handicap, ensomhed og andre svøber begynder, uanset hvem disse måtte ramme.

Godt nok kommer der også gode og venlige perioder med en debat de syge imellem, hvor man kan læse om alskens erfaringer og modtage opbakning og støtte.... lige til næste gang en "debat-troll" stikker næsen frem og de i forvejen syge, bliver endnu mere medtaget af at modtage negativ respons.

Jeg har derfor besluttet at oprette et sted her, hvor man evt. kan forsøge at finde informationer, uden at skulle risikere bredsiderne fra frelste debattører.

Hovedsageligt er dette sted ment mest som en "vejviser" til dem, der søger efter informationer og andre stofskifte syge. Her i Danmark har vi desværre kun Stofskifte debatten på NetDoktor - men i Norge findes et meget fint forum for stofskifte syge: Linket til Forum for Stoffskiftesykdommer - klik her: Godt nok skal man kunne læse norsk, men personligt finder jeg det ikke uoverkommeligt.... stedet er fyldt med gode mennesker der læser fint danske indlæg - og selv om jeg har pløjet mig side op og side ned derinde - kunne jeg ikke finde skyggen af uvenlighed eller personfnidder.

En gang til - Forum for Stoffskiftesykdommer: http://www.sonjas-stoffskifteforum.info

Vi vil meget gerne høre fra dem, der kender til andre "forsamlinger" af stofskifte syge her i Danmark. Vi vil meget gerne samle flere links til alternative, non-profit netsteder man kan opsøge når man er i nød og har brug for opbakning. Mail venligst til admin (at) overgangsalderen (dot) net hvis I kan henvise til andre "mødesteder" for stofskifte syge.

Denne kategori varetages af profilen: Anisa

Bemærk venligst, at det er google-indeksrobotter, der fører informationen om denne "postkasse" videre til Nettets søgetjenester og derfor kan det tage nogen tid, før "postkassen" her kan blive registreret på Nettet og opsøgt af dem, der søger på "stofskifte". Af hensyn til søgerobotter har jeg anbragt et mellemrum mellem ordene stofskifte og syge eller debat flere steder i denne meddelelse.

Mange venlige hilsener og god bedring ønskes alle stofskifte syge

Er der nogen, der ønsker at lægge en efterlysning her - læs venligst nedenstående anvisning først.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    68

Standard Re: Til alle stofskifte syge der farer rundt på Nettet

Kære Venner.

Jeg sidder her i dag, på en af de dårlige dage. Med hovedet fyldt med "uld" og uden at kunne tænke klart, når det lave stofskifte forværres en gang imellem og man fungerer nærmest kun på rutiner. Ikke en dag, man kan opfinde noget nyt eller løse et kompliceret problem. Alligevel tænker jeg klart nok til at vide, at når man finder en relevant artikel på Nettet, og gerne vil have andre i samme situation til at læse den - er det ikke nok bare at sætte et link, for kun de færreste af os trætte - orker at klikke sig videre endsige - læse nyt stof og sammenholde det med sin egen situation...

Derfor, såfremt jeg får tilladelse fra forfattere, vil jeg sætte alle artikler her i deres fulde ordlyd her, ledsaget af linket til kilden og på denne måde sikre en genvej for andre trætte og andre udmattede...

Og hvorfor overhovedet at læse disse artikler, hvoraf kun de færreste er opmuntrende og beroligende.... ? Hvorfor?

Fordi vi er nødt til at indse, uanset hvad ukyndige læger siger og skriver. Vi er nødt til at indse, at det lave stofskifte, trods behandling der får tallene til at se acceptable ud - hvis disse ikke følges af en reel effekt på vores organisme - ødelægger kroppen på langt sigt. Vi bliver mentalt langsomme, vi bliver fysisk deformerede, vi kommer til at se og høre dårligt, vi får vores blodårer tilstoppet med kolesterol ingen diæt eller medicin kan afhjælpe, og uanset hvilken behandling vi vil modtage for diverse organsygdomme - vil den ikke have en effekt fordi den underliggende årsag: det lave stofskifte fortsat og vedværende vil sørge for, at vi langsomt forgiftes af vores egne metabolitter vore efterhånden svækkede nyrer og lever ikke længere vil kunne klare at udskille...

Hvor alvorligt dette lave stofskifte er er til stædighed ikke erkendt af lægerne, der i ramme alvor mener at en tablet Eltroxin kan have effekt.

Eltroxin har en effekt - på de nemme tilfælde. På de syge, der formår at omdanne den til T3 og på denne måde opretholder en nogenlunde hormonbalance, så længe vores syge kroppe endnu er unge nok til at magte at aktivere de øvrige hormonale backup-systemmer, hvilke sædvanligvis begynder at halte efterhånden vi kommer tættere og tættere på overgangsalderen.

Alle vi andre, allerede oppe i alderen, der trods årelang medicinering, med god samvittighed kan sige, at vi afgjort først er blevet syge efter en operation eller radiojod mod forhøjet stofskifte i tidernes morgen - vi er de udsatte og de der langsomt, og hver dag dør lidt ad gangen af den progressive forurening af kroppen og der, hvor vores indre organer ellers skulle kunne modvirke dette - sker det mindre og mindre med årene, efterhånden som det lave stofskifte lykkes at udmatte vore kroppe så de ikke længere kan præstere et (selv)forsvar - til vi en skønne dag måske sidder på et plejehjem med diagnose demens eller anden psykiatrisk diagnose, hvis vi i det hele taget lever længe nok....

Derfor skal vi læse, mens vi endnu kan - alt uanset hvor deprimerende og frygtindgydende læsning det er - til vi er blevet bange nok til at blive desperate og samler resterne af kræfter for at tvinge lægerne til at begynde at lede de rette steder.... en løsning kan først findes, når man begynder at lede efter den! Og før man indser at der er et kæmpeproblem her og et skæbnesvanger fare for de syge, finder vi IKKE en løsning!

Når jeg tænker på, hvor meget lægerne tror man kan udrette med en lille Eltroxinpille eller en lykkepille, og raskt væk afviser de alle vores ledsagersymptomer/sygdomme med henvisning til aldersforandringer eller psykiske ubalancer, ja, så spørger jeg mig selv hvad nytte er der i at vi overhovedet skal trækkes med disse mennesker, der arrogant og hellere end gerne griber efter nemme diagnoser og dermed giver pokker i vore liv og vores familiers liv - i direkte strid med deres eget lægeløfte!

Kan man stole på læger, der ikke overholder, endsige lever op til deres eget Lægeløfte?
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Guest avatar
    Grethe Gæst

Hej

Jeg har fulgt linket fra netdoktor til en artikel her om de psykiske aspekter af for lavt stofskifte. Tak for det. Det har jeg fået en del ud af. En del mer faktisk end fra netdoktors debat, hvor der er deltagere der mener i dag at man skal opsøge psykiater når man har det skidt for det er sikkert psykisk det hele. Og andre der mener at man ikke skal fortælle om de cases der er gået dårligt for nogle. Jeg har også kigget på det norske forum Sonjas, der er en del mere sagligt og nærværende. Må lige lure først om jeg kan klare mig med det norske for det er helt sikkert at det er stedet til alle syge, ikke kun succeshistorier. Tak for linket og tak for at I gider.
    Grethe

Guest avatar
    louise Gæst

Kære Anisa.

Jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal skrive en hilsen til dig, så jeg gør det her i håb om, at du ser den.
    Jeg vil - endnu en gang - takke dig for dit store arbejde.

Det er simpelt hen din fortjeneste, at jeg efter snart 5 år har fundet ud af, hvad det er, der gør, at jeg har det godt eller skidt. Det har jeg fundet ud af ved at nærlæse ALT, hvad der er skrevet på "Sonjas Stofskifteforum", se på mine blodprøver (som jeg har været så fornuftig at få en kopi af fra en start) og se på, hvornår i de snart 5 år, jeg har haft det tilnærmelsesvis godt. Det gik herigennem op for mig, at det altså ikke blot drejer sig om at se på TSH, men i langt højere grad, i hvert fald for mit vedkommende, værdierne for frit T4. Når den er tæt på de 30 og TSH næsten umålelig, har jeg det godt. Det havde jeg aldrig opdaget uden din hjælp! Nu handler det så bare om at finde en Eltroxindosis, der får værdierne derhen! Eller endnu en gang prøve Liothyronin eller, i sidste instans, prøve Armour.

Nu ved jeg i hvert fald, hvad jeg skal arbejde hen imod.

Stor hjælp har jeg også haft af Audhild Løhres bog. Dels har den bekræftet mig i, at jeg ikke er hverken dement eller hypokonder, dels har den givet håb om, at det kan blive bedre.

Anisa, så langt var jeg ikke nået uden dine oplysninger. Du har gennem din indsats udrettet mere for mig end alverden julemænd! Rigtig god jul til dig.

Mange julehilsener
    Louise

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af louise
    Kære Anisa.

Jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal skrive en hilsen til dig, så jeg gør det her i håb om, at du ser den.
    Jo, jeg ser din hilsen og takker mange gange for hilsen og tilbagemeldingen... Du har allerede skrevet "det hele" hvorfor jeg vil nøjes med at bede om flere nyheder, når (ikke "hvis" ) du når så langt....

Mange juleknus til dig - Louise og den bedste bedring lige om hjørnet
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    68

Icon4 Re: Til alle stofskifte syge der farer rundt på Nettet

Citer Oprindeligt indsendt af Anisa
    Fordi vi er nødt til at indse, uanset hvad ukyndige læger siger og skriver... er vi nødt til at indse, at det lave stofskifte, trods medicinering der får tallene til at se acceptable ud... hvis disse ikke følges af en reel effekt på vores organisme - ødelægger kroppen på langt sigt. Vi bliver mentalt langsomme, vi bliver deformerede, vi kommer til at se og høre dårligt, vi får vores blodårer tilstoppet med kolesterol ingen diæt eller medicin kan afhjælpe, og uanset hvilken behandling vi vil modtage for diverse organsygdomme... vil den ikke have en effekt fordi den underliggende årsag: det lave stofskifte fortsat og vedværende vil sørge for, at vi langsomt forgiftes af vores egne metabolitter vore efterhånden svækkede nyrer og lever ikke længere vil kunne forhindre...
    Vi skal beskytte vore børn!

Det er kun ganske få stofskiftepatienter, der ikke kender til at få besked fra lægerne om, at vores prøveresultater ligger indenfor normen, hvorfor vi bare kan gå hjem igen og lære at leve med, at vi alligevel har det ad helvede til..

Hvis vi presser på at få nærmere forklaret, hvorfor vi ikke trives trods de "gode" tal - får vi igen samme forklaring, at tallene er fine og derfor må vores problemer stamme fra noget andet. Specielt yndet er bemærkninger om en underliggende depression eller andre psykiske faktorer.... Den sidste læge, der havde leveret denne flade søforklaring - havde jeg nær overfaldet, hvis jeg ikke forinden skyndte mig væk fra konsultationen i en fart.

Hvad er så den reelle forklaring på, at laboratorietal bliver fremhævet på bekostning af vores tilbagemeldinger?

Svaret er faktisk enkelt: idet vores personlige, oprindelige og individuelle hormonniveau fra den gang vi var raske - absolut ikke er ens for alle - havde lægerne fremstillet referenceværdier - de nu bruger til at tørre os af med... Uagtet, at disse referencer ligger vidt spredt og dækker hele spektrum, fra en person der er sund ved meget lave referencetal og til andre, der skal ligge HØJT NOK for at trives.

Men netop dette ved vi jo ikke noget om, når vi først bliver syge, så er det for sent og vi kan ikke længere finde ud af - hvordan vores sunde reference-tal lå før vi blev syge. Derfor kan lægerne tillade sig at henvise til det de selv havde vedtaget - selv om dette langt fra behøver være det bedste hormonniveau vi naturligt skulle være på, for at trives. Vi har, kort sagt - ikke noget "våben"/modargument mod lægernes formodede vurdering af, hvordan skal netop vores behandling indrettes, så vi kan nå derhen, hvor der kan opnås den bedste helbredsmæssige gevinst for os. Alt sammen fordi vores sunde referenceværdier er ukendte på tidspunktet for sygdommens udbrud.

Så lad os gøre noget ved det, i det mindste for vores børns vedkommende, og skulle det ske, at de havde arvet anlæg for stofskiftesygdom eller - bliver førstegangs syge - så er deres sunde hormonværdier allerede fastslået, velkendt og arkiveret til evt. senere brug ved. evt. udbrud af stofskiftesygdom. Og de vil derfor ikke, som os - behøve at stå med hatten i hånden og bede døve læger om godt vejr!

Vi bør derfor sørge for (mener jeg helt bestemt), at fra vore børn er fyldt 18-20 år (eller senere) - skal deres blod underkastet den totale thyroid-udredning, inkl. alle specialtests som om de allerede var syge....

Det er ikke nok, at resultaterne af denne udredning gemmes i patientjournalen hos huslægen. Udskriften skal kræves udleveret i hånden, kopieres og mindst et eksemplar gemmes i bankboksen. Ja, ja, man kan ikke være for forsigtig.

Om ungerne bliver lyttet til eller skal kæmpe mod døve læger, som vi gør - alene afhænger af, at den slags dokumenter får ikke lov at blive forlagt eller tabt.

"Argument" om, at man kan ikke vide hvor ens korrekt, individuelt hormonniveau vill ellers have ligget og derfor må vi finde os i lægernes selvopfundne og brede - som en stalddør - referenceværdier - skal ikke gælde for vores børn!

Få derfor ungerne udredt i tide, mens de er raske, for på denne måde, at sørge for, at de ikke som os, kommer til at stå med hatten i hånden over for døve læger, i tilfælde af de evt. bliver ramt af stofskiftesygdom i fremtiden.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Forummet
    Hovedsageligt er dette sted ment mest som en "vejviser" til dem, der søger efter informationer og andre stofskifte syge. Her i Danmark har vi desværre kun Stofskifte debatten på NetDoktor (se linket ovenover) - men i Norge findes et meget fint forum for stofskifte syge: Linket til Sonjas Stoffskifteforum - klik her: Godt nok skal man kunne læse norsk, men jeg personligt finder det ikke uoverkommeligt.... stedet er fyldt med gode mennesker der læser fint danske indlæg - og selv om jeg har pløjet mig side op og side ned derinde - kunne jeg ikke finde skyggen af uvenlighed eller personfnidder.

En gang til - Forum for Stoffskiftesykdommer
    Efter at have fulgt Forum for Stoffskiftesykdommer i ca. et år - har jeg følgende bemærkninger adresseret til stofskiftesyge danskere, der gerne vil besøge og evt. tilmelde sig (anbefales) dette websted for stofskiftesyge.

Jeg vil gerne gøre alle opmærksomme på, at Forum for Stoffskiftesykdommer er ikke et websted, der alene beskæftiger sig med en bruger-til-bruger vejledning og støtte, men også er et websted, hvor der dyrkes et "socialt" samvær samt "politisk" samvær omkring den norske Thyreoideaforening NTF, hvilket kan være behæftet med visse overraskelser og kan, af og til føre til konflikter. Specielt hvis det "uventede sociale" og "indforståede" pludselig dukker op i en, ellers konkret, "stofskifte-fagligt" funderet tråd.

Disse konflikter kan dog kun udvikles, hvis man fortsætter diskussionen og forsøger at argumentere sig frem til en løsning. Dette er desværre ikke altid muligt og kan føre til frustrationer.

Jeg vil derfor indtrængende anbefale, at hvis man kommer ud for noget lignende, som beskrevet - at man skal seriøst overveje om "denne kamp" er værd at udkæmpe eller om man vil foretage en strategisk tilbagetrækning fra den pågældende tråd - og lade konflikten dø ud af sig selv.

Der vil selvfølgelig være nogle, der gerne vil vide, hvorfor skulle de "opgive" argumentationen, når de selv føler at de har en god sag? Det skal de selvfølgelig heller ikke, men de skal bare være klar over, at det kan blive omkostningsfuld at fortsætte....

På forummet i Norge, som på mange andre fora med en uklar moderering, kan man komme ud for, at der dannes fraktioner og at disse selvfølgelig vil søge at befæste sig selv. Forummets stifter - Sonja - er overvejende fraværende og moderering er overladt til en anden tilmeldt, der til tider ikke kan formå at skille sin moderator-funktion fra sine brugeraktiviteter. Dette kan resultere i, at der netop skabes A og B brugere, hvilket tydeligt kan fremgå af, hvor meget/hvor lidt og hvilken respons man modtager.

På forummet i Norge findes en lille gruppe brugere, der har deres rødder i den Norske Thyreoideaforbund (NTF) og benytter det norske forum til at føre en agiterende dialog omkring Foreningens tiltag eller mangel på samme, afhængig af hvem betvivler hvad. Fra disse NTF-medlemmer og deres sympatisører kommer der svar til andre brugere, der ofte farves af netop dette tilhørsforhold, hvor Foreningens interesser sættes før de norske forumbrugernes tarv - når der bliver spurgt om "alternative" vinkler på sygdommen, dennes måde at blive behandlet på eller når man ytrer sin tvivl om, hvorvidt man selv kan forsøge at tage ansvaret for sin behandling etc.

Dette kan let føre til, at man til tider kan opleve den samme følelse af ikke at blive hørt - man så ofte før havde oplevet hos de læger IRL (In Real Time), der hellere sender stofskiftesyge patienter til en psykiatrisk udredning - fremfor at lytte til dem og foretage yderligere undersøgelser for at fastslå om behandlingen virker, eller ikke virker, eller virker forkert.

Jeg vil derfor indtrængende anbefale, at hvis man selv kommer ud for en situation, hvor man selv på det norske forum føler sig overhørt eller "misforstået" - at man ikke slipper grebet om sit eget ærinde, men springer over, hvad man selv mener - ikke er relevant.

Netop dette kan, godt nok virke noget forbavsende, hvis man forinden havde nærlæst stifterindens egen hjemmeside xlpluss.no/hypo/index.html, og havde fulgt hendes Golgotha-vandring gennem det norske sundhedsvæsen. Men man bør komme ihu, at et forum skabes godt nok af en person og dennes mål med foretagendet, men det videreudvikles af brugere og den/de moderatorer, der til dagligt driver forummet. Derfor er der fare for at der kan udvikles en "afvigende" forumprofil end den, der var tilsigtet i begyndelsen.

Personligt tror jeg på, at hensigten med Forum for Stoffskiftesykdommer netop var at skabe et bruger-til-bruger websted, hvor man kunne komme ind med sine tvivl, hvor intet spørgsmål var for "dumt" og hvor man ikke kunne komme til at blive negligeret som person eller som patient. Præcis i modsætning til, hvad mange af os netop oplever IRL.

Dette er også, stort set, lykkedes - hvis man er klar over, hvad man må være særlig opmærksom på og hvis man selv, fra starten har truffet en beslutning om, hvad man ønsker eller ikke ønsker at lade sig involvere ind i.

Afslutningsvis vil jeg gerne pointere følgende:

Det er på Forum for Stoffskiftesykdommer jeg har fundet ud af, at et lægemiddel som Armour overhovedet eksisterer. Og det er derfra, at jeg har fået hjælp til at turde selv at tage springet mod selvmedicinering, med meget fine resultater, der havde givet mig en stor del af det (før) tabte liv tilbage.

Jeg har allerede mange gange takket Yvette, der har givet sig tid og energi til at hjælpe mig, hvilket jeg kvitterede for ved at reklamere og lovprise det norske forum på massevis af websteder over det ganske Danmark. Takket være det norske forum vil mange danskere finde ud af, at alt håb er ikke ude endnu og der vil sikkert være nogle eller flere danskere, der vil springe ud og få hjælp til selvhjælp, som jeg blev hjulpet til.

De problemer jeg havde oplyst om i dette indlæg - kan nemt forebygges, hvis man er klar over de "faldgruber", der ikke nemt kan undgås på et offentligt tilgængelig netsted. Man er eneansvarlig for - om man vil "fodre" problemet eller om man vil "sulte" det ud ved at vælge at stoppe en fortsættelse af sine bidrag til et uønsket forløb af en debattråd.

Jeg har været den første i Danmark, der havde gjort og fortsat gør opmærksom på Forum for Stoffskiftesykdommer's eksistens. Derfor mener jeg, at jeg har også et ansvar for at melde tilbage til dem, jeg havde "sendt" videre til det norske forum, og hjælpe dem til at finde dem bedre tilrette, end hvis jeg ikke havde oplyst om det, jeg havde fundet ud af i mellemtiden.

Ikke for at skræmme, men netop for det modsatte - at hjælpe til at få det bedste ud af det, for sig selv og andre i samme situation.

God bedring og god fremgang

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Anisa Se indlæg
    På forummet i Norge findes en lille gruppe brugere, der har deres rødder i den Norske Thyreoideaforbund (NTF) og benytter det norske forum til at føre en agiterende dialog omkring Foreningens tiltag eller mangel på samme, afhængig af hvem betvivler hvad. Fra disse NTF-medlemmer og deres sympatisører kommer der svar til andre brugere, der ofte farves af netop dette tilhørsforhold, hvor Foreningens interesser sættes før de norske forumbrugernes tarv - når der bliver spurgt om "alternative" vinkler på sygdommen, dennes måde at blive behandlet på eller når man ytrer sin tvivl om, hvorvidt man selv kan forsøge at tage ansvaret for sin behandling etc.

Dette kan let føre til, at man til tider kan opleve den samme følelse af ikke at blive hørt - man så ofte før havde oplevet hos de læger IRL (In Real Time), der hellere sender stofskiftesyge patienter til en psykiatrisk udredning - fremfor at lytte til dem og foretage yderligere undersøgelser for at fastslå om behandlingen virker, eller ikke virker, eller virker forkert....

Jeg vil derfor indtrængende anbefale, at hvis man selv kommer ud for en situation, hvor man selv på det norske forum føler sig overhørt eller "misforstået" - at man ikke slipper grebet om sit eget ærinde, men springer over, hvad man selv mener - ikke er relevant.
    Siden indlægget var postet for over to år siden, er der sket en positiv udvikling på Forum på Stoffskiftesykdommer og netstedet er nu en ubetinget støtte for sine brugere - eller var... Der er nemlig sket en omfattende hacker-skade og hjemmesiden er pt (d. 2 december 2008 ) nede.

Læs evt. mere om det her

Tags for this Thread

Bookmarks

Regler for indlæg