Hej alle

Jeg ser, at der bliver spurgt om bl.a. selen og andre kosttilskud man håber, kan hjælpe når man lider af et lavt stofskifte.

Hvad er vigtigt og vigtigst kan man måske udlede ud fra, hvad der allerede er sammensat i èt eller flere kombinerede tilskudspræparater. Jeg kan forestille mig, at det kan blive et godt fingerpeg hen imod, hvad der er godt at indtage for stofskiftesyge (lavt).

Jeg kender sådant et præparat Thyroid Energy der fremstilles af NowFoodsIndustries i USA.

INDHOLD

Nutrition Info

Amount Per Serving (2stk) % Daily Value

Vitamin B-6 - (from Pyndoxine HCI) 2 mg 100%
Folate - (as Folic Acid) 400 mcg 100%
Vitamin B-12 - (as Methylcobalamin) 60 mcg 1000%
Iodine - (from Kelp and Irish Moss) 225 mcg 150%
Zinc - (from L-Optizinc® - Zinc L-Methionine Complex) 25 mg 170%
Selenium - (from L-Selenomethionine) (Yeast-Free) 50 mcg 70%
Copper - (from Copper Amino Acid Chelate) 1 mg 50%
L-Tyrosine - (Free-Form) 1.0 g (1,000 mg) †
Irish Moss - (Chondius Crispus) (Thallus) 200 mg †
Guggul - (Commiphora Mukul) (Resinous Sap) 75 mg † Standardized Extract (min. 10% Guggulsterones)
Kelp - (laminaria digitate) (Whole Plant) 60 mg †
Ashwagandha - (Witharia Sommifera) (Root) 50 mg † Standardized Extract (min. 4.5% Withandides)
Concentrace® Trace Minerals 5 mg †

* Percent Daily Values are based on 2,000 calorie diet.
† Daily Value not established.
Denne "recept" er udmærket at udforske og på denne måde finde ud af, hvad sagkundskaben ude i verden har fundet af gavnlige stoffer/urter samt dosering i mg. Læg mærke til aminosyren L-Tyrosine og at indholdet af dette stof er helt oppe på 1000 mg v/2 kapsler.

Man kan læse mere om dette produkt (engelsk) ved at klikke her:

Samme firma anbefaler supplerende produkter i relation til lavt stofskifte og disse kan ses her:

Mange hilsner
Thyra