Hvad er Nielsen Litteratur Information?

Nielsen Litteratur Information er en systematisk linksamling, der leder frem til centrale ressourcer på nettet vedrørende skønlitteraturen. Den har de almene emnekatalogers litteraturindgange med samt litteraturportaler. Herudover links til en række websteder om forfattere, litteraturhistorie, anmeldelser, tidsskrifter, skønlitterære tekstarkiver m.m.

Hvad dækker Nielsen Litteratur Information?

Nielsen Litteratur Information dækker både dansk, nordisk og international litteratur. Men i forskelligt omfang.

Det er hensigten at dække alle interessante websteder med informationsværdi vedrørende dansk litteratur. Søger man imidlertid dybere og grundigere informationer om dansk litteratur, må man gå til bøger og ikke-elektroniske tidsskrifter. Der henvises til Aage Jørgensens webudgave af Dansk litteraturhistorisk bibliografi eller til www.bibliotek.dk

Udvælgelsen af nordiske og internationale litteratur-sites er mere selektiv. Her forsøger jeg at dække de kvalitativt bedste inden for et bredt felt af litterære emner og tekster. Jeg indrømmer blankt at jeg ikke har tid til at følge med, og man må derfor søge til internationale portaler. Dem lister jeg til gengæld nogenlunde udtømmende. Læs mere....

Nielsen Litteratur Information - KLIK HER