"Opslag" sakset fra Netdoktor for et år siden:
Nystiftet Stress Forening i Aalborg
Forfatter: gæst - Dato: 28. dec. 2005, 00:39 - Svar: 2 1

Hej til Jer alle som læser denne side.

Infomation til alle jer, som læser/besvarer indlæg omkring stress under Netdoktors debatside.

Vi har med "hovedkontor" i Aalborg startet Danmarks første Stress Forening. Stress Foreningen tilbyder gratis og anomym hjælp m.m. til alle, som er berørt af stress eller en stressrelateret sygdom, pårørende, venner, kollegaer, virksomheder, uddannelsesinstitutioner eller andre med interesse for stress.

Vi er en gruppe mennesker, som på et frivilligt privat initiativ har startet Stress Foreningen. Vi har hver især haft stress inde på livet, i større eller mindre grad.

Vi har bl.a. startet Stress Foreningen, fordi at stress vedkommer os alle. Stress kan ramme os alle, fordi det er vigtigt at få hurtig og effektiv hjælp for at forebygge og forhindre stress samt fordi mennesker med stress eller en stressrelateret sygdom kan hjælpes.

Vi ved af egen erfaring, at der melder sig utroligt mange spørgsmål når man bliver syg af stress(både af økonomisk men også af familiær karakter m.m.) og det er ikke altid let at få eller finde den hjælp, som man har brug for.

Foreningens arbejde er af ikke-kommerciel karakter og almennyttig karakter. Foreningen har ingen tilknytning til religion, partipolitik eller lign.

Jeg kan oplyse Jer om, at et medlemskab af Stress Foreningen koster 200 kr. om året. Disse penge bliver brugt til at sætte nye initiativer igang.

Hvis Du/I ønsker at få yderligere oplysninger om Stress Foreningen, kan Du/I enten ringe på tlf. 20 63 53 44 man, ons, eller torsdag imellem kl. 10 og 14 eller Du/I kan sende en mail til info@stressforeningen.dk

Vores hjemmeside er under opbygning, men vi forventer, at vores hjemmeside bliver færdig her i januar måned. Vores Web -adresse bliver til den tid: www.stressforeningen.dk

Jeg vil slutte med at sige: Stress bør opfattes som en potentiel trussel, vi kan alle tåle noget, og nogen kan tåle mere end andre, men ingen kan tåle alt!

Med venlig hilsen
fra
Formand for Stress Foreningen
Birgitte Larsen
Jeg har i dag, et år efter, besøgt Stress Foreningens hjemmeside og kan konstatere, at de har stablet en del op på benene siden sidste Jul.

Med min anbefaling her - vil jeg gerne påtage mig ansvaret for henvisningen til Stress Foreningen. Hvad angår Foreningens "politik", struktur og indholdet generelt - må enhver interesseret vurdere det for sig selv.

Her er et direkte link til Stress Foreningens debatforum/hotline ellers kan deres debatforum være lidt "kringlet" at finde på vejen gennem hjemmesiden.

Er der kommentarer til ovenstående?