Viser resultater 1 til 26 af 26
    Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard Det blev en pige!

Så blev jeg farmor for 3. gang!

Omkring kl. 19.30 blev min søn og svigerdatter forældre til endnu en lille pige, og Lisa er dermed blevet storesøster.

Det var en forholdsvis hurtig fødsel og heldigvis helt uden komplikationer og alle har det godt - også faderen!

Jeg ved endnu ikke hvor stor hun er, men det får jeg at vide i morgen. Uha, jeg er parat til at køre derop lige med det samme, men det må desværre lige vente nogle dage, for benzintanken i vores bil er revnet, og den kan vi først få lavet på tirsdag!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard Re: Det blev en pige!

Citer Oprindeligt indsendt af Anne
    Så blev jeg farmor for 3. gang!

Jamen tillykke, tillykke med denne lille ny .... hvor er det dog synd, at du ikke kan give efter for din farmor-impuls med det samme, men må nøjes med at vente til de er hjemme igen
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Tak skal du have, Anina!

De kommer allerede hjem i morgen formiddag, så jeg skal lige finde ud af, om jeg skal tage toget på lørdag.

Hun er forøvrigt 53 cm lang og vejer 3850 gram, så det er en stor pige - og så skal hun hedde Sidsel, har jeg lige fået at vide. Min søn har ringet for 5 minutter siden på vej hjem fra hospitalet, og han er ikke til at skyde igennem.

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Norge
    Alder
    64

Standard

GRATULERER fra meg også!

Klem fra Yvette
    The Law of attraction: “Du bliver hvad du tænker”!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Tusind tak, Yvette!

Her er så lige et foto af mine to guldklumper:

Knus, Anne

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Hej Anne! Tillykke med dit nye barnebarn, og tak fordi at vi måtte se begge dine børnebørn. Dem kan du være stolte af. Jeg ønsker alt godt for dig , din børn og børnebørn mange hilsner og tanker fra Fie

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Anne

Hjertelig tillykke med dit nye dejlige barnebarn. Skønt billede du har sendt. Hver gang jeg ser et billede af en nyfødt får jeg en ganske bestemt følelse. En følelse af noget stort og noget uendeligt.

Håber du finder ud af det med toget. Tag noget læsestof med og nyd så turen. Jeg elsker at køre tog.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Hej Fie og Bea.

Tusind tak for jeres lykønskninger - det varmer så dejligt, når man kan dele en så fantastisk ting med andre.

Bea, jeg har også denne følelse indeni - det er bare så stort, så jeg er helt oppe at køre i dag! Det mest fantastiske er, når jeg tænker på, at de er en del af mig.

Jeg rejser derop i morgen, så jeg kan byde hende velkommen til verden, og jeg glæder mig!

Jeg har forresten syet et pusletæppe i patchwork til hende. Det er håndsyet og håndquiltet og med fleecebagside, så det er lækkert og blødt. Hvis I har lyst, kan I se det her:
    http://www.quilter.dk/images/Babyqui...uar%202007.jpg

Knus, Anne

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Jeg har forresten syet et pusletæppe i patchwork til hende. Det er håndsyet og håndquiltet og med fleecebagside, så det er lækkert og blødt. Hvis I har lyst, kan I se det her:

Knus, Anne
    Sikken et flot stykke arbejde - Anne

Og sikken megen kærlighed er der lagt i hver en sting.... og sikken misundelig kan jeg blive på enhver, der kan nyde den slags arbejde indtil man er færdig og kan glædes over resultatet..... Sikken megen kærlighed at svøbe den lille ny ind i og alt sammen kommer fra timerne farmor Anne havde brugt på at tænke varme tanker og sy dem ind, så den lille ny kan mærke dem endnu før hun kan forstå noget..... Sikke dygtige piger I er - alle tre
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej Fie og Bea.

Tusind tak for jeres lykønskninger - det varmer så dejligt, når man kan dele en så fantastisk ting med andre.

Bea, jeg har også denne følelse indeni - det er bare så stort, så jeg er helt oppe at køre i dag! Det mest fantastiske er, når jeg tænker på, at de er en del af mig.

Jeg rejser derop i morgen, så jeg kan byde hende velkommen til verden, og jeg glæder mig!

Knus, Anne
    Hej Anne

Jeg vil ønske dig en rigtig god og glædelig tur.
    Du har ret i, det er en underlig men livsbekræftende tanke at dette lille barn er noget af dig.
    Jeg har et billede af mig selv som baby, som en veninde trode var min datter. Hun sagde hvor meget hun synes mit barnebarn lignede, og det er rigtig. Der er noget med de gener

Hvor er det et smukt tæppe :!: Der i er ikke mange, der i dag får så smukke hånd/hjemmelavede gaver. Man kan jo købe alverden ting i dag. Der er bare noget det ikke kan købes!!!!!!!!!!!!!!

Min kusine har syet et meget flot tæppe til mit barnebarn med motiver der var håndsyet og kanten på tæppet er også håndsyet. Det var bare så smukt og jeg blev så glad over at hun har tænkt på min datter og barnebarn.

Åh, jeg kan godt huske første gang jeg fik lov at sidder med sådan et lille barnebarn. Jeg glæder mig på dine vegne.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Kære Anina og Bea.

Tak for roserne for mit tæppe. Det er faktisk blevet ganske sødt, synes jeg også selv.

Jeg syede også et til Lisa, da hun blev født, og det var meget anderledes. Det har de i hvert fald brugt meget, så mon ikke dette også bliver det? Det kan I se på min hjemmeside www.quilter.dk under patchwork>egne projekter>babytæpper. Det er billedet lige oven over det nye her.

I må alle have en rigtig dejlig weekend - jeg kommer først hjem igen på mandag!

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Hej du "morgenfriske"

Tak og i lige måde, selv om jeg nu godt kan gætte mig til - hvem af os her får den bedste weekend

Vi "ses" på mandag og god togtur til den lille ny

Guest avatar
    Fie Gæst

Standard

Hej Anne ! Jeg vil også ønske dig god rejse. jeg kan godt forstå at du glæder dig til at være sammen med det nye barnebarnJeg vil ønske dig og din familieen rigtig god weekend.Og held og lykke med dit nye barnebarn. Mange hilsner Fie :smt041

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Standard

Kan vi SÅ få en situationsrapport mens oplevelsen er frisk endnu ? (Please, pleeeeease [-o< )

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anina
    Kan vi SÅ få en situationsrapport mens oplevelsen er frisk endnu ? (Please, pleeeeease [-o< )
    Jaaaaa daaaaa!!!! Hun er bare for lækker!

Spøg tilside - det var dejligt at kunne hjælpe lidt deroppe, for min svigerdatter er godt nok hårdt medtaget. Efter 2 nætter næsten uden søvn var hun ved at gå i spåner søndag morgen, så far og farmor har passet den lille på skift samtidig med, at oceaner af vasketøj er blevet ryddet af vejen, så hun kunne få sovet lidt.

I dag fik de mormor og morfar til at hente Lisa, så hun kan være på ferie hos sine små kusiner et par dage. Så kan forældrene nyde deres lille ny i fred og ro og vænne sig til den nye situation. Har man en yderst aktiv 3-årig derhjemme, er det hårdt at komme hjem 18 12-14 timer efter fødslen.

Min søn skulle lige på arbejde og ordne nogle ting i dag, men han holder nu foreløbig fri i 14 dage. Det er lige, hvad de alle trænger til.

Ellers er alt i skønneste orden, og jeg rejste hjem sent i går aftes, for hvis jeg havde været der i dag, er det helt sikkert, at Lisa IKKE skulle på ferie nogen steder!

Hun er bare SÅ stolt over sin lillesøster, og hun fortæller også alle der kommer, at "hun er verdens goeste storesøster!"

Så er det, jeg tænker: Hvor var jeg dog priviligeret, da jeg fik mine børn. Vi blev ikke smidt hjem få timer efter fødslen, men kunne blive på sygehuset i 4 døgn. De små blev kørt ud om natten, hvor personale tog sig af dem, og kun når de skulle die, kom de ind på stuen. Vi fik ro til at komme til hægterne, inden vi blev sendt hjem.

Jeg ved da godt, at mange sagtens kan komme hjem hurtigt, for en normal fødsel er jo ikke nogen sygdom, men uanset, hvordan en fødsel forløber, tapper den jo moderen totalt for kræfter, og hun har ikke en chance, før hun skal være i fulde omdrejninger igen. Omsorg?? Det er også her en by i Rusland!

Nå, det var et sidespring, og nu trænger jeg vist til at se dyner!

Godnat allesammen! Vi "ses" i morgen!

Knus, Anne

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Anne

Hvor er det dejligt for dig at du har været hos familien. Det er så dejligt at kunne hjælpe lidt hist og pist, og ikke mindst få dit eget "puslegen" plejet. Tankerne sejler jo afsted, når man sidder og kigger på et lille nyt vidunder. Både tanker der går mod fremtiden men så andelig også tanker der går tilbage, så længe man husker.

Sikke nogle dejlige unger, dem kan du være stolt af. Jeg kan lige se for mig, hvordan Lisa reagerer på at skulle sendes på ferie, mens du var der. De kan være ret så stædige de små ha ha. Her tænker jeg på hvilken stædighed og ihærdighed mit eget barnebarn på kun 1 1/2 kan finde frem, endda på meget kort tid.

Jeg synes selv jeg nød godt af de dage jeg var indlagt da jeg fik mine børn. Jeg ved godt, der er mange der gerne vil hjem i dag. Jeg følte tryghed, måske fordi jeg var så unge, men jeg må indrømme at jeg også synes em mor skal have tid til at komme ovenpå efter en fødsel. Der skulle i det mindste være et valg med hensyn til, hvornår mor og barn skal udskrives.

Ja, omsorg er en by i Rusland efterhånden, men så er det godt din søn og svigerdatter har en familie, der vil hjælpe. Jeg tror desværre også det er en mangelvare i dag. Jeg kan huske at jeg gerne ville passe den lille sådan nogle timer, men den lille skal jo være hos mor, når mor skal amme. Det er ikke noget med sutteflaske i dag, som dengang mine børn kom til verden. Det er nok noget af det jeg synes er godt ved at blive født i dag.

Jeg har været inde og kigge på det arbejde med patchwork. Det er fantastisk flot. Jeg får sådan en fornemmelse af hvor rolig og afbalanceret en kvinde du er. Man kan helt enkelt ikke være ude af balance, for så ville sådan et kunstværk ikke blive færdigt. Sikken ro og tålmodighed, du bærer rundt på. ( Min tolkning)

Håber du har fået sovet godt!

Knus Bea

Registreringsdato
    Apr 2005
    Lokation
    københavns amt

Standard

hej Anne et stort tilykke med dit barnebarn, hvor er hun dejlig og køn, næsten lige som min lille barnebarn der kom i sidste uge ha ha ( nej det mente jeg ikke ,hun er lige så sød og køn)Det er dejligt at du har kunne været der for dem ,det kunne jeg ikke på grund af infleunza, men jeg tager revance på søndag der skal jeg ud til min datter og så skal jeg bare holde ham knus laura
    Hvor intet vover intet vinder

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Standard

Kære Bea og Laura.

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg synes selv jeg nød godt af de dage jeg var indlagt da jeg fik mine børn. Jeg ved godt, der er mange der gerne vil hjem i dag. Jeg følte tryghed, måske fordi jeg var så unge, men jeg må indrømme at jeg også synes em mor skal have tid til at komme ovenpå efter en fødsel. Der skulle i det mindste være et valg med hensyn til, hvornår mor og barn skal udskrives.
    Jeg var jo også meget ung, da jeg fik min første søn - jeg var lige fyldt 18, men da jeg fik søn nr. 2, var jeg 29, og begge gange syntes jeg, det var enormt lækkert, at man havde fået den ro og hvile, der var så nødvendig for, at det hele ikke bare væltede ned over hovedet på en, når man kom hjem.

Det må godt nok være hårdt for kvinder, der ikke har mulighed for hjælp fra familien.

Det er ikke noget med sutteflaske i dag, som dengang mine børn kom til verden. Det er nok noget af det jeg synes er godt ved at blive født i dag.
    Det kan du have ret i - det er da også det eneste rigtige, at man ammer sit barn, men dengang fik vi jo at vide, at mælken ikke var god nok, så børnene skulle have modermælkserstatning! Jeg er overbevist om, at det kan være en medvirkende årsag til al den allergi, der findes i dag

Jeg blev godt nok også overrasket, da min svigerdatter i sin tid stoppede med at amme Lisa. Hun fik aldrig sutteflaske, men lærte at drikke af et ganske almindeligt glas lige fra starten, og det fungerede perfekt.

Jeg har været inde og kigge på det arbejde med patchwork. Det er fantastisk flot. Jeg får sådan en fornemmelse af hvor rolig og afbalanceret en kvinde du er. Man kan helt enkelt ikke være ude af balance, for så ville sådan et kunstværk ikke blive færdigt. Sikken ro og tålmodighed, du bærer rundt på. ( Min tolkning)
    Tak skal du have, Bea. Din tolkning er nok ikke helt forkert - jeg har en enorm tålmodighed og ro, når jeg syr patchwork. Jeg syr nemlig helst i hånden, og så gør det ikke noget, det tager rigtig lang tid. Til gengæld gider jeg ikke sy på maskine, men sådan er vi jo forskellige.

Der er mange patchwork-kvinder der spytter det ene tæppe ud efter det andet på symaskinen, hvorimod vi, der kun syr i hånden, godt kan nørkle på det samme tæppe i måneder og somme tider i årevis. Det er en vidunderlig hobby, som foruden glæden ved at sy, også har givet mig et enormt netværk af ligesindede rundt om i hele norden via festivaler og internetgrupper.

Citer Oprindeligt indsendt af Laura
    hej Anne et stort tilykke med dit barnebarn, hvor er hun dejlig og køn, næsten lige som min lille barnebarn der kom i sidste uge ha ha ( nej det mente jeg ikke ,hun er lige så sød og køn)Det er dejligt at du har kunne været der for dem ,det kunne jeg ikke på grund af infleunza, men jeg tager revance på søndag der skal jeg ud til min datter og så skal jeg bare holde ham knus laura
    Jeg er sikker på, dit barnebarn er lige så dejligt og kønt som mit - og som alle andre bedstemødres!

Det var synd, du havde influenza lige på det tidspunkt, men så har du jo haft tid til at opbygge en endnu større glæde til på søndag!

Nyd ham og kram ham alt det, du kan! Der går nemlig ikke ret mange år, så gider de ikke krammes mere - og da slet ikke drengene!

Knus, Anne

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Ja, så er det et år siden, jeg sidst skrev i denne tråd!

I morgen kan lillepigen så fejre sin første fødselsdag. Vi kører til Djursland i morgen ved middagstid, og så kører vi hjem igen hen på aftenen, når de små er kommet i seng.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se ungerne igen. Jeg har ikke set dem siden mellem jul og nytår, så det er også snart på tide.

I skal nok få et foto at se af ungerne, når jeg får taget nogle i morgen.

Knus, Anne

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Kære Anne
    Rigtig god tur, og tillykke med lillepigen, ja et år går lynhurtigt særlig når man kigger på børnene
    Glæder mig til at se de nye billeder.

God weekend
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Citer Oprindeligt indsendt af Anne Se indlæg
    Ja, så er det et år siden, jeg sidst skrev i denne tråd!

I morgen kan lillepigen så fejre sin første fødselsdag. Vi kører til Djursland i morgen ved middagstid, og så kører vi hjem igen hen på aftenen, når de små er kommet i seng.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se ungerne igen. Jeg har ikke set dem siden mellem jul og nytår, så det er også snart på tide.

I skal nok få et foto at se af ungerne, når jeg får taget nogle i morgen.

Knus, Anne
    Kære Anne

Hjertelig tillykke med det lille vidunder. Der er jo intet der kan måle mig den følelse, at kigge på et lille nyt ´" under". Hver gang jeg ser en nyfødt vække det mange følelser til live. Et barnebarn er en gave, men du kender jo denne følelse fra de andre gange du har taget mofd et lille nyt familiemedlem.

Det er godt det hele er forløbet problemfrit, det er jo desværre ikke alle der kan sige sådan.

Jeg kan godt forstå, du er parat til at starte bilen og komme afsted. HVis jeg kender dig ret, så varer det heller ikke længe inden i drager afsted.

Endnu engang tillykke.

Knus bea

Guest avatar
    Joanna Gæst

Stort TIL LYKKE med den lille nye i familien....

Knus
    Joanna

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Tusind tak for lykønskningerne, piger!

Bea og Joanne, hun er nu ikke helt nyfødt mere. Det var hendes første fødselsdag, vi fejrede i går, men det gør nu ikke noget, for lykkefølelsen er den samme, når man ser de små pus, uanset om de er nyfødte eller de fylder 1 år!

Vi havde en fin tur, men I Guder, hvilken trafik på motorvejen sådan en fredag eftermiddag. Hvis så bare folk ville køre ordentligt, men der er virkelig mange, der kører råddent - især de store kassevogne med håndværkere, der ind imellem kører helt vanvittigt.

Når vi kører længere ture, kører jeg den ene vej og min husbond den anden, og i går var det så mig, der havde dagtjansen! Jeg føler ikke, jeg ser så godt, når det er mørkt, så jeg vil helst være fri for at køre om natten.

Nå, men den lille familie stortrives på trods af byggerod og samtidig travlhed på jobbet. Men heldigvis har både min søn og svigerdatter en evne til ikke at lade sig stresse. De sætter deres børn højere, end at hjemmet skal ligne en udstilling, og det er godt at se, hvor harmoniske og velfungerende, de alle er.

Sådan ser prinsesserne så ud i dag:

- og man behøver ikke være særligt gammel, før man ikke vil lade sig tryne af storesøster:

Knus, Anne

Guest avatar
    Joanna Gæst

Hej Anne...

Sikke nogle dejlige børn...

Haha...Ja, Bea og jeg er lidt "bagud"...svært at følge med ...smil....

Håber du må få en dejlig dag....

Joanna

Guest avatar
    Bea Gæst

Hej Anne

Sådan går det, når jeg åbner en tråd, ser på overskriften og tænker. Det var da underligt, for jeg synes da Lise lige er blevet storesøster. Jeg har ikke så stor tiltro til min " husker" lige pt.

Nu kan jeg så glæde mig over de dejlige billeder med et par herlige børn.

Knus Bea

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    77

Kære Bea og Joanna

Alt forladt - det er heldigvis ikke tilfældet, at jeg endnu engang er blevet farmor.
    Det må gerne vente et par år, men det kunne jo godt have været!

Knus, Anne

Bookmarks

Regler for indlæg