Viser resultater 1 til 3 af 3
    Guest avatar
    lene Gæst

Standard Om at være kvinde på arbejdsmarkedet

Ja, jeg var jo ung i slut 60erne 0g 70erne.

Der var vi jo på barrikaderne uafladelig, i kampen for ligestilling.

Og har vi så fået den?

Næ, ikke det jeg kan se.

Hvem har skylden for det?

Det har vi selv efter min mening.

Nu er jeg tillidsmand på mit arbejde, og det er en evig kamp for at få kvinderne til at melde ud hvad de er utilfredse med, hvor mændene skal nok kæfte op.

Kvinder har gået alt for meget i flinkeskolen, de kan heller ikke sælge sig selv i lønforhandlinger, de syntes generelt, at de nok ikke er mere værd end de får, så det arbejder jeg med, og det går da også fremad.

Nu tillidsmands kurserne, på grundkurserne er kønnene nogenlunde ligelig fordelt; men når vi kommer til de videregående, så er vi som regel kun 1-2 kvinder på holdene, jeg syntes det er synd at der ikke er støre interesse for at dygtiggøre sig blandt kvinderne.

De unge kvinder kommer til at være lidt mere fremme i skoene, hvis de ikke skal sagte helt agterud.

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Standard

Uha, uha Lene

Så er du afgjort kommet til rette sted. Du vil hurtigt finde ud af, at her er vi meget opmærksomme på netop denne dræbende tilbageholdenhed og tør tage bladet fra munden. Og det bliver endnu "værre" når der kommer norske, svenske og islandske kvinder til, hvilket er planen på længere sigt.

Her er virkelig meget materiale om "kvinder-på-tværs" og det bliver ved med at komme, mere og mere af. Glæder mig til at følge med i dine guldkorn hen ad vejen

Velkommen igen
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    55

Standard

Hej Lene.

Hvor giver jeg dig dog ret

Jeg har ikke været tillidskvinde men sikkerhedsmand/kvinde og min oplevelse var den samme som din , måske endda lidt værre for hvad ved kvinder om sikkerhed ??

De få kvinder jeg oplevede der var på kurserne sagde så godt som intet de sad for det meste og skrev notater til at tage med tilbage til virksomhenderne.

Jeg kunne ønske mig at kvinder ville stole meget mere på sig selv, i min verden så ville landet gå i stå uden kvinderne (og jeg er ikke mandehader )

Men nogle af de vigtigste fag for at få dette samfund til at køre rundt er netop kvindefagene og samtidig er de , de dårligste betalte ...

Jeg må så indrømme at jeg er god til at råbe op, men altid på andres vegne er ELENDIG til det på egne vegne , så derfor er jeg også elendig i en lønforhandling ...

Bookmarks

Regler for indlæg