Side 2 af 2 Første 12
Viser resultater 31 til 39 af 39

Emne: Xylitol

Registreringsdato
    Jun 2007

Standard Re: Xylitol

Jeg er netop ved at bruge mit sidste "hvide sukker" og skal i gang med Xylitol en af dagene.

Jeg har nu læst en del om det og er meget spændt på virkningen.

Jeg har ingen "sød tand", så mit sukkerforbrug skal nu sættes op til det dobbelte. Men det klarer jeg nemt ved at putte i et eller andet, sovs eller kaffe.

Jeg har i mange år mærket, hvor meget mit blodsukker steg kraftigt, for så at falde med et brag med efterfølgende rysteture pga. lavt blodsukker, hvilket er een af årsagerne til, at jeg er tilbageholdende med mit sukkerforbrug.
    Det har jeg typisk oplevet i forbindelse med morgenmåltider med for meget sukkerholdigt.

Så jeg har læst Helles indlæg om, at hendes blodsukker holdt sig på samme niveau, så det glæder jeg mig til. (Jeg har ikke sukkersyge.)

Når jeg har høstet lidt erfaring, vil jeg med glæde bidrage til, hvordan jeg oplever at bruge Xylitol.

Jeg er også spændt på, hvad I oplever ved brugen af det.

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
    Ja, kort (indtil videre) fortalt - har jeg efterhånden læst tonsvis af svar diætisterne skriver i forskellige brevkasser, ikke mindst hos patienforeninger og i pressen og.... jeg er bare SÅ forarget over, hvor forskellige svar kan der fremkomme på tilsyladende samme spørgsmål, afhængig af hvilken diætist besvarer.... eller kommenterer på en bestemt sygdom eller problemstilling.

Der er gået "religion" i spørgsmål om kost og i vejledning derom! Der er diætister, der sværger til "varieret kost" som det eneste saliggørende. Andre er fanatisk imod kosttilskud, mens endnu andre er for. Så er der nogle, der samvittighedsløst anbefaler kunstige sødemidler, mens andre kan ikke advare nok mod disse.... Og sådan kan man blive ved og ved...

Situationen nærmer sig efterhånden en total forvirring for den almindelige person, der af en eller anden grund har behov for en kostvejledning. Og ikke mindst er det afgørende, hvad den enkelte diætist selv hylder som en nøgleløsning for sine klienter...

For hvor meget lid og tillid kan man f.eks. have til en diætist, der står for tilsyn med kost til f.eks. langtidssyge eller gamle mennesker på plejehjemmene, der
    konsekvent vælger leverandører, der propper deres produkter med aspartam og lignende syntetiske smagsgivere, der gør disse præsenile eller bar sløve patienter - endnu mere mentalt skadede, end de er i forvejen....

Det har altså en stor, en overvældende betydning - hvad en diætist hoster op med af anbefalinger og derfor er det fantastisk, at diætisterne ikke selv kan finde ud af at harmonisere deres viden og måden de udfører deres gerning på, så man på forhånd kunne vide at f.eks. alle danske diætister går ind for (eksempelsvis) syntetiske smagsgivere - eller - at det netop alle IKKE gør.... For så havde man en rimelig chance, selv og på forhånd enten vælge en diætist-assistance eller - lade være...

Som det er nu, kan man nærmest aldrig vide, hvilken "diæt-præstinde/præst" man kommer ud for, når man bliver henvist eller selv søger efter - og hvis man har været forvirret før - kan man sagtens komme ud for, at blive endnu mere forvirret EFTER, idet der er SÅ stor en forskel på de enkelte diætisters "filosofi" og grundlaget for deres praksis, at det er ved at være mere trygt og sikkert IKKE at opsøge dem, men SELV at prøve finde en løsning på ens eget kostproblem...

Jeg er bare SÅ harm, når jeg tænker på det.... og skal nok vende tilbage med en mere grundig redegørelse over det, jeg havde iagttaget i tidens løb hvad diætisternes (efterhånden) usammenhængende hærgen angår.
    Da jeg i sin tid fik konstateret sukkersyge kom jeg selvfølgelig til diætist, det GØR man bare når man får den sygdom, det "hører" med. Jeg gik trolig op til hende, blev vejet og målt, fik en stak brochurer, en kostplan og farvel igen. Der gik så et par år hvor jeg gjorde som jeg altid havde gjort, nemlig følge min krops signaler, og ikke den kostplan jeg havde fået stukket ud, da min læge så ikke kunne/ville følge min sukkersyge mere og sendte mig til hospitalet skulle jeg til DERES diætist på hospitalet, og der var godt nok forskel på den private og offenlige diætist, den kostplan jeg havde fået blev skiftet ud med en anden, brochurene også, jeg blev målt og vejet igen og det hele var noget skidt, jeg levede forkert, helt forkert!! Jeg måtte faktisk ikke spise noget som helst, jo det der kostede spidsen af en jetjager, vægtvogternes kostprogram var løsningen for mig sagde de og light produkterne var et must HVIS jeg ville af med min sukkersyge Jeg var der 2 gange, så blev jeg enig med mig selv om at jeg nok selv skulle bestemme, og med fornuftig omtanke spise det min krop fortalte at den havde behov for, og det virker for mig.
    Jeg har ikke været hos diætist siden.
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Og jeg venter bare spændt sammen med jer andre

jeg bruger heller ikke meget sukker mit sukker kommer ene og alene af det guf jeg spiser og det er for meget , og så er der de smøger jeg ryger det er for meget , så er der det motion jeg får , det er for lidt ....

og så er der lige det at jeg her i min anden sukkerfri uge bliver lidt damp agtig he he
    det har jeg prøvet at læse om , men jeg kan altså ikke finde ud af hvorfor , det skulle efter alt hvad jeg har læst virke modsat når man stopper med sukker....

men i dag slog det mig godt nok om det kunne være derfor jeg lige har været udsat for en maraton migræne om man simpelthen er i gang med en ud renselse af kroppen , jeg er ekstrem tørstig hele tiden og er oppe på et par liter vand , hmmm gad vide om det er indbildning ....

Jeg er begyndt når mine hjerne celler ellers vil stå sammen i samlet flok at læse lidt om div ting der sker med fødeindtagelse , det vil sige hvad div ting gør ved kroppen feks at chili er sund for kroppen , så i dag har vi fået meget stærk mad ...

der står rigtigt meget interessant herinde og heldigvis har jeg i løbet af tiden taget de fleste link og lagt ind i mine fortrukkene så jeg ikke skal bekymre mig om at finde dem herinde , for det tror jeg da slet ikke jeg kan samle mig sammen til pt ..

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    68

Hmm... hvis I alle sammen "venter" i stedet for at anvende Xylitol en smule nogle gange over dagen og fremover - finder I sgu aldrig ud af, hvad det gør godt for

Xylitol har jo tilfældigvis mange andre "virkninger" end lige netop "at søde til"... og Hejdien... hvis du så sørgede for at få strøget det, der svarer ti 2 tskf xylitol over div. mad, kaffe eller lignende - 3-4 gange i løbet af hver dag, ja, hvem ved, om det ikke ville tage største parten af "guf-abstinenserne" fra dig til glæde for dig selv og dine omgivelser...

Læste i øvrigt et sted for nogen tid siden, at finnerne dengang de havde "opfundet" Xylitol kunne bryste dem med, at migrænehyppigheden faldt med et brag. Men det var den gang, lige efter krigen, hvor man ikke kunne opdrive sukker og derfor begyndte at drive sukkerstoffet xylitol ud af birketræ-saften... Siden er finnerne vist blevet "dumme" igen for nu bruger de hvidt sukker, som vi andre og har migræne, som vi andre

Hmm... hvad venter vi så på? Piv!
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Xylitol har jo tilfældigvis mange andre "virkninger" end lige netop "at søde til"... og Hejdien... hvis du så sørgede for at få strøget det, der svarer ti 2 tskf xylitol over div. mad, kaffe eller lignende - 3-4 gange i løbet af hver dag, ja, hvem ved, om det ikke ville tage største parten af "guf-abstinenserne" fra dig til glæde for dig selv og dine omgivelser...
    Ja sq når du nu skal bande af mig 4:
    Jeg gør det i morgen, morgenmaden får en gang xylitol og jeg kommer tilbage og skriver om det virker men min kaffe doooo ....

det kan du glemme intet sødt i min kaffe , så heller spise en skefuld

og nu kravler jeg i seng har møder i morgen men jeg vender tilbage og fortæller hvordan det gik med at komme sødestof på min mad (hmmm nok ikke så godt i suppen heller ) 4:

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    58

Da jeg fik Xylitol, smed jeg ALT mit hvide sukker ud, jeg er normalt ikke den der smide ud, men med en sukkergris i huset, så var det med at få det væk, så vi bruger kun Xylitol, nu ved min datter godt jeg bruger det, men i begyndelsen fik hun ikke af vide at det kom i hendes morgenkaffe Hun kunne ikke smage forskel, og jeg nyder mine havregryn om morgen, noget som jeg ellers havde droppet fordi jeg syntes de sødestoffer man kunne få til en rimelig pris smagte grimt i rå form, på fredag skal det så rigtig stå sin prøve, jeg skal bage chokoladekage til min datters klasse, og der skal jo bruges en del sukker i sådan en fætter, og det er jeg spændt på
    Jeg begyndte med Xylitol i starten af dec. og mit blodsukker er faldet fra 11-12 stykker til omkring 9, jeg syntes min hals er blevet meget bedre ( ved dog ikke om det er Xylitol ). Min datters søde tand er blevet mindre og hun har tabt et lille kg selvom at hun ikke har lavet andet om end ikke at bruge hvidt sukker.... Så gå i bare igang
    Knus fra Helle

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Citer Oprindeligt indsendt af Anina Se indlæg
    Hmm... hvis I alle sammen "venter" i stedet for at anvende Xylitol en smule nogle gange over dagen og fremover - finder I sgu aldrig ud af, hvad det gør godt for

Hmm... hvad venter vi så på? Piv!
    Citer Oprindeligt indsendt af Helle Se indlæg
    Jeg begyndte med Xylitol i starten af dec. og mit blodsukker er faldet fra 11-12 stykker til omkring 9, jeg syntes min hals er blevet meget bedre ( ved dog ikke om det er Xylitol ). Min datters søde tand er blevet mindre og hun har tabt et lille kg selvom at hun ikke har lavet andet om end ikke at bruge hvidt sukker.... Så gå i bare i gang
    Jeg tør (i den grad) satse på, at Hejdien kan blive både sin sødtand kvit og... OG et par andre skavanker!!

Og Helle.... idet man ikke kunne stille en diagnose omkring dine halsproblemer - ved vi jo ikke hvad det er... Men bliv bare ved med at iagtage udviklingen og så kan du godt glemme placebo-effekten. Selvfølgelig findes placebo og det bestrider jeg ikke.... Men.... MEN! Placebo-effekten er ikke permanent. Den er midlertidig og ophører efter kort tid. Derfor kan man ikke stimulere en placeboeffekt frem og benytte den som en behandlingsmetode. Simpelthen fordi den ikke holder i længden - så begynder du at bide mærke i "ting-og-sager", der udvikler sig over et rum tid... er det ikke længere placebo-effekt, hvis det overhovedet var det nogensinde...

Man kan selvfølgelig altid gå tilbage til hvidt sukker for en periode, hvis man selv har en ubændig lyst til at efterprøve sine erfaringer... men for mit vedkommende - har jeg ikke brug for en bekræftelse på det, jeg i forvejen er godt nok ret så striks med og er ikke typen, der bare farer på limpindene for et godt ord. Så det er godt nok for mig.

Og nu er tiden måske inde til at genopfriske den del af virknings-beskrivelsen for Xylitol - der handler om andet end at søde sin mad til... altså de andre... helsebringende egenskaber - men før jeg gør det - ja, så er Xylitol et af de otte essentielle sukkerstoffer, der går under navnet Glycoernæring (eller var det med "k"?). Glucosamin er et andet i denne "sukkerstof-familie" og de fleste ved, hvor velgørende virkning det har på led og brusk... Disse "sukre" virker helsebringende samlet i et mix, men de virker sørme også enkeltsvis... Det siger faktisk ikke så lidt...

Jeg kan afsløre, at den af os jeg venter mig mest af mht. xylitolets virkning på sigt - er Hejdien. For hun er nemlig også den af os, der nok er mest medtaget af div. helbredsproblemer... Lad os køre "xylitol-test" i et år og lad os love hinanden højt og helligt, at i løbet af det år - bruger vi bare ikke hvidt sukker! Og når et år er gået - evaluerer vi på det hele, selv om tilbagemeldinger undervejs modtages med tusind tak.

Nedenstående citat er kopieret fra trådstarteren - hvor også en ålelang reference-liste kan studeres nærmere...
    FDA (Federal Drug Administration) i USA har fuldstændigt godkendt Xylitol, og man kender ikke til nogen former for toksiske virkninger. Den eneste mindre bivirkning, man kan opleve, hvis man har et lidt sart helbred (og hvis man spiser store mængder), er let diarré eller let krampe. Eftersom kroppen selv producerer både Xylitol og de enzymer, der skal til for at nedbryde det, forsvinder bivirkningerne oftest efter få dage. Xylitol har 40% færre kalorier og 75% færre kulhydrater end sukker, og stoffet optages og omsættes langsomt, hvilket gør effekten på insulinniveauet ubetydelig.

Xylitol anbefales som sødemiddel til diabetikere og personer med lavt blodsukker (hypoglykæmi), fordi det har et lavt glykæmisk index (7) og dermed kun ringe indvirkning på blodsukkerniveauet. Sundt Xylitol pulver kan bruges som sukkererstatning til madlavning, bagning og drinks.

Xylitol og mundhygiejnen
    Dårlige tænder og tandkødslidelser er seriøse problemer. De fleste mennesker over 35 år lider af en eller anden form for periodontal sygdom. Tandkødsbetændelse fordobler risikoen for slagtilfælde, tredobler risikoen for hjerteanfald, øger forekomsten af for tidligt fødte børn med lav fødselsvægt og er medvirkende årsag til bronkitis, lungebetændelse og emfysem. Faktisk er det nøjagtigt samme bakterie, som både er årsag til tandkødsbetændelse og enten direkte eller indirekte er årsag til betændelser i hjerte og arterier. En undersøgelse på University of Minnesota i 1998 viste, at når man giver kaniner indsprøjtninger med plak fra tænderne, resulterer det i blodpropper med hjertesygdomme til følge.

Sukker giver dårlige tænder. Sukker gør nemlig munden særdeles syreholdig. Denne syre fjerner mineral fra tandemaljen - og det gør tanden svag og meget sårbar over for bakterieangreb med dårlige tænder og tab af mineraler til følge. Normalt bader spyttet munden i en basisk opløsning, som neutraliserer syren og sørger for genopbygningen af mineraler i tandemaljen. Og spyttet fjerner også små stykker mad, der ikke er blevet sunket, og medvirker i fordøjelsesprocessen, men når spyttet bliver surt på grund af for mange sødestoffer, har bakterierne i mundhulen frit spil. Disse modbydelige bakterier sætter sig sammen med kulhydrataffaldsstoffer fast på tænderne, hvor de lige så stille æder emaljen - og så er hullet opstået.

Gingivites - tandkødsbetændelse - skyldes bakterielt plak og andre former for belægning, som irriterer tandkødet. Paradontose er en mere progressiv form for betændelse i tandkød og tandben og er den primære årsag til, at man taber tænderne. En vedvarende bakteriel infektion er også med til langsomt at nedbryde immunforsvaret.

Xylitol er enhver tandlæges drøm. Stoffet ophæver alle destruktive virkninger. Xylitol kan ikke gære og kan ikke omdannes til syre af bakterier i mundhulen. Det skaber et basisk miljø, som er fjendtligt stemt over for alle destruktive bakterier - specielt den værste art, Streptococcus mutans - og forhindrer plakdannelse. Xylitol har endog evnen til at genopbygge mineralforekomsten i tandemaljen. Stoffet er mest virksom på mindre nedbrudte områder. Og selvom det er svært at få store huller i tænderne til helt at gå væk, vil de blive hårde og gradvist mindre smertefulde. Xylitol øger spytsekretionen - og dette er specielt vigtigt for personer, der døjer med mundtørhed som følge af sygdom eller alderdom eller som bivirkning til forskellige medikamenter.

Hvis man regelmæssigt bruger små mængder Xylitol, ser det ud til, at de beskyttende faktorer i spyttet øges og dermed er med til at opretholde det basiske miljø i mundhulen. Under alle omstændigheder bliver mundhulens miljø mindre surt ved regelmæssig, konstant brug af Xylitol. Det bedste er, at Xylitol har langtidsvirkning - måske oven i købet permanent virkning.

En anden uventet fordel blev opdaget i en finsk undersøgelse, som viste, at børn, hvis tænder i 19-31 måneders-alderen invaderes af Streptococcus mutans-bakterien, har langt større risiko for mange huller i tænderne. De fleste børn får denne bakterie fra deres mødres spyt - ved at dele mad eller krus eller ved kys. Undersøgelsen afslørede en 70% nedgang i antallet af huller hos børn, hvis mødre brugte Xylitol.

Xylitol og øre-, næse- og halsinfektioner
    Forskere har desuden fundet frem til, at Xylitol hæmmer væksten hos de bakterier, som forårsager betændelser hos børn.

To nyligt afsluttede undersøgelser med over 1.000 børn viste, at tyggegummi med Xylitol-indhold reducerede forekomsten af mellemørebetændelser med hele 40% og betød dermed en stor nedgang i behovet for antibiotika og i antallet af komplikationer til mellemørebetændelsen. Denne undersøgelse var baseret på en daglig dosis Xylitol på 8,4 gram - det svarer til indholdet i ca. 7 stykker Xylitol-sødet tyggegummi. For at opnå det bedste resultat bør man tygge et stykke tyggegummi med få timers mellemrum eller tage en BirkeSød næseskylning.

Xylitol næseskylning, tyggegummi, pastiller eller saft kan også udrydde den bakterie, der forårsager bihulebetændelse og hals- og lungeinfektioner. Undersøgelser peger på, at Xylitol kan hæmme Candida albicans og andre skadelige bakterier i mavesækken, herunder H. Pylori, som er medvirkende ved paradontose, dårlig ånde, mavesår i mavesæk og tolvfingertarm - og endog mavekræft.

Xylitol og osteoporose
    En anden, spændende virkning ved Xylitol er stoffets evne til at standse knoglenedbrydningen. Finske studier har vist, at Xylitol kan vedligeholde knoglekompaktheden hos rotter, som havde fået æggestokkene fjernet. Uden æggestokke faldt østrogenniveauet drastisk, og det samme gjaldt for knoglekompaktheden hos de rotter, der ikke fik Xylitol. Men hos de rotter, som havde fået fjernet æggestokkene OG fik Xylitol, steg knoglekompaktheden faktisk. En anden undersøgelse har vist, at Xylitol kan reducere det aldersbetingede knogletab i ældre hanrotter med 10%.

Som noget hidtil uhørt anbefaler finske forskere brug af forskningsresultaterne på mennesker. De foreslår en daglig dosis til mennesker på ca. 40 gram. Forskernes teorier går på, at Xylitol`s knogleopbyggende egenskaber skyldes stoffets evne til at fremme optagelsen af calcium i tarmen. Og Xylitol som en del af den daglige kost er jo ikke nogen dårlig måde at forbedre sine knogler på.

Xylitol og insulinresistens, diabetes, forhøjet blodtryk og hormonelle ubalancer
    Når man spiser sukker og andre raffinerede kulhydrater, stiger glucose-niveauet i blodet hurtigt. Som svar på det udskiller bugspytkirtlen insulin, som skal transportere glucosen ind i cellerne, hvor den forbrændes som energi. Overskud af glucose stresser hele forbrændingen, og med tiden reagerer cellerne dårligere på insulinet. Denne tilstand, som kaldes insulinresistens, lider ca. halvdelen af den amerikanske befolkning af. Insulinresistens hænger ofte sammen med unormalt kolesterol- og triglyceridindhold i blodet, forhøjet blodtryk og større risiko for hjertesygdom og Type II diabetes.

Den drastiske stigning i Type II diabetes, som er sket siden midten af 1990'erne, er helt parallel med et øget sukkerforbrug. Et flerårigt forsøg med over 65.000 kvinder viste, at en kost med højt indhold af sukker og lavt indhold af fibre øgede risikoen for Type II diabetes med 250%. En anden undersøgelse har fornylig vist, at et overdrevent sukkerindtag var klart den vigtigste kostrisiko, når det gælder hjertesygdom - hos såvel mænd som kvinder. Man vurderer, at sukker er skyld i mere end 150.000 hjertesygdomme med for tidlig død til følge i USA hvert år.

Flere kliniske undersøgelser har vist, at Xylitol forbrændes meget langsomt i kroppen. På det glykæmiske index, hvor sukker står til 100, er Xylitol faktisk kun på 7. Xylitol er en naturlig insulin-stabilisator, og derfor er stoffet ikke med til at skabe de store udsving, som sukkeret er ansvarlig for. Tværtimod kan Xylitol være med til at afhjælpe trang til sukker og kulhydrater. Mad, der er sødet med Xylitol, vil ikke få insulinniveauet til at stige - og det gør stoffet til det perfekte sødemiddel til diabetes-patienter og personer, der gerne vil tabe sig.

Insulinresistens spiller også en rolle ved hormonelle ubalancer. Et højt insulinniveau får produktionen af østrogen til at stige og har dermed indvirkning på æggestokkenes funktion. Polycystisk ovariesyndrom (PCOS), som kan medføre sterilitet, bliver en mere og mere almindelig lidelse, og insulinresistens er en af de vigtigste årsager til PCOS. Ved at nedsætte insulinniveauet kan man effektivt behandle PCOS og andre hormonelle ubalancer. Ved at bruge Xylitol i stedet for sukker (og ved at reducere mængden af fødevarer med et højt glykæmisk index-tal) kan man på en meget behagelig måde vedligeholde et lavt insulinniveau.

Og sluttelig er Xylitol som sendt fra himlen, når det gælder noget, der virkelig kan tilfredsstille den søde tand. Jo mere Xylitol man spiser, jo sundere bliver man. At tænke sig, at man kan være totalt fri for den dårlige samvittighed, når man tager en bid af en Xylitol-sødet kage eller en slurk af en kop kaffe eller te sødet med et par teskefulde Xylitol. Eller hvad med sundere mund, tænder, knogler og tandkød? Eller stærkere knogler? Med Xylitol behøver man ikke længere at nægte sig søde fristelser - der er da sød musik i de fleste øren!
    Og Hejdien? Læg lige mærke til beskrivelsen af en effekt på osteoporose... Det har en del med D-vitamin at gøre, selv om den medvirkende faktor for osteoporose efter sigende er hormonforstyrrelser eller ophør i forb. med klimakteriet....

Men igen - er det hønen eller ægget, der kom først... så klø på med krum hals, hold dig fuldstændig fra hvidt sukker, indtag det der svarer til 8-10 strøgne tsk`er xylitol om dagen; giv det et år og se, hvad der sker... For en gangs skyld har jeg kun de bedste "fornemmelser"....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    68

Jeg er overbevist om, at den dag vi, ved hjælp af xylitol - fører vores insulin-mønster tilbage til den oprindelige, sunde fase (i kroppen) - begynder kiloerne også daffe af... idet insulin og fedtdepoter - betinger hinanden UANSET om man har eller ikke har diabetes...

Registreringsdato
    Feb 2005

En Gæst skrev:

Hej

Jeg ønsker at komme til at skrive med "Anina" om hvor hun køber Birkesød/Xylitol!

Kan jeg blive medlem eller kan I formidle kontakten?

Jeg håber at I har lyst til at hjælpe mig og jeg glæder mig til at høre fra jer.

Kærlig hilsen
    Admin svarer:

Det Xylitol-produkt Anina bruger hedder Birke-Xylitol og er et original finsk produkt.

Hvis du ringer på hverdage 10-16 til Din Helse på tlf. 4492 0192 eller 4159 4492 - vil du få nærmere oplysning om forsendelse, pris m.v. Man kan også sende en mail til Din Helse og stille sine spørgsmål på alle tider af døgnet.
    Med venlig hilsen
    Admin/Overgangsalderen.net
    Så er denne tråd låst.... og fortsættelsen bedes postet i den nyoprettede: Xylitol - II - erfaringer" lige her....

Side 2 af 2 Første 12

Lignende emner

1. Xylitol - II - erfaringer
    By admin in forum Ældre kvinders sundhed og sygdom
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 28-02-09, 23:40
  2. Er der bivirkninger ved xylitol?
    By Bea in forum Ældre kvinders sundhed og sygdom
    Svar: 10
    Nyeste indlæg: 15-03-08, 10:48

Bookmarks

Regler for indlæg