Viser resultater 1 til 5 af 5
    Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Icon3 Lavt stofskifte - billeder fra tidligt i 1900-tallet

Edit/Thyra: billederne forsvandt fra denne tråd efter at et eksternt webhotel, billederne var uploadet og linket til, blev nedlagt uden at informere kunderne. Vi er nu i juni 2016, og er i gang med at rekonstruere denne tråd, så billederne bliver bragt tilbage inden udgangen af sommerferie, senest til september i år.

Oprindelig Thyroid - billeder fra tidligt i 1900-tallet

Hmm.. hvad jeg ikke vidste er, at der faktisk findes 2 typer af lavt stofskifte: Lavt stofskifte Type 1 og Lavt stofskifte Type 2.

Lavt stofskifte Type 1
    ... kendetegnes ved, at som følge af en fejl i skoldbruskkirtelen hindres den i at producere tilstrækkelig mængde af thyro-hormoner, der er nødvendige til at opretholde et normalt niveau af disse hormoner i blodet samt opretholdelse af et normalt niveau af TSH (Thyroid Stimulating Hormone), hvilket produceres i hypofysen. TSH-blodtest er en standard blodprøve lægen rekvirerer, når en mistanke om evt. lavt stofskifte skal be- eller afkræftes.

Lavt stofskifte Type 2
    .... defineres som periferisk resistens overfor thyro-hormoner på celleplan. Det vil sige, at det er ikke mangel på tilstrækkelige mængder af thyro-hormoner, der er problemet. Disse kan udmærket cirkulere nok af i blodet. Alligevel kan thyro-hormonerne ikke gøre nytte i kroppens celler idet de slet ikke kan trænge ind i cellerne.

Normale mængder af thyro-hormoner og TSH (Thyroid Stimulating Hormone) kan udmærket påvises i blodprøver; derfor kan de almindelige blodprøver (Thyreoidea-udredning) IKKE anvendes til at konstatere Type 2 af Lavt stofskifte!

Lavt stofskifte Type 2 er sædvanligvis nedarvet. Dog kan udviklingen af sygdommen også fremmes af miljøgifte af forskellig oprindelse, hvilke udmærket kunne være eksempelvis kviksølv i tandplomberne, diverse tilsætninger af fluor i tadplejemidler eller drikkevandet - dioxiner, DDT, syntetiske sødestoffer, pesticidrester i fødevarer eller andre stoffer/tilsætningsstoffer, ofte hormonlignende m.v. vi til dagligt udsættes eller udsætter os selv for i hverdagen.

Det fulde omfang og betydningen af Lavt stofskifte Type 2 venter fortsat på at blive anerkendt af den strømlignende medicinske videnskab, selv om Lavt stofskifte Type 2 antager allerede epidemisk omfang.

På billedet til venstre: ses en 14-årig pige, der er alvorlig påvirket af lavt stofskifte, med ødemer omkring øjne, fortykkede læber, fladtrykt næseryg (saddel-næse), "tomt" blik i øjnene samt strittende, grove hår.
    Billedet til højre: er taget kun 6 måneder efter, at pigen var påbegyndt behandlingen med tørret animalsk skjoldbruskkirtel. Bemærk den løftede næseryg, skinnende øjne, tyndere læber og blanke, bølgede hår. Hendes forstoppelse forsvandt sig og hendes appetit er blevet forbedret.

Billede til venstre: viser en voksen kvinde med karakteristiske ødemer i ansigtet, der ofte følger med et lavt stofskifte.
    Billedet til højre: viser den samme kvinde, hvor både ødemer og huden i ansigtet er markant forbedrede efter behandling med tørret animalsk skjoldbruskkirtel.

Billedet til venstre: viser en voksen mand med typisk for lavt stofskifte, "fed kropsform".
    Billedet til højre: bemærk den slående tilbagegang af hævelser (myxødem) efter behandling med tørret animalsk skjoldbruskkirtel.

Her er et andet eksempel på tilbagegang af hævelser, der følger korrekt behandling af lavt stofskifte med tørret animalsk skjoldbruskkirtel.

Fig. 1 a viser udseendet af en 27-årig kvindes ansigt før behandlingen med tørret animalsk skjoldbruskkirtel. Hun var hævet omkring næse og øjne. Hendes menstruation begyndte først i 16-årsalderen og siden var uregelmæssig og sparsom. Hun havde ingen interesse i det modsatte køn. Desuden manglede hun kønsbehåring. Hun havde en kronisk forstoppelse, led af vægtøgning, havde tør hud og hår, havde anæmia, var irritabel og nem at stresse.

Fig. 1 b viser patientens ansigt efter 10 måneders behandling med tørret animalsk skjoldbruskkirtel. Hun var blevet forlovet. Hendes anæmia var væk og hendes menstruationer kom regelmæssigt hver 26. dag og blødning var normaliseret.

Fig. 1 c viser kvindens krop fra siden fra tiden før behandlingen med tørret animalsk skjoldbruskkirtel. Brysterne var ikke udviklet. Hun manglede ligeledes hår på arme og ben samt kønsbehåring.

Fig. 1 d viser den samme kvinde efter 10 måneders behandling med tørret animalsk skjoldbruskkirtel. Hendes bryster er begyndt at udvikles.

Fig. 1 e viser patienten efter yderligere 13 måneder. På dette tidspunkt udvidede man behandlingen med syntetisk østrogen. Hendes bryster og hofter udvikledes yderligere. Hendes libido og nydeevnen blev forøget.

Kilde: Bogen "Type 2 Hypothyroidism: The Epidemic" skrevet af læge Mark Starr
    Sidst redigeret af Anisa : 09-06-16 kl. 19:06 Årsag: Edit
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Standard

I har sikkert lagt mærke til udtrykket: "tørret animalsk skjoldbruskkirtel" og de fleste faktisk ikke aner hvad det er....

"Tørret animalsk skjoldbruskkirtel" er den gammelkendte stofskifte-medicin man havde anvendt over hele verden siden 1800-tallet og frem til den (forbandede) dag 1960-erne, hvor Eltroxin (alias Synthroid, Levaxin m.fl.) er blevet lanceret som en "bedre" medicin mod stofskiftesygdomme, end den "tørrede animalske skjoldbruskkirtel".

"Bedre" for hvem? For det ikke er patienterne, der fik det bedre af at skifte til Eltroxin. Men kemigiganterne er blevet svimlende rige.... på at stofskiftesyge fremover skulle nøjes med at kunne se frem til at blive "halvt-raske", "trekvart-raske" eller slet ikke raske af at indtage Eltroxin. Og i de tilfælde (mange) hvor Eltroxin ikke virker.... vasker lægerne deres hænder...

Denne, nu foragtede (af sagkundskaben-i-lommen-på-farmaceutiske-industri) "tørrede animalske skjoldbruskkirtel" kan bringe stofskiftesyge mennesker meget tættere på en helbredelse end det syntetiske Eltroxin, der kun indeholder èt ud af FIRE skjoldbruskkirtelhormoner.... findes og anvendes. Bare ikke i danmark....

Selv i vores søsterlande her i Norden kan lægerne rekvirere "grisepulveret" til deres patienter.... hvis de da er oplyste nok - lægerne og/eller patienterne... Man selv i disse lande skal en patient altså næsten hver gang selv insistere på at få ordineret "grisepulveret".

Det mest "sjove" ved det hele er, at i Danmark, på Amager findes der virksomheden Biofac, der netop fremstiller pulver af tørrede animalske skjoldbruskkirtler og.... eksporterer dette halvfabrikata til... resten af verden. Mens vi selv, dem af os der har penge nok og endnu ikke er helt døde mellem ørerne af det lave stofskifte - ja, vi "snyder", "smugler", "lyver" og "bedrager" for at få fat i denne oprindelige medicinpræparat fra udlandet....

Hvis du gerne vil vide, hvad den medicin hedder, som Eltroxin er blevet opfundet til at udkonkurrere - så bærer den altså mange forskellige produktnavne, men hvis I søger på de to ældste og vigtigste - søg så på Armour Thyroid eller Westhroid. Hvis du "kun" kan dansk - er jeg bange for, at de fleste links på dansk - vil nok føre til Norske Sonjas... eller hertil... Den oprindelige Thyroid er nemlig helt væk fra det danske, medicinske ordforråd.... vi har de læger vi fortjener, når vi aldrig selv siger fra....

Hvis du kan klare dig nogenlunde på engelsk.... kan du google dig til ca. 319.000 hits på Armour Thyroid og ca. 19.000 hits på Westhroid. En helt del kan du allerede læse om her i kategorien: Stofskiftesygdomme - div. info om stofskifte (ikke debat)
    Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
    Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
    Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.

© Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
    Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Sjælland, DK
    Alder
    67

Standard

Flere billeder af patienter med lavt stofskifte....

En, for tidligt fysisk og mentalt ældet 46-årig kvinde med et ubehandlet/fejlbehandlet lavt stofskifte (hypothyreose = myxødem).
    Hun er kronisk træt, har udtryksløs mimik og en apatisk adfærd. (Aus: Schettler, G. [Hrg.]: Innere Medizin, Bd.II, Thieme-Verlag Stuttgart, 1973) Kilde...

Typiske "lavt-stofskifte-ben" - resultat af mangeårig fejl- eller underbehandling. Kilde...

Kretinisme. Resultat af mangel på T3 og T4 hos moderen, under svangerskabet. Kilde 1 Kilde2

Resultat af hormonmangel (T3 og T4 = lavt stofskifte) i voksenalderen. Kilde...

Morbus Basedow/Graves - resultat af lavt stofskifte, som følge af en autoimmun reaktion
    - antistoffernes ødelæggelse af skjoldbruskkirtelen. Kilde...

Morbus Basedow/Graves - resultat af lavt stofskifte, som følge af en autoimmun reaktion

"Graves-øjne" Kilde...

A: Asymmetrical proptosis, more marked in the right eye. Although unilateral proptosis sometimes occurs in Graves disease, further imaging may be needed to exclude diagnoses such as orbital tumour.

B: Patient attempting to look up, showing tethering of the left eye by swollen inferior external ocular muscles, slight proptosis and lid retraction (with sclera visible above the iris of the left eye) and some infiltrative swelling above the inner canthus of each eye.

C: Marked bilateral proptosis with lid retraction and conjunctival injection indicating active inflammatory ophthalmopathy.

Svært tilfælde af lavt stofskifte. Før og efter behandling (det er DEN SAMME kvinde!) Kilde...

A: A patient with unrecognised severe primary hypothyroidism who became severely obtunded after surgery for fractured neck of femur. Marked myxoedema is evident.

B: Several months later, after therapy including thyroid hormone replacement.

Registreringsdato
    Jan 2006
    Lokation
    Sjælland
    Alder
    54

Standard

Man bliver godt nok tænksom når man sidder og kigger denne tråd, tænk engang hvor mange mennesker der går rundt med stofskiftesygdom uden at ane det overhovdet, det er faktisk utroligt at vores lægeverden ved så lidt om så meget....

Lidt uhyggeligt endda ..

og skulle man selv have en mistanke om hvad det var man fejlede så vil 9 ud af 10 læger affærdige dig og maks fraråde dig at læse så meget om sygdomme

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien
    Man bliver godt nok tænksom når man sidder og kigger denne tråd, tænk engang hvor mange mennesker der går rundt med stofskiftesygdom uden at ane det overhovdet, det er faktisk utroligt at vores lægeverden ved så lidt om så meget....

Lidt uhyggeligt endda ..

og skulle man selv have en mistanke om hvad det var man fejlede så vil 9 ud af 10 læger affærdige dig og maks fraråde dig at læse så meget om sygdomme
    Citer Oprindeligt indsendt af Thyra

Svært tilfælde af lavt stofskifte. Før og efter behandling (det er DEN SAMME kvinde!) Kilde...

A: A patient with unrecognised severe primary hypothyroidism who became severely obtunded after surgery for fractured neck of femur. Marked myxoedema is evident.

B: Several months later, after therapy including thyroid hormone replacement.
    Hmm... når man ser bare på dette eksempel på, hvor nemt det er at se (når man ved det) et en person lider af et for lavt stofskifte.... tager jeg mig til hovedet af bare desperation og "voldsomhed" rettet imod de læger (de fleste beklagelsesvis), der agerer som om stofskifte er en bagatel og enten behøver man slet ikke beskæftige sig med det eller kan det fluks ordnes med en lille pille.... Og når/hvis den ikke virker, så er det bare ærgerligt....

Ved du hvad? Nu jeg ved hvordan stofskiftet "ser ud" kan jeg squ også genkalde mig alle de "billeder" af mennesker, flest ældre eller gamle kvinder jeg havde set i gaderne og på stræderne, slæbende afsted med en indkøbstaske, langsomt, med hængende mimik og uden "liv" i øjnene... med "vandrette" læber.... gusten hud og "flade" hår...

Jeg husker også at jeg havde tænkt, at hvorfor fanden lod de dem forfalde i den grad; at man "bare" kunne lige tage sig sammen; og hvorfor gå rundt og se ud som en høstak; at når jeg blev så gammel en dag - ville jeg, I HVERT FALD ikke lade mig selv forfalde som de gjorde.... fordi for pokker mand... alderdommen er jo ingen sygdom!

I dag ved jeg bedre! Alderdommen er ingen sygdom, men lavt stofskifte derimod er. Og jeg vil give Fanden i, at lægerne bare henlægger det meste til "alderdomssvækkelse" og vasker deres hænder....

Det er velkendt, at selv når man har et raskt stofskifte - vil det dale med alderen og således vil man forfalde alligevel, selv om det ikke går så hurtigt.

Men, men, meeen.... er ens stofskifte oven i det aldersmæssige også yderligere svækket p.g.a. en sygdom i skjoldbruskkirtelen - ja, så er det mit påstand, at man kunne lige så godt skyde sig selv på stedet.... for det bliver ikke noget liv man har at se frem til mere.... For så begynder man at "ligne" det liv man i virkeligheden har - hvilket vil sige - Billedet Til Venstre... Sig mig så lige en gang - ligner hun et liv, der er værd at leve? Lige meget hvad - mener jeg ikke at det er det. Basta.

Hvis man bare, for sammenligning, drager en parallel til, hvad vi alle, mere eller mindre er vant til at forstå, når snakken falder på f.eks. Alzeihmer.... forstår vi alle sammen, at det er ikke noget liv mere, når man ikke længere kan huske sin egen fortid, ikke kan genkende sine kære eller på anden måde - er man henvist til blot at vegetere dag ud og dag ind....

Prøv så at forestille dig, at præcist sådan har en kronisk stofskiftesyg det også... bare i fuld bevidsthed! Man kan stort set dårligt foretage sig mere end en Alzeihmerpatient kan.... bare i fuld bevidsthed! Det er ikke "huller i hjernen" der er årsagen... men manglende kræfter, langsomme kropsfunktioner, langsomme mentale funktioner, dødbringende træthed efter selv små antrengelser... og sidst men ikke mindst: kroppen er forgiftet indefra af alle de produkter af (selv det lave) stofskifte... som kroppen IKKE kan komme af med på samme, effektive måde, som hvis kroppens stofskifte var i orden.... Vi bliver lidt efter lidt, omvandrende lossepladser for metabolitterne... Og foruden at vi på grund af det lave stofskifte ikke kan fungere ordentligt - kommer vi også til at fejle flere andre sygdomme idet vores krop ikke længere har energi til at sætte gang i immuniteten og stå imod smitte og rydde op i skadelige mutationer, hvorfra der kun er kort vej til udvikling af kræft og andre sygdomme.... oven i Det Lave Stofskifte!

Og så siger de (kvaksalvere i hvide kitler), gudhjælpemig.... at det skal vi bare finde os i, lære at leve med - fordi alderdommen er ikke nogen sygdom.... Vores ulykke er, at de ydre og de mentale tegn på alderdommen OG det lave stofskifte er nærmest ENS og dette er nok til at de Hipokrates-løfte-misligholdere kan vaske deres hænder samvittighedsløst og hensynsløst.

Der er noget at gøre! De gør det bare ikke....
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Bookmarks

Regler for indlæg