Side 1 af 4 1234 Sidste
Viser resultater 1 til 10 af 37
    Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard Nytårsfortsætter - eller ej?

Godt nytår - til alle. Hvad med nytårsforsætter - det er der altid så mange delte meninger om.
    Jeg har egentlig ikke nytårsforsætter, men jeg reflekterer altid meget over livet omkring nytår. Det der med at se tilbage på et år med godt og ondt - og frem på et helt ubeskrevet - det gør mig lidt tavs. Også lidt vemodig - er jeg den eneste der har det sådan? K.h. Fleur

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard Re: Nytårsfortsætter - eller ej?

Citer Oprindeligt indsendt af Fleur
    Godt nytår - til alle. Hvad med nytårsforsætter - det er der altid så mange delte meninger om.
    Jeg har egentlig ikke nytårsforsætter, men jeg reflekterer altid meget over livet omkring nytår. Det der med at se tilbage på et år med godt og ondt - og frem på et helt ubeskrevet - det gør mig lidt tavs. Også lidt vemodig - er jeg den eneste der har det sådan? K.h. Fleur
    Hej Søde Fleur

Jeg tror mange har det som du... lidt tavst og vemodigt. Måske fordi man sjældent selv mener, at man har brugt tiden som er væk optimalt. Alle de planer man har haft og alle de ønsker man ikke har søgt opfyldt... de er nok alle samlet i en klump denne årets sidste dag - og efterlader en eller anden form for ærgelse over, at man "endnu en gang" ikke har nået alt det man ønskede sig sidste Nytår.

Vi er også "dygtige" til at tro på, at vi ene og alene samt altid er "skyld" i, at dette og hint ikke er blevet gennemført... Vi er meget "dygtige" til at glemme alle de objektive forhindringer, helbredet, hensyn til andre - som var med til at hindre os i at gennemføre alle vores fortsætter og planer.

Der er kun en måde, at gennemføre alt på og denne måde er, at se bort fra hvad hver eneste anden i vores omgivelser har brug for. Når vi respekterer andres behov i den grad vi gør - kan vi selvfølgelig ikke varetage vore egne i samme grad vi har brug for. Hvis det er enten eller - vil balancen altid være forrykket og een af parterne må lide under det.

Derfor.... er det meget vigtigt at bruge tiden på at gøre sig det klart - hvad det er man vil ofre og hvad det er man vil "beholde" .... kun på denne måde kan man både ære sig selv OG alle de andre, man sædvanligvis "plejer" at "ofre" sig for.

Tro mig.... jeg ville hverken være stolt af eller glad for, hvis f.eks. mit barn eller venner havde ofret deres hjerteblod for mig og samtidigt stod selv med tomme hænder og uforløste drømme - "bare" fordi de ville gøre mig glad... Det ville være bitre gaver at få og derfor er det meget nødvendigt, at selv trække grænserne for andres og sin egen offervilje. Og hvis det kniber for dem at "se" det - må man nøjes med selv at vide at man har selv sørget for balancen og at ingen, een selv incl. står senere på sidelinien og føler sig forfordelt...

Hmm.... det lyder lidt indviklet alt sammen, men jeg håber at budskabet alligevel kan træde ordentligt frem..... for dette "budskab" kunne netop passende blive til det vigtigste nytårsfortsæt for mange af os herinde.... tror jeg i hvert fald.

Bare modsig mig hvis du/I mener at jeg er helt galt på den. Jeg tager ikke skade af at lære mere og mere....

Mange knus til dig Fleur og lige så mange til alle I andre skønne tøser
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Fleur Gæst

Standard

Hej Anina. Jamen jeg tror du har helt ret.

Specielt omkring det der med --ihvertfald for mit vedkommende----hvor meget man vil ofre. Jeg er et skarn til at vælge - jeg vil altid have det hele----og dem der vil det ender med(ofte) ikke at få så meget.

Og----jeg er ofte den der beder om hjælp, kærlighed, ømhed og så videren-----"Beggars can`t be choosers!" Altså man får smulerne. Åh, hvor er jeg dybsindig og dyster idag, det må være det årsskifte!

Og jo mere nogle føjer sig----det gælder overalt----jo flere tyranner bliver der! Ja, nu skal det ikke forståes helt direkte som gamlingen er en tyran ----men han er god til at få sin vilje, fordi jeg er så hurtig til overgivelse. Og fordi jeg synes tiden er så kostbar.

En del af vi gamles støttegrundlag for ægteskab og samvær forsvinder selvfølgelig når ungerne flytter hjemmefra, så gælder det netop om at finde ud af det sammen. -----Og det er der jeg finder ud af det ----og han gør som han plejer ---ha! (ha -i satanisk grin, Anina!)

Knus fra Fleur

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Nytår 2006/2007 - Hvad er dit NYTÅRSFORSÆT

Halløj..... der er kun få timer til år 2007 begynder

.... og tiden er inde til at finde ud af, hvad NYTÅRSFORSÆT for år 2007 skal blive denne gang.....

Jeg vil lægge beskedent ud med, at fra på tirsdag rører jeg kun de sødesager jeg bliver budt ude (he, he... det bliver så ikke det helt store, kan jeg love for ) og at skal jeg ud og arbejde om natten - skal det ikke være p.g.a. min egen slendrian om dagen....

Hvad er dit NYTÅRSFORSÆT i år?

Denne tråd bliver IKKE gemt væk sammen med hele julekategorien.... bare så I ved, at ingen kommer til at kunne "løbe" fra noget.....
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Registreringsdato
    Mar 2006
    Lokation
    Fyn
    Alder
    76

Standard

Jeg beslutter mig hvert år for, at "det pjat med nytårsforsæt" gider jeg ikke, og alligevel så kommer der jo et i allersidste øjeblik!

Mit lyder således: ikke flere søde sager - mindre mængder mad og mere motion! De første par uger bliver det nok så som så med motionen, men resten starter NU!!!

Knus, Anne
    Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

Hmm... nytårsforsæt.... jeg sidder her en sen nattetime/ tidlig morgen, mine gæster gik omkring kl 1 og jeg har fået ryddet op, taget opvasken og "puttet" datteren, så nu er der tid til lidt tanker...

Det er nu lidt underligt, jeg kan ikke huske at jeg har oplevet tidligere at være SÅ ædru en nytårsnat at jeg har fået ryddet op efter gæsterne, jeg har en "underlig" fornemmelse at 2007 bliver et godt år for mig, jeg VIL have flere sejre!! 3 af dem kunne jo så være mine nytårsforsæt.... det ene er at mit blodsukker SKAL under kontrol, det vil jeg bruge januar på! det andet er at jeg NÅR jeg sidder her nytårsnat 2008 SKAL være røgfri!! jeg vil ikke sige at jeg stopper den og den dato, det kan jeg ikke, men jeg gider ikke ryge mere og får tanken næsten hver dag om at jeg gerne vil holde, så jeg tror på at jeg en dag slet ikke gider mere.....det gjorde min mor for 15 år siden og jeg håber jeg ligner hende på det punkt ( jeg gør på så mange andre områder ) Den 3 og nok den sværeste er at jeg SKAL tabe mig!! fra d 2/1 er det slut med at leve sådan som vi gør, jeg skal holde mine måltider og forhåbenlig begynde at rører mig mere.

Nu er klokken over 3 og jeg tror jeg vil smutte til køjs...

Godt nytår i gæve "tøser"
    Knus fra Helle

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Hej alle sammen

Jeg har det nytårsforsæt at 2007 skal blive et bedre år for mig personligt end 2006. Det kræver en del af mig selv, men kræver også noget af nogen jeg ikke helt kan styre. Det er vist et lidt specielt nytårsforsæt, men jeg ved bare det skal blive sådan.

Det næste nytårsforsæt er, at jeg vil tabe mig igen, de 17 kg som jeg tabte og så tog på igen. Det her kan jeg lettere styre, så det er nok det mest reelle nytårsforsæt. Håbe jeg lige som Anne kan tage mig sammen og få mere motion.

Rygningen kommer nok næste år, men det orker jeg ikke ynke på nu. Jeg har holdt i fem år og jeg sagde højt og flot i aftes, da de andre drillede mig at jeg holdt, når det passede mig og jeg kunne holde når som helst, det havde jeg bevist en gang før. De kiggede lidt på mig og sagde at min selvtillid ikke fejlede noget, hvilket jeg så bekræftede højt og tydeligt. Vi havde forøvrigt en dejlig nytårsaften og vi var først hjemme godt 3. Det værste var hunden. Den fik stesolider, men var alligevel bange. Synd for dyrene med alt det skyderi.

Nu håber jeg Helle, at du får styr på dit blodsukker og får dine nytårsforsætter realiseret. Jeg er overbevist om du kan. Du er altså sej.

Håber for jer alle I får et rigtigt godt år 2007 og mange mange flere derefter.

Knus Bea

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

Nytårsfortsæt nej, det har jeg egentlig ikke, jeg vil være god mod mig selv, ryge når og hvis jeg vil, spise hvad jeg vil. Jeg mener selv at mit liv er tilstrækkeligt kedeligt uden jeg behøver gøre yderligere for at gøre det surt nemlig. Dog én ting, men det er det samme år for år: jeg vil aldrig mere lægge en ske, uanset art, i køkkenvasken under vandhanen. Og det er jeg vanligvis ikke så god til at lade være med, pludselig ligger den der, jeg åbner for vandet og der står en kaskade ud over det hele. Men i år...

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    67

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Jeg mener selv at mit liv er tilstrækkeligt kedeligt
    Hmmmmmmmmmmmmm..... af een med "kedeligt" et liv du påstår du har - er du altså ualmindelig u-kedelig kvinde - i min optik altså.... Men o.k. Om lidt får jeg sikkert at vide, at det er på tide at få nye briller , ikk`?

Jeg har også denne lumske mistanke, at hvis jeg havde en pæn krop som den du render med - kunne jeg også uden større hæmninger spise hvad jeg ville .
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Kbh
    Alder
    57

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Sisse
    Nytårsfortsæt nej, det har jeg egentlig ikke, jeg vil være god mod mig selv, ryge når og hvis jeg vil, spise hvad jeg vil. Jeg mener selv at mit liv er tilstrækkeligt kedeligt uden jeg behøver gøre yderligere for at gøre det surt nemlig. Dog én ting, men det er det samme år for år: jeg vil aldrig mere lægge en ske, uanset art, i køkkenvasken under vandhanen. Og det er jeg vanligvis ikke så god til at lade være med, pludselig ligger den der, jeg åbner for vandet og der står en kaskade ud over det hele. Men i år...
    Lige den der glæder jeg mig til at hører om er lykkedes når vi når slutningen af året
    Jeg er selv ret godt til det stunt der
    Knus fra Helle

Side 1 af 4 1234 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg